Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Trolltunga skrev (1 time siden):

E9AC0B83-7B93-49FF-B209-70D355810C52.jpeg

Det er en viss forskjell på for eksempel VG og Carolinebergeriksen.no. Sistnevnte har færre lesere, men har allerede tiltrukket seg et visst publikum, gjennom å blande seksualiserte bilder av innehaveren, med bilder av barn. Noen «fremmede» er skumlere enn andre...

Endret av Felis
  • Liker 44
Videoannonse
Annonse
Gjest Gapatrosten
Skrevet
Trolltunga skrev (2 timer siden):

E9AC0B83-7B93-49FF-B209-70D355810C52.jpeg

Dette er det mest sjokkerende jeg har sett fra den kanten til dags dato. Ingen åpning for at det kan finnes flere måter å se saken på, ingen forståelse for at det er forskjell på en lokalavis og en blogg med lesere fra hele landet, og til alt overmål den latterliggjørende emojien til slutt. Og at norske aviser publiserer bilder fra «alle offentlige arrangementer»? Hallo i luken, jeg har da deltatt (som barn) og vært publikum på plenty av små teateroppsetninger, konserter osv. i lokalmiljøet der ikke engang lokalavisa har sendt fotograf. Man trenger ikke å leve på skjult adresse for å ha noe imot at bilder av barna spres på den måten CBE driver med.

Skrevet
Cissacissa skrev (59 minutter siden):

Selv om barnet mitt ikke lever i skjul så hadde jeg ikke likt at hun la ut bilde/film i kanalene sine. Det er en ganske forskjellig eksponering å stå på scenen i en oppsetning av et lokalt barneteater i Sarpsborg og det å legges ut på en blogg/insta med mer eller mindre tvilsomme lesere fra både Norge og andre land. Utrolig spesielt svar

Enig. Jeg er på ingen måte hysterisk hva gjelder bilder av barna mine på fritidsaktiviteter. Men hadde blitt dritt forbannet om det hadde blitt publisert hos en åpen influencer og i tillegg sammen med bilder som appellerer til veldig tvilsomt publikum. 

• Liker 40
Skrevet (endret)

Hun skjønner jo ikke at dette ikke bare gjelder BV barn heller. Hadde dette vært mitt barn som uten samtykke hadde blitt publisert på en kanal ,der man ved neste klikk/story risikerer å finne bilder av….ja egentlig hva som helst som jeg ikke ønsker at barnet assosieres med!! …..så hadde jeg blitt rimelig forbanna.

Endret av Laia
Skrivefeil
  • Liker 48
Skrevet
Gapatrosten skrev (45 minutter siden):

Dette er det mest sjokkerende jeg har sett fra den kanten til dags dato. Ingen åpning for at det kan finnes flere måter å se saken på, ingen forståelse for at det er forskjell på en lokalavis og en blogg med lesere fra hele landet, og til alt overmål den latterliggjørende emojien til slutt. Og at norske aviser publiserer bilder fra «alle offentlige arrangementer»? Hallo i luken, jeg har da deltatt (som barn) og vært publikum på plenty av små teateroppsetninger, konserter osv. i lokalmiljøet der ikke engang lokalavisa har sendt fotograf. Man trenger ikke å leve på skjult adresse for å ha noe imot at bilder av barna spres på den måten CBE driver med.

Jeg er helt enig med deg. 
Man får jo et godt innblikk her i hvorfor de ikke forstår kritikken rundt utlevering av barn. Null refleksjon, null respekt for hverken egne eller andre sine barn. 
Hvor har de skrevet dette svaret? De er i alle fall ikke redde for å miste følgere like fort som de har fått dem. Det må være null refleksjon over hva denne totalt manglende respekten gjør med mottakeren. 

• Liker 34
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (24 minutter siden):

Jeg er helt enig med deg. 
Man får jo et godt innblikk her i hvorfor de ikke forstår kritikken rundt utlevering av barn. Null refleksjon, null respekt for hverken egne eller andre sine barn. 
Hvor har de skrevet dette svaret? De er i alle fall ikke redde for å miste følgere like fort som de har fått dem. Det må være null refleksjon over hva denne totalt manglende respekten gjør med mottakeren. 

Det var responsen jeg fikk da jeg spurte på dm om hun hadde fått tillatelse til å dele videoer og bilder av andre sine barn. 

• Liker 17
Skrevet
Finlay skrev (1 minutt siden):

Har de slettet posten? Finner det ikke på Instagram?

Det var story de la ut. 

• Liker 5
Skrevet

Kjenner jeg er ørlitegrann interessert i omdømmet og populariteten rundt disse folka i Sarpsborg.

Og så håper jeg de er i full sving med Omvendt Julenisse. 

• Liker 14
Skrevet (endret)

Dette var da en merkelig måte å stå på. Tror hun følgerne virkelig biter på dette? At alt er naturlig. Hun gjør jo hva som helst for å bli sett i best mulig posisjon om det så koster at det ser utrolig tilgjort ut. Det ser helt robotaktig ut å jeg syns synd på dama. Hun har noen indre demoner hun må jobbe med. 

Hun har en fin figur, og trenger absolutt ikke alle disse bisarre vinklene for å se bra ut. 

4610FD88-D3D2-4A68-9E01-7A43FEFA42F2.jpeg

Endret av Sool
  • Liker 33
Gjest tranedatter
Skrevet

CBE har fått noen flere følgere under lørdag, søndag og mandag, etter dette nye programmet. Men bare han som røk ut fikk færrest nye følgere. 

Da skal det sies at CBE har hatt en jevn nedgang i flere måneder/år.

Noen som vet hvordan publikum stemte underveis?

Skrevet
Trolltunga skrev (12 minutter siden):

Det var responsen jeg fikk da jeg spurte på dm om hun hadde fått tillatelse til å dele videoer og bilder av andre sine barn. 

Da forstår jeg👍 Takk for at du deler. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg mangler totalt forståelse for hvorfor barnas fritidsaktiviteter skal deles på morens kanaler i sosiale medier, det er bedriftskontoer, er det ikke? 

• Liker 37
Skrevet
snute skrev (7 minutter siden):

https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/skole-barn-unge/bilder-av-barn-pa-nett/

Men har hun rett? Fant ikke noe om det her. 
Helt utrolig ufin måte å svare på uansett! 

Trodde ofte det ikke var lov å filme på teaterstykker jeg og hvertfall ikke å dele på nett. Det står tydelig at det ikke er lov å filme og dele fra arrangement på skolen og i barnehage uten samtykke fra foreldrene. 

• Liker 34
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
Revenge o'Cavatina skrev (13 minutter siden):

Kjenner jeg er ørlitegrann interessert i omdømmet og populariteten rundt disse folka i Sarpsborg.

Og så håper jeg de er i full sving med Omvendt Julenisse. 

Jeg undersøkte litt rundt Omvendt Julenisse avd Sarpsborg. De har en egen Facebook side der de er i full sving med å samle inn gaver, mest fokus på trillevogner som er satt ut slik at folk kan legge matvarer i. Det finnes bilder av folk som jobber med dette, men ser ikke noe til CBE og LKE. CBE har jo ikke profilert noe i sine kanaler. LKE har repostet et av innleggene. Følger ikke ham på Story mulig det er mer der. Men det er jo synd at CBE ikke profilerer dette mer i sine kanaler, med den rekkevidden hun har. Kanskje det kommer?

LKE står fortsatt som daglig leder:https://www.proff.no/selskap/omvendt-julenisse-østfold/sarpsborg/medlemsorganisasjoner/IF9VZFT10PU/

Endret av CecilieX
Lenke
Skrevet (endret)
Det bildet på mølla! Nei og nei! Skal dette motivere andre kvinner til trening?😢
Dere som trigges av disse bildene: husk at påvirkeren tar 100 bilder og velger det «fineste» ved å bla gjennom bildene av seg selv og plukke det der vedkommende er tynnest, penest osv. før det antakelig også legges på et flatterende filter.

Stepford wife 
noun
Stepford wife a married woman who submits to her husband's will and is preoccupied by domestic concerns and her own personal appearance

dictionary.com
Endret av Blondinbolla
Stor skriftstørrelse
  • Liker 31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...