Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Bulsara skrev (40 minutter siden):

@Frisk Frosk

Meget bra oppsummert.

Akkurat diskusjonen rundt tittel ernæringsfysiolog og utdanningen leste jeg netopp en diskusjon om i bloggens kommentarfelt. Tror det var i en av lenkene du har postet. Der skriver Caroline(eller LK i hennes navn) akkurat det du sier om at det er et profesjonsstudie. Så det fikk de med seg.
Tror jeg minnes det var i blogginnlegget der hun spør om hvilke logo til Netfit leserne synes er best. Forøvrig ganske interessant å lese kommentarfeltene og hvordan hun(de) svarer når de blir spurt om ernærings/oppskrifts delen i den planlagte, aldri fullførte, appen. Visjonen var flott den. Men akk så lite gjennomtenkt.

Tror forøvrig han må ha glemt den LinkedIn profilen eller mistet passordet. Så rimelig utdatert ut 

Jeg tviler sterkt på at han/de har glemt den Linkedin-profilen. Passord er jo enkelt å få på nytt, så det er ingen unnskyldning.

Men det viser at hun og han har mange år bak seg med å skape en falsk fasade, og å støtte hverandre i dette. Det er jo det de gjør nå også når hun stadig refererer til coachEriksen via både sin egen konto og Netfit-kontoen, de forsøker å skape et mer seriøst inntrykk av det de driver med, gjøre det til mer enn det er.

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En fin en fra fruJohansen:

https://www.picuki.com/media/3017597712492916961

Som minner meg på noe jeg har tenkt siden jeg begynte å lese i denne tråden. Det har siden den startet vært utrolig mange gode og reflekterte innlegg her. Jeg tror tråden er med på å holde fokus i samfunnet på de skadelige metodene mange influencere bruker for å "påvrike" publikum.

Det er så mange i tråden som tydelig har mye kunnskap på ulike områder, og jeg tror helheten er avgjørende for å få med ulike viktige sider ved de kyniske metodene mange av influencerne bruker for å tjene penger.

Så all ære til dere som konstruktivt og saklig har holdt denne tråden oppe og fortsatt minst like aktuell på fjerde året nå! :blomst:

• Liker 44
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (45 minutter siden):

Noen burde spørre dem om dette, hvorfor de fremdeles fremstiller det som om han har en bachelor han faktisk ikke har.

Ja, man kan jo spørre om det i spalten «null filter» i podcasten! Ref dagens story.  - selv  tør jeg ikke, avhengig av bil til jobb. 

• Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosemose skrev (1 time siden):

Ja, man kan jo spørre om det i spalten «null filter» i podcasten! Ref dagens story.  - selv  tør jeg ikke, avhengig av bil til jobb. 

Tror de to må på detox om de skal greie seg uten filter ;)

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor mange av dere som har fulgt med på/fått med seg diskusjonen mellom Mads Hansen og Iselin Guttormsen. 

Men; Iselin postet og slettet et innlegg på instagrammen sin ganske kjapt tidligere i kveld. Det oppstod en diskusjon mellom ovvenevnte i kommentarfeltet, og i et av svarene sine (til en annen person) skrev Hansen at han ikke har spilt fotball med mannen til CBE. 

Jeg rakk ikke å ta screenshot av diskusjonen før Guttormsen slettet hele innlegget. 

Viser da til denne diskusjonen om hvorfor CBE tilsynelatende blir «skjermet» av Hansen.

Endret av Hereforthecomments
Skrivefeil
  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (10 timer siden):

Ser nå at han på Twitter-kontoen sin, helt øverst omtaler seg som "former" fotballspiller, så der skiller han. Rett skal være rett.

Men hvordan han ellers der fremstiller seg selv som verdensmester og angriper fagpersoner over hele verden fordi han tror han vet bedre (der han åpenbart tar feil), det er på ingen måte innenfor!

Det er det heller ikke at han fremdeles velger å ikke endre sin linkedin-profil, hvor han gir inntrykk av at han har tre års utdanning i "ernæringsfysiologi" og at han fremdeles spiller toppfotball.

https://no.linkedin.com/in/lars-kristian-eriksen-36587063

Bare det at han skriver at han holder på med Bachelor i Ernæringsfysiologi blir veldig feil. Ernæringsfysiolog er en beskyttet tittel som krever 5 års utdanning.

Det studiet han begynte på innen kost og ernæring, det var jo en flopp på den måten at skolen hadde påstått at de som tok tre år/bachelor med kost og ernæring kunne gå videre og ta to år til for å få en master og slik bli autorisert ernæringsfysiolog. Men det stemte ikke, ernæringsfysiologi er en profesjonsutdannelse, så det skolen påstod stemte ikke og de fikk aldri godkjent et slikt løp for studentene.

Ikke fullførte LKE de tre årene heller. Men likevel beholder han linkedin på en slik måte at det gir inntrykk av at han har tatt tre år med kost og ernæring, at han har en bachelor.

@Sursøtsaus Jeg er helt enig - det er ingen tvil om at måten han stadig trikser og mikser med titler og diverse er en form for ulovlig markedsføring. Han har ikke lov å påstå han har en grad han ikke har.

Jeg mener CBE fikk spørsmål om hans påståtte bachelor på likedin, og at dette er skrevet om også her i tråden? Jeg forsøkte å google etter hennes svar på dette, men fant det ikke. Det var uansett et svadasvar som gikk på at det ikke var mulig å endre eller de ikke fikk det til. Men dette er jo noen år siden - og at det fremdeles står, det er - om man ser hans mønster om å lyve på seg kompetanse og titler han ikke har - en helt bevisst handling. Om han i det hele tatt skal ha en mulighet til å bli tatt seriøst, da må han rydde opp i dette og slutte å lyve på seg utdanning og høyskolegrader han ikke er i nærheten av å ha!

Han har der heller ikke endret teksten som påstår at konas blogg er landets mest leste. Vel, på "landets mest leste blogg" har det vel ikke vært noe å lese siden i fjor vår en gang...

Han skriver "former pro" på Instagram også, så der er han konsekvent men det er også det som gjør det veldig spesielt at han da fortsatt kaller seg idrettsutøver. Jeg begynner å mistenke at han forstår at å skrive at han har vært proff idrettsutøver gir han kredibilitet, men enten har han ikke selvinnsikt nok til å forstå at han er per definisjon mosjonist nå (mange tidligere idrettsutøvere trener mye etter at de har lagt opp, men de er inneforstått med at de ikke er idrettsutøvere lengre), eller så står han inne for å lure allmennheten til å tro at han fortsatt er idrettsutøver, og bare har byttet idrett. Det er feil uansett hvilke begrunnelser han har. Det med LinkedIn er bare enda et eksempel på hvor likegyldig han/de er til å forfalske sin identitet for i beste fall å forhøye eget ego, men i verste fall lurer de folk til å betale dem dyre summer for scam. 

• Liker 21
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EmilieH skrev (12 timer siden):

Hun svarer på netfit at ved pent vær kan ozo vært med på både 2-3 løpeturer på en dag. Er ikke det veldig mye for han? 

Det er altfor mye, både for to- og firbeinte! De tror antagelig at hunden har glede eller nytte av det de holder på med, men han hadde jo hatt mye bedre av helt annen form for tur. Jeg fatter ikke hva de tror de holder på med. Det er fullstendig misforstått, og i hvertfall ikke på hundens premisser.

https://gladhundblogg.no/2017/05/04/tur-innhold-lengde-antall-pr-dag/

• Liker 24
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sursøtsaus skrev (54 minutter siden):

Han skriver "former pro" på Instagram også, så der er han konsekvent men det er også det som gjør det veldig spesielt at han da fortsatt kaller seg idrettsutøver. Jeg begynner å mistenke at han forstår at å skrive at han har vært proff idrettsutøver gir han kredibilitet, men enten har han ikke selvinnsikt nok til å forstå at han er per definisjon mosjonist nå (mange tidligere idrettsutøvere trener mye etter at de har lagt opp, men de er inneforstått med at de ikke er idrettsutøvere lengre), eller så står han inne for å lure allmennheten til å tro at han fortsatt er idrettsutøver, og bare har byttet idrett. Det er feil uansett hvilke begrunnelser han har. Det med LinkedIn er bare enda et eksempel på hvor likegyldig han/de er til å forfalske sin identitet for i beste fall å forhøye eget ego, men i verste fall lurer de folk til å betale dem dyre summer for scam. 

Det er heller ikke lenge siden LKE titulerte seg selv som toppidrettsutøver på Coach Eriksen-kontoen. Mens CBE har titulert seg selv både som "designer" og "publicist" på sin IG. De er notoriske på å skryte på seg titler de ikke har belegg for. 

• Liker 34
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Hereforthecomments said:

Vet ikke hvor mange av dere som har fulgt med på/fått med seg diskusjonen mellom Mads Hansen og Iselin Guttormsen. 

Men; Iselin postet og slettet et innlegg på instagrammen sin ganske kjapt tidligere i kveld. Det oppstod en diskusjon mellom ovvenevnte i kommentarfeltet, og i et av svarene sine (til en annen person) skrev Hansen at han ikke har spilt fotball med mannen til CBE. 

Jeg rakk ikke å ta screenshot av diskusjonen før Guttormsen slettet hele innlegget. 

Viser da til denne diskusjonen om hvorfor CBE tilsynelatende blir «skjermet» av Hansen.

Jeg har tenkt at det handler om manglende relevans og at innholdet hennes er gruelig kjedelig og ikke kommer til å fenge følgermassen til Mats Hansen. Han trenger jo at innholdet han kommenterer på enten er så langt utpå som Guttormsen sitt var, eller så hypet som Sofie Elise sitt, eller fenger yngre mennesker som ... eh... jeg er ikke så ung, så har ikke umiddelbart greie på hvilke influencere det skulle være.

Jeg tror ikke det er noe mer konspirstorisk enn det.

• Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sursøtsaus skrev (2 timer siden):

Ettersom sjakk er definert som en sport så kan vel strengt tatt Magnus Carlsen og kalle seg for sportsutøver🤭 så en hobbymosjonist som deltar i arrangerte løp kan vel kanskje kalle seg for idrettsutøver, men nå legger jeg godvilja til! Virker som LKE tolker alt til sin favør for å fremstå best mulig....

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacBeth skrev (5 timer siden):

Ettersom sjakk er definert som en sport så kan vel strengt tatt Magnus Carlsen og kalle seg for sportsutøver🤭 så en hobbymosjonist som deltar i arrangerte løp kan vel kanskje kalle seg for idrettsutøver, men nå legger jeg godvilja til! Virker som LKE tolker alt til sin favør for å fremstå best mulig....

Nå er vel forskjellen på LK og MC at sistnevnte faktisk lever av sporten og har gjort store prestasjoner både nasjonalt og internasjonalt. De to kan ikke sammenlignes, da den ene er proff i et felt på toppnivå og den andre deltar på amatørnivå

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansjosen skrev (7 timer siden):

Jeg har tenkt at det handler om manglende relevans og at innholdet hennes er gruelig kjedelig og ikke kommer til å fenge følgermassen til Mats Hansen. Han trenger jo at innholdet han kommenterer på enten er så langt utpå som Guttormsen sitt var, eller så hypet som Sofie Elise sitt, eller fenger yngre mennesker som ... eh... jeg er ikke så ung, så har ikke umiddelbart greie på hvilke influencere det skulle være.

Jeg tror ikke det er noe mer konspirstorisk enn det.

Mulig du har rett i dette. Men det viser jo at barneeksponering kanskje ikke er så viktig likevel, hvis det er slik at han kun nevner de han selv vil få mer klikk av å nevne. Det at han overhodet ikke omtaler ekteparet Eriksens mangeårige og voldsomme eksponering av egne barn, det er mildt sagt merkelig.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sursøtsaus skrev (1 time siden):

Nå er vel forskjellen på LK og MC at sistnevnte faktisk lever av sporten og har gjort store prestasjoner både nasjonalt og internasjonalt. De to kan ikke sammenlignes, da den ene er proff i et felt på toppnivå og den andre deltar på amatørnivå

Har man noen gang hørt noen omtale Carlsen som en sportsutøver? Neppe. Han er sjakkspiller/sjakkmester. Likt som noen aldri heller omtaler LKE som en idrettsutøver (utenom han selv). Han er mosjonist. De kan heller ikke sammenliknes ettersom det ene er en sport og det andre en idrett, men jeg tror poenget mitt kom frem.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Kvinneliv said:

Er jo litt morsomt at CBE løper likt som Phoebe i Friends på LKE sin siste post på insta 🤭

Det dette paret driver og poster i diverse some kanaler er jo rene komedien for oss tilskuere, så kanskje frua skulle satset på skuespill, det er jo noe hun er virkelig flink til og i tillegg har hun jo erfaring fra teater  🤣

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Frisk Frosk skrev (17 minutter siden):

Er det denne du tenker på?

https://scontent.cdninstagram.com/v/t66.30100-16/323126138_863853998163685_4963702434469554784_n.mp4?_nc_ht=scontent-atl3-2.cdninstagram.com&_nc_cat=101&_nc_ohc=tgWbNb7sYBUAX-1WJxE&edm=AP_V10EBAAAA&ccb=7-5&oh=00_AfDm5QCmx7f8ElPY2LyOoDru2pHD0N3hQj0hzR5hAFtnyw&oe=63D2164C&_nc_sid=4f375e

Det jeg reagerer på her er at hun og han nå virker rimelig desperate etter å peke finger mot andre, fortelle andre at de ikke gjør hva de kan, ikke gidder, at de lyver.

Musikken: "You're too busy... suuuure you are.... that's a lie"

Mens CBE står og beundrer seg selv i speilet før hun trekker inn magen enda litt til før hun begynner å løpe.

CBE og coachEriksen har jammen lite å komme med om dagen når de mer eller mindre må resirkulere innhold på alle sine bedriftskanaler.

Dette nærmer seg patetisk fra to godt voksne personer uten ordentlige jobber, som forsøker å fremstille seg selv bedre enn andre, som om de er supermennesker bare fordi de trener når de ikke går til vanlige jobber, men kan styre hele dagene som de vil mens ungene er på skole.

Det må stå veldig dårlig til på hjemmebane når de begge to må speile hverandre i hver sin kanal i et desperat forsøk på å fremstille andre som dårligere enn dem selv.

Og apropos det LKE skrev i denne tweeten. Jeg vet ikke om han også har et annet budskap her, men min første tanke da jeg så den var at den er en passiv- agressiv kritikk av yogaen CBE skal begynne med, siden yoga ofte inkluderer tøyninger, skumrulle. Men kanskje det bare var nok en klumsete formulering som slår tilbake på ham/dem selv.

Ææææsj!! Han vet ikke om disse menneskene har skader og øvelser delegert av f.eka. fysioterapeut når de gjør disse øvelsene. Uansett er neppe gruppen han nevner de som sier at de ikke har tid til trening. Hvordan er det mulig å være så DUM og uten menneskelig innsikt? 😩

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (26 minutter siden):

Er det denne du tenker på?

https://scontent.cdninstagram.com/v/t66.30100-16/323126138_863853998163685_4963702434469554784_n.mp4?_nc_ht=scontent-atl3-2.cdninstagram.com&_nc_cat=101&_nc_ohc=tgWbNb7sYBUAX-1WJxE&edm=AP_V10EBAAAA&ccb=7-5&oh=00_AfDm5QCmx7f8ElPY2LyOoDru2pHD0N3hQj0hzR5hAFtnyw&oe=63D2164C&_nc_sid=4f375e

Det jeg reagerer på her er at hun og han nå virker rimelig desperate etter å peke finger mot andre, fortelle andre at de ikke gjør hva de kan, ikke gidder, at de lyver.

Musikken: "You're too busy... suuuure you are.... that's a lie"

Mens CBE står og beundrer seg selv i speilet før hun trekker inn magen enda litt til før hun begynner å løpe.

CBE og coachEriksen har jammen lite å komme med om dagen når de mer eller mindre må resirkulere innhold på alle sine bedriftskanaler.

Dette nærmer seg patetisk fra to godt voksne personer uten ordentlige jobber, som forsøker å fremstille seg selv bedre enn andre, som om de er supermennesker bare fordi de trener når de ikke går til vanlige jobber, men kan styre hele dagene som de vil mens ungene er på skole.

Det må stå veldig dårlig til på hjemmebane når de begge to må speile hverandre i hver sin kanal i et desperat forsøk på å fremstille andre som dårligere enn dem selv.

Og apropos det LKE skrev i denne tweeten. Jeg vet ikke om han også har et annet budskap her, men min første tanke da jeg så den var at den er en passiv- agressiv kritikk av yogaen CBE skal begynne med, siden yoga ofte inkluderer tøyninger, skumrulle. Men kanskje det bare var nok en klumsete formulering som slår tilbake på ham/dem selv.

Det ser ut som selvinnsikten ikke er parets sterkeste side. Random people er på jobb mens barna er i bhg og skole/sfo. Random people må hente barn først og prioritere middag og lekser samt tid sammen med barna. Random people må gjerne trene på kveldstid og helger, noen random foreldre må rullere på treningsdagene da noen må passe barna. Det er ikke alle som har treningssenter hjemme. 

Random voksne mennesker er i full jobb mens Eriksens surrer rundt på mølla og i skogen. Gi ekteparet et kompass da de er på bærtur.

Endret av Misselue
  • Liker 37
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo heller ikke nødvendig å trene så mye som de gjør for å holde seg i god form. Jeg syns ikke det er imponerende med folk som trener mye og bruker hele dagen på bare seg selv. De hadde virkelig hatt godt av fylle livet sitt med noe mer, det ser så kjedelig ut og det er tydeligvis ikke sunt. 

Jeg er også fascinert over hvor ekstremt mange filmer de har av seg selv som løper! 

Endret av snute
.
  • Liker 38
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Frisk Frosk said:

Mulig du har rett i dette. Men det viser jo at barneeksponering kanskje ikke er så viktig likevel, hvis det er slik at han kun nevner de han selv vil få mer klikk av å nevne. Det at han overhodet ikke omtaler ekteparet Eriksens mangeårige og voldsomme eksponering av egne barn, det er mildt sagt merkelig.

Man kan velge å se på det som du gjør, eller man kan se på det som at han velger de løsningene han anser for å ha størst kraft. Å dra fram at en "has been" er verst i klassen kan føre til at han ikke egentlig oppnår blest om sakene han prøver å kommentere, dermed taper han påvirkning. Å velge det som gir flest "likerklikk" og engasjement er også å velge en vei som påvirker mest.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...