Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Netfit er nede i 32,6 k følgere. Går ikke akkurat så det suser til tross for ivrig posting! De hadde over 33 k for ikke lenge siden, men de evner åpenbart ikke å engasjere 😖

• Liker 15
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Isild skrev (56 minutter siden):

Ganske tydelig at Netfit ikke slår an. 

Hvis jeg skal gjette så var det nok en del gamle fans som trykket liker en gang i tiden (da man forstatt trodde på at de skulle lansere en app) Når det nå blir liv i kontoen igjen, så avfølger folk fordi de rett og slett hadde glemt hele kontoen før den nå dukker opp igjen. 

Netfit ble "Nettflaut". Snakk om å selge skinnet før bjørnen er skutt. Det var ikke måte på hvor hardt de jobbet, og hvor nære det var lansering - mange, mange ganger. Det var heller ikke måte på hvor mye de la vekt på å perkfeksjonere det hele osv - og vi kunne bare glede oss. Nettsiden fortalte i årevis at det skulle komme noe skikkelig bra - snart. 

Det er så useriøst og uprofesjonellt at det rett og slett er en nettflause. 

"Netfit" brant ned til å være en hvilken som helst annet IG-konto med bilder av egentrening. 

Gratulerer! Ikke rart vi alle er misunnelige. 

Jammen, det var jo pga feil valg av app-utviklere må vite 🤷‍♀️ Iallfall det det forsinkelsen av appen ble forklart med for snart 2 år siden. De har vel muligens ikke fått tak i noen som kvalifiserer til  oppgaven…

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
22 hours ago, Frisk Frosk said:

Jeg er forsåvidt helt enig med deg i det du skriver. MEN, jeg tror det er viktig å se starten av hennes bloggerkarriere relativt til hvordan "bransjen" fungerte på den tiden. For hun satte en standard som var bedre enn mye annet, det var vel mye derfor hun lyktes. Og selv om både tekst og innhold og fremstilling ellers kan diskuteres mener jeg det var enormt mye bedre "kvalitet" i bloggen hennes etterhvert, enn det hun de siste årene har presentert både i blogg og nå på IG og Netfit. I det minste virket hun engasjert.

Poenget var egentlig at hun den gang hadde en forståelse for at skulle man lykkes, så måtte man virkelig jobbe for det, ha et bevisst budskap og et klart forhold til hva man ønsket å formidle på sine kanaler, og at kvalitet burde gå foran kvantitet. Selv om det kan diskuteres hvor god kvaliteten og gjennomføringen var, sett i ettertid, så mener jeg den var langt bedre enn det hun har levert i senere år (om vi ser bort fra løgner, bilderedigering, lege-Åge og andre tydelige tegn på kvalitetsmangel ;) ).

Hun hadde i det minste den gangen at man virkelig måtte yte og jobbe og burde dele noe kun om man hadde noe som var verdt å dele.

Toalettselfies med og uten unger, epigastrieinndragninger (innsugd mage), thinspo, manisk trening uten restistuering osv. osv. er ikke akkurat kvalitet eller et budskap å formidle til målgruppen. I hvert fall ikke om det er helse og god livsstil man ønsker å formidle.

Ja, i sin toppblogger tid jobbet hun for penga. Det var et særdeles selvsentrert prosjekt, men hun jobbet hele dager, og mannen jobbet som fotballspiller. Jeg er redd de ble bortskjemte og ødelagt av egen suksess, nå oppleves det som om de mener de har forjent å leve disse tullete posør-livene, at det skal holde å ta noen biler med mobilkameraet. Jeg tror geniuint de tror andre er interessert i å se dem løpe/være på do/drikke kaffe og at særlig LKE mener folk er interessert i å lese hans belærende dårlig formulerte utlegninger om trening.
Jeg blir mer og mer fascinert over at de kan fortsette å leve i den overbevisning så mange år etter storhetstida.
Hadde jeg vært dem, hadde jeg bekymret meg veldig for hva jeg ville tjene om et år og to.

• Liker 26
  • Nyttig 4
Skrevet

CBE kan jo se til Fitfocus. Hun gjør det jo sykt bra og er skikkelig likanes! Ingen poseringer eller annet tøv. Dritfine bøker og lekre bilder og reels. Digger henne. 

CBE kan jo kopiere der så har hun noe å bidra med ;) 

• Liker 13
Skrevet
21 minutter siden, hvalstad45 said:

Ja, i sin toppblogger tid jobbet hun for penga. Det var et særdeles selvsentrert prosjekt, men hun jobbet hele dager, og mannen jobbet som fotballspiller. Jeg er redd de ble bortskjemte og ødelagt av egen suksess, nå oppleves det som om de mener de har forjent å leve disse tullete posør-livene, at det skal holde å ta noen biler med mobilkameraet. Jeg tror geniuint de tror andre er interessert i å se dem løpe/være på do/drikke kaffe og at særlig LKE mener folk er interessert i å lese hans belærende dårlig formulerte utlegninger om trening.
Jeg blir mer og mer fascinert over at de kan fortsette å leve i den overbevisning så mange år etter storhetstida.
Hadde jeg vært dem, hadde jeg bekymret meg veldig for hva jeg ville tjene om et år og to.

Hehe 😅

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
7 minutter siden, Andrea59 said:

Hehe 😅

Sjeldent passende skrivefeil :D

• Liker 18
  • Nyttig 1
Gjest Bulsara
Skrevet

@Sursøtsaus

Synes Axel Lund Svinndal formulerte det veldig godt i mesternes mester- å gå fra toppidrettsutøver til mosjonist. 
Det hverken mer eller mindre det LKE kan omtales som!

Skrevet

Veldig gøy at en spalte i podcasten skal hete "null filter" når du står der og prater med filter-effekt på. 

Nå følger jeg ikke cbe, men det kommer opp innimellom, stemmer det at hun løper 17 km først på dagen, så tar hun seg ei styrkeøkt på kvelden? Isåfall har det blitt veldig mye verre enn før

• Liker 25
  • Nyttig 3
Skrevet
Oline12 skrev (23 minutter siden):

Veldig gøy at en spalte i podcasten skal hete "null filter" når du står der og prater med filter-effekt på. 

Nå følger jeg ikke cbe, men det kommer opp innimellom, stemmer det at hun løper 17 km først på dagen, så tar hun seg ei styrkeøkt på kvelden? Isåfall har det blitt veldig mye verre enn før

Ja, det stemmer. Løp 17 km med ozo idag tidlig og styrke nå ikveld.

Skrevet

Hvordan i all verden kan hun tro at hun har noe å tilføre podkast-verden?

Jeg tipper fokuset framover vil bli hunden, yoga(?) og podkast. Nå har det heldigvis blitt så slum å utlevere barn, at selv hun (les:må) gir seg. 

• Liker 18
Skrevet
1 hour ago, Oline12 said:

Det virker jo rett og slett som om hun ikke kommer på noe annet å gjøre. Snakk om tomt liv! Om hun enda hadde trent planmessig til noe.

• Liker 15
Skrevet

Hun svarer på netfit at ved pent vær kan ozo vært med på både 2-3 løpeturer på en dag. Er ikke det veldig mye for han? 

• Liker 13
Skrevet
hvalstad45 skrev (2 timer siden):

Enig. Jeg må innrømme at jeg egentlig aldri har sett på slik blogging som et yrke eller en virkelig jobb, selv ikke når hun drev som hun drev i begynnelsen. Men da var det jo en jobb, hun jobbet sine timer daglig og ga et innhold til leserne (uansett hva man mener om det innholdet). Men slik hun og mannen har drevet de siste årene nå, det er ikke jobb. Det er flere bloggere i dag som virkelig jobber, gir innhold som er rettet mot seerne, som gir av seg selv.

Men jeg tror at du har rett i at de faktisk tror at de fortjener å fortsette å posere seg gjennom livet, og at det er planen deres, bygge en illusjon om at de har kunnskap nok til å formidle trening til folket, mens de egentlig bare poserer seg videre og surfer på overflaten av kunnskapens hav mens de smiler mot kamera og trekker inn magen og passer vekta.

Det er derfor jeg mener det er så viktig å nå ikke sitte og vente med saklig og konstruktiv kritikk som avslører den manglende kompetansen, slik at de ikke får "etablert" et bilde av seg selv som har lite med virkeligheten å gjøre.

Vi så jo hvor utspekulert de gjorde det i sommer etter at Lars Kristian Eriksen  hadde forfulgt og begått hærverk og trakasserende telefoner til en kvinne som hadde vært saklig kritisk mot måten han og kona "jobber" - Caroline Berg Eriksen fikk Dagbladet til å slå stort opp at "sannheten" var at hun og familien ble utsatt for grusom usaklig kritikk, hvor tøft det var for dem å leve med slike "skumle" handlinger andre gjør mot dem. Mens SANNHETEN var at hennes mann fem dager før med overlegg oppsøkte en kvinne på hennes hjemstedsadresse, fulgte etter henne med bil, gjorde hærverk på hele bilen + trakasserende telefoner i ettertid. DEN sannheten om sin mann Lars Kristian Eriksens handlinger, DET sa Caroline Berg Eriksen ikke noe om til Dagbladet.

Så disse to har på ingen måte fortjent å fortsette å posere mens de lyver seg videre og lurer folk.

For når de nå tror de er kapable til å trene folket, da kan de skade enda flere grupper enn de de allerede har skadet med sin thinspo, proana, ortorektiske uttrykk i årevis.

Det eneste positive nå er at det kan virke som om de ikke eksponerer barna like mye, men om det varer gjenstår å se. Man kan jo også håpe at de ikke har tenkt å få flere barn som kan eksponeres i mange år.

• Liker 38
  • Nyttig 6
Skrevet
Sursøtsaus skrev (2 timer siden):

Jeg har registrert at LK kaller seg idrettsutøver på sin "coach-eriksen"-kanal på Instagram. Nå er jeg kanskje vanskelig (eller psycho-bitch som noen også ville kalt det), men den eneste idretten han var vært profesjonell utøver i er vel fotball, en karriere han har lagt på hylla for en god stund siden nå. Altså er han ikke aktiv idrettsutøver lengre. Hvis han sikter til løpetreningen sin så skal jeg være enda mer vanskelig (eller enda mer møkkakjerring) og si at i følge de fleste definisjoner av "idrettsutøver" man finner på nett defineres det som "noen som lever av treningen sin og presterer på høyt nasjonalt og internasjonalt nivå". Amatørløping er kjempefint, men det tilfredsstiller ikke disse kravene for å kalle seg idrettsutøver. Nå bare gjetter jeg også, så please correct me if I'm wrong, men han har vel aldri vært med på noen løp av spesiell betydning utover de amatørløpene som er åpen for alle? Og han har vel ikke blitt et særlig stort navn innen løpesporten? Ingebrigtsen er idrettsutøver, LK trener løping på amatørnivå. 

Hvorfor bryr jeg meg? Fordi dette skal være en forretningskanal som coachen benytter for å skulle tjene penger. Jeg gir blanke i om han hadde kalt seg det på en privat konto, da hadde det bare vært kleint, men han bruker den tittelen for å prøve å legitimere sin rolle som både trener og som en troverdig treningsprofil det er verdt å følge. I tillegg er dette et mønster vi har sett fra han før, hvor han påtar seg titler og identiteter for å kompensere for manglende kompetanse. Nå tror jeg ikke idrettsutøver er en beskytta tittel så det er ikke juridisk like grovt som da han utgav seg som lege, men jeg vil si at resultatet er omtrent like skadelig: Han bruker en tittel han egentlig ikke er kvalifisert til å bruke (hvertfall innen løping) for å legitimere informasjon som i bestefall er unødvendig, og i verstefall er potensielt skadelig. Han har heller ingen titler, konkurransepresentasjoner (på høyt nivå) å vise til og den eneste personen jeg har registrert at han har trent er kona si, som dessuten også er på amatørnivå.  Jeg vil gå så langt som å si at dette er villedende markedsføring siden dette er en bedriftskonto som skal reklamere for han som en trener. 

Jeg har også reagert på at han fremdeles kaller seg idrettsutøver. Han er ikke det lenger. Han er mosjonist, hverken mer eller mindre.

I en tidligere jobb hadde jeg i flere år en del med toppidrettsutøvere å gjøre. De som avsluttet karrierene sine, de omtalte seg aldri som idrettsutøvere. Jeg husker godt en som ble introdusert til en forsamling med navnet på utøver i den idretten han hadde drevet med. Han korrigerte den som introduserte ham og var tydelig på at han var tidligere utøver. Snakket med noen av disse senere også, og det som går igjen er at de har altfor stor respekt for de som er aktive toppidrettsutøvere til enhver tid til å fortsette seg for det selv, når de faktisk ikke lenger er idrettsutøver lenger annet enn mosjonist. Felles for alle jeg har hatt med å gjøre, det er ikke minst også ydmykheten de har, og fokuset på kunnskap.

Bulsara viser til et godt slikt eksempel, på en tidligere toppidrettsutøver som har en ydmyk og realistisk holdning til virkeligheten og det de driver med.

Bulsara skrev (2 timer siden):

@Sursøtsaus

Synes Axel Lund Svinndal formulerte det veldig godt i mesternes mester- å gå fra toppidrettsutøver til mosjonist. 
Det hverken mer eller mindre det LKE kan omtales som!

Slik LKE fremstiller seg selv er han en wannabe som ikke egentlig er villig til å gjøre det det krever for å bli virkelig god slik at han ev. kunne blitt tatt på alvor. Han har alle muligheter til å skaffe seg grunnleggende kunnskaper og bygge videre på disse med god utdanning. Istedenfor fortsetter han å fremstille seg selv som noe han ikke er.

• Liker 34
Skrevet

Ser nå at han på Twitter-kontoen sin, helt øverst omtaler seg som "former" fotballspiller, så der skiller han. Rett skal være rett.

Men hvordan han ellers der fremstiller seg selv som verdensmester og angriper fagpersoner over hele verden fordi han tror han vet bedre (der han åpenbart tar feil), det er på ingen måte innenfor!

Det er det heller ikke at han fremdeles velger å ikke endre sin linkedin-profil, hvor han gir inntrykk av at han har tre års utdanning i "ernæringsfysiologi" og at han fremdeles spiller toppfotball.

https://no.linkedin.com/in/lars-kristian-eriksen-36587063

Bare det at han skriver at han holder på med Bachelor i Ernæringsfysiologi blir veldig feil. Ernæringsfysiolog er en beskyttet tittel som krever 5 års utdanning.

Det studiet han begynte på innen kost og ernæring, det var jo en flopp på den måten at skolen hadde påstått at de som tok tre år/bachelor med kost og ernæring kunne gå videre og ta to år til for å få en master og slik bli autorisert ernæringsfysiolog. Men det stemte ikke, ernæringsfysiologi er en profesjonsutdannelse, så det skolen påstod stemte ikke og de fikk aldri godkjent et slikt løp for studentene.

Ikke fullførte LKE de tre årene heller. Men likevel beholder han linkedin på en slik måte at det gir inntrykk av at han har tatt tre år med kost og ernæring, at han har en bachelor.

@Sursøtsaus Jeg er helt enig - det er ingen tvil om at måten han stadig trikser og mikser med titler og diverse er en form for ulovlig markedsføring. Han har ikke lov å påstå han har en grad han ikke har.

Jeg mener CBE fikk spørsmål om hans påståtte bachelor på likedin, og at dette er skrevet om også her i tråden? Jeg forsøkte å google etter hennes svar på dette, men fant det ikke. Det var uansett et svadasvar som gikk på at det ikke var mulig å endre eller de ikke fikk det til. Men dette er jo noen år siden - og at det fremdeles står, det er - om man ser hans mønster om å lyve på seg kompetanse og titler han ikke har - en helt bevisst handling. Om han i det hele tatt skal ha en mulighet til å bli tatt seriøst, da må han rydde opp i dette og slutte å lyve på seg utdanning og høyskolegrader han ikke er i nærheten av å ha!

Han har der heller ikke endret teksten som påstår at konas blogg er landets mest leste. Vel, på "landets mest leste blogg" har det vel ikke vært noe å lese siden i fjor vår en gang...

• Liker 31
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Frisk Frosk skrev (13 minutter siden):

Jeg  mener CBE fikk spørsmål om hans påståtte bachelor på likedin, og at dette er skrevet om også her i tråden? Jeg forsøkte å google etter hennes svar på dette, men fant det ikke. Det var uansett et svadasvar som gikk på at det ikke var mulig å endre eller de ikke fikk det til. Men dette er jo noen år siden - og at det fremdeles står, det er - om man ser hans mønster om å lyve på seg kompetanse og titler han ikke har - en helt bevisst handling. Om han i det hele tatt skal ha en mulighet til å bli tatt seriøst, da må han rydde opp i dette og slutte å lyve på seg utdanning og høyskolegrader han ikke er i nærheten av å ha!

Det stemmer. Det var noe om at han ikke lenger hadde passordet så fikk ikke logget inn 🤪 

Edit: Hun tror at han har mistet login-informasjonen.

Endret av hufsaaaaa
La til kilde
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Gjest Bulsara
Skrevet

@Frisk Frosk

Meget bra oppsummert.

Akkurat diskusjonen rundt tittel ernæringsfysiolog og utdanningen leste jeg netopp en diskusjon om i bloggens kommentarfelt. Tror det var i en av lenkene du har postet. Der skriver Caroline(eller LK i hennes navn) akkurat det du sier om at det er et profesjonsstudie. Så det fikk de med seg.
Tror jeg minnes det var i blogginnlegget der hun spør om hvilke logo til Netfit leserne synes er best. Forøvrig ganske interessant å lese kommentarfeltene og hvordan hun(de) svarer når de blir spurt om ernærings/oppskrifts delen i den planlagte, aldri fullførte, appen. Visjonen var flott den. Men akk så lite gjennomtenkt.

Tror forøvrig han må ha glemt den LinkedIn profilen eller mistet passordet. Så rimelig utdatert ut 

Skrevet
hufsaaaaa skrev (41 minutter siden):

Det stemmer. Det var noe om at han ikke lenger hadde passordet så fikk ikke logget inn 🤪 

Edit: Hun tror at han har mistet login-informasjonen.

Hun tror ja... Beleilig "tro" det fremdeles, spesielt nå som han har skrikende behov for at folk tror han har mer enn noen kurs...

De kunne ikke bli ernæringsfysiolog med en bachelor av det studiet, de måtte ha gått videre med to år til for å bli klinisk ernæringsfysiolog (noe det viste seg at de ikke kunne, fordi det bare er de med profesjonsstudiet som kan bli klinisk ernæringsfysiolog).

Noen burde spørre dem om dette, hvorfor de fremdeles fremstiller det som om han har en bachelor han faktisk ikke har.

• Liker 19
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...