Keaton Skrevet 21. november 2021 #53001 Skrevet 21. november 2021 Isola2 skrev (22 minutter siden): Når har CBE noen sinne vært ironisk i forhold til seg selv? Dama er jo toppen av selvhøytidelighet! Men den vanlige tv2- seeren tenker kanskje ikke slik? Noen skrev over her at Dancke hadde rost CBE for å eie fordommene, det er vel en slags instruks til seerne som kan gi mening. 9
Ville91 Skrevet 21. november 2021 #53002 Skrevet 21. november 2021 loffen skrev (1 time siden): Du bruker jo stadig 'svett-smileyen' Denne: 😅 Mulig det er derfor. Sidespor: Er det en svett smiley? Da lærte jeg noe nytt idag 😃 16
Gjest Solaire Skrevet 21. november 2021 #53003 Skrevet 21. november 2021 (endret) Kleenex skrev (13 timer siden): Ser Caroline Berg Eriksen på tv idag og ser at hun har overraskende "lite ved foran hyttedøra" der hun står i en kjole ala skøyteprinsesse. Og frua er ikke rynkefri heller... Det er da bare helt supert at CBE ikke er rynkefri. Jeg fikk helt sjokk da Mia Gundersen tok av maska på Maskorama i fjor, Mia er så proppfull av fillers at hun ser ut som en badeball. Det er kjempetrist. At CBE jukser vilt og uhemmet med skjønnhetsfiltere i sosiale medier er noe helt annet. Der har hun ikke engang samme ansiktsform eller nese som hun hadde på tv i går. Og det er jo rart at CBE fremstår så mager og med en oppsiktsvekkende vepsetalje og saftig sprettrumpe i sine egne sosiale medier, mens vi i går kveld så en helt normalt slank dame på 34 år 🤷♀️ Hvor ble den overjordiske kroppen av? Endret 21. november 2021 av Solaire
Gjest sukkerspinndilla Skrevet 21. november 2021 #53004 Skrevet 21. november 2021 Nå har jeg endelig sett det på YouTube… var ikke imponert, fæl sang, fælt kostyme, får ikke lyst å følge, eller se programmet. og siden musikk og opptreden går som kunst, og kunst er subjektivt så er det helt innafor å si, nei nei nei!!!
Ellevira Skrevet 21. november 2021 #53005 Skrevet 21. november 2021 Hut skrev (2 timer siden): Vanlig? Hvor da? På scenen er det da vanlig at artister har på korte kjoler med masse glitter. CBE så forresten helt fantastisk ut i går. Er det det å se fantastisk ut så om teller i dette programmet? 12
Gjest Solaire Skrevet 21. november 2021 #53006 Skrevet 21. november 2021 Ellevira skrev (14 minutter siden): Er det det å se fantastisk ut så om teller i dette programmet? Jepp! Utseende og penger betyr absolutt alt 😁 Og de som peker på etikk, personvern og lovverk oppi det her er bare misunnelige 😁 Ser at Helene er gravid igjen forresten, så gøy!! Hun fikk jo baby for bare et år siden, og nå står hun på scenen igjen, det står det virkelig respekt av om du spør meg. Noen artige dansetrinn også, det var langt mer enn CBE fikk til der hun sto stiv som en stokk 😊
Hallepalle2 Skrevet 21. november 2021 #53007 Skrevet 21. november 2021 Ellevira skrev (35 minutter siden): Er det det å se fantastisk ut så om teller i dette programmet? Penger, pussy, power - jeg har det. 15
Populært innlegg Snødronninga Skrevet 21. november 2021 Populært innlegg #53008 Skrevet 21. november 2021 Det jeg så fra CBE var akkurat som forventet. Låten var ikke ironisk, som kommer tydelig frem når hun sier at teksten er hennes måte å slå tilbake på, på kritikken hun får. Sexy antrekk, gjemme seg bak flatterende (?) lys, og scenestil generelt. Teksten viser så godt hvordan mange av oss oppfatter at hun er, og jeg kan dessverre ikke backe deg Caroline - det meste av det du står for er ikke noe vi trenger å påvirkes av. 57
Pust Skrevet 21. november 2021 #53009 Skrevet 21. november 2021 Kokofarius skrev (44 minutter siden): Nå har jeg endelig sett det på YouTube… var ikke imponert, fæl sang, fælt kostyme, får ikke lyst å følge, eller se programmet. og siden musikk og opptreden går som kunst, og kunst er subjektivt så er det helt innafor å si, nei nei nei!!! Enig med deg, det må virkelig være lov til å si at sang og opptreden ikke var det helt store. Det er jo en sangkonkurranse hvor det stemmes både fra et panel i studio og via nettsiden til TV2. Det er altså meningen at vi skal ha tanker om det vi ser og hører. @Hut @Klink m.flere Jeg stusser imidlertid litt på teksten; er det ironi eller en merkelig form for misforstått selvskryt? Det er nesten så jeg mistenker mentorene for å ha lurt henne til å dumme seg. 35
Gjest Solaire Skrevet 21. november 2021 #53010 Skrevet 21. november 2021 (endret) Pust skrev (14 minutter siden): Enig med deg, det må virkelig være lov til å si at sang og opptreden ikke var det helt store. Det er jo en sangkonkurranse hvor det stemmes både fra et panel i studio og via nettsiden til TV2. Det er altså meningen at vi skal ha tanker om det vi ser og hører. @Hut @Klink m.flere Jeg stusser imidlertid litt på teksten; er det ironi eller en merkelig form for misforstått selvskryt? Det er nesten så jeg mistenker mentorene for å ha lurt henne til å dumme seg. CBE og låtskriver/mentor mener alvor, mens diverse anmeldere i tradisjonelle medier tror teksten er ironisk. Det forteller jo bare at CBE ikke tas seriøst. Noe hun åpenbart trives godt med, siden hun da slipper å stå til ansvar for det hun holder på med av thinspo, retusjering, barneutlevering og shoppinghysteri. Det eneste CBE har blitt tatt skikkelig for er når Helsedirektoratet har refset hene for gjentakende brudd på alkoholreklameloven. Men ikke engang der så får CBE (eller hennes infuenserkollegaer) bot. Igjen, fordi bransjen ikke tas seriøst utenfor sin egen boble. Til det fremstår de som for enkle. CBE f eks, fokuserer voldsomt på egen hårvekst og pannelugg. Det er sjelden vare hos 34 år gamle tobarnsmødre. Endret 21. november 2021 av Solaire
Rev. Revenge Skrevet 21. november 2021 #53011 Skrevet 21. november 2021 (endret) Pust skrev (13 minutter siden): Enig med deg, det må virkelig være lov til å si at sang og opptreden ikke var det helt store. Det er jo en sangkonkurranse hvor det stemmes både fra et panel i studio og via nettsiden til TV2. Det er altså meningen at vi skal ha tanker om det vi ser og hører. @Hut @Klink m.flere Jeg stusser imidlertid litt på teksten; er det ironi eller en merkelig form for misforstått selvskryt? Det er nesten så jeg mistenker mentorene for å ha lurt henne til å dumme seg. Jeg sitter igjen med samme opplevelse. Oppgaven var "sterke meninger" og det jeg hørte og forbinder med sterke meninger var forbausende få fra samtlige, bortsett fra cbe som valgte å "kjefte" på de som har sterke meninger om jobben og bedriften hennes mens hun tror det går på henne som person. Det ble tilbake til skolegården for min del. Endret 21. november 2021 av Revenge o'Cavatina 46
Klink Skrevet 21. november 2021 #53012 Skrevet 21. november 2021 Pust skrev (10 minutter siden): Enig med deg, det må virkelig være lov til å si at sang og opptreden ikke var det helt store. Det er jo en sangkonkurranse hvor det stemmes både fra et panel i studio og via nettsiden til TV2. Det er altså meningen at vi skal ha tanker om det vi ser og hører. @Hut @Klink m.flere Jeg stusser imidlertid litt på teksten; er det ironi eller en merkelig form for misforstått selvskryt? Det er nesten så jeg mistenker mentorene for å ha lurt henne til å dumme seg. Jeg syns man skal ha en mening jeg, men det går an å uttrykke meningen sin på en fin måte da. Syns ingen av sangene i programmet var noe spesielt akkurat! Bare ren og skjær veldig lett underholdning en lørdagskveld uten spesielt seriøsitet over seg. 6
Felis Skrevet 21. november 2021 #53013 Skrevet 21. november 2021 Solaire skrev (1 minutt siden): CBE og låtskriver/mentor mener alvor, mens diverse anmeldere i tradisjonelle medier tror teksten er ironisk. Det forteller jo bare at CBE ikke tas seriøst. Noe hun åpenbart trives godt med, siden hun da slipper å stå til ansvar for det hun holder på med av thinspo, seksualisering, barneutlevering og shoppinghysteri. Nå har hun vært veldig tydelig på hvordan sangen skal tolkes, så når samtlige journalister tolker den på en annen måte tyder det på at de ikke lytter og/eller bryr seg om hva Caroline Berg Eriksen tenker og mener. Jeg veksler mellom å være skuffet over at de ikke holder henne ansvarlig for budskapene hun sender ut, og være lettet over at hun er så ubetydelig. Men selv om hun ikke er så berømt som hun ser ut til å tro, har hun fremdeles et stort nedslagsfelt. Som noen her skrev tidligere; jobben hennes er å gi andre kvinner komplekser. Og for å få til det, tyr hun til kropp, sex og barn. En merkelig smørje man faktisk ikke kan tie ihjel. 39
Hut Skrevet 21. november 2021 #53014 Skrevet 21. november 2021 Pust skrev (33 minutter siden): Enig med deg, det må virkelig være lov til å si at sang og opptreden ikke var det helt store. Det er jo en sangkonkurranse hvor det stemmes både fra et panel i studio og via nettsiden til TV2. Det er altså meningen at vi skal ha tanker om det vi ser og hører. @Hut @Klink m.flere Jeg stusser imidlertid litt på teksten; er det ironi eller en merkelig form for misforstått selvskryt? Det er nesten så jeg mistenker mentorene for å ha lurt henne til å dumme seg. Jeg har aldri sagt at jeg ikke mener det er lov å ha meninger. Jeg er dog ikke overrasket at CBE sin opptreden i går stort sett blir sablet nord og ned her inne. De som stemte var åpenbart ikke enige i at det var så dårlig da. Hun var ikke blant de to som fikk færrest stemmer. Det var nok overraskende og hardt for mange faste kritikere å svelge her inne. 7
BaHare Skrevet 21. november 2021 #53015 Skrevet 21. november 2021 Solaire skrev (24 minutter siden): CBE og låtskriver/mentor mener alvor, mens diverse anmeldere i tradisjonelle medier tror teksten er ironisk. Det forteller jo bare at CBE ikke tas seriøst. Noe hun åpenbart trives godt med, siden hun da slipper å stå til ansvar for det hun holder på med av thinspo, retusjering, barneutlevering og shoppinghysteri. Det eneste CBE har blitt tatt skikkelig for er når Helsedirektoratet har refset hene for gjentakende brudd på alkoholreklameloven. Men ikke engang der så får CBE (eller hennes infuenserkollegaer) bot. Igjen, fordi bransjen ikke tas seriøst utenfor sin egen boble. Til det fremstår de som for enkle. CBE f eks, fokuserer voldsomt på egen hårvekst og pannelugg. Det er sjelden vare hos 34 år gamle tobarnsmødre. Det er et interessant debattinnlegg i Dagsavisen i dag om influensere og alkohol i sosiale medier. Av Lars Hjetland, fungerende generalsekretær i Actis - rusfeltets samarbeidsorgan. https://www.dagsavisen.no/debatt/2021/11/21/influensernes-alkoholproblem/ 13
Felis Skrevet 21. november 2021 #53016 Skrevet 21. november 2021 Hut skrev (2 minutter siden): Jeg har aldri sagt at jeg ikke mener det er lov å ha meninger. Jeg er dog ikke overrasket at CBE sin opptreden i går stort sett blir sablet nord og ned her inne. De som stemte var åpenbart ikke enige i at det var så dårlig da. Hun var ikke blant de to som fikk færrest stemmer. Det var nok overraskende og hardt for mange faste kritikere å svelge her inne. Har ikke sett at noen tar det spesielt hardt? Konsensus er vel heller at alle sangene var dårlige, og at det er et unødvendig program. Men etter å ha skummet de siste sidene, har jeg inntrykk av at de aller fleste er imponert over motet hennes, og et stort antall synes hun gjorde det bedre enn i SVD. At vi sitter igjen med så forskjellig inntrykk må skyldes en form for confirmation bias (hos deg). Hvis man leter etter negativitet, så finner man det, men hvis man leser med et åpent sinn ser man noe helt annet. 36
Populært innlegg Aricia Skrevet 21. november 2021 Populært innlegg #53017 Skrevet 21. november 2021 (endret) Hut skrev (17 minutter siden): Jeg har aldri sagt at jeg ikke mener det er lov å ha meninger. Jeg er dog ikke overrasket at CBE sin opptreden i går stort sett blir sablet nord og ned her inne. De som stemte var åpenbart ikke enige i at det var så dårlig da. Hun var ikke blant de to som fikk færrest stemmer. Det var nok overraskende og hardt for mange faste kritikere å svelge her inne. Det tror jeg må skyldes at du bare lukker øynene for alt som ikke bekrefter fordommene dine mot denne tråden. Det er nemlig beste framgangsmåte for å aldri bli overrasket. Har samlet litt eksempler på det motsatte for deg, jeg. Enjoy! 👇 Keikolina skrev (18 timer siden): Synes det var helt greit jeg 🙂 Pølsevann skrev (17 timer siden): Jeg synes ikke dette var så verst jeg. Synes ikke hun virket stiv, men virket naturlig og ikke så ressigert som hun er på bloggerne osv. Ingebjørg skrev (17 timer siden): Jeg ble positivt overrasket, jeg. Hun synger jo fint og tøff som deltar. Ja, litt stiv på scena, men hun synger live på TV så det er jammen meg helt greit! Blondinbolla skrev (17 timer siden): Synes hun var overraskende okei. Teksten, isolert fra melodi og opptreden, er helt krise, men akkurat det ble mindre påfallende da hun sto på scenen. Jeg er på ingen måte fan, men ble positivt overrasket. FruJohansen skrev (17 timer siden): Syns det var bra levert! Sangen sto seg bedre på scenen, til tross for klein tekst. Budskapet kom fint fram da Dancke snakket etter opptreden. Først og fremt fint å se at C ser ut til å ha det gøy på ekte, og at hun smiler med hele seg når Dancke skryter av henne. Sozzen skrev (17 timer siden): Syns damen var flink! Men at noen er negativ til alt hun gjør vet vi jo... KatyP skrev (17 timer siden): Jeg tror det på en måte også er meningen. Pop og sterke meninger går gjerne ikke sammen. Pop er lett og ledig og fengende. Så budskapet ble på en måte dobbelt. Eie fordommer, ironi over influensere og egen bedrift og samtidig ironi over sterke meninger i pop. Føler hun klarte seg veldig bra Jobbermedbarn skrev (17 timer siden): Hørte det såvidt nå, det var da helt ok, selv om hverken låt eller tekst er noe høydare. Men det var da ikke live? Eller så var backingen så høy at det overdøvet? Men det er jo sikkert likt for alle. Aidensfield skrev (17 timer siden): Hun var ikke den dårligste i kveld... Synes hun gjorde det bra😊 Da gikk hun videre Finlay skrev (17 timer siden): Synes også hun gjorde det bra😊 pøbelsara skrev (16 timer siden): Det var helt OK. Hun virket litt utilpass, men ikke så utilpass som jeg husker henne fra "skal vi danse" Sangen er virkelig ikke min sjanger i det hele tatt, men det var ingen av dem. Jeg synes hun kan kjøre på med TV og teater - mye bedre det, enn evinnelige bilder og filmer av barn og kropp i alle mulige situasjoner, Budskapet om å bygge hverandre opp, er jo veldig bra. Men hvem bygger hun opp? har hun hjulpet andre up and coming SoMe-damer? Twinkle~ skrev (16 timer siden): Synes dette var ganske bra! Hun er så klart ikke like trygg på tv som Helene men spent på neste sang! Irja skrev (14 timer siden): Ble overrasket jeg. Synes hun slapp seg litt løs faktisk. Ja, teksten er teit, men.. Ble litt imponert. Tøft av henne. Fibonacci skrev (3 timer siden): Jeg har ikke vært aktiv i denne diskusjonen på en lang stund, har delvis «koblet av» i høst. Men har vært innom og lest litt i det siste. Jeg synes ikke CBEs deltakelse i Norges nye megahit er kritikkverdig, heller synes jeg det er bra at hun tør! Og det er bra at fokuset hennes går fra hjemmelivet med trening, små matporsjoner, barneeksponering og merkelige, slankende poseringer foran speilet til noe som dette. Selve sangen og programmet var absolutt ikke min greie, men sikkert fin underholdning for målgruppa (som jeg dog er usikker på hvem er). Vil mye heller se henne i settinger som dette, på teatret og på en musikkscene - selv om hun virker stiv og nervøs - enn de sedvanlige selfiene og filmingen av jentene. For det er fortsatt mye av det. Er usikker på om teksten er selvironisk, men håper det. 😉 Endret 21. november 2021 av Aricia 57
Snødronninga Skrevet 21. november 2021 #53018 Skrevet 21. november 2021 Hut skrev (13 minutter siden): Jeg har aldri sagt at jeg ikke mener det er lov å ha meninger. Jeg er dog ikke overrasket at CBE sin opptreden i går stort sett blir sablet nord og ned her inne. De som stemte var åpenbart ikke enige i at det var så dårlig da. Hun var ikke blant de to som fikk færrest stemmer. Det var nok overraskende og hardt for mange faste kritikere å svelge her inne. Synes hun har fått mange positive kommentarer etter sin opptreden? Men du er jo negativ til all kritikk av henne. Jeg fikk sovet ganske godt i natt jeg altså, til tross for at hun ikke ble stemt ut. Jeg så ikke hele programmet, det siste jeg så var at hun lå sist av 4 deltakere. Så da var hun vel ikke akkurat blant de beste heller. 27
Aricia Skrevet 21. november 2021 #53019 Skrevet 21. november 2021 PS: For egen del har jeg ikke uttalt meg om CBEs debutopptreden på Mega-hit i det hele tatt - det er fordi jeg i stedet valgte å få med meg direkteoverføringen av Dronning Sonjas internasjonale musikkonkurranse fra Grieghallen i går: https://qsimc.no/artikler/vinnerne-er-karet-3 Beinharde prioriteringer der altså. Jeg sov godt i hele natt likevel da @Hut - no worries. 31
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 21. november 2021 Populært innlegg #53020 Skrevet 21. november 2021 Hut skrev (29 minutter siden): Jeg har aldri sagt at jeg ikke mener det er lov å ha meninger. Jeg er dog ikke overrasket at CBE sin opptreden i går stort sett blir sablet nord og ned her inne. De som stemte var åpenbart ikke enige i at det var så dårlig da. Hun var ikke blant de to som fikk færrest stemmer. Det var nok overraskende og hardt for mange faste kritikere å svelge her inne. Hva er dette for noe sprøyt? Leser du ikke noe av det som skrives her inne? Se Aricias oppsummerende multisitat rett over her. Du ville jo ikke kjent igjen en positivt kommentar fra noen av oss "faste kritikere" her inne om den fløy rett inn i ansiktet på deg. Dessverre. Prøv å lese hva folk skriver i stedet for å slåss frenetisk med stråmenn. Men jeg synes altså det er tusen ganger beder at CBE stiller i glitterkjole på TV enn at hun eksponerer kroppen sin og barna sine i some. Selv om jeg synes det hadde vært gøy med et program hvor folk som faktisk kan synge g skrive låter, fikk vise seg frem. 54
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå