Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest sukkerspinndilla
Skrevet
NewStart87 skrev (13 timer siden):

Det er så trist å se hvordan alt av barna skal deles..

Mye barn på Insta story idag ( og blir nok mye i advent ) og som vanlig bilde av seg selv i rare positurer.

4F2D5C0A-4114-4000-BA20-591A4B4664B7.jpeg

Hvorfor løfter hun alltid armen og drar i håret?

Skrevet (endret)

Google ponytail lift @Kokofarius 😉

Endret av Hedy Lamarr
  • Liker 18
Gjest sukkerspinndilla
Skrevet (endret)
Hedy Lamarr skrev (46 minutter siden):

Google ponytail lift @Kokofarius 😉

Syns hun det henger? 😂 

kanskje hun kan begynne å reklamere mot sånn tape 

måtte Google hitler dramatic poses, en av de ligner sykt på dra i håret posen hennes

Endret av sukkerspinndilla
Skrevet
19 minutter siden, Minnie Mus said:

Si meg, styler hun opp barna i julekjoler bare for å ta bilder av at dem åpner pakkekalenderen sin om morgenen??? Det må jo bli et forferdelig stress både for barna og foreldrene, regner med at hun ikke sender dem oppdolla og stivpyntet på skolen og i barnehagen. 

Man skulle tro de lett kan få en rar oppfattelse av hvordan hverdagen til folk flest er… Eller, de lærer vel tidlig at de ikke tilhører gruppen «folk flest». Trist. Alt er stylet, ingenting bærer vitnesbyrd om levd liv, bare glansede versjoner…

• Liker 36
Skrevet
Minnie Mus skrev (26 minutter siden):

Si meg, styler hun opp barna i julekjoler bare for å ta bilder av at dem åpner pakkekalenderen sin om morgenen??? Det må jo bli et forferdelig stress både for barna og foreldrene, regner med at hun ikke sender dem oppdolla og stivpyntet på skolen og i barnehagen. 

totalt håpløst og også totalt usjarmerende for min smak :( 

• Liker 14
Skrevet
Andrea59 skrev (5 minutter siden):

Man skulle tro de lett kan få en rar oppfattelse av hvordan hverdagen til folk flest er… Eller, de lærer vel tidlig at de ikke tilhører gruppen «folk flest». Trist. Alt er stylet, ingenting bærer vitnesbyrd om levd liv, bare glansede versjoner…

bare trist og håpløst :( 

• Liker 7
Skrevet

Det er sikkert noen som kommenterer positiv på de seansene med adventskalenderåpenbaring, men de fleste rister nok på hodet av hva man ser. Det treffer rett og slett ingen, verken de med barn eller de uten, det nekter jeg å tro. 

• Liker 48
Gjest tranedatter
Skrevet

For alt vi vet er alle bildene til julekalender tatt en solfyllt dag i november. :) 

Gjest Blinkie
Skrevet (endret)
Kokofarius skrev (6 timer siden):

Hvorfor løfter hun alltid armen og drar i håret?

Lurer jeg også på. Dessuten er stillingen hun står i her, veldig merkelig… 

Endret av Blinkie
Skrevet

Strammer opp kroppen og ansiktet med den armen som drar i hestehalen. 

• Liker 21
Skrevet
Kollontaj skrev (7 timer siden):

Helt klart at de satser på de mindreårige nå. 4 av de 6 siste innleggene på IG er med barn i fokus, bloggen er vel ikke oppdatert på flere uker. 

Bare vent.. I kveld eller morgen tidlig så er det nytt blogginnlegg🙈🙈

• Liker 7
Gjest Era Vulgaris
Skrevet
Minnie Mus skrev (3 timer siden):

I de aller fleste hjem står barna opp i pysjamas, bustete på håret og åpner kalenderen sin. Det kan ikke være mye kos over å måtte fremstå som små dukker hver morgen bare for at mor skal ha innhold til instagram sånn at hun kan spre bildene av barna for "hele verden" og tjene penger på det. Helt sykt det som foregår, og ikke minst veldig trist. Men det må vel til for å opprettholde standaren i villaen.

Jeg blir faktisk eitrende forbanna på disse barna sine vegne. Tenk å måtte styles opp en vanlig torsdag før du får lov å åpne adventskalenderen din, og til og med posere for at mor skal få fine nok bilder til Instagram. Jeg finner ikke helt ord for hva jeg mener om det, men jeg kan love at det ikke er noe positivt. Når en småbarnsmor holder på sånn, så framstår hun som fullstendig tanketom, egoistisk, navlebeskuende og ekstremt lite reflektert.

Er hun virkelig så desperat etter likes og kommentarer på sosiale medier at hun ikke en eneste gang stopper opp og gjør seg noen tanker om hvordan dette preger barna hennes? Jeg er pedagog, og om jeg hadde hatt ansvar for et av disse barna i barnehage/skole, så tror jeg faktisk jeg hadde tatt en alvorlig foreldresamtale med dem. Ikke at jeg tror det hadde nådd igjennom, men jeg hadde følt det som min fordømte plikt. 

Det er aldeles uforståelig at de slipper unna med denne eksponeringen. Og det er usigelig trist at de ikke bryr seg katta om egne barns personvern og sikkerhet. 

Skrevet
Era Vulgaris skrev (7 minutter siden):

Jeg blir faktisk eitrende forbanna på disse barna sine vegne. Tenk å måtte styles opp en vanlig torsdag før du får lov å åpne adventskalenderen din, og til og med posere for at mor skal få fine nok bilder til Instagram. Jeg finner ikke helt ord for hva jeg mener om det, men jeg kan love at det ikke er noe positivt. Når en småbarnsmor holder på sånn, så framstår hun som fullstendig tanketom, egoistisk, navlebeskuende og ekstremt lite reflektert.

Er hun virkelig så desperat etter likes og kommentarer på sosiale medier at hun ikke en eneste gang stopper opp og gjør seg noen tanker om hvordan dette preger barna hennes? Jeg er pedagog, og om jeg hadde hatt ansvar for et av disse barna i barnehage/skole, så tror jeg faktisk jeg hadde tatt en alvorlig foreldresamtale med dem. Ikke at jeg tror det hadde nådd igjennom, men jeg hadde følt det som min fordømte plikt. 

Det er aldeles uforståelig at de slipper unna med denne eksponeringen. Og det er usigelig trist at de ikke bryr seg katta om egne barns personvern og sikkerhet. 

Det er også usigelig trist at eksponeringen av disse barna har et så stort publikum. Jeg syns alle som trykker liker og kommenterer hvor nydelig det hele er burde gå en runde med seg selv. 

Det burde bli direkte upopulært å like at bilder av barn legges ut på nettet. 

Bare av mine egne venner på FB så pleier et par småbarnsmødre å trykke liker der, samt en lærer jeg hadde på videregående, en bekjent som er reporter, og ellers noen som elsker trening i ulike varianter. 

De ser ikke (vet ikke) det vi ser/vet tydeligvis. 

• Liker 28
Gjest Era Vulgaris
Skrevet
Isild skrev (3 minutter siden):

Det er også usigelig trist at eksponeringen av disse barna har et så stort publikum. Jeg syns alle som trykker liker og kommenterer hvor nydelig det hele er burde gå en runde med seg selv. 

Det burde bli direkte upopulært å like at bilder av barn legges ut på nettet. 

Bare av mine egne venner på FB så pleier et par småbarnsmødre å trykke liker der, samt en lærer jeg hadde på videregående, en bekjent som er reporter, og ellers noen som elsker trening i ulike varianter. 

De ser ikke (vet ikke) det vi ser/vet tydeligvis. 

Helt enig. 
Det er lov å håpe at flere og flere får øynene opp for hvor drøyt dette er, og at de også tenker seg om før de "liker" og sender hjertekommentarer. Og ikke minst, kommentarer som går direkte på hvordan barna ser ut. 

For "oss vanlige dødelige" blir det heldigvis mer og mer vanlig å ikke dele bilder av barna, og det er absolutt sånn det bør være. Jeg forstår at folk har lyst til å vise fram barna sine "for hele verden" ved spesielle anledninger, som for eksempel i babytiden, bursdager, jul og ferier, men man kan faktisk ta flotte bilder av barna uten at man ser ansiktet også. De mest stemningsfulle bildene er ofte av en barnehånd, noen hårlokker, eller bilder tatt bakfra. 

Også kan man heller sende bilder til sine nærmeste, i stedet for å publisere dem for et større publikum. Det er gjerne de som setter mest pris på barnebilder, uansett. 

Skrevet

Hun er HELT i utakt med verden rundt seg, lever fullstendig i sin egen lille rosa boble! StakkarS unger. Tenk om noen venner ser dette, hvordan reagerer de? 

• Liker 30
Gjest Kattedama
Skrevet

CBE legger ut umerket reklame hvor mindreårig er involvert. Ikke mye klasse over det. 

DE7DF909-39D5-4AFE-B6C0-10A3CD9D47C7.png

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...