Zenhouse Skrevet 3. desember 2021 #53721 Skrevet 3. desember 2021 Gapatrosten skrev (7 timer siden): Fascinerende at intervjueren stiller spørsmål om planer framover og tydeligvis er ute etter hva som skal skje på jobbfronten, men bare får høre om julepynting og familieliv. Når det spørres videre, kommer det svevende svaret: «Jeg har alltid noen prosjekter på gang.» Tv2:«Noe du vil snakke om?» CBE «ehh- nei». Utrolig å ikke benytte anledningen til å skape mer blest rundt seg selv, netfit , «prosjektene» el hva det måtte være. 32
Snødronninga Skrevet 3. desember 2021 #53722 Skrevet 3. desember 2021 I kommentarfeltet på instagram skrytes det av hvor flink hun er til å pynte til jul. Hva er det som er så flott? Pynten varmer opp et ellers veldig kaldt og nøytralt rom, men det er fremdeles ganske upersonlig og katalogaktig. 12
Snødronninga Skrevet 3. desember 2021 #53723 Skrevet 3. desember 2021 Zenhouse skrev (5 minutter siden): Tv2:«Noe du vil snakke om?» CBE «ehh- nei». Utrolig å ikke benytte anledningen til å skape mer blest rundt seg selv, netfit , «prosjektene» el hva det måtte være. Det er jammen meg sant. Spørs om hun tror det virker interessant at hun er hemmelighetsfull. 10
loffen Skrevet 3. desember 2021 #53724 Skrevet 3. desember 2021 Utrolig trist og upersonlig juepynting. Plastplanter og tinnsoldater på rekke og rad gjør det ikke koselig. Sjelden jeg ser noen som er så stolt av sitt eget hus og egen 'smak'. Jeg beklager at jeg synes det er festlig, men jeg gjør det. 37
Gjest Keikolina Skrevet 3. desember 2021 #53725 Skrevet 3. desember 2021 (endret) Snødronninga skrev (8 minutter siden): I kommentarfeltet på instagram skrytes det av hvor flink hun er til å pynte til jul. Hva er det som er så flott? Pynten varmer opp et ellers veldig kaldt og nøytralt rom, men det er fremdeles ganske upersonlig og katalogaktig. Veldig kjedelig, skulle tro hun hadde bedre råd enn å handle på nille Endret 3. desember 2021 av Keikolina
Gjest tarantulla Skrevet 3. desember 2021 #53726 Skrevet 3. desember 2021 Tulipanpiken skrev (31 minutter siden): Ville det for eksempel vært ok å si at barna går harry/stygt/smakløst kledd så lenge bildene er lagt ut på bloggen og klærne er sponset? Kritisere håret deres hvis en frisørbehandling er sponset? Jeg håper inderlig de fleste vil tenke at det ikke er greit. Hva fabler du om? Er du ny i tråden? Det som diskuteres her er på hvilken måte CBE (bedriften, og i forlengelse mor og far som ansatte i bedriften) eksponerer barna. Det er ikke barna som legger opp til fotografering av barnerom og åpning av kalendergaver i trappen. Det er ikke barna som bestiller plastpynt til barnerom og bursdager, for deretter å brette dette ut på åpne sosiale medier. Det er også tvilsomt om det er barna som plukker ut klærne de har på seg. Det CBE poster av content som har med barna å gjøre er i all hovedsak styrt av de voksne. Jeg har tilgode å se noen her i tråden kritisere barna på noen måte som helst. Barna er så små at de ikke er samtykkekompetente, derfor er de prisgitt foreldrenes evne til å ta vare på dem. Å ta vare på et barn i våre tider betyr blant annet å ikke kringkaste store deler av livet deres til gud og hvermann på internett.
FruJohansen Skrevet 3. desember 2021 #53727 Skrevet 3. desember 2021 Tulipanpiken skrev (39 minutter siden): Det kan vi være enig om. Men fritar det for ansvar for hva den enkelte velger å skrive om det som eksponeres? For meg er det vanskelig å se. Two wrongs don’t make a right. Nei, alle har ansvar for hva de selv uttaler seg om i offentlig rom. 20
Gjest Rubbel og bit Skrevet 3. desember 2021 #53728 Skrevet 3. desember 2021 Keikolina skrev (17 minutter siden): Veldig kjedelig, skulle tro hun hadde bedre råd enn å handle på nille Men kjære, hva er galt med å handle på nille? For en nedlatende kommentar! Alle slags mennesker handler vel der, selv handler jeg lys i alle fasonger der. Vi har en velordnet økonomi, og kunne selvsagt ha handlet lys andre steder, men hvorfor betale mer enn nødvendig.
Gjest Keikolina Skrevet 3. desember 2021 #53729 Skrevet 3. desember 2021 Rubbel og bit skrev (Akkurat nå): Men kjære, hva er galt med å handle på nille? For en nedlatende kommentar! Alle slags mennesker handler vel der, selv handler jeg lys i alle fasonger der. Vi har en velordnet økonomi, og kunne selvsagt ha handlet lys andre steder, men hvorfor betale mer enn nødvendig. Dama synger om chanel og da forventer jeg noe bedre enn nille nips 😊 Har nille greier jeg også, men tjener ikke millioner i året. Så billig og kjipt ut.
Gjest tarantulla Skrevet 3. desember 2021 #53730 Skrevet 3. desember 2021 Keikolina skrev (Akkurat nå): Dama synger om chanel og da forventer jeg noe bedre enn nille nips 😊 Har nille greier jeg også, men tjener ikke millioner i året. Så billig og kjipt ut. Billig plast produsert i Asia går igjen over hele linja. Tenk så kult om hun hadde frontet bærekraft og nærprodusert/redesign/gjenbruk?? Og så uendelig mye mer classy det hadde vært!
SusieDerkins Skrevet 3. desember 2021 Forfatter #53731 Skrevet 3. desember 2021 (endret) Tulipanpiken skrev (55 minutter siden): Jeg har da aldri sagt at noen er delansvarlig for CBEs eksponering. Hun er fullt ut ansvarlig for det hun velger å legge ut. Like fullt må de som kritiserer CBE og alt som eksponeres, ta ansvar for det de selv skriver. Hvor skal ellers grensen gå? Ville det for eksempel vært ok å si at barna går harry/stygt/smakløst kledd så lenge bildene er lagt ut på bloggen og klærne er sponset? Kritisere håret deres hvis en frisørbehandling er sponset? Jeg håper inderlig de fleste vil tenke at det ikke er greit. jeg har dessverre ikke fantasi nok til å forstå det du skrev på noen annen måte enn at du forsøkte å legge ansvar på den som kritiserte Og la meg tilføye: Ja, det er helt innafor å kritisere klær og hår som er reklame. Det skulle virkelig bare mangle. Endret 3. desember 2021 av MissLucy 28
Shutterflyx Skrevet 3. desember 2021 #53732 Skrevet 3. desember 2021 maskertbruker skrev (14 timer siden): Har ikke lest alt her, men er det flere som har lagt merke til at hun sliter med å uttale enkelte ord? Hun gjør omvendt av den vanlige talefeilen hvor KJ-lyden blir til SKJ. 0:15 Skyggen = "tjyggen" 2:02 Chanel = "kjanel" Godt å slippe å ha dette på "tv-kjermen" 😂 Har ikke giddet å gå inn på tv2 for å se dette, men når det først lå her... anyways. Syns ikke dette var ille, er vel i programmets ånd, tullete tekst, kjapt og ‘gæli’ produsert. Tøft gjort og la ikke merke til spesielt dårlig uttale. -shutterfly-
Gjest Solaire Skrevet 3. desember 2021 #53733 Skrevet 3. desember 2021 (endret) Tulipanpiken skrev (1 time siden): Det kan vi være enig om. Men fritar det for ansvar for hva den enkelte velger å skrive om det som eksponeres? For meg er det vanskelig å se. Two wrongs don’t make a right. Hvis du leste forumreglene før du signerte dem, så leste du at alle som signerer samtykker i at de er ansvarlige for ytringene sine. Jeg klarer fint å leve med mine ytringer, som omhandler CBEs fronting av overforbruk, thinspo, barneeksponering og meningsløs svada. Du derimot, holder på med avsporinger fra trådens tema og prøver å dytte ansvaret for CBEs uetiske handlinger over på de som påpeker det. Himla ugreit. Endret 3. desember 2021 av Solaire
Gjest CecilieX Skrevet 3. desember 2021 #53734 Skrevet 3. desember 2021 Snødronninga skrev (2 timer siden): I kommentarfeltet på instagram skrytes det av hvor flink hun er til å pynte til jul. Hva er det som er så flott? Pynten varmer opp et ellers veldig kaldt og nøytralt rom, men det er fremdeles ganske upersonlig og katalogaktig. Jeg forstår ikke dette. På tross av å ha fulgt med på konseptet lenge, så undrer det meg at noen legger det frem på denne måten. At andre faktisk har stor interesse av å se på hvordan noen har pyntet til jul. Nå har vi sett barnerom, TV-stue og neste greie er juletreet. Jeg skjønner venninneperspektivet, men samtidig greier jeg ikke å se for meg at jeg får besøk av en venninne og drar henne med rundt i huset for å vise hvor fint jeg har pyntet til jul. At noen av mine venninner skulle innta rollen som beundrer av min julepynt. Ville ikke det vært litt snålt? Denne «velkommen hjem til meg», se hvor fint jeg har det, se så flink jeg er, se på kroppen min, se på håret til bara mine, er ikke det bare veldig veldig rart?
Gjest Kattedama Skrevet 3. desember 2021 #53735 Skrevet 3. desember 2021 (endret) Tulipanpiken skrev (4 timer siden): Jeg har da aldri sagt at noen er delansvarlig for CBEs eksponering. Hun er fullt ut ansvarlig for det hun velger å legge ut. Like fullt må de som kritiserer CBE og alt som eksponeres, ta ansvar for det de selv skriver. Hvor skal ellers grensen gå? Ville det for eksempel vært ok å si at barna går harry/stygt/smakløst kledd så lenge bildene er lagt ut på bloggen og klærne er sponset? Kritisere håret deres hvis en frisørbehandling er sponset? Jeg håper inderlig de fleste vil tenke at det ikke er greit. Det du skisserer er bare bagateller i forhold til hva som faktisk er den reelle faren ved at barna eksponeres. Jeg skjønner ikke at de velger økonomisk « trygghet « fremfor sikkerhet, personvern, barns rett til egen digitale identitet, rett til privatliv og retten til å ikke bli utsatt for ekle kryp på nett. Endret 3. desember 2021 av Lill :)
Tulipanpiken Skrevet 3. desember 2021 #53736 Skrevet 3. desember 2021 (endret) tarantulla skrev (2 timer siden): Hva fabler du om? Er du ny i tråden? Slutt med hersketeknikkene, er du grei 😊 Jeg svarte en bruker som kritiserte jentenes barnerom. Jeg kan ikke se hvordan CBEs eksponering fritar andre, herunder de som sier de er mot eksponeringen, fra ansvar om hva de skriver. Endret 3. desember 2021 av Tulipanpiken 7
Keaton Skrevet 3. desember 2021 #53737 Skrevet 3. desember 2021 CecilieX skrev (13 minutter siden): Jeg forstår ikke dette. På tross av å ha fulgt med på konseptet lenge, så undrer det meg at noen legger det frem på denne måten. At andre faktisk har stor interesse av å se på hvordan noen har pyntet til jul. Nå har vi sett barnerom, TV-stue og neste greie er juletreet. Jeg skjønner venninneperspektivet, men samtidig greier jeg ikke å se for meg at jeg får besøk av en venninne og drar henne med rundt i huset for å vise hvor fint jeg har pyntet til jul. At noen av mine venninner skulle innta rollen som beundrer av min julepynt. Ville ikke det vært litt snålt? Denne «velkommen hjem til meg», se hvor fint jeg har det, se så flink jeg er, se på kroppen min, se på håret til bara mine, er ikke det bare veldig veldig rart? Hvis det kom med liste over butikker eller var reklame for et eller annet, ville det ikke vært rart iom at jobben hennes er influencer som driver med annonsesalg. 10
Tulipanpiken Skrevet 3. desember 2021 #53738 Skrevet 3. desember 2021 Solaire skrev (48 minutter siden): Hvis du leste forumreglene før du signerte dem, så leste du at alle som signerer samtykker i at de er ansvarlige for ytringene sine. Jeg klarer fint å leve med mine ytringer, som omhandler CBEs fronting av overforbruk, thinspo, barneeksponering og meningsløs svada. Du derimot, holder på med avsporinger fra trådens tema og prøver å dytte ansvaret for CBEs uetiske handlinger over på de som påpeker det. Himla ugreit. Jeg påpeker at alle har et ansvar for det de skriver. Det er ingen avsporing, heller en betimelig påminnelse. 2
Keaton Skrevet 3. desember 2021 #53739 Skrevet 3. desember 2021 Tulipanpiken skrev (3 minutter siden): Jeg påpeker at alle har et ansvar for det de skriver. Det er ingen avsporing, heller en betimelig påminnelse. Hvis du mente det var hersketeknikk i innlegget du siterer over; hva er dette? ☺️ 18
Tulipanpiken Skrevet 3. desember 2021 #53740 Skrevet 3. desember 2021 (endret) Kollontaj skrev (6 minutter siden): Hvis du mente det var hersketeknikk i innlegget du siterer over; hva er dette? ☺️ Jeg blir beskyldt for å avspore og svarer på det? Er du enig med meg i at jeg ble utsatt for hersketeknikk? Endret 3. desember 2021 av Tulipanpiken 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå