Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
SnowBells skrev (Akkurat nå):

3 år? Netfit har vært under utvikling siden 2017, det vil si at forberedelsene er nå inne i sitt sjette år... Altså, man har bygget enorme universitetssykehus på kortere tid.. 🙈

Takk for oppklaringen. Helt sprøtt. 

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Gjest SnowBells
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (3 timer siden):

PT er vel et halvt år? Det er han sikkert ferdig med. Skjønner ikke når han tok medisin grunnfag, men kanskje det var førsteåret i den ernæringsutdanningen som ikke ble fullført. 

Medisin grunnfag er hva de kaller det første året på Bjørknes for de som vil bli ernæringsfysiologer. Det har ingen verdens ting med medisinstudiet på universitetet å gjøre, men det er jo ikke noe nytt på villa kulås at det skal "være flott selv om halve rumpa henger utenfor" (tidvis hele rumpa i CBEs tilfelle).

Endret av SnowBells
Gjest Snøsøta
Skrevet (endret)

Typisk meg å ikke klare å la ting ligge, argh.. Men her kommer det:

Grunnfag i medisin som LKE skilter med er dette studiet:

https://www.kristiania.no/studier/nettstudier/arsstudium/grunnmedisin/?gclid=CjwKCAiArOqOBhBmEiwAsgeLmbGUO2lgBUAu4aMfk5Uw2lrRckhc1TSpztPdS3zhWxFU0Uiu8lZRdhoCv5MQAvD_BwE

Studiet kalles årsenhet i grunnmedisin og «kan brukes som inngangsport til en rekke helsestudier. Ved gjennomført årsenhet i grunnmedisin har du mulighet til å søke opptak til enkelte av bachelorgradsstudiene ved Høyskolen Kristiania, School of Health Sciences, og å få fritak for hele eller deler av det første året.»

Studiet kan altså innpasses i andre private bachelorer i helsefag. Så vidt jeg kan se er det først og fremst regnet som et forberedende kurs for klassiske helseprofesjonsstudier som sykepleie, ergonom etc. I hvilken grad man får overført studiepoeng kommer visst an på studiestedet, men finner ingenting om at man kan innpasse alle 60 studiepoengene inn i en offentlig helsefagutdanning. 

Så ikke du postet før meg @SnowBells😊

Endret av Snøsøta
Gjest SnowBells
Skrevet (endret)
Snøsøta skrev (28 minutter siden):

Typisk meg å ikke klare å la ting ligge, argh.. Men her kommer det:

Grunnfag i medisin som LKE skilter med er dette studiet:

https://www.kristiania.no/studier/nettstudier/arsstudium/grunnmedisin/?gclid=CjwKCAiArOqOBhBmEiwAsgeLmbGUO2lgBUAu4aMfk5Uw2lrRckhc1TSpztPdS3zhWxFU0Uiu8lZRdhoCv5MQAvD_BwE

Studiet kalles årsenhet i grunnmedisin og «kan brukes som inngangsport til en rekke helsestudier. Ved gjennomført årsenhet i grunnmedisin har du mulighet til å søke opptak til enkelte av bachelorgradsstudiene ved Høyskolen Kristiania, School of Health Sciences, og å få fritak for hele eller deler av det første året.»

Studiet kan altså innpasses i andre private bachelorer i helsefag. Så vidt jeg kan se er det først og fremst regnet som et forberedende kurs for klassiske helseprofesjonsstudier som sykepleie, ergonom etc. I hvilken grad man får overført studiepoeng kommer visst an på studiestedet, men finner ingenting om at man kan innpasse alle 60 studiepoengene inn i en offentlig helsefagutdanning. 

Problemet med betegnelsen "medisin grunnfag" er jo at de aller, aller fleste vil misforstå og tro at det handler om legenes medisinstudie på universitetet. Noe som dermed vil være misvisende, dersom det ikke tydeliggjøres f eks når paret vil forsøke å verve betalende kunder til netfit. LKE har heller ikke kommet med dokumentasjon på at han har fått noen som helst form for arbeidserfaring, etter at han fullførte PT-kurset.

Endret av SnowBells
Gjest Snøsøta
Skrevet
SnowBells skrev (37 minutter siden):

Problemet med betegnelsen "medisin grunnfag" er jo at de aller, aller fleste vil misforstå og tro at det handler om legenes medisinstudie på universitetet. Noe som dermed vil være misvisende, dersom det ikke tydeliggjøres f eks når paret vil forsøke å verve betalende kunder til netfit. LKE har heller ikke kommet med dokumentasjon på at han har fått noen som helst form for arbeidserfaring, etter at han fullførte PT-kurset.

Veldig enig med deg. Kan sammenlignes med å ta forkurset til ingeniørstudiet og så selge inn sin ingeniørkompetanse gjennom egen bedrift. Ville ikke bestilt en bro av den virksomheten for å si det sånn. 

Tilbyr «Forskningsbasert trening» - i motsetning til alle som jobber med trening og helse og som har studert dette på universitetet der altså. Jeg kjenner på at det er så på grensa til svindel som man kommer. 

Gjest SnowBells
Skrevet (endret)
Luckie skrev (44 minutter siden):

T-skjorta må opp så frua får vist fram magen. Ser ut som magen er full av svulster på sidene. Så merkelig klumpete. Er vel fordi hvert eneste bein vises gjennom huden.

Frekkhetens nådegave har hun definitivt fått utdelt. Hun skriver hvordan hun trener før jentene står opp og etter at de legger seg, og skriver ydmykt at "det er hennes egentid". Stakkars, stakkars henne med andre ord. Hun må jo bare være en av norges tøffeste som tvinger seg til å trene grytidlig og dritseint, og som ellers går for lut og kaldt vann?

Altså, er CBE helt blåst? Hun måker jo ut instastories i beste arbeidstid hver eneste dag og viser at hun sminker seg, trener, lager smoothies, tar selfies av rumpa si, handler blomster, får manikyr og koser seg hos frisør. Hun koser seg jo med hobbyer, pleie og egentid hele dagen lang! 

Endret av SnowBells
Skrevet
Snødronninga skrev (2 timer siden):

Her kunne det vært veldig fint, men ligner ikke dette på en uferdig innredet stue? Eller er det bare meg? 
Bare sort/hvitt, ikke en eneste farge å spore. Det eneste som er på veggen er det enorme bildet som også er i sort/hvitt selvsagt. 
Hver sin smak, og hele den pakka. Likevel, her er det upersonlig, kaldt og katalogaktig. Ikke det minste hjemmekoselig eller tegn på at det bor en familie i denne stua. 
Fatter ikke at de ikke ønsker mer sjel i hjemmet sitt, men det gjenspeiler kanskje personligheten til herr og fru. 

26187AFA-2D45-40A2-96B2-0853AF04667E.jpeg

Er dette bildet i sort/hvitt ? Det må være det, eller?

• Liker 6
Gjest SnowBells
Skrevet
Kokoloko skrev (3 minutter siden):

Det er lerretet som presenteres til annonsørene.

Skrevet

Følgertallet på instagram har sunket veldig drastisk bare denne første uken etter nyttår (kilde: socialblade.com). Fremdeles er det ingen retningsendring å spore hos bedriften mht hva de velger å profilere som sin «brand». Det er ganske uforståelig, da det helt tydelig inspirerer færre og færre.

Fra siste instagram post ser det ut som de forsøker å lokke følgere inn til netfit. Sier ikke at det er i desperasjon, men det kan nesten fremså slik. Spørsmålet er om den båten også nå er gått (om det er vilje til å gjøre noe for å få portalen/appen operativ, og hva de skal gjøre for å få det til å fenge eventuelle kunder).

• Liker 16
Skrevet
Kokoloko skrev (10 minutter siden):

Det trodde jeg og, men det ser it som det er litt grønt på treet eller?

• Liker 3
Skrevet
Ville91 skrev (2 minutter siden):

Det trodde jeg og, men det ser it som det er litt grønt på treet eller?

Hmm, ja, og men kan jo også se tregulvet ser jeg nå… tipper det er lagt på et filter som gjør farger mindre «fremtredende», men det er uansett ikke en eneste farge der, så det har vel ikke noe å si. Jeg klarer bare ikke å tro at dette ikke er et sort/hvitt bilde når jeg ser på det

• Liker 5
Skrevet
Kokoloko skrev (25 minutter siden):

Ser ut som Solo filterene til Prequel appen, det gjør alt svart/hvitt unntat det som er grønt, rødt, gult, blått. 

• Liker 4
Gjest SnowBells
Skrevet
Felis skrev (12 minutter siden):

Jeg følger en del interiørkontoer, ikke en eneste har det så sterilt. Jeg tror annonsørene foretrekker de som har en personlig stil, for da kan de bytte ut enkelte elementer med sine produkter. Følgerne får på denne måten se et alternativ til en stil de i utgangspunktet liker. Å reklamere hos Caroline gir omtrent like stor mening som å sette produktet i en tom butikkhylle...

Den stua kunne blitt veldig fin, men i stedet er den totalt blottet for liv. Jeg skjønner til en viss grad at hun ikke prøver seg med fargeinnslag, for hun er ikke så god på sånt, men levende planter kan man ikke bomme med. I stedet har de en plastinnstallasjon i hjørnet (sorry Caroline, det der ser IKKE ut som et ekte tre, og potta du har valgt er altfor liten), to tomme blomsterpotte i vinduet og en vase uten blomster. Det ser ut som om de har vært på ferie og den som skulle vanne plantene har glemt jobben sin. Til og med lysfatet mangler levende lys...

Ja interiørkontoene med suksess har det jo ikke sånn. Der er det sjel. Det er jo nettopp derfor cbe sjelden reklamerer for interiør, fordi hun ikke får det til og resultatet blir seende ut som en katalogside. Til og med veggene i huset er enten tomme eller dekorert med masseproduserte plakater.

Skrevet
Snødronninga skrev (3 timer siden):

Her kunne det vært veldig fint, men ligner ikke dette på en uferdig innredet stue? Eller er det bare meg? 
Bare sort/hvitt, ikke en eneste farge å spore. Det eneste som er på veggen er det enorme bildet som også er i sort/hvitt selvsagt. 
Hver sin smak, og hele den pakka. Likevel, her er det upersonlig, kaldt og katalogaktig. Ikke det minste hjemmekoselig eller tegn på at det bor en familie i denne stua. 
Fatter ikke at de ikke ønsker mer sjel i hjemmet sitt, men det gjenspeiler kanskje personligheten til herr og fru. 

Igjen ser man at firmaet er på etterskudd av moter og trender. Det helhvite er på vei ut, nå er det farger og naturmaterialer som gjelder. Plastikktre har aldri vært in. 

• Liker 35
Skrevet
Snødronninga skrev (3 timer siden):

Tenkte nøyaktig det samme når jeg så bildet på story. Noe så «blekt» og intetsigende og totalt uten sjarme og personlighet. Kunne vært hvor som helst og likner faktisk mer på en butikk utstiling enn et hjem. Veldig synd de har denne smaken for stuen har stort potensiale. Men for all del; de bestemmer jo interiør i eget hjem selv. 

• Liker 10
Skrevet (endret)
Felis skrev (1 time siden):

Jeg følger en del interiørkontoer, ikke en eneste har det så sterilt. Jeg tror annonsørene foretrekker de som har en personlig stil, for da kan de bytte ut enkelte elementer med sine produkter. Følgerne får på denne måten se et alternativ til en stil de i utgangspunktet liker. Å reklamere hos Caroline gir omtrent like stor mening som å sette produktet i en tom butikkhylle...

Den stua kunne blitt veldig fin, men i stedet er den totalt blottet for liv. Jeg skjønner til en viss grad at hun ikke prøver seg med fargeinnslag, for hun er ikke så god på sånt, men levende planter kan man ikke bomme med. I stedet har de en plastinnstallasjon i hjørnet (sorry Caroline, det der ser IKKE ut som et ekte tre, og potta du har valgt er altfor liten), to tomme blomsterpotte i vinduet og en vase uten blomster. Det ser ut som om de har vært på ferie og den som skulle vanne plantene har glemt jobben sin. Til og med lysfatet mangler levende lys...

Bra det er flere som ser det samme. Det er så stusselig at det er vanskelig å forstå at noen kan trives der. Litt pynt i vinduene, planter, kunst på veggene. Det er så lite som skal til for å få mer liv i rommet. Men huset generelt gjenspeiler de to veldig bra da. Tomt for innhold, blottet for sjel og særegenhet. 

Endret av Snødronninga
  • Liker 28
Skrevet (endret)
Nicky B skrev (1 time siden):

Ser ut som Solo filterene til Prequel appen, det gjør alt svart/hvitt unntat det som er grønt, rødt, gult, blått. 

Vi har sett flere bilder, også videosnutter fra stua. Det er slik de har det, det er ikke noe filter. Til jul hadde de vel bittelitt rødt der inne, nå er det bare...dødt. 

Hvem er det som blir inspirert interiørmessig av det der, det nekter jeg å tro er mange. 

Endret av Snødronninga
  • Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...