Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Gjest Kattedama
Snøsøta skrev (1 time siden):

Merker meg innlegget for treningsøkta mandag morgen etter første samling, hvor hun poserer på vanlig vis i en minishorts trukket opp i rumpa, full fokus på tom mage og med svar om at hun også hadde gjort solhilsen - så deilig! i kommentarfeltet.

Tar det som et referanseinnlegg jeg, så får vi se om det skinner noe mer interesse for yoga igjennom hos henne etterhvert, ut over å gjøre noen solhilsen som oppvarming før en treningsøkt.

Kan jo håpe, det kan jo bli en kald dag i helvete en gang.

Sjokk at det enkleste innenfor yoga er det hun har å by på #lettvekter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lill :) skrev (9 minutter siden):

Hun har jo nettopp begynt med yoga? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (22 minutter siden):

Innlegget kan leses her 

https://www.carolinebergeriksen.no/2020/03/27/jeg-onsker-meg-mer-av-dette/

Det anbefales. 

«Jeg synes det er kjempevanskelig å få ting til å gå opp om dagen, faktisk er det vanskelig å i det hele tatt tenke klart for det er så mye som skjer, så mange lyder og så mye som skal gjøres absolutt hele tiden.»

At hun ikke ser selv hvor flaut det må være å innrømme offentlig hvor ekstremt lav arbeidskapasitet hun har. Dette utsagnet er jo direkte pinlig, og understreker hvor lite kontakt hun har med virkeligheten. Jeg tror hun hadde slitt veldig i en vanlig 8-16 jobb!

• Liker 42
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (2 timer siden):

Det er i utgangspunktet fint at det satses på nye ting, det trengs virkelig. Men er CBE oppriktig interessert i yoga eller er hun interessert fordi dette er sponset? Gir dette kurset nok kunnskap og kompetanse til å bli yogalærer på null komma niks? Det høres litt for enkelt ut. 

Hvis CBE har tenkt å undervise i yoga på nett, har jeg forventninger. Jeg forventer at yogaen ikke bare blir nok en unnskyldning for å posere og vise frem kropp i minst mulig klær. Jeg forventer at hun kommuniserer godt med publikum og kan vise seg fra en mer avslappet side. Jeg forventer å se noe mer ekte og relaterbart, fremfor det kunstige og unaturlige. Tror jeg det kommer til å skje? Nei, men det blir interessant å se.

Forøvrig så hører vi lite om dette kurset på instastory. Derimot får vi innblikk i proteinpulver, en kort kjole, smoothie og en tidlig bursdagsgave til seg selv. 

Meg meg meg, med andre ord. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Klink skrev (34 minutter siden):

Hun har jo nettopp begynt med yoga? 

Ja det stemmer. Men sett i et større perspektiv så er det grooming og content. Mulig det er flisespikkeri men det provoserer meg at hun av alle skal fronte dette. Denne bedriften fronter verdier som er langt unna hva yoga står for.

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er merkelig kurset lar en nybegynner starte deres instruktørkurs. Synes det setter dem i dårlig lys, at de "tar inn hvem som helst". Innen for de fleste området så er det jo mer prestige jo bedre studenten er på forhånd, uansett om det er idrett, kunst eller BI.

Hvorfor kunne ikke cbe bare startet på vanlig yoga? finnes sikkert fasjonable helgekurser, weenekd/ukeskurs med retreat og greier. Eller er hele poenget at det er sponset? I så fall faller det egentlig mest tilbake på arrangøren.

Jeg er blokkert på instagram, men hvor går cbe egentlig? Yoga Alliance forstår jeg er kurs-begrep, ikke selve yoga studion?

ps. jeg har trent både yoga og pilates med PT og i studio. Hadde blitt veldig konfundert om læreren var dårligere enn meg. :P 

• Liker 33
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kollontaj skrev (53 minutter siden):

Innlegget kan leses her 

Det anbefales. 

«Jeg synes det er kjempevanskelig å få ting til å gå opp om dagen, faktisk er det vanskelig å i det hele tatt tenke klart for det er så mye som skjer, så mange lyder og så mye som skal gjøres absolutt hele tiden.»

Det er faktisk helt fasinerende hvor total mangel det er på evnen og viljen til å ta mot råd. Selv om de selv virrer rundt og innbiller seg at de kjenner på tidsklemma så har de vel selv vokst opp i mer tradisjonelle familier hvor man har fastsatt arbeidstider osv? De var to voksne hjemme på fulltid med to barn og mistet det helt, det er utrolig. Var gøy å lese kommentarfeltet da, hun var like snappy og kverulerende som jeg husker det. 

• Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hang meg opp i hvordan CBE flere ganger poengterte at det tok mye tid hver dag å stelle seg selv og å stelle barna. Altså, mine barn klarte fint å kle på seg selv i den alderen og håret ble gredd og flettet på to minutter.

CBE var nok heller ikke klar over hvor mye hun hang ut sitt eget barn og sine egne læringsevner ved å poengtere igjen og igjen at 1. klassingen måtte ha fastvakt i 6 timer for å klare å komme seg gjennom dagens læreplan. Da sier det seg selv at barnet hadde passet langt bedre inn på en helt vanlig skole. Totalt uvettig utlevering av barn, akkurat som hos Iselin Guttormsen. 

Endret av Rastebenk
  • Liker 44
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (1 time siden):

Innlegget kan leses her 

Det anbefales. 

Og med det lille ordet "advert" heeeelt nederst.

For så ille, med lyder rundt seg "hele tiden" når da alle var hjemme samtidig. De har da stort hus?

God måte å bruke covid-19 til salgsinnlegg, maskert som blogginnlegg..

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (1 time siden):

Innlegget kan leses her 

Det anbefales. 

Kommentar feltet altså!!!  Underholdende på en måte- kvalmende på en annen måte. Men guri så smarte de må føle seg nå, ekteparet Eriksen, som bare kan trykke «blokk» nå på Insta hver gang noen bare såvidt slipper en kritisk fis, i stedet for å bruke ARBEIDSTIMENE sine på å kverulere i det uendelige. 

• Liker 26
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (18 minutter siden):

Kommentar feltet altså!!!  Underholdende på en måte- kvalmende på en annen måte. Men guri så smarte de må føle seg nå, ekteparet Eriksen, som bare kan trykke «blokk» nå på Insta hver gang noen bare såvidt slipper en kritisk fis, i stedet for å bruke ARBEIDSTIMENE sine på å kverulere i det uendelige. 

De røktet det kommentarfeltet ganske grundig også, det var mange kommentarer som aldri ble publisert. Når de valgte å publisere negative kommentarer var det vel fordi de var i humør til å kverulere. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite saklig kritikk ble publisert, kun den som de antok kunne bli angrepet av fansen. Da ble det liv i kommentarfeltet og at fansen brukte ord og uttrykk om kritikerne som var skikkelig nedsettende og jævlige, nei, det var helt innafor. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, LullaSkrulla said:

Poseringsyoga er vi vel ferdig med for flere år siden, så er enig i at hun må gjøre noe mer for at det skal fenge. 

Ja, hun er som vanlig sist ut med trender. Jeg har selv to yogautdannelser, og underviste litt, men er nå avhopper. Yogaverdenen har lite med yoga å gjøre nå, som du sier - poseringsyoga er vi ferdige med.

Hvordan skal CBE som ikke fremstår som spesielt interessert i annet enn seg selv, og som ikke har noe forhold til engang asanapraksis kunne fungere som trener? Kanskje pilates hadde vært bedre for henne?

Det jeg lærte desidert mest av under min yogareise var dypdykkene i yoga-filosofien. Jeg håper Caroline finner dette like interessant (og lar seg inspirere), men jeg vet også at mange yogautdannelser behandler Yoga Sutras svært stemoderlig. Dessverre.

• Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, Lill :) said:

En solhilsen er kanskje enkel, men et sted må hun jo begynne. Og det enkle er ofte det beste, de fleste av oss har uansett godt av å gå tilbake til basics for å finpusse teknikk. Uansett treningsretning.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
calenti skrev (39 minutter siden):

En solhilsen er kanskje enkel, men et sted må hun jo begynne. Og det enkle er ofte det beste, de fleste av oss har uansett godt av å gå tilbake til basics for å finpusse teknikk. Uansett treningsretning.

Jeg er enig, men for meg blir  det bare posering av en posør. Omtrent som «leggeti» og det evinnelige maset om antall tilbakelagte km på mølla.

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Lill :) said:

Jeg er enig, men for meg blir  det bare posering av en posør. Omtrent som leggeti og brekkie. 

Det skal jeg ikke si meg uenig i, nei. Og jeg frykter at vi får se fancy poseringsyoga på et tidspunkt, det er ikke unormalt for en fersk yogi.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lansering av "ny" podcast. Nok en gang er temaet: frontfigur i bedriften. Det er jo ingen substans eller annet enn meg, meg, meg.  Ingen gjester. Ingen dynamikk utover venninnepjatt, som hører best hjemme på cafe. 

• Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke bli verre enn å snakke om CBEs forhold til jula, iallfall. Kanskje de får det til å funke dersom de er ute og møter folk. De skal vel ikke bare sitte og fortelle hva de har gjort, regner jeg med. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

calenti skrev (51 minutter siden):

Ja, hun er som vanlig sist ut med trender. Jeg har selv to yogautdannelser, og underviste litt, men er nå avhopper. Yogaverdenen har lite med yoga å gjøre nå, som du sier - poseringsyoga er vi ferdige med.

Hvordan skal CBE som ikke fremstår som spesielt interessert i annet enn seg selv, og som ikke har noe forhold til engang asanapraksis kunne fungere som trener? Kanskje pilates hadde vært bedre for henne?

Det jeg lærte desidert mest av under min yogareise var dypdykkene i yoga-filosofien. Jeg håper Caroline finner dette like interessant (og lar seg inspirere), men jeg vet også at mange yogautdannelser behandler Yoga Sutras svært stemoderlig. Dessverre.

Takk!

Jeg har ingen yoga-utdannelser, men har praktisert regelmessig i en eller annen form de siste årene (hatha og restorativ yoga). Mye av filosofien tiltrekker meg, og jeg opplever ofte at min praksis strekker seg ut over timene på matta. Jeg er også heldig som har en instruktør med et studio som er genuint og ekte, og som ikke har fokus på avanserte poseringer i minimalt med klær eller hobby guru virksomhet hverken i virkeligheten eller på sosiale medier. Yoga er ikke bare en treningsform for styrke, smidighet, pust eller tilstedeværelse/meditasjon, det er en måte å leve på, være på og møte seg selv og andre på som er blottet for egoisme og egosentrisme. Ganske motsatt av vår vestlige, moderne verden, særlig når det kommer til influencerbransjen. Instagram-yoga (med avanserte, krevende stillinger utført av tynne, stylede mennesker i minst mulig klær) skremmer faktisk mange vekk fra å prøve fordi de allerede der føler seg utilstrekkelig og sammenliknet. 

Nå følger jeg ikke CBE og gjengen på noen kanaler, men jeg har fulgt denne tråden en stund og tittet innom feed og stories av og til. Jeg har heller ingen erfaring med nevnte yoga-studio/skole som samarbeider med CBE om dette instruktør-kurset, men kjenner jo at jeg ikke blir kjempe positiv. Hun kunne godt samarbeidet med dem, og reklamert for studioet og klassene, men da som vanlig deltaker og ikke elev ved instruktørkurs. Troverdigheten deres når det kommer til hvor fantastisk hun synes yoga er er jo så der etter Q&A , det samme er evnen til å gjennomføre grunnleggende treningsøvelser korrekt. Jeg har naturlig svai rygg, og takket være blant annet teknikker fra yoga-treningen har jeg som voksen god kontakt med kjerne- og bekkenmuskulatur og evner å tippe bekkenet i en sunnere og mindre belastende stilling. Og de gangene jeg har slurvet eller glemt det så har jeg min instruktør i øret som minner meg på teknikken. Synes jeg ser CBE i krigerstillingene der hun svaier ekstra med vilje, holder pusten til krampa tar henne fordi magen absolutt skal strammes, i tights med rumpepute… Troverdigheten rundt henne som en trygg og jordnær yogainstruktør mangler, hva hun utsetter sin egen kropp for får være opp til henne selv, selv om jeg håper verden slipper nok en Instagram-yogiposør…

• Liker 38
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, ziljemor said:

Takk!

Jeg har ingen yoga-utdannelser, men har praktisert regelmessig i en eller annen form de siste årene (hatha og restorativ yoga). Mye av filosofien tiltrekker meg, og jeg opplever ofte at min praksis strekker seg ut over timene på matta. Jeg er også heldig som har en instruktør med et studio som er genuint og ekte, og som ikke har fokus på avanserte poseringer i minimalt med klær eller hobby guru virksomhet hverken i virkeligheten eller på sosiale medier. Yoga er ikke bare en treningsform for styrke, smidighet, pust eller tilstedeværelse/meditasjon, det er en måte å leve på, være på og møte seg selv og andre på som er blottet for egoisme og egosentrisme. Ganske motsatt av vår vestlige, moderne verden, særlig når det kommer til influencerbransjen. Instagram-yoga (med avanserte, krevende stillinger utført av tynne, stylede mennesker i minst mulig klær) skremmer faktisk mange vekk fra å prøve fordi de allerede der føler seg utilstrekkelig og sammenliknet. 

Nå følger jeg ikke CBE og gjengen på noen kanaler, men jeg har fulgt denne tråden en stund og tittet innom feed og stories av og til. Jeg har heller ingen erfaring med nevnte yoga-studio/skole som samarbeider med CBE om dette instruktør-kurset, men kjenner jo at jeg ikke blir kjempe positiv. Hun kunne godt samarbeidet med dem, og reklamert for studioet og klassene, men da som vanlig deltaker og ikke elev ved instruktørkurs. Troverdigheten deres når det kommer til hvor fantastisk hun synes yoga er er jo så der etter Q&A , det samme er evnen til å gjennomføre grunnleggende treningsøvelser korrekt. Jeg har naturlig svai rygg, og takket være blant annet teknikker fra yoga-treningen har jeg som voksen god kontakt med kjerne- og bekkenmuskulatur og evner å tippe bekkenet i en sunnere og mindre belastende stilling. Og de gangene jeg har slurvet eller glemt det så har jeg min instruktør i øret som minner meg på teknikken. Synes jeg ser CBE i krigerstillingene der hun svaier ekstra med vilje, holder pusten til krampa tar henne fordi magen absolutt skal strammes, i tights med rumpepute… Troverdigheten rundt henne som en trygg og jordnær yogainstruktør mangler, hva hun utsetter sin egen kropp for får være opp til henne selv, selv om jeg håper verden slipper nok en Instagram-yogiposør…

Jeg har nok samme tanker som deg. Jeg kjenner til Caroline fra før. Jeg bryr meg lite om hva hun kan gjøre med sin egen kropp, men kan hun formidle tilstedeværelse i egen (kundens) kropp? Å slippe ut magen i pusteøvelsene? Gi slipp på behovet for å være bra/best, og bare være? Med rynker/fett/skavanker og hva det måtte være? Uten å kunne gjøre de moderne yogaøvelsene som passer best for 20-30-åringer med en bakgrunn i turn eller ballett?

Skal du formidle noe av verdi må du først og fremst være et forbilde.

• Liker 28
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...