Klaraku78 Skrevet 2. januar 2022 #54981 Skrevet 2. januar 2022 Ugresset skrev (46 minutter siden): Hvor skulle hun ellers hatt hendene og glasset? Holdt glasset bak ryggen og hånda på hoftene? Jeg vet hun driver med enormt mye thinspo, men dette er ikke et av tilfellene. Noe har hun gjort med det ene bildet, for pekefingeren er jo lengre enn langfingeren. Fingrene er jo unormalt lange. Men sånn har det vært på andre bilder hun har lagt ut også, men da fra mobilbilder. Føttene har sett ut som str 48. Men det skyldes vel kanskje vidvinkel... ungene satt å lekte seg med det her en dag. Man får helt sykt lange og tynne armer osv... 27
Safirx Skrevet 2. januar 2022 #54982 Skrevet 2. januar 2022 Litt spesielt å se at det kun er 2 personer som har svart på LKE sitt «Godt nyttår» bilde. Med 12k følgere, må jo det gi en kraftig indikasjon på hvilket engasjement man (ikke) klarer å skape. Har vel aldri sett et nyttårsinnlegg med hilsen som har fått så laber respons, influencer eller ei… 42
Pæddan Skrevet 2. januar 2022 #54983 Skrevet 2. januar 2022 Safirx skrev (2 minutter siden): Litt spesielt å se at det kun er 2 personer som har svart på LKE sitt «Godt nyttår» bilde. Med 12k følgere, må jo det gi en kraftig indikasjon på hvilket engasjement man (ikke) klarer å skape. Har vel aldri sett et nyttårsinnlegg med hilsen som har fått så laber respons, influencer eller ei… Stusset over det samme. Selv jeg som er høyst ordinær har fått nærmere 100 godt nytt år hilsen fra venner og bekjente på min konto. Eller kan han ha skjult kommentarer på en måte og så latt to stå igjen for å skape blæst/ engasjement om profilen sin? Har aldri brydd meg om slikt selv men de to der er noen for seg selv, og det er ikke på en god måte! 21
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 2. januar 2022 Populært innlegg #54984 Skrevet 2. januar 2022 (endret) Det var mange reaksjoner fra svært mange hold på post-partum-bildene til CBE. For meg handler det om hva slags forventninger som formidles på samfunnsnivå, og jeg er ganske sikkert på at det var årsaken til at det ble debattert og kritisert. Ikke evt misunnelse hos de enkelte. Det er et enormt fokus på kvinners utseende, og det er ganske trange rammer for hvordan man skal se ut. SoMe har forsterket dette til det ekstreme, det er liksom greit at utseende er det som genererer enormt med følgere og like enormt med inntekter, jfr Kardashians. Bildene av CBE fire dager etter fødsel, fokuserte på det samme som bildene av CBE alltid gjør - kropp posert i tradisjonell kvinne-som-objekt-positur. Folk som har svangerskap og fødsel og familier og helse (psykisk og fysisk) som profesjon, reagerte på at det som ble fremhevet som prestasjonen etter å ha født barn, var at man altså kunne posere på sedvanlig vis rett etter fødsel. Mange fremhevet at presset på og fokuset på kvinners utseende, ikke var noe kvinner burde ha fokus på i barseltiden. Man fikk tilsvarende reaksjoner da Camilla Pihl poserte ammende i cocktailkjole, hæler med slørete blikk på fotografen, mens hun også tilsynelatende ammet sitt nakne barn - ett barn som fremsto som en rekvisitt, på forsiden av et motemagasin. Noen jublet for at hun normaliserte amming, andre reagerte med vantro på hvordan mor poserte og hvordan barnet fremsto som en rekvisitt i en fremstilling av moren som poserte som tradisjonelt sexy objekt. Noen mente det var en prestasjon at CP var både sexy og ammet på en gang, og at dette var ekte girl-power, mens andre var sjokkert over budskapet i fotografiet. Jeg tror misunnelse har veldig lite med kritikken å gjøre. Jeg tror kritikken handler om at utseende fokus og -krav ikke skal være en del av forventningene til kvinners prestasjoner rundt graviditet og fødsler. Hvis det viktigste er å bli pen og tynn igjen etter å ha født barn, er vi virkelig LANGT ute på viddene av hva som er viktig her i verden. Endret 2. januar 2022 av pøbelsara 64
Pusern3 Skrevet 2. januar 2022 #54985 Skrevet 2. januar 2022 (endret) Snødronninga skrev (12 timer siden): Garantert. Har det ikke vært 3 ulike fjærkreasjoner på kort tid? hun er jo litt som påfuglen så passer bra😜 Endret 2. januar 2022 av Pusern3 5
Pusern3 Skrevet 2. januar 2022 #54986 Skrevet 2. januar 2022 solmåneogstjerner skrev (10 timer siden): Ja! Jeg hadde også et visst kroppsfokus fire dager etter fødsel. Men da gikk det på blødninger, smerter og vonde bryst. Ikke over hvor stor/liten eller fin mage jeg hadde. Hovedbekymringen var jo om barnet får nok mat og om hen er frisk. Den store stoltheten: den nydelige babyen og at JEG (og barnet forsåvidt) faktisk klarte svangerskap og fødsel, og at vi begge har det greit. Regner med at det er slik for de fleste. ja, det er jo slik vi fleste tenker og føler og absolutt slik det bør være. CBO’s fokus er trist og sjokkerende og kan oppfattes veldig feil for enkelte… 2
Villroses hage Skrevet 2. januar 2022 #54987 Skrevet 2. januar 2022 3 hours ago, Ugresset said: Hvor skulle hun ellers hatt hendene og glasset? Holdt glasset bak ryggen og hånda på hoftene? Jeg vet hun driver med enormt mye thinspo, men dette er ikke et av tilfellene. Jo, det er noe galt med proposjonene på dette bildet. Ansiktet er også trukket fram. Både hodet og hendene er for store, slik at kroppen virker mindre. 16
Jobbermedbarn Skrevet 2. januar 2022 #54988 Skrevet 2. januar 2022 (endret) Villroses hage skrev (42 minutter siden): Jo, det er noe galt med proposjonene på dette bildet. Ansiktet er også trukket fram. Både hodet og hendene er for store, slik at kroppen virker mindre. Jeg reagerte på det bildet med en gang, før det ble skrevet her. Det er jo helt tydelig at hånda og glasset er forstørret. Trist at de holder på slik. Veldig godt innlegg @pøbelsara👏 Husker det bildet av CP på det magasinet. Mannen min er interessert i foto og kom i diskusjon med en annen som syntes bildet var så bra. Men etter argumentene til mannen (eller mine da😉) om den helt manglende kontakten mellom en nybakt mor og barnet sitt så forandret faktisk denne mannen synet på bildet. Jeg tror heller ikke det handler om misunnelse for de aller fleste, jeg tror det handler om fokus og verdier i samfunnet vårt. Endret 2. januar 2022 av Jobbermedbarn 30
Gjest Kattedama Skrevet 2. januar 2022 #54989 Skrevet 2. januar 2022 pøbelsara skrev (2 timer siden): Det var mange reaksjoner fra svært mange hold på post-partum-bildene til CBE. For meg handler det om hva slags forventninger som formidles på samfunnsnivå, og jeg er ganske sikkert på at det var årsaken til at det ble debattert og kritisert. Ikke evt misunnelse hos de enkelte. Det er et enormt fokus på kvinners utseende, og det er ganske trange rammer for hvordan man skal se ut. SoMe har forsterket dette til det ekstreme, det er liksom greit at utseende er det som genererer enormt med følgere og like enormt med inntekter, jfr Kardashians. Bildene av CBE fire dager etter fødsel, fokuserte på det samme som bildene av CBE alltid gjør - kropp posert i tradisjonell kvinne-som-objekt-positur. Folk som har svangerskap og fødsel og familier og helse (psykisk og fysisk) som profesjon, reagerte på at det som ble fremhevet som prestasjonen etter å ha født barn, var at man altså kunne posere på sedvanlig vis rett etter fødsel. Mange fremhevet at presset på og fokuset på kvinners utseende, ikke var noe kvinner burde ha fokus på i barseltiden. Man fikk tilsvarende reaksjoner da Camilla Pihl poserte ammende i cocktailkjole, hæler med slørete blikk på fotografen, mens hun også tilsynelatende ammet sitt nakne barn - ett barn som fremsto som en rekvisitt, på forsiden av et motemagasin. Noen jublet for at hun normaliserte amming, andre reagerte med vantro på hvordan mor poserte og hvordan barnet fremsto som en rekvisitt i en fremstilling av moren som poserte som tradisjonelt sexy objekt. Noen mente det var en prestasjon at CP var både sexy og ammet på en gang, og at dette var ekte girl-power, mens andre var sjokkert over budskapet i fotografiet. Jeg tror misunnelse har veldig lite med kritikken å gjøre. Jeg tror kritikken handler om at utseende fokus og -krav ikke skal være en del av forventningene til kvinners prestasjoner rundt graviditet og fødsler. Hvis det viktigste er å bli pen og tynn igjen etter å ha født barn, er vi virkelig LANGT ute på viddene av hva som er viktig her i verden. Det som også er et poeng når det gjelder denne type bilder, er at de setter standard for hvordan andre influensere også fokusere på kropp og skal dele «ammebilder». Både CBE og CP kopieres.
Keaton Skrevet 2. januar 2022 #54990 Skrevet 2. januar 2022 (endret) Hvordan gikk det med dette samarbeidet? https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2019/09/05/6953599/caroline-berg-eriksen-og-olaf-tufte-satser-pa-utleie-av-klaer og hva skjedde med dette hemmelige opplegget/samarbeidet? https://imgur.com/a/Du6jFTx Endret 2. januar 2022 av Kollontaj 30
powerpuffen Skrevet 2. januar 2022 #54991 Skrevet 2. januar 2022 Jeg vet ikke med dere, men jeg synes det er ganske stusslig å legge ut x antall bilder av alkohol og barn i samme innlegg. 34
Gjest Keikolina Skrevet 2. januar 2022 #54992 Skrevet 2. januar 2022 Lacuna skrev (19 minutter siden): Jeg vet ikke med dere, men jeg synes det er ganske stusslig å legge ut x antall bilder av alkohol og barn i samme innlegg. Det er ikke normalt.
Klaraku78 Skrevet 2. januar 2022 #54993 Skrevet 2. januar 2022 Lacuna skrev (45 minutter siden): Jeg vet ikke med dere, men jeg synes det er ganske stusslig å legge ut x antall bilder av alkohol og barn i samme innlegg. Jeg registrerer jo at det ikke er bilde av noen av venninnene, men barna må stille opp. Ser jo ut som en voksenfest, så veldig spesielt å blande barna inn i det. Ungene måtte kanskje legge seg, slik at de voksne kunne feste alene. Syns det er rart at ikke hun eldste ville være oppe, men barn er jo forskjellige. 22
Luckie Skrevet 2. januar 2022 #54994 Skrevet 2. januar 2022 Helt idiotisk den gapingen hennes på nesten alle bilder. Alt er så gøy🙄 25
powerpuffen Skrevet 2. januar 2022 #54995 Skrevet 2. januar 2022 Luckie skrev (24 minutter siden): Helt idiotisk den gapingen hennes på nesten alle bilder. Alt er så gøy🙄 Føler det er for å skape en fasade; "Se hvor lykkelig vi er". Det er nettopp dette som irriterer meg litt. Her skal man glorifisere alt, og dette er noe av det verste med sosiale medier generelt. 30
Luckie Skrevet 2. januar 2022 #54996 Skrevet 2. januar 2022 Lacuna skrev (38 minutter siden): Føler det er for å skape en fasade; "Se hvor lykkelig vi er". Det er nettopp dette som irriterer meg litt. Her skal man glorifisere alt, og dette er noe av det verste med sosiale medier generelt. Jeg kjøper ikke den «lykken». Alle bildene er prikk like. 18
MacBeth Skrevet 2. januar 2022 #54997 Skrevet 2. januar 2022 Ice-91 skrev (19 timer siden): Hvem andre gjetter at det i løpet av noen uker kommer en klokke annonse/reklame ? Hun har reklamert tidligere for Wellington, og har visst flere av disse klokkene, tipper mer på kjolene, da hun hadde to relativt like julaften og nyttår. Mitt spørsmål er uansett hva hun reklamerer for, om reklameavtalen er gjeldene fra en gitt dato, kan man korrekt unnlate å merke som reklame dersom man bruker produktene før denne datoen? Jeg skjønner at som leser vil man aldri vite når avtalen trer i kraft men dersom forbrukerrådet skulle gitt en bot, vil man da kunne vise til avtalen og si at den ikke var gjeldene på det tidspunktet produktene ble vist? 9
Gjest SnowBells Skrevet 2. januar 2022 #54998 Skrevet 2. januar 2022 Fizzypo skrev (23 timer siden): Kanskje misunnelse er helt feil ord å bruke. Det er riktig at det ofte brukes inkorrekt i dagligtale, også av meg selv, men jeg tror at de fleste som sier «misunnelig» for å beskrive noe tenker på det samme: Beundring. Inspirasjon. Ønske om å besitte det samme som noen andre i positiv forstand. Det argumenteres ofte på vegne av andre kvinner som har født og som ikke delte det samme fokuset på kropp som CBE tydeligvis gjorde. Jeg tror det er vel så viktig å huske på de kvinnene som aldri har vært gravide og er helt fremmed for det som måtte suse rundt i hodet på en nybakt mor få dager etter fødsel. De kvinnene så også på det bildet og ble presentert for et alternativ man ikke trodde var mulig fordi det de hørte om frem til da var at "alle" fikk myke mager etter fødsel. For nevne en annen influencer som gjorde det samme som CBE, bare hakket mer usmakelig: Anja Johansen. Hun fødte sitt første barn i 2014 og la ut et bildet få dager etter fødsel for å vise frem sin flate mage etter å ha født en prematur baby - hele 2 måneder før termin. Hun henviste jo til CBE da hun la ut det bildet. Kanskje hun var over gjennomsnittlig opptatt av kropp lenge før det og bildet kun fungerte som en påminnelse om hva som er pent. Eller kanskje ikke. Kanskje hun så på det bildet og tenkte at «hvis hun klarer det så må jeg også det». Ja misunnelig er et veldig negativt ladet ord. Det å faktisk ikke unne andre. Det brukes nok feil av veldig mange. Jeg vil kanskje heller bruke ordet urettferdig? At mange kan synes at det er urettferdig at CBE, som bruker arbeidsdagene sine på å gå hjemme sammen med mannen sin og kose seg med hobbyer som trening og nettshopping, tjener fire ganger mer enn brannmenn, politimenn og sykepleiere som har langt høyere utdanning enn dem? Som har uendelig mye mer viktige og meningsfylte arbeidsoppgaver enn dem, og som i motsetning til CBE/LKE har kjempetøffe psykiske og fysiske yrker helt uten fleksitid og hjemmekontor? Jeg syns hvert fall det er helt usannsynlig at noen som helst med et normalt arbeidsliv som krever at man er 50 t hjemmefra hver uke (40 t arb tid + 10 t reisevei), skal ha nubbesjans til å kunne sammenligne huset sitt eller kroppene sine med dette ekstremt privilegerte paret som i tillegg til å ha som jobb se bra ut på instagram, også bruker profesjonelt fotoutstyr og redigerer og retusjerer bildene sine før de publiseres. Misunnelse? Nei. Men at det er skikkelig, skikkelig urettferdig? Ja, helt klart. Og selvfølgelig, verden er jo ikke rettferdig, men det er like fullt lovlig å reagere på urettferdighetene. Hvertfall når dette ekstremt privilegerte og arbeidssky paret later som om de jobber tungt for privilegiene sine 🤣🙈
123Frustrert Skrevet 2. januar 2022 #54999 Skrevet 2. januar 2022 SnowBells skrev (15 minutter siden): Jeg vil kanskje heller bruke ordet urettferdig? At mange kan synes at det er urettferdig at CBE, som bruker arbeidsdagene sine på å Hvertfall når dette ekstremt privilegerte og arbeidssky paret later som om de jobber tungt for privilegiene sine Nå vet vi jo at fruen og mannen er klar over at verden er urettferdig og dette lærer de barna sine. Det er jo viktig å vite at verden er urettferdig og at alle ikke er like privilegerte som dem selv. Det er i alle fall argumentene cbe bruker om feks bursdagene de har. De trenger ikke å tenke på bursdag med måte slik at alle kanskje kan ha mer eller mindre lik bursdag, for alle andre barn må skjønne at verden er urettferdig og at hennes barn er mer privilegerte. 28
powerpuffen Skrevet 2. januar 2022 #55000 Skrevet 2. januar 2022 Luckie skrev (38 minutter siden): Jeg kjøper ikke den «lykken». Alle bildene er prikk like. Nei, kjøper det ikke jeg heller. Men det er nok mange av følgerne som sikkert føler seg mindreverdig på grunn av alt det perfekte dette paret skal framstille. 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå