Kollontaj Skrevet 11. januar 2022 #55341 Skrevet 11. januar 2022 MacBeth skrev (1 time siden): For meg handler det ikke om det er "slutty" eller ikke, men som influencer, hvor klær og mote er en del av imaget hennes, og påvirkning/inspirering tenker jeg at hun burde være litt mer bevisst på hva hun kler seg i, utenfor husets fire vegger. Hun har nok en hundretalls overdeler som er kledelige og "trendy", hvorfor velger hun da (minimalt) med treningsklær? At hun løper til barnehagen/skole og da er iført trenings BH en sommerdag er kanskje ikke normalt, men mer innafor enn trenings BH hvor hun kjører til en avtale, en vinterdag i januar. Vi vet hun trener hjemme, hun har nok en ICIW genser liggende som hun kunne slengt på seg i farta om det var treningsklærne hun ville vise frem... Se så tønn og fin jeg er selv når jeg tar vaksine. Se! På meg! Er jo helt vanlig å sitte i singlet i bilen i januar! Er ikke derfor man blir forkjøla, men det er bedre å være fin enn syk, det vet jo alle. Når man er travel, skikkelig travel, da har man ikke tid til å skifte, man bare fyker fra avtale til avtale. 🤪 46
Gjest Marsh Skrevet 11. januar 2022 #55342 Skrevet 11. januar 2022 Snøsøta skrev (17 timer siden): Uddihyana bandha, magelås- det er det hun gjør for å se sånn ut: https://weightlosstp.com/uddiyana-bandha-the-abdominal-lock-to-reset-your-gastrointestinal-tract/ Hvor er Linnea Myhra når slike bilder deles? Hun lirer av seg pga et TV program hvor overvektige kjendiser vil gå ned i vekt pga helsa si, godt oppfulgt av klinisk ernæringsfysiolog og folk som har peiling på trening. Men hører aldri at hun sier et ord om det skadelige med denne bedriften. Det gjelder flere samfunnsdebatanter, virker nesten som at denne bedriften er fredet. Ikke så rart da at man går inn på kvinneguiden. Det er det eneste forumet hvor dette tas opp.
Populært innlegg Heartland Skrevet 11. januar 2022 Populært innlegg #55343 Skrevet 11. januar 2022 Klink skrev (8 timer siden): Men er det slutty med sportsbh? Ikke slutty i og for seg, når hun trener i sin egen kjeller, men det er noe med tid og sted, som har vært gjenstand for diskusjon tidligere. For eksempel når hun troppet opp i sports-bh på hotellets frokostbuffet. Jeg personlig hadde nok hevet et øyebryn hvis foreldre på skolen til barna mine hadde troppet opp i bh! Sport-bh ja, men fortsatt bh. Hvorfor kan man ikke ta på seg litt mer klær? Jeg løper mye ute, og jeg har alltid på t-skjorte eller singlet over sports-bhen. Ellers hadde jeg følt at jeg løp i undertøy ute blant folk, men det er nå meg da. Jeg har heller ikke et sånt sykelig behov for å vise folk den flate magen min. Her i byen finnes det 4 treningssenter. Det er ikke lov å trene med bare sports-bh på noen av dem. Det begrunnes med 2 ting: Hygiene, for at ikke så mye kroppssvette skal eksponeres for andre, og det faktum at folk skal slippe å se på for lettkledde personer. Ikke min regel, men en felles regel som alle sentrene har. 54
123Frustrert Skrevet 11. januar 2022 #55344 Skrevet 11. januar 2022 Klink skrev (8 timer siden): Men er det slutty med sportsbh? Det mener jeg. Å hente barna i barnehage med sports BH og kunn det er slutty og billig. Det er da vel ingen som har behov for å vise kroppen sin på sfo eller barnehage? For det finnes ingen annen grunn til å løpe i bare sports bh, så varmt blir det aldri i Norge at man ikke holder ut å ha på seg en liten singlet. om hun da ikke har hørt om hjemmefruene på Frogner da, som det er status å vise at du har penger til å gå hjemme og ikke jobbe, siden mannen tjener så godt.. Men du er jo ikke der CbE. Mener jo du er så hardtarbeidende og inntekten står vel heller ikke i stil med inntekten til mange på Frogner. 24
Gjest SnowBells Skrevet 11. januar 2022 #55345 Skrevet 11. januar 2022 (endret) Jeg syns virkelig ikke at det er slutty med hverken sports-bh, miniskjørt eller trange kjoler. Men det er en tid og anledning for alt. På samme måte som at man ikke stiller i tykk bobledress og topplue inne på kafé, eller i arbeidsdress i bryllup, så stiller man heller ikke til vaksinering i januar i bh og bar mage. Det handler ikke om slutshaming men om sunt folkevett og sosiale koder. Her ser vi jo hvordan CBEs arbeidsliv dreier seg om å surfe på instagram og leve i denne fjerne, rosa og kroppsfikserte instagrambobla, og om hvor mye man taper utviklingsmessig og sosialt på å sjelden bevege seg ute blant andre mennesker. Ja, det er pussig å kle seg minimalt ved hver eneste passende og upassende anledning. Slutty syns jeg ikke at det er, men jeg syns det er kleint og pinlig og at det avslører et nokså sykelig eksponeringsbehov av egen kropp. Hvis man lurer på hvor CBEs motivasjon for manisk mølleløping hver morgen kommer fra så er det jo bare å se på klesstilen hennes. Omtrent alt av antrekk er trangt og minimalt, både ved passende og upassende anledninger. Andre eksempler er delvis gjennomsiktig, sexy korsett med dypt utringet push up-bh med silikonpuppene nærmest veltende ut i familieselskap. Slutty? Nei, ved rett anledning kan det jo være deilig pirrende og dristig. Men at det er totalt upassende for den aktuelle anledningen, med både små barn og besteforeldre til stede, og at det fremstår som om personen prøver altfor hardt og overhodet ikke forstår sosiale koder? Ja. Endret 11. januar 2022 av SnowBells
Populært innlegg EtFo Skrevet 11. januar 2022 Populært innlegg #55346 Skrevet 11. januar 2022 Klink skrev (8 timer siden): Men er det slutty med sportsbh? Slutty og slutty, fru Blom… Er i hvertfall HARRY når en husmor på 35 dukker opp på vaksinering i januar iført sportsbh😂😂😂 71
Populært innlegg Gulleplutt Skrevet 11. januar 2022 Populært innlegg #55347 Skrevet 11. januar 2022 SnowBells skrev (9 minutter siden): Jeg syns virkelig ikke at det er slutty med hverken sports-bh, miniskjørt eller trange kjoler. Men det er en tid og anledning for alt. På samme måte som at man ikke stiller i tykk bobledress inne på kafé, så stiller man heller ikke til vaksinering i bh. Det handler ikke om slutshaming men om sunt folkevett og sosiale koder. Her ser vi jo hvordan CBEs arbeidsliv dreier seg om å surfe på instagram og leve i denne fjerne instagrambobla, og om hvor mye man taper utviklingsmessig og sosialt på å sjelden bevege seg ute blant andre mennesker. Ja, det er pussig å kle seg minimalt ved hver eneste passende og upassende anledning. Slutty syns jeg ikke at det er, men jeg syns det er kleint og pinlig og at det avslører et nokså sykelig eksponeringsbehov. Hvis man lurer på hvor CBEs motivasjon for manisk mølleløping hver morgen kommer fra så er det jo bare å se på klesstilen hennes. Omtrent alt av antrekk er trangt og minimalt, både ved passende og upassende anledninger. Andre eksempler er delvis gjennomsiktig korsett med push up-bh i familieselskap. Slutty? Nei. Men totalt upassende for anledningen og at det fremstår som om personen prøver altfor hardt og ikke forstår sosiale koder? Ja. Her traff du spikeren på hodet. Finnes ikke "slutty", men drar på så voldsomt i sammenhenger der det ikke oppfattes naturlig, sett med mine øyne. Feks. i døtrenes bursdagsselskap. Husker bilder fra en av bestemødrenes begravelse der C troppet opp i de høyeste hælene jeg noensinne har sett henne i og så ut som om hun hadde stått to timer foran speilet. Hun bikker nesten alltid litt over i sammenhenger der hun sikkert med fordel kunne ha vært mer dempet. Hun minner meg litt om unge jenter i slekta (18-20 år) som av og til har troppet opp i familiesammenkomster som barnedåp, konfirmasjon eller juleselskap i antrekk som har vakt en viss munterhet. Men de har vært minst 15 år yngre enn CBE og har fort vokst det av seg. 56
Populært innlegg Inocybe Skrevet 11. januar 2022 Populært innlegg #55348 Skrevet 11. januar 2022 Sports-BH og treningstights er ikke slutty nei. Men CBE gjør virkelig alt hun kan for å tillegge de plaggene den egenskapen. Det er rompe og pupper i fokus, sexy pose, sløret kom og ta meg blikk daglig. Så om en leser skulle oppfatte antrekket som slutty så er det bare CBE som har fått den effekten hun ønsket. Har akkurat fått 3. dose og det var det overraskende nok ingen i spors-BH. Hadde ansett det som like sært om en mann hadde møtt i baris eller helsetrøye. Det handler om tid og sted og det bommer CBE støtt og stadig. Om det er en overveldende trang til å vise kropp absolutt heeeele tiden som dominerer, eller manglende forståelse for basale sosiale koder på grunn av et voksenliv i kjelleren er uvisst. Kanskje en blanding. 53
Klink Skrevet 11. januar 2022 #55349 Skrevet 11. januar 2022 (endret) Nå vet vi heller ikke om hun har vaksinert seg i kun den bhn da. Vi vet jo bare at hun sitter i bilen og tar bilde av den vaksinerte armen sin. Hvis man skal anta noe ville det mest naturlige være å anta at hun tok av seg noe i bilen for å få best mulig bilde av armen. Endret 11. januar 2022 av Klink 9
Gjest SnowBells Skrevet 11. januar 2022 #55350 Skrevet 11. januar 2022 (endret) Klink skrev (4 minutter siden): Nå vet vi heller ikke om hun har vaksinert seg i kun den bhn da. Vi vet jo bare at hun sitter i bilen og tar bilde av den vaksinerte armen sin. Hvis man skal anta noe ville det mest naturlige være å anta at hun tok av seg noe i bilen for å få best mulig bilde av armen. Og det er jo virkelig supert at CBE fronter vaksinering! Spesielt mtp at hun virker helt bevisstløs i fht alt annet av viktige samfunnsspørsmål. Endret 11. januar 2022 av SnowBells
Klink Skrevet 11. januar 2022 #55351 Skrevet 11. januar 2022 SnowBells skrev (3 minutter siden): Og det er jo virkelig supert at CBE fronter vaksinering! Spesielt mtp at hun virker helt bevisstløs i fht alt annet av viktige samfunnsspørsmål. Ja! Veldig bra ☺️ 6
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 11. januar 2022 Populært innlegg #55352 Skrevet 11. januar 2022 (endret) @SnowBells - takk for et veldig godt innlegg om klesvalg og -koder. Det eneste vi vet om klesvalget hennes tl vaksinering, er at hun velger å ta en evt jakke helt av før hun tar bilde av armen sin - slik at hun legger ut bilde av seg selv i bare sport-bh og treningstights i bilen i januar. Det er et merkelig valg. Jeg har sett bilder av utallige mennesker med sprøyter eller plasterlapp i SoMe hele det siste året. Den eneste som har valgt å vise dette i bare BH. er CBE. Jeg reagerer på det åpenbart eksebisjonistiske og poserende i alt hun legger ut av bilder. Jeg ser at hun formidler "SE PÅ MEG!" - men hvis hun har noe annet på hjertet, går det meg hus forbi. Og det er vel akkurat dette kritikken i det siste handler om: Hva er budskapet? Og så diskuteres (mangelen på) verdien av det (manglende) budskapet. Og mange er altså forundret over at man kan leve av slik. Endret 11. januar 2022 av pøbelsara 56
Malum Skrevet 11. januar 2022 #55353 Skrevet 11. januar 2022 Aidensfield skrev (11 timer siden): Enig i at januar er en merkelig måned og gå tynt kledd er derfor jeg tror hun hadde jakke over. Å om hun måtte ta av den når de stikker så tror jeg ikke de som gjør det tenker noe over det. La nå folk gå som de vil så lenge de ikke går naken. Apropos spekulasjoner 😉 34
Heartland Skrevet 11. januar 2022 #55354 Skrevet 11. januar 2022 SnowBells skrev (2 timer siden): Jeg syns virkelig ikke at det er slutty med hverken sports-bh, miniskjørt eller trange kjoler. Men det er en tid og anledning for alt. På samme måte som at man ikke stiller i tykk bobledress og topplue inne på kafé, eller i arbeidsdress i bryllup, så stiller man heller ikke til vaksinering i januar i bh og bar mage. Det handler ikke om slutshaming men om sunt folkevett og sosiale koder. Her ser vi jo hvordan CBEs arbeidsliv dreier seg om å surfe på instagram og leve i denne fjerne, rosa og kroppsfikserte instagrambobla, og om hvor mye man taper utviklingsmessig og sosialt på å sjelden bevege seg ute blant andre mennesker. Ja, det er pussig å kle seg minimalt ved hver eneste passende og upassende anledning. Slutty syns jeg ikke at det er, men jeg syns det er kleint og pinlig og at det avslører et nokså sykelig eksponeringsbehov av egen kropp. Hvis man lurer på hvor CBEs motivasjon for manisk mølleløping hver morgen kommer fra så er det jo bare å se på klesstilen hennes. Omtrent alt av antrekk er trangt og minimalt, både ved passende og upassende anledninger. Andre eksempler er delvis gjennomsiktig, sexy korsett med dypt utringet push up-bh med silikonpuppene nærmest veltende ut i familieselskap. Slutty? Nei, ved rett anledning kan det jo være deilig pirrende og dristig. Men at det er totalt upassende for den aktuelle anledningen, med både små barn og besteforeldre til stede, og at det fremstår som om personen prøver altfor hardt og overhodet ikke forstår sosiale koder? Ja. Dette! 👆🏻 Så utrolig godt skrevet! 👏🏻 10
Inocybe Skrevet 11. januar 2022 #55355 Skrevet 11. januar 2022 pøbelsara skrev (33 minutter siden): @SnowBells - takk for et veldig godt innlegg om klesvalg og -koder. Det eneste vi vet om klesvalget hennes tl vaksinering, er at hun velger å ta en evt jakke helt av før hun tar bilde av armen sin - slik at hun legger ut bilde av seg selv i bare sport-bh og treningstights i bilen i januar. Det er et merkelig valg. Jeg har sett bilder av utallige mennesker med sprøyter eller plasterlapp i SoMe hele det siste året. Den eneste som har valgt å vise dette i bare BH. er CBE. Jeg reagerer på det åpenbart eksebisjonistiske og poserende i alt hun legger ut av bilder. Jeg ser at hun formidler "SE PÅ MEG!" - men hvis hun har noe annet på hjertet, går det meg hus forbi. Og det er vel akkurat dette kritikken i det siste handler om: Hva er budskapet? Og så diskuteres (mangelen på) verdien av det (manglende) budskapet. Og mange er altså forundret over at man kan leve av slik. Godt poeng. Som @SnowBells skriver så er det supert hun fronter vaksiner. Men dette og andre budskap drukner så ofte i kropp/"se på meg" hos den influenceren. Her forsvant det positive med vaksine fullstendig i besynderlig antrekk. 19
Rev. Revenge Skrevet 11. januar 2022 #55356 Skrevet 11. januar 2022 Nettopp. Til å ha jobbet med kommunikasjon, formidling og påvirkning daglig i over ti år er det en besynderlig mangel på tydelige budskap der fokuset burde vært på noe helt annet enn kropp og påkledning. Det forvirrer mer enn å bidra til positiv påvirkning ved viktige temaer. Jeg leser bare: "Se på meg! Se meg, se så flink og smal jeg er!" der publikum ender med å lure på hva avkledd til sports-bhen har med saken å gjøre, med enda en misset mulighet til å snu på omdømmet og vise til noe utelukkende uegennyttig og positivt. 34
h/k Skrevet 11. januar 2022 #55357 Skrevet 11. januar 2022 pøbelsara skrev (1 time siden): @SnowBells - takk for et veldig godt innlegg om klesvalg og -koder. Det eneste vi vet om klesvalget hennes tl vaksinering, er at hun velger å ta en evt jakke helt av før hun tar bilde av armen sin - slik at hun legger ut bilde av seg selv i bare sport-bh og treningstights i bilen i januar. Det er et merkelig valg. Jeg har sett bilder av utallige mennesker med sprøyter eller plasterlapp i SoMe hele det siste året. Den eneste som har valgt å vise dette i bare BH. er CBE. Jeg reagerer på det åpenbart eksebisjonistiske og poserende i alt hun legger ut av bilder. Jeg ser at hun formidler "SE PÅ MEG!" - men hvis hun har noe annet på hjertet, går det meg hus forbi. Og det er vel akkurat dette kritikken i det siste handler om: Hva er budskapet? Og så diskuteres (mangelen på) verdien av det (manglende) budskapet. Og mange er altså forundret over at man kan leve av slik. Jeg synes ikke det er rart å ta av jakka i bilen på vinterstid. En stor dunjakke vil gjøre at beltet sitter helt feil og det er farlig hvis du krasjer. Jeg tar alltid av meg jakka før jeg kjører uansett temperatur. Men da har jeg jo genser under 😂 8
Populært innlegg Gulleplutt Skrevet 11. januar 2022 Populært innlegg #55358 Skrevet 11. januar 2022 Et av de innleggene jeg har reagert mest på i senere tid (i fjor), er søppelplukkingen på stranden, sponset av coop. Her lurer jeg virkelig på hva bedriften CBE har tenkt på og ikke minst hva bedriften coop tenker om hvordan de løste oppgaven for det betalte innlegget. Blogginnehaveren i sedvanlige tights, magetopp og med hår og sminke "on fleek". Bilder med hovedfokus på rumpe, midje og pupper slår fullstendig beina under det opprinnelige budskapet. Det er nesten så jeg ikke tror det jeg ser. Bedriften bør virkelig vurdere å knytte til seg noen som har utdanning, erfaring og kunnskap om kommunikasjon. Det er faktisk et fag. Fatter ikke at de så glatt velger å skippe det. 61
Heartland Skrevet 11. januar 2022 #55359 Skrevet 11. januar 2022 Gulleplutt skrev (37 minutter siden): Et av de innleggene jeg har reagert mest på i senere tid (i fjor), er søppelplukkingen på stranden, sponset av coop. Her lurer jeg virkelig på hva bedriften CBE har tenkt på og ikke minst hva bedriften coop tenker om hvordan de løste oppgaven for det betalte innlegget. Blogginnehaveren i sedvanlige tights, magetopp og med hår og sminke "on fleek". Bilder med hovedfokus på rumpe, midje og pupper slår fullstendig beina under det opprinnelige budskapet. Det er nesten så jeg ikke tror det jeg ser. Bedriften bør virkelig vurdere å knytte til seg noen som har utdanning, erfaring og kunnskap om kommunikasjon. Det er faktisk et fag. Fatter ikke at de så glatt velger å skippe det. Ja, det var egentlig helt latterlig å se. Det er ingen tvil om hva som var i fokus, det var rumpa, magen og puppene til CBE. Søppelryddingen var en blurry rekvisitt i bakgrunnen. Jeg vet ikke om noen andre som er så besatt av å vise kroppen sin som det hun er. Selv et av de siste innleggene på IG-story hvor hun viser den sedvanlige kaffekoppen og en sjokolade, så mååå hun bare sørge for å få med tight gap på bildet. Hun kunne helt fint tatt bilde av den koppen og sjokoladen uten, men hun klarer altså ikke å legge ut et eneste bilde uten å snike inn thinspo, rumpe eller nippler! 46
Populært innlegg Inocybe Skrevet 11. januar 2022 Populært innlegg #55360 Skrevet 11. januar 2022 Heartland skrev (39 minutter siden): Ja, det var egentlig helt latterlig å se. Det er ingen tvil om hva som var i fokus, det var rumpa, magen og puppene til CBE. Søppelryddingen var en blurry rekvisitt i bakgrunnen. Jeg vet ikke om noen andre som er så besatt av å vise kroppen sin som det hun er. Selv et av de siste innleggene på IG-story hvor hun viser den sedvanlige kaffekoppen og en sjokolade, så mååå hun bare sørge for å få med tight gap på bildet. Hun kunne helt fint tatt bilde av den koppen og sjokoladen uten, men hun klarer altså ikke å legge ut et eneste bilde uten å snike inn thinspo, rumpe eller nippler! Budskapet her er tydelig. Bare én liten sjokoladebit! Hvis ikke får du ikke like tynne bein som mine. Hun er absolutt dreven på å snike inn thinspoen overalt. 52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå