Gjest CecilieX Skrevet 25. august 2019 #7041 Skrevet 25. august 2019 7 minutter siden, Lana01 skrev: The definition of body shaming is the practice of making critical, potentially humiliating comments about a person's body size or weight. ja hva skal man si etterfulgt av kommentarer som assosierer til Barbie m.m Det er altså kritikk av størrelse og vekt, som etter denne definisjonen er «bodyshaming». Ser ikke dette i det siterte innlegget du bruker for å eksemplifisere. Jeg er enig i at man skal være ytterst forsiktig og tenke seg nøye om hvor man vil med kritikken sin. Ofte handler det vel så mye om vinkling. Jeg skriver dette fordi jeg er lei av at folk prøver å ugyldiggjøre kritikk ved å diskreditere kritikere.
Lana01 Skrevet 25. august 2019 #7042 Skrevet 25. august 2019 5 minutter siden, MissLucy skrev: vis ett - bare ett eksempel - på at noen har snakket nedsettende om CBEs størrelse eller vekt. Ett. body shaming går ikke bare på vekt og størrelse , men også nedsettende kommentarer av noens kroppsfasong osv. Dessuten er det stadig kommentarer på at Caroline er for tynn , har lite muskler osv, uten at jeg har tenkt til å lete det frem, muligens er mye moderert bort også. 4
Aquarius04 Skrevet 25. august 2019 #7043 Skrevet 25. august 2019 (endret) 37 minutter siden, Lana01 skrev: Det flere holder på med her er typiske eksempler på body shaming , og er ikke pent å se på. Om hun spiller på kropp eller ikke . så er det ikke greit. Tror ikke man skal være så bekymrete for de unge leserne tviler på at så mange av de unge, følger CBE Det florerer på Instagram folk som spiller på kropp og legger ut lettkledde bilder, vanskelig å skjermes fra det. Da må debatten starte et annet sted , ikke bare ta en enkelt. Så når LKE driver med body shaming og trolling i kommentarfelt så er det ok, fordi han er en del av bedriften? Mens når folk her på KG kritiserer bedriften (som ER CBE) så er det ikke greit? CBE er bedriften, og hun hun har en kropp hun elsker å vise fram, og hun bidrar til et usunt kroppsideal. Forøvrig synes jeg det er svært lite såkalt bodyshaming å finne i denne tråden, og at du «ikke gidder» å lete frem eksempler viser at du bare er ute etter å kritisere for å kritisere her inne på KG. Og til slutt: slutt å peke på «dere» med pekefingeren din. Snakk til dem det gjelder. Endret 25. august 2019 av Aquarius04 Typo 38
SusieDerkins Skrevet 25. august 2019 Forfatter #7044 Skrevet 25. august 2019 1 minutt siden, Lana01 skrev: body shaming går ikke bare på vekt og størrelse , men også nedsettende kommentarer av noens kroppsfasong osv. Dessuten er det stadig kommentarer på at Caroline er for tynn , har lite muskler osv, uten at jeg har tenkt til å lete det frem, muligens er mye moderert bort også. tuller du? det var du selv som la ut definisjonen på bodyshaming som nedsettende kommentarer om størrelse og vekt. Men jeg visste jo at du ikke ville finne noen eksempler. 37
Rev. Revenge Skrevet 25. august 2019 #7045 Skrevet 25. august 2019 11 timer siden, Xstrella skrev: Det må være en slags offentlig fetisj. Kle opp kona, stille henne ut i alskens positurer, redigere ihjel og så vise frem. Jeg gir meg ende over altså. Det er så tarvelig og lite innbydende at jeg får spasmer av hele paret. 11 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev: Det var slik vi lekte med Barbie-dukkene våre da vi var barn. 16 minutter siden, Lana01 skrev: The definition of body shaming is the practice of making critical, potentially humiliating comments about a person's body size or weight. ja hva skal man si etterfulgt av kommentarer som assosierer til Barbie m.m Er det dette du kaller bodyshaming? Faller disse to sitatene sett i sammenheng inn under din egen, engelske klipp og lim-definisjon av hva bodyshaming er? 17
Trude.lutt Skrevet 25. august 2019 #7046 Skrevet 25. august 2019 20 timer siden, cerruti skrev: Det har vel noe med tidsbruk og komfort...? Skjønner godt at de flyr isteden. Hun har vel skrevet på bloggen at de skal kutte ned på bruken av fly pga miljø? Helt greit å velge komfort, men da burde hun stå for det. 8
Lana01 Skrevet 25. august 2019 #7047 Skrevet 25. august 2019 (endret) https://www.femina.dk/q/elsk-din-krop/eksperten-derfor-opstaar-body-shaming Magt og bedømmelse For forskeren er body-shaming derfor et udtryk for en magtfuld evalueringskultur, hvor nogle mener, at de ganske enkelt har ret til at fælde dom over andres kroppe og give udtryk for deres dom enten i det offentlige rum eller i kommentarer på de sociale medier. Især kendte og offentlige kvinder kan være genstand for bekræftende, men også nedsættende kommentarer om deres krop og udseende på sociale medier, mens hverdagens ”almindelige” kvinder sjældent vil blive bodyshamet for de billeder, de lægger ud på deres private Instagram- eller Facebookprofil: Endret 25. august 2019 av Lana01 6
Jobbermedbarn Skrevet 25. august 2019 #7048 Skrevet 25. august 2019 2 minutter siden, Lana01 skrev: body shaming går ikke bare på vekt og størrelse , men også nedsettende kommentarer av noens kroppsfasong osv. Dessuten er det stadig kommentarer på at Caroline er for tynn , har lite muskler osv, uten at jeg har tenkt til å lete det frem, muligens er mye moderert bort også. Jeg er helt enig med deg at det er en tynn linje her som det er lett å trå over. Samtidig synes jeg mye av diskusjonen går på det som skrives kontra det som vises. Og da i redigert form og i virkeligheten! Det mener jeg det må være lov å poengtere, det er et misforhold der som rett og slett ikke er greit! Det er en fin linje der også, fra bloggerens side, om å pynte på sannheten over til og rett og slett være uærlig og uredelig! Det sitter medlemmer her med bla mye kunnskap om trening som ser at noe av det som skrives av bloggeren ikke er riktig, det må det være helt greit å påpeke feks «Det er ikke mulig å få en slik rumpe med den type trening over noen få uker». Kontekst har mye å si, derfor er det alltid ok å komme med eksempler i slike diskusjoner. 31
Rev. Revenge Skrevet 25. august 2019 #7049 Skrevet 25. august 2019 (endret) Igjen, kom med eksempler på bodyshaming fra denne tråden så siteringene dine om hva bodyshaming er får litt mer kjøtt på beina. Pun intended. @Lana01 Endret 25. august 2019 av Revenge o'Cavatina 23
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 25. august 2019 #7050 Skrevet 25. august 2019 (endret) 10 minutter siden, Lana01 skrev: https://www.femina.dk/q/elsk-din-krop/eksperten-derfor-opstaar-body-shaming Magt og bedømmelse For forskeren er body-shaming derfor et udtryk for en magtfuld evalueringskultur, hvor nogle mener, at de ganske enkelt har ret til at fælde dom over andres kroppe og give udtryk for deres dom enten i det offentlige rum eller i kommentarer på de sociale medier. Især kendte og offentlige kvinder kan være genstand for bekræftende, men også nedsættende kommentarer om deres krop og udseende på sociale medier, mens hverdagens ”almindelige” kvinder sjældent vil blive bodyshamet for de billeder, de lægger ud på deres private Instagram- eller Facebookprofil: Du glemmer at denne bloggeren tjener penger på å vise frem kroppen, som den skulle vært en vare. Det er tydeligvis konseptet hos CBE om dagen. Å kommentere at plastisk kirurgi ikke nødvendigvis har gått 100 prosent etter planen er ikke bodyshaming. Man kunne selvfølgelig latt være å kommentere dette, men gi meg gjerne et godt argument hvorfor det skulle vært relevant å ikke nevne det? Når CBE viser dette frem så tydelig? Endret 25. august 2019 av lillesnøfnugg
Alice123 Skrevet 25. august 2019 #7051 Skrevet 25. august 2019 På 23.8.2019 den 20.00, loveli skrev: Noen som har meldt seg opp på Netfit enda? Litt kjipt at bloggen din blir omtalt som bloggernes egen "guilty pleasure" av agenturet hun jobber for. At hun er den som folk i bransjen ikke vil vedkjenne seg. Men jeg har lagt merke til at en som heter Marenbaxter på IG alltid står øverst i kommentarfeltet og kommentarene er alltid korte eller bare en smiley eller to. Hva er greia mellom de to? Hvis Maren er blogger selv, hvorfor tør hun alliere seg med frua? Gir ikke det dårlig oppmerksomhet ifb med utleveringen frua driver av barna sine? Hadde min venninne gjort det samme hadde jeg ikke støttet henne, men tenkt på barna hennes. Faktisk. Har aldri sett de sammen? Frua er tilsynelatende aldri med venner omtrent, så derfor blir jeg nysgjerrig på hvem denne ene flittige kommentarvennen er. At hun ikke viser at hun er med venner på SoMe eller blogg betyr bare at hun ikke publiserer når hun er med venner. Jeg har sett henne et par ganger på det som åpenbart har vært treff med venninner (bar/reastaurant i Oslo), og ingen av de gangene ble publisert på noen måte. Jeg går ut i fra at det er fordi de hun er med ikke vil vises. Bar eller restaurantbesøk i Oslo med venninner passer mye bedre inn i narrativet som "hipp og urban ung kvinne" hun prøver å spinne, enn endeløse og dritkjedelige kaffekoppinnlegg. 6
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 25. august 2019 #7052 Skrevet 25. august 2019 43 minutter siden, Lana01 skrev: The definition of body shaming is the practice of making critical, potentially humiliating comments about a person's body size or weight. ja hva skal man si etterfulgt av kommentarer som assosierer til Barbie m.m Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine av den håpløse argumenteringen din.... Jeg har hverken kommentert vekt eller størrelse på kroppen hennes. Kom gjerne med eksempler dersom du finner??? Jeg har kommentert misforming på et silikonbryst hun åpenbart «ikke har», da hun selv sier at kroppen hennes ikke har forandret seg etter graviditeter. Bedriftslederen selv, CBE, altså produktet som vises på firmaets offisielle kanaler, velger SELV å legge ut bilder der ansikt, ben og kropp er airbrushet og redigert, bortsett fra brystet med arr og rippling som de vil skal synes. Er det veldig vanskelig å forstå? Og hvor har jeg kalt henne Barbie!? Eksempler?
Gjest Keikolina Skrevet 25. august 2019 #7053 Skrevet 25. august 2019 Bra CBE viser bilder av hvor galt det kan gå hvis man tar silikon, en tydelig advarsel.
SusieDerkins Skrevet 25. august 2019 Forfatter #7054 Skrevet 25. august 2019 6 minutter siden, Keikolina skrev: Bra CBE viser bilder av hvor galt det kan gå hvis man tar silikon, en tydelig advarsel. det hadde vært enda mer interessant om hun hadde skrevet litt om det. Vi har sett rippling på bildene i lang tid, og nå er det noen som sier at det ser ut som innkapsling av implantatet i tillegg. Er dette to forskjellige ting som kan skje med silikoninnlegg? eller er det to navn på samme fenomen? kan det repareres? blir man sykmeldt? må man betale selv for evt ny operasjon? 15
Gjest loveli Skrevet 25. august 2019 #7055 Skrevet 25. august 2019 21 minutter siden, Alice123 skrev: At hun ikke viser at hun er med venner på SoMe eller blogg betyr bare at hun ikke publiserer når hun er med venner. Jeg har sett henne et par ganger på det som åpenbart har vært treff med venninner (bar/reastaurant i Oslo), og ingen av de gangene ble publisert på noen måte. Jeg går ut i fra at det er fordi de hun er med ikke vil vises. Bar eller restaurantbesøk i Oslo med venninner passer mye bedre inn i narrativet som "hipp og urban ung kvinne" hun prøver å spinne, enn endeløse og dritkjedelige kaffekoppinnlegg. I know, derfor skrev jeg at hun tilsynelatende ikke er med venninner, ikke at hun aldri er med venner. Men hvis Maren også blogger er det vel winwin for begge om de poster bilder av hverandre? Er vel som du sier, det passer seg ikke.
Populært innlegg SusieDerkins Skrevet 25. august 2019 Forfatter Populært innlegg #7056 Skrevet 25. august 2019 (endret) 49 minutter siden, Lana01 skrev: https://www.femina.dk/q/elsk-din-krop/eksperten-derfor-opstaar-body-shaming Magt og bedømmelse For forskeren er body-shaming derfor et udtryk for en magtfuld evalueringskultur, hvor nogle mener, at de ganske enkelt har ret til at fælde dom over andres kroppe og give udtryk for deres dom enten i det offentlige rum eller i kommentarer på de sociale medier. Især kendte og offentlige kvinder kan være genstand for bekræftende, men også nedsættende kommentarer om deres krop og udseende på sociale medier, mens hverdagens ”almindelige” kvinder sjældent vil blive bodyshamet for de billeder, de lægger ud på deres private Instagram- eller Facebookprofil: dette er overhodet ikke relevant for CBE. Det er relevant når man kommenterer kroppene og utseende til Erna, Siv og Trine, istedet for å fokusere på hva de sier og hva de gjør. Det er relevant når gamle menn med makt fokuserer på utseendet og klærne til Greta Tunberg, istedet for å høre på hva hun sier. Det er relevant når pressen bare kommenterer antrekk og vekt til prinsesser som er ute på offisielle oppdrag, uten å skrive om stedet og folkene de besøker. Det er derimot IKKE relevant når en influencer som har gjort kroppsfremsvisning og eksponering til sin forretningside nummer 1, blir diskutert. Forskjellen er at hun blir diskutert netopp på budskapet hun sender ut, i motsetning til Erna og Greta, som har andre ting på hjertet og ikke har lagt opp til å få sitt utseende diskutert. Endret 25. august 2019 av MissLucy 65
Nebel86 Skrevet 25. august 2019 #7057 Skrevet 25. august 2019 (endret) 34 minutter siden, MissLucy said: det hadde vært enda mer interessant om hun hadde skrevet litt om det. Vi har sett rippling på bildene i lang tid, og nå er det noen som sier at det ser ut som innkapsling av implantatet i tillegg. Er dette to forskjellige ting som kan skje med silikoninnlegg? eller er det to navn på samme fenomen? kan det repareres? blir man sykmeldt? må man betale selv for evt ny operasjon? Hvorfor i alle dager skulle hun ha skrevet et innlegg om puppene sine som hun aldri har skrevet noe om før? Folk hviner jo i fryd her for å se den såkalte "ripplingen" og må gni det inn alt de makter. Det er temmelig lavmål å diskutere kroppen hennes slik det blir gjort her nå. Man kan mene hva man vil om at noen legger ut lettkledde bilder, men å gå på kroppsdeler og bli personlig hører ingensteds hjemme. Hva så om hun har "rippling"? Hva angår det dere? (Unnskyldningen om at hun vil at folk skal diskutere kroppsdelene hennes fordi hun legger ut bilder eller at hun 'ber' om det når hun skal fremstå perfekt høres ut som noe enkelte slibrige menn unnskylder med når de trår over en grense..) Endret 25. august 2019 av Nebel86 12
SusieDerkins Skrevet 25. august 2019 Forfatter #7058 Skrevet 25. august 2019 2 minutter siden, Nebel86 skrev: Hvorfor i alle dager skulle hun ha skrevet et innlegg om puppene sine som hun aldri har skrevet noe om før? ikke for noen annen grunn enn at bildene hun legger ut viser at det er noe som har skjedd, og det hadde vært interessant å lese om hva som kan skje med implantater, og hva man kan gjøre med det. Men hun må gjerne la være. Det var bare et forslag. Ingen grunn til å gå i taket. 23
Lana01 Skrevet 25. august 2019 #7059 Skrevet 25. august 2019 29 minutter siden, Lille_Krokodille skrev: Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine av den håpløse argumenteringen din.... Jeg har hverken kommentert vekt eller størrelse på kroppen hennes. Kom gjerne med eksempler dersom du finner??? Jeg har kommentert misforming på et silikonbryst hun åpenbart «ikke har», da hun selv sier at kroppen hennes ikke har forandret seg etter graviditeter. Bedriftslederen selv, CBE, altså produktet som vises på firmaets offisielle kanaler, velger SELV å legge ut bilder der ansikt, ben og kropp er airbrushet og redigert, bortsett fra brystet med arr og rippling som de vil skal synes. Er det veldig vanskelig å forstå? Og hvor har jeg kalt henne Barbie!? Eksempler? Ja den første linken viser til vekt og størrelse dårlig eksempel, men body shaming handler ikke bare om det.. ref link nr 2 jeg la ut. Jeg synes det er lavmål å diskutere kroppen til noen på den måten, uansett. , pg les den andre linken jeg la ut. 6
SusieDerkins Skrevet 25. august 2019 Forfatter #7060 Skrevet 25. august 2019 om influencere og motebransjens klimaavtrykk: https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/naOazx/Det-mest-moderne-du-kan-gjore-i-2019_-er-a-bruke-det-du-allerede-har 18
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå