Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Xstrella skrev (22 minutter siden):

Har hun åpnet blogg igjen?

Ikke blogg, men ny instakonto med fokus på trening.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Xstrella
Skrevet
HerKommerMummi skrev (5 timer siden):

Hun har ny mann og. Håper hun ikke driver med mer interiør. 😆

Skrevet (endret)

Jeg fulgte henne en ukes tid ved jule/nyttårs tider, så sluttet jeg å følge henne 😂 

Jeg også tror hun og mannen ikke skjønner hva folk liker. Jeg sluttet å følge fordi det jeg ønsket å se var bordtekningen og mat fra bl annet fra julaften og nyttårsaften. Istedenfor var det bare haugvis av bilder av henne i kjole i alle mulige vinkler. 

Og den andre tingen var at hun hadde endel historier, men det var bare at hun var å jogget.. 

Endret av ostekaker
Skriveleifs
  • Liker 16
Skrevet
Inocybe skrev (På 22.1.2023 den 12.20):

Jeg kan ikke se for meg andre forklaringer enn at den nylig oppståtte entusiasmen for yoga og yogainstruktør-sertifisering er betalt av kursarrangør. CBE har ikke drevet med yoga ut over noen ubetydelige småtterier og hun og LKE har inntil nå vært såre enige i at yoga er spill av tid og ikke en gang kan defineres som skikkelig trening (les brenner ikke nok kalorier). Så når det betalende samarbeider tørker inn og det plutselig dukker opp noe som til og med kan relateres til trening og deres forsøk på å leve av å være (posør)instruktører endres narrativet så det passer inn. Kunne like gjerne ha vært treningstøy eller hva som helst annet som hadde ansporet denne plutselige begeistringen. Det er tross alt jobben til CBE å fake begeistring når det vanker penger i den andre enden.

Ulempen med yoga-instruktør er tidligere nedsakking av dette nye elskpå-produktet og så godt null erfaring med yoga før det settes i gang som instruktør 😳, men heldigvis har CBE også mange års erfaring i faking av dårlig hukommelse (hadde det ikke vært for de misunnelige kjerringene på KG da :sinna:). Mulig det også frister å kunne legge ut noen bilder av CBE i yoga-lignende (med innsuget mage og rumpe og pupper ut) på en fjelltopp slik alle andre gjorde for ti år siden. Eller en downward dog med rumpeputer som 🔥-bonus for CBE 🍑

Yoga med venninnen... Venter fremdeles på noe yoga relatert fra CBE.no

• Liker 11
Skrevet
HerKommerMummi skrev (7 timer siden):

Hva heter den?

• Liker 4
Skrevet
skruf skrev (17 minutter siden):

Jeg er sjelden innom CBE sin IG-konto. Det er jo bare den hun har nå. Bloggen ligger brakk og snap sluttet hun med for lenge siden. NetFit gidder jeg ikke, det er bare en bildekonto av Caroline, full av feil treningsinformasjon og noen få ensidige oppskrifter

Hun burde ikke lagt ned bloggen. Jeg tror mange var som meg og var innom der og leste regelmessig for et avbrekk. I den tiden før hun endrer stilen til «et glanset magasin» så fikk jeg faktisk litt ut av bloggen hennes. To av favorittmiddagene her i huset stammer fra den tiden feks. Likedan var hun dyktig til å dekke bord og komme med tips (serien Green gate som jeg liker godt oppdaget jeg via Caroline). Likte også oppskrift-onsdag, serie-tips, billig versus dyrt-innlegg, og hun la mere jobb i sponsede innlegg. Hun hadde også langvarige avtaler, f.eks med Getinspired. Det var også gøy å følge med da hun drev med teater, det var oppriktig og noe hun gjorde av egeninteresse og ikke for penger.  I tillegg så var det tekst, hun fortalte mere fra hverdagen. Ikke noe dypsindig, men det var jeg ikke ute etter heller, det var som sagt et avbrekk i hverdagen

Nå så er det så og si bare løping, kropp og barn (heldigvis mindre barn etter at det eksploderte i media takket være Mads Hansen🙌🏻), og de få oppskriftene er som oftest enkel pasta. Det virker som at hun/de ønsker å gjøre minst mulig men samtidig ha samme inntekt. Men det er dessverre ikke sånn det fungerer; inntekten avspeiler arbeidet man legger ned. Sånn er det for de fleste i dagens samfunn; ønsker man å tjene mere så må man jobbe mere. Og gjør man en dårlig jobb så har man tilslutt ikke en jobb. Hos CBE så er det hele tiden forsøk på lettvinte løsninger. Som å bare kalle seg Coach uten grunnleggende utdanning og kunnskap og tro at man skal tjene på det. Eller 4 uker helgebasert kurs også blir man yogainstruktør. Skal hun liksom starte yogasenter eller atter en ny IG-kanal som er yoga-basert?

I tillegg til sine egne IG-kanaler så har de NetFit-konto, Coach Eriksen-konto og de startet opp egen konto til bikkja si. Så de driftet 5 kontoer på IG, og ingen av de har slått an. Hva skal de med en sjette konto? For jeg regner ikke med at de leier lokale og startet yoga-senter, dette blir nok også digitalt. Mest mulig lettvint uten å legge ned en innsats.

Cbe burde aldri lagt bloggen brakk, og LKE burde aldri gått inn i firmaet. Det var da de grepene ble gjort at både følgere og inntekt gikk rett ned. De nærmer seg 40, på tide å forstå at ingenting kommer gratis. Vil man ha en viss levestandard så må man jobbe for det. 

Jeg tipper at familielivet og tidsklemma har innhentet dem også. Men der vi andre prioriterer jobb og karriere mens barn er i bhg/skole, prioriterer de trening og "behandlinger". Da har man ikke tid til å gjøre en god jobb. 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
MissCoverdale skrev (3 minutter siden):

Jeg tipper at familielivet og tidsklemma har innhentet dem også. Men der vi andre prioriterer jobb og karriere mens barn er i bhg/skole, prioriterer de trening og "behandlinger". Da har man ikke tid til å gjøre en god jobb. 

Det var jo på en måte bloggen som var jobben til Caroline, men når hun nå bruker dagene til bare trening og egenpleie så havner hun nok i tidsklemma hun også 

Glemmer ikke syte-innlegget at hun savnet å ta et karbad da landet gikk i lockdown og barna måtte være hjemme. Og da hadde de bare ett barn i småskolen som behøvde hjelp med skolearbeid. Men da var det at internasjonal privatskole var mye tøffere pensumbasert enn vanlig norsk skole. I tusenvis av andre hjem så satt det to voksne som skulle utføre egen jobb via hjemmekontor samtidig som de hadde flere barn hjemme som også behøvde skole/leksehjelp og aktivisering.

Alle småbarnsfamilier opplever tidsklemma, men de færreste har å dyrke seg selv som inntektsgivende arbeid.. Det at CBE/Treasure nå opplever synkende inntekt og følgegrunnlag viser at den endringen de har tatt er ikke liv laga, Hvis man sammenligner med Pilotfrue så startet hun opp snap igjen for flere følgere og mere inntekt (ikke lenge etter at mannen gikk ut i media med at de hadde fått strømregning på 19 000kr)

Så disse lettvinte løsningene kommer ikke til å snu skuta, der må en innsats til. Tviler på at trening morgen og kveld+bilder i div positurer med lite klær på er inntektsbringende om f.eks 10 år. Jeg tror CBE sin storhetstid er forbi, og hun burde  tatt noen seriøse grep for å sikre inntekt frem mot pensjonsalder. Det virker som de prøver å gjøre endringer og ta grep, men de faller stadig igjennom eller fullfører ikke.

Pandemi-perioden feks ville vært en ypperlig mulighet til å slå igjennom med NetFit som de allerede da hadde jobbet  med i flere år, men også der glapp det. 

• Liker 39
Skrevet
Horselady skrev (2 timer siden):

Hva heter den?

Millavic_ 

Ser ut som hun har det mye bedre nå!

• Liker 2
Skrevet
HerKommerMummi skrev (3 minutter siden):

Millavic_ 

Ser ut som hun har det mye bedre nå!

Ikke minst har hun (igjen) møtt sitt livs kjæreste 😉

• Liker 19
Skrevet
skruf skrev (3 timer siden):

Jeg er sjelden innom CBE sin IG-konto. Det er jo bare den hun har nå. Bloggen ligger brakk og snap sluttet hun med for lenge siden. NetFit gidder jeg ikke, det er bare en bildekonto av Caroline, full av feil treningsinformasjon og noen få ensidige oppskrifter

Hun burde ikke lagt ned bloggen. Jeg tror mange var som meg og var innom der og leste regelmessig for et avbrekk. I den tiden før hun endrer stilen til «et glanset magasin» så fikk jeg faktisk litt ut av bloggen hennes. To av favorittmiddagene her i huset stammer fra den tiden feks. Likedan var hun dyktig til å dekke bord og komme med tips (serien Green gate som jeg liker godt oppdaget jeg via Caroline). Likte også oppskrift-onsdag, serie-tips, billig versus dyrt-innlegg, og hun la mere jobb i sponsede innlegg. Hun hadde også langvarige avtaler, f.eks med Getinspired. Det var også gøy å følge med da hun drev med teater, det var oppriktig og noe hun gjorde av egeninteresse og ikke for penger.  I tillegg så var det tekst, hun fortalte mere fra hverdagen. Ikke noe dypsindig, men det var jeg ikke ute etter heller, det var som sagt et avbrekk i hverdagen

Nå så er det så og si bare løping, kropp og barn (heldigvis mindre barn etter at det eksploderte i media takket være Mads Hansen🙌🏻), og de få oppskriftene er som oftest enkel pasta. Det virker som at hun/de ønsker å gjøre minst mulig men samtidig ha samme inntekt. Men det er dessverre ikke sånn det fungerer; inntekten avspeiler arbeidet man legger ned. Sånn er det for de fleste i dagens samfunn; ønsker man å tjene mere så må man jobbe mere. Og gjør man en dårlig jobb så har man tilslutt ikke en jobb. Hos CBE så er det hele tiden forsøk på lettvinte løsninger. Som å bare kalle seg Coach uten grunnleggende utdanning og kunnskap og tro at man skal tjene på det. Eller 4 uker helgebasert kurs også blir man yogainstruktør. Skal hun liksom starte yogasenter eller atter en ny IG-kanal som er yoga-basert?

I tillegg til sine egne IG-kanaler så har de NetFit-konto, Coach Eriksen-konto og de startet opp egen konto til bikkja si. Så de driftet 5 kontoer på IG, og ingen av de har slått an. Hva skal de med en sjette konto? For jeg regner ikke med at de leier lokale og startet yoga-senter, dette blir nok også digitalt. Mest mulig lettvint uten å legge ned en innsats.

Cbe burde aldri lagt bloggen brakk, og LKE burde aldri gått inn i firmaet. Det var da de grepene ble gjort at både følgere og inntekt gikk rett ned. De nærmer seg 40, på tide å forstå at ingenting kommer gratis. Vil man ha en viss levestandard så må man jobbe for det. 

Jeg gjetter på at hun kommer til å legge ut på Netfit. Ennå flere selfies. Tviler sterkt på at hun har "tid" til å instruere andre, eller kommer til å ha kunder one to one. Det blir nok med yoga-poseringer på Instagram.  Det er nok desverre det hun/de gidder. Innlegg med tekst, eller å inspirere andre til å begynne å trene - det har de slått helt fra seg. Det virker som om de lener seg helt på at bilder av Caroline selger. 

Det gjør det jo ikke. 

• Liker 23
  • Nyttig 1
Skrevet
Frisk Frosk skrev (På 22.1.2023 den 18.50):

Takk for god presisering av hva dette kurset skal inneholde. Ut fra beskrivelsen på kurset CBE skal ta så har jeg vanskelig for å forstå at de greier å pakke inn alt på den korte tiden. Det er tross alt bare tre av helgesamlingenen som er undervisning rettet mot yoga direkte - den siste er kun eksamen og bedriftsutvikling.

På The Shalas sider står det informasjon om timevarighet på samlingene:
https://www.theshala.no/hatha-yin-yoga-utdanning-samlingsbasert

Fredager 5 timer, lørdager 9 timer, søndager 7 timer. Dette blir 21 timer på en helgesamling. Så må man trekke fra minst en time lørdag og søndag til lunsj og pauser, men av god vilje trekker jeg bare fra to timer.

Da har kursdeltakerne på tre helgesamlinger mindre enn 60 timer "contact hours", så kan vi plusse på bedriftsdelen de har etter at alle uansett resultat har bestått eksamen, så er de oppe i 65 timer undervisning. Skolen skriver selv:

"Ca. halvparten av undervisningen foregår online. Dette er undervisning + yoga klasser som du kan være med på live, eller når det passer for deg."

Tar vi 65 + 70 (igjen for å legge på litt i godvilje), så er vi oppe i 135 timer tilsammen i undervisning. Det er langt unna de kravene du @Snøsøta dokumenterte er et krav for å få godkjent et RYS200 kurs.

https://www.yogaalliance.org/Credentialing/Standards/200-HourStandards

"All 300 hour teacher trainings must include 300 hours of training hours.

1. Of the 200 total required hours, 180 hours must be Contact hours. (Information on Contact hours and Non-Contact hours are found in section 7.)
  2. Of the 180 Contact hours, 125 hours are assigned to specific Educational categories.
  3. 55 required Contact hours are distributed amongst the Educational Categories as Electives.
  4. The last remaining 20 hours may be allocated as Contact Hours or Non-Contact Hours."

Videre defineres det fra Yoga Alliance hva "contact hours" er:
" A Contact Hour must take place in the physical presence of a faculty member. "

Mens kursdeltakerne har maks 65 timer fordelt på tre helger med fysisk undervisning.

Og Yoga Alliance krever altså at minst 180 timer må være "contact hours".

Og online undervisning defineres som "non contact hours". Så selv med rundt 135 timer tilsammen fysisk og online, som The Shala iflg. dem selv tilbyr, så er de ikke i nærheten av å oppfylle de obligatoriske "300 hour teacher training" som kreves av et RYS200 kurs.

Så hva er det egentlig CBE nå enten betaler dyrt for å gjennomføre, eller får betalt for å promotere?

Ingenting tilsier at The Shala oppfyller kravene for RYS200, såvid jeg kan se.

Det er i utgangspunktet fint at det satses på nye ting, det trengs virkelig. Men er CBE oppriktig interessert i yoga eller er hun interessert fordi dette er sponset? Gir dette kurset nok kunnskap og kompetanse til å bli yogalærer på null komma niks? Det høres litt for enkelt ut. 

Hvis CBE har tenkt å undervise i yoga på nett, har jeg forventninger. Jeg forventer at yogaen ikke bare blir nok en unnskyldning for å posere og vise frem kropp i minst mulig klær. Jeg forventer at hun kommuniserer godt med publikum og kan vise seg fra en mer avslappet side. Jeg forventer å se noe mer ekte og relaterbart, fremfor det kunstige og unaturlige. Tror jeg det kommer til å skje? Nei, men det blir interessant å se.

Forøvrig så hører vi lite om dette kurset på instastory. Derimot får vi innblikk i proteinpulver, en kort kjole, smoothie og en tidlig bursdagsgave til seg selv. 

• Liker 30
Skrevet

Jeg tror ikke det blir noe ut av det kurset. Det er betalt arbeid og noen vil nok etterhvert gi uttrykk for at det ikke passer «i en travel hverdag». Håper jeg tar feil, noen har godt av å løpe mindre. 

• Liker 26
Skrevet

Poseringsyoga er vi vel ferdig med for flere år siden, så er enig i at hun må gjøre noe mer for at det skal fenge. 

• Liker 17
Gjest Snøsøta
Skrevet
Kollontaj skrev (47 minutter siden):

Jeg tror ikke det blir noe ut av det kurset. Det er betalt arbeid og noen vil nok etterhvert gi uttrykk for at det ikke passer «i en travel hverdag». Håper jeg tar feil, noen har godt av å løpe mindre. 

Merker meg innlegget for treningsøkta mandag morgen etter første samling, hvor hun poserer på vanlig vis i en minishorts trukket opp i rumpa, full fokus på tom mage og med svar om at hun også hadde gjort solhilsen - så deilig! i kommentarfeltet.

Tar det som et referanseinnlegg jeg, så får vi se om det skinner noe mer interesse for yoga igjennom hos henne etterhvert, ut over å gjøre noen solhilsen som oppvarming før en treningsøkt.

Kan jo håpe, det kan jo bli en kald dag i helvete en gang.

Skrevet
Snøsøta skrev (19 minutter siden):

Kan jo håpe, det kan jo bli en kald dag i helvete en gang.

Liker optimismen din :nigo:

• Liker 9
Skrevet
Snødronninga skrev (1 time siden):

Det er i utgangspunktet fint at det satses på nye ting, det trengs virkelig. Men er CBE oppriktig interessert i yoga eller er hun interessert fordi dette er sponset? Gir dette kurset nok kunnskap og kompetanse til å bli yogalærer på null komma niks? Det høres litt for enkelt ut. 

Hvis CBE har tenkt å undervise i yoga på nett, har jeg forventninger. Jeg forventer at yogaen ikke bare blir nok en unnskyldning for å posere og vise frem kropp i minst mulig klær. Jeg forventer at hun kommuniserer godt med publikum og kan vise seg fra en mer avslappet side. Jeg forventer å se noe mer ekte og relaterbart, fremfor det kunstige og unaturlige. Tror jeg det kommer til å skje? Nei, men det blir interessant å se.

Forøvrig så hører vi lite om dette kurset på instastory. Derimot får vi innblikk i proteinpulver, en kort kjole, smoothie og en tidlig bursdagsgave til seg selv. 

Helt enig at det er fint om det satses på annet enn thinspo og barneeksponering og nærmest manisk trening.

Hun skrev vel noe om at hun gledet seg til å "dele dette (yoga, antar jeg) med dere". Jeg tolker det dit at hun igjen skal dele poseringer av seg selv som utfører yogaøvelser. Hun kan ikke bli yogalærer bare av å dele poseringer på nett, skal hun bli en (god nok) yogalærer må hun praktisere med personer i virkeligheten, lære seg å gi korrekte instruksjoner, korrigere når noen ikke utfører øvelser eller har hindringer som gjør at de trenger en alternativ måte å gjøre øvelsen på, hun må kunne det godt nok til at hun greier å kommunisere slik også via nett. Men ingenting tyder på at tre helgesamlinger og noen nettsamlinger vil gi den erfaringen.

Så ja, jeg er enig med deg. Skal hun gjøre dette, da har jeg også forventninger til henne, at hun opptrer profesjonelt og med kunnskap, at hun holder fokuset på mottaker og ikke på seg selv. Skal hun greie dette, da tror jeg hun må ha hatt et hemmelig yogaliv i årevis som hun aldri har fortalt om i sine sosiale kanaler. Jeg har lite tro på at det er tilfelle.

Hun har jo atter en gang en fin mulighet til å skape litt mer innhold på sine kanaler, lesing av fagstoff, yogatrening, tanker rundt hvordan leve etter yogaens regler. Istedenfor velger hun samme gamle som har gått på repeat i årevis. Antar det er begrenset hva hun får betalt for fra skolens side.

Må innrømme at jeg ikke er like positiv som @Snøsøta ;) Men ikke noe hadde vært bedre enn om man tar feil om dette.

• Liker 26
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
skruf skrev (7 timer siden):

Det var jo på en måte bloggen som var jobben til Caroline, men når hun nå bruker dagene til bare trening og egenpleie så havner hun nok i tidsklemma hun også 

Glemmer ikke syte-innlegget at hun savnet å ta et karbad da landet gikk i lockdown og barna måtte være hjemme. Og da hadde de bare ett barn i småskolen som behøvde hjelp med skolearbeid. Men da var det at internasjonal privatskole var mye tøffere pensumbasert enn vanlig norsk skole. I tusenvis av andre hjem så satt det to voksne som skulle utføre egen jobb via hjemmekontor samtidig som de hadde flere barn hjemme som også behøvde skole/leksehjelp og aktivisering.

Alle småbarnsfamilier opplever tidsklemma, men de færreste har å dyrke seg selv som inntektsgivende arbeid.. Det at CBE/Treasure nå opplever synkende inntekt og følgegrunnlag viser at den endringen de har tatt er ikke liv laga, Hvis man sammenligner med Pilotfrue så startet hun opp snap igjen for flere følgere og mere inntekt (ikke lenge etter at mannen gikk ut i media med at de hadde fått strømregning på 19 000kr)

Så disse lettvinte løsningene kommer ikke til å snu skuta, der må en innsats til. Tviler på at trening morgen og kveld+bilder i div positurer med lite klær på er inntektsbringende om f.eks 10 år. Jeg tror CBE sin storhetstid er forbi, og hun burde  tatt noen seriøse grep for å sikre inntekt frem mot pensjonsalder. Det virker som de prøver å gjøre endringer og ta grep, men de faller stadig igjennom eller fullfører ikke.

Pandemi-perioden feks ville vært en ypperlig mulighet til å slå igjennom med NetFit som de allerede da hadde jobbet  med i flere år, men også der glapp det. 

Jepp, de påsto at en av de voksne var 100 % stuck med førsteklassingen fra kl 08-14 hver hverdag pga hjemmeskole 😂 Og at det var helt umulig for dem å jobbe dersom de ikke kunne jobbe samtidig 🤣 Ikke rart at det foreløpig har tatt 7 år å utvikle netfit, så enorme mangler på både endringsvilje og problemløsning har jeg faktisk aldri før sett hos voksne mennesker.

Endret av Rastebenk
  • Liker 42
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Rastebenk skrev (6 minutter siden):

Jepp, de påsto at en av de voksne var 100 % stuck med førsteklassingen fra kl 08-14 hver hverdag pga hjemmeskole 😂 Og at det var helt umulig for dem å jobbe dersom de ikke kunne jobbe samtidig 🤣 Ikke rart at det foreløpig har tatt 7 år å utvikle netfit, så enorme mangler på både endringsvilje og problemløsning har jeg faktisk aldri før sett hos voksne mennesker.

Innlegget kan leses her 

https://www.carolinebergeriksen.no/2020/03/27/jeg-onsker-meg-mer-av-dette/

Det anbefales. 

«Jeg synes det er kjempevanskelig å få ting til å gå opp om dagen, faktisk er det vanskelig å i det hele tatt tenke klart for det er så mye som skjer, så mange lyder og så mye som skal gjøres absolutt hele tiden.»

• Liker 28
  • Nyttig 5
Skrevet

Får veldig lyst til å dele lockdown-erfaringer, sånn for sammenlikningens skyld. Og da er mine langt fra de vanskeligste, for å si det sånn.

#sitterpåhendene

• Liker 19
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...