Tabris Skrevet 30. august 2019 #7541 Skrevet 30. august 2019 1 minutt siden, lillesnøfnugg said: Du glemmer som mange andre med samme synspunkt som deg, at vi får ikke betalt eller lever av å prakke på andre disse uetiske valgene eller agere dobbeltmoralskt. Det blir ikke mindre uetisk eller dobbelmoralsk av den grunn. Jeg stusser på dette behovet for å alltid sette opp et skjold, av typen "Men HUN gjør også sånn! Det gjør HUN også, bare verre!" Hva med å se på seg selv for en gangs skyld? Totalt uavhengig av hva CBE eller kritikere av bloggkritikere gjør og sier? 1
LeneXCII Skrevet 30. august 2019 #7542 Skrevet 30. august 2019 Er det ikke noen som har tenkt at hun faktisk kanskje til og med motiverer en del til å trene og komme i bedre form. Og det er jo positivt, ikke sant? Eller er dere alle bare opptatt av negativ kritikk? 5
Ultiva Skrevet 30. august 2019 #7543 Skrevet 30. august 2019 (endret) 7 minutter siden, Tabris skrev: Nei, det ser jeg jo. Men for meg er det uetisk moralpoliti, godt iblandet en god dose dobbelmoral siden vi alle tar uetiske valg hver dag. Du mener at det kari nordmann gjør alene hjemme i sin egen stue skal likestilles med hva profesjonelle påvirkere poster på internett mot millionlønn? Endret 30. august 2019 av Ultiva 28
Gjest CecilieX Skrevet 30. august 2019 #7544 Skrevet 30. august 2019 1 minutt siden, Tabris skrev: Nei, det ser jeg jo. Men for meg er det uetisk moralpoliti, godt iblandet en god dose dobbelmoral siden vi alle tar uetiske valg hver dag. Jeg skjønner virkelig ikke hva slags verden du ser for deg hvis man skulle holde kjeft om det man ser på som problematisk. Jeg er opptatt av psykisk helse og hvordan SoMe påvirker negativt. Du må gjerne kalle meg «uetisk moralpoliti», hvis du mener det å bevisstgjøre og problematisere hvordan influencere bruker makta si, til skade for leserne sine handler om det. Som du selv sa, «man må stå for det man tror på». Men det gjelder kanskje ikke for alle?
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 30. august 2019 #7545 Skrevet 30. august 2019 (endret) 7 minutter siden, Tabris skrev: Det blir ikke mindre uetisk eller dobbelmoralsk av den grunn. Jeg stusser på dette behovet for å alltid sette opp et skjold, av typen "Men HUN gjør også sånn! Det gjør HUN også, bare verre!" Hva med å se på seg selv for en gangs skyld? Totalt uavhengig av hva CBE eller kritikere av bloggkritikere gjør og sier? Selvfølgelig blir det helt annerledes! Skulle tatt seg ut om det ikke skulle være det. Mange av disse meningene henger igjen fra når blogging var dagbok fra et pikerom og ikke millionbedrifter. Tror du sjefene i XXL skriker opp om hets og mobbing? Eller ber kundene om å gå i seg selv? Isåfall ville det vært veldig uprofesjonelt slik CBE er. Og HUN (Caroline) vet jeg ingenting om, utenom hvordan kroppen ser ut i alle mulige settinger som er ganske så kjedelig. Endret 30. august 2019 av lillesnøfnugg
Tabris Skrevet 30. august 2019 #7546 Skrevet 30. august 2019 3 minutter siden, Ultiva said: Du mener at det kari nordmann gjør alene hjemme i sin egen stue skal likestilles med hva profesjonelle påvirkere poster på internett mot millionlønn? Uetiske valg er uetiske valg. 3 minutter siden, CecilieX said: Jeg skjønner virkelig ikke hva slags verden du ser for deg hvis man skulle holde kjeft om det man ser på som problematisk. Jeg er opptatt av psykisk helse og hvordan SoMe påvirker negativt. Du må gjerne kalle meg «uetisk moralpoliti», hvis du mener det å bevisstgjøre og problematisere hvordan influencere bruker makta si, til skade for leserne sine handler om det. Som du selv sa, «man må stå for det man tror på». Men det gjelder kanskje ikke for alle? Som jeg skrev i en av mine forrige poster, så er jeg 100% for kollektiv kritikk og bevisstgjøring av etiske temaer. Hvis du skal få stå for det du tror på, så må CBE også få gjøre det. Hvis CBE må tåle kritikk for det hun står for, så må du også tåle det. 2
pøbelsara Skrevet 30. august 2019 #7547 Skrevet 30. august 2019 1 minutt siden, Tabris skrev: Det blir ikke mindre uetisk eller dobbelmoralsk av den grunn. Jeg stusser på dette behovet for å alltid sette opp et skjold, av typen "Men HUN gjør også sånn! Det gjør HUN også, bare verre!" Hva med å se på seg selv for en gangs skyld? Totalt uavhengig av hva CBE eller kritikere av bloggkritikere gjør og sier? Vet du - jeg mener faktisk at jeg er en ansvarlig motvekt til dette vi debatterer her. Du må ikke gjøre den feilslutningen at fordi man debatterer her, så debatterer man ikke andre steder. Noen av oss har faktisk valgt både utdannelse og karriere fordi vi ønsker å bidra i samfunnet. det kan gjøres på flere måter - og på flere arenaer samtidig. Jeg har aldri hevdet å være perfekt - jeg mener heller ikke at det burde være en forutsetning. Jeg mener noe om samfunnet vi lever i. Jeg mener noe om medier - ikke bare de rosa Some-kanalene, men også andre fora. Jeg er ikke med på at det er hverken dobbeltmoralsk eller uetisk å kritisere en stor medieaktør som jeg mener formidler noen verdier det er bekymringsfullt at har så stor gjennomslagskraft i samfunnet. Hvorfor skal vi ikke si fra om det vi mener er bekymringsfull og uetisk? Fordi DU er uenig?Jeg synes det er greit at du sier hvorfor du er uenig i kritikken - jeg synes ikke det er greit at du beskylder andre for å uedle motiver og for å ikke snakke sant når de oppgir sine årsaker til å delta i mediedebatten. 42
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 30. august 2019 #7548 Skrevet 30. august 2019 7 minutter siden, LeneXCII skrev: Er det ikke noen som har tenkt at hun faktisk kanskje til og med motiverer en del til å trene og komme i bedre form. Og det er jo positivt, ikke sant? Eller er dere alle bare opptatt av negativ kritikk? Isåfall er det helt tragisk! Med tanke på at det er mye redigering og fake bak denne «kroppen» som selges inn. Blant annet silikon.
Tabris Skrevet 30. august 2019 #7549 Skrevet 30. august 2019 Just now, lillesnøfnugg said: Isåfall er det helt tragisk! Med tanke på at det er mye redigering og fake bak denne «kroppen» som selges inn. Blant annet silikon. Så hvis noen blir motivert til å trene av å se på/lese om CBE, så er det tragisk? 2
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 30. august 2019 #7550 Skrevet 30. august 2019 3 minutter siden, Tabris skrev: Uetiske valg er uetiske valg. Som jeg skrev i en av mine forrige poster, så er jeg 100% for kollektiv kritikk og bevisstgjøring av etiske temaer. Hvis du skal få stå for det du tror på, så må CBE også få gjøre det. Hvis CBE må tåle kritikk for det hun står for, så må du også tåle det. Trist at det er slike holdninger som gjør at bloggere kjører på i samme tralten. Dere er nyttige idioter for disse millionbedriftene og er med på å støtte barneeksponering, kroppspress og miljøsvineri.
LeneXCII Skrevet 30. august 2019 #7551 Skrevet 30. august 2019 2 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Isåfall er det helt tragisk! Med tanke på at det er mye redigering og fake bak denne «kroppen» som selges inn. Blant annet silikon. Våkn opp, du lever i 2019 og ting som du nevner er hverken hemmeligheter eller tabu. 1
Gjest Adrielle Skrevet 30. august 2019 #7552 Skrevet 30. august 2019 9 minutter siden, Skogspike skrev: I dag gjentar bedriften "suksessen". Ikke like stort engasjement i dag, dog. Nei, for dette er helt vanlige bikinibilder. Så kan man jo spørre seg hvorfor akkurat bildet i dørkarmen får uvanlig stor oppmerksomhet. Enda mer enn selveste nakenbad-bildet. Kan det være flere enn KG-kjerringene som har lagt merke til hva som ikke er blurry på bildet?😂
Felis Skrevet 30. august 2019 #7553 Skrevet 30. august 2019 2 minutter siden, Tabris skrev: Så hvis noen blir motivert til å trene av å se på/lese om CBE, så er det tragisk? Ja faktisk. Det utseendet er uoppnåelig ved trening, ikke engang Caroline ser slik ut! Så hvis man ser på et bilde av Caroline og tror at man, ved å følge hennes råd, får struttepupper, rutemønster på magen og rumpe som varierer i størrelsen alt etter dagsformen, så blir man skuffet. Og det er tragisk! 37
Tabris Skrevet 30. august 2019 #7554 Skrevet 30. august 2019 2 minutter siden, lillesnøfnugg said: Trist at det er slike holdninger som gjør at bloggere kjører på i samme tralten. Dere er nyttige idioter for disse millionbedriftene og er med på å støtte barneeksponering, kroppspress og miljøsvineri. Hvilken del av min post gjør meg til en nyttig idiot som støtter barneeksponering, kroppspress og miljøsvineri? - Var det den delen hvor jeg skrev at jeg støtter kollektiv kritikk og bevisstgjøring av etiske temaer? - Var det den delen hvor jeg skrev at uetiske valg fortsatt er uetiske, enten man er blogger eller privatperson? - Var den delen hvor jeg skrev at det å både få lov til å stå for det man tro på, og tåle kritikk for det, gjelder både CBE og de som skriver her inne? 6
Tabris Skrevet 30. august 2019 #7555 Skrevet 30. august 2019 1 minutt siden, Felis said: Ja faktisk. Det utseendet er uoppnåelig ved trening, ikke engang Caroline ser slik ut! Så hvis man ser på et bilde av Caroline og tror at man, ved å følge hennes råd, får struttepupper, rutemønster på magen og rumpe som varierer i størrelsen alt etter dagsformen, så blir man skuffet. Og det er tragisk! Men hva om man ikke blir motivert til å få struttepupper, rutemønster på magen og rumpe som varierer i størrelse - bare motivasjon til å bli mer aktiv og trene? 5
LeneXCII Skrevet 30. august 2019 #7556 Skrevet 30. august 2019 1 minutt siden, Felis skrev: Ja faktisk. Det utseendet er uoppnåelig ved trening, ikke engang Caroline ser slik ut! Så hvis man ser på et bilde av Caroline og tror at man, ved å følge hennes råd, får struttepupper, rutemønster på magen og rumpe som varierer i størrelsen alt etter dagsformen, så blir man skuffet. Og det er tragisk! Det er vel strengt tatt ikke så mye ved henne som er "uoppnåelig", selvsagt til en viss grad avh av utgangspunktet. 6
Ultiva Skrevet 30. august 2019 #7557 Skrevet 30. august 2019 1 minutt siden, LeneXCII skrev: Våkn opp, du lever i 2019 og ting som du nevner er hverken hemmeligheter eller tabu. Men er dette et ideal? En forretningskvinne som nedverdiger seg til å fremstå som en lettkledt trofékone på sin egen blogg? Bare fordi silikon, løsvipper, restylane, blekede tenner og lange løsnegler dessverre blir mer og mer vanlig i et stadig mer utseendefokusert samfunn ; skal det hylles? CBE fremstår mer og mer som et velretusjert skryteobjekt på sine egne, stadig mer upopulære SoMe-kanaler. Var dette virkelig målet hennes? 37
Felis Skrevet 30. august 2019 #7558 Skrevet 30. august 2019 Akkurat nå, Tabris skrev: Men hva om man ikke blir motivert til å få struttepupper, rutemønster på magen og rumpe som varierer i størrelse - bare motivasjon til å bli mer aktiv og trene? Dette blir et sidespor, men hva med disse bildene skal gjøre at jeg skal få mer lyst til å trene? 32
virkelig Skrevet 30. august 2019 #7559 Skrevet 30. august 2019 13 minutter siden, LeneXCII skrev: Er det ikke noen som har tenkt at hun faktisk kanskje til og med motiverer en del til å trene og komme i bedre form. Og det er jo positivt, ikke sant? Eller er dere alle bare opptatt av negativ kritikk? De som skriker mest om kroppen til CBE og det som legges ut av lettkledde bilder og som spiller på kropp, er de som syntes det er greit at Helene Drage gjør det samme. Det er vistnok helt innafor å gjøre det om du er stor, men ikke om du er slank og veltrent. Da skaper det kroppspress. Hvilke ungdom følger en blogger på over 30, gift og mamma til to. Vil tro dette er et større problem med Fynkygine da, der er det lettkledde bilder, bikini og pupp, og langt flere likes og følgere. Og garantert mye unge mennesker som følger, spesielt siden hun har med brødrene sine til stadighet som garantert unge jenter digger. Men den bloggertråden her inne er det ikke mye aktivitet i. Så regnestykket er ikke vanskelig når det kommer til hvorfor CBE absolutt skal under lupen på alt 24/7 5
LeneXCII Skrevet 30. august 2019 #7560 Skrevet 30. august 2019 Akkurat nå, Ultiva skrev: Men er dette et ideal? En forretningskvinne som nedverdiger seg til å fremstå som en lettkledt trofékone på sin egen blogg? Bare fordi silikon, løsvipper, restylane, blekede tenner og lange løsnegler dessverre blir mer og mer vanlig i et stadig mer utseendefokusert samfunn ; skal det hylles? CBE fremstår mer og mer som et velretusjert skryteobjekt på sine egne, stadig mer upopulære SoMe-kanaler. Var dette virkelig målet hennes? Hver enkelt står da fritt til å velge sitt ideal 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå