Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Isola2 skrev (22 minutter siden):

Når har CBE noen sinne vært ironisk i forhold til seg selv? Dama er jo toppen av selvhøytidelighet!

Men den vanlige tv2- seeren tenker kanskje ikke slik? Noen skrev over her at Dancke hadde rost CBE for å eie fordommene, det er vel en slags instruks til seerne som kan gi mening. 

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet
loffen skrev (1 time siden):

Du bruker jo stadig 'svett-smileyen'  Denne: 😅  Mulig det er derfor. 

:rolleyes:

Sidespor: Er det en svett smiley? Da lærte jeg noe nytt idag 😃

• Liker 16
Skrevet (endret)
Kleenex skrev (13 timer siden):

Ser Caroline Berg Eriksen på tv idag og ser at hun har overraskende "lite ved foran hyttedøra" der hun står i en kjole ala skøyteprinsesse. Og frua er ikke rynkefri heller... 

Det er da bare helt supert at CBE ikke er rynkefri. Jeg fikk helt sjokk da Mia Gundersen tok av maska på Maskorama i fjor, Mia er så proppfull av fillers at hun ser ut som en badeball. Det er kjempetrist.

At CBE jukser vilt og uhemmet med skjønnhetsfiltere i sosiale medier er noe helt annet. Der har hun ikke engang samme ansiktsform eller nese som hun hadde på tv i går.

Og det er jo rart at CBE fremstår så mager og med en oppsiktsvekkende vepsetalje og saftig sprettrumpe i sine egne sosiale medier, mens vi i går kveld så en helt normalt slank dame på 34 år 🤷‍♀️ Hvor ble den overjordiske kroppen av?

Endret av Solaire
Gjest sukkerspinndilla
Skrevet

Nå har jeg endelig sett det på YouTube… var ikke imponert, fæl sang, fælt kostyme, får ikke lyst å følge, eller se programmet.

og siden musikk og opptreden går som kunst, og kunst er subjektivt så er det helt innafor å si, nei nei nei!!!

Skrevet
Hut skrev (2 timer siden):

Vanlig? Hvor da? På scenen er det da vanlig at artister har på  korte kjoler med masse glitter. CBE så forresten helt fantastisk ut i går. 

Er det det å se fantastisk ut så om teller i dette programmet?

• Liker 12
Skrevet
Ellevira skrev (14 minutter siden):

Jepp! Utseende og penger betyr absolutt alt 😁 Og de som peker på etikk, personvern og lovverk oppi det her er bare misunnelige 😁

Ser at Helene er gravid igjen forresten, så gøy!! Hun fikk jo baby for bare et år siden, og nå står hun på scenen igjen, det står det virkelig respekt av om du spør meg. Noen artige dansetrinn også, det var langt mer enn CBE fikk til der hun sto stiv som en stokk 😊 

Skrevet
Ellevira skrev (35 minutter siden):

Penger, pussy, power - jeg har det. 

• Liker 15
Skrevet
Kokofarius skrev (44 minutter siden):

Nå har jeg endelig sett det på YouTube… var ikke imponert, fæl sang, fælt kostyme, får ikke lyst å følge, eller se programmet.

og siden musikk og opptreden går som kunst, og kunst er subjektivt så er det helt innafor å si, nei nei nei!!!

Enig med deg, det må virkelig være lov til å si at sang og opptreden ikke var det helt store. Det er jo en sangkonkurranse hvor det stemmes både fra et panel i studio og via nettsiden til TV2. Det er altså meningen at vi skal ha tanker om det vi ser og hører. @Hut @Klink m.flere

Jeg stusser imidlertid litt på teksten; er det ironi eller en merkelig form for misforstått selvskryt? Det er nesten så jeg mistenker mentorene for å ha lurt henne til å dumme seg. 

• Liker 35
Skrevet (endret)
Pust skrev (14 minutter siden):

Enig med deg, det må virkelig være lov til å si at sang og opptreden ikke var det helt store. Det er jo en sangkonkurranse hvor det stemmes både fra et panel i studio og via nettsiden til TV2. Det er altså meningen at vi skal ha tanker om det vi ser og hører. @Hut @Klink m.flere

Jeg stusser imidlertid litt på teksten; er det ironi eller en merkelig form for misforstått selvskryt? Det er nesten så jeg mistenker mentorene for å ha lurt henne til å dumme seg. 

CBE og låtskriver/mentor mener alvor, mens diverse anmeldere i tradisjonelle medier tror teksten er ironisk.

Det forteller jo bare at CBE ikke tas seriøst. Noe hun åpenbart trives godt med, siden hun da slipper å stå til ansvar for det hun holder på med av thinspo, retusjering, barneutlevering og shoppinghysteri. Det eneste CBE har blitt tatt skikkelig for er når Helsedirektoratet har refset hene for gjentakende brudd på alkoholreklameloven. Men ikke engang der så får CBE (eller hennes infuenserkollegaer) bot. Igjen, fordi bransjen ikke tas seriøst utenfor sin egen boble. Til det fremstår de som for enkle. CBE f eks, fokuserer voldsomt på egen hårvekst og pannelugg. Det er sjelden vare hos 34 år gamle tobarnsmødre.

Endret av Solaire
Skrevet (endret)
Pust skrev (13 minutter siden):

Jeg sitter igjen med samme opplevelse. Oppgaven var "sterke meninger" og det jeg hørte og forbinder med sterke meninger var forbausende få fra samtlige, bortsett fra cbe som valgte å "kjefte" på de som har sterke meninger om jobben og bedriften hennes mens hun tror det går på henne som person. Det ble tilbake til skolegården for min del.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 46
Skrevet
Pust skrev (10 minutter siden):

Jeg syns man skal ha en mening jeg, men det går an å uttrykke meningen sin på en fin måte da. 
Syns ingen av sangene i programmet var noe spesielt akkurat! Bare ren og skjær veldig lett underholdning en lørdagskveld uten spesielt seriøsitet over seg. 

• Liker 6
Skrevet
Solaire skrev (1 minutt siden):

CBE og låtskriver/mentor mener alvor, mens diverse anmeldere i tradisjonelle medier tror teksten er ironisk.

Det forteller jo bare at CBE ikke tas seriøst. Noe hun åpenbart trives godt med, siden hun da slipper å stå til ansvar for det hun holder på med av thinspo, seksualisering, barneutlevering og shoppinghysteri.

Nå har hun vært veldig tydelig på hvordan sangen skal tolkes, så når samtlige journalister tolker den på en annen måte tyder det på at de ikke lytter og/eller bryr seg om hva Caroline Berg Eriksen tenker og mener. Jeg veksler mellom å være skuffet over at de ikke holder henne ansvarlig for budskapene hun sender ut, og være lettet over at hun er så ubetydelig.

Men selv om hun ikke er så berømt som hun ser ut til å tro, har hun fremdeles et stort nedslagsfelt. Som noen her skrev tidligere; jobben hennes er å gi andre kvinner komplekser. Og for å få til det, tyr hun til kropp, sex og barn. En merkelig smørje man faktisk ikke kan tie ihjel.

• Liker 39
Skrevet
Pust skrev (33 minutter siden):

Jeg har aldri sagt at jeg ikke mener det er lov å ha meninger. Jeg er dog ikke overrasket at CBE sin opptreden i går stort sett blir sablet nord og ned her inne. De som stemte var åpenbart ikke enige i at det var så dårlig da. Hun var ikke blant de to som fikk færrest stemmer. Det var nok overraskende og  hardt for mange faste kritikere å svelge her inne. 

• Liker 7
Skrevet
Solaire skrev (24 minutter siden):

Det forteller jo bare at CBE ikke tas seriøst. Noe hun åpenbart trives godt med, siden hun da slipper å stå til ansvar for det hun holder på med av thinspo, retusjering, barneutlevering og shoppinghysteri. Det eneste CBE har blitt tatt skikkelig for er når Helsedirektoratet har refset hene for gjentakende brudd på alkoholreklameloven. Men ikke engang der så får CBE (eller hennes infuenserkollegaer) bot. Igjen, fordi bransjen ikke tas seriøst utenfor sin egen boble. Til det fremstår de som for enkle. CBE f eks, fokuserer voldsomt på egen hårvekst og pannelugg. Det er sjelden vare hos 34 år gamle tobarnsmødre.

Det er et interessant debattinnlegg i Dagsavisen i dag om influensere og alkohol i sosiale medier. Av Lars Hjetland, fungerende generalsekretær i Actis - rusfeltets samarbeidsorgan. 

https://www.dagsavisen.no/debatt/2021/11/21/influensernes-alkoholproblem/

• Liker 13
Skrevet
Hut skrev (2 minutter siden):

Jeg har aldri sagt at jeg ikke mener det er lov å ha meninger. Jeg er dog ikke overrasket at CBE sin opptreden i går stort sett blir sablet nord og ned her inne. De som stemte var åpenbart ikke enige i at det var så dårlig da. Hun var ikke blant de to som fikk færrest stemmer. Det var nok overraskende og  hardt for mange faste kritikere å svelge her inne. 

Har ikke sett at noen tar det spesielt hardt? Konsensus er vel heller at alle sangene var dårlige, og at det er et unødvendig program. Men etter å ha skummet de siste sidene, har jeg inntrykk av at de aller fleste er imponert over motet hennes, og et stort antall synes hun gjorde det bedre enn i SVD.

At vi sitter igjen med så forskjellig inntrykk må skyldes en form for confirmation bias (hos deg). Hvis man leter etter negativitet, så finner man det, men hvis man leser med et åpent sinn ser man noe helt annet.

• Liker 36
Skrevet

Hut skrev (13 minutter siden):

Synes hun har fått mange positive kommentarer etter sin opptreden? Men du er jo negativ til all kritikk av henne.  Jeg fikk sovet ganske godt i natt jeg altså, til tross for at hun ikke ble stemt ut. :fnise: Jeg så ikke hele programmet, det siste jeg så var at hun lå sist av 4 deltakere. Så da var hun vel ikke akkurat blant de beste heller. 

• Liker 27
Skrevet

PS: For egen del har jeg ikke uttalt meg om CBEs debutopptreden på Mega-hit i det hele tatt - det er fordi jeg i stedet valgte å få med meg direkteoverføringen av Dronning Sonjas internasjonale musikkonkurranse fra Grieghallen i går:

https://qsimc.no/artikler/vinnerne-er-karet-3

Beinharde prioriteringer der altså. :nigo: 

Jeg sov godt i hele natt likevel da @Hut - no worries.

• Liker 31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...