Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
MoKath skrev (Akkurat nå):

Det er vel hun som er ansvarlig for å innhente nødvendige tillatelser, spesielt da hun publiserer på en stor kommersiell konto. Det hun legger ut er jo automatisk tilgjengelig for flere hundretusen mennesker.

Den som vil ta bilder er den som skal innhente samtykke, ja. Men dette trengte hun ikke, mente hun, siden det var offentlig arrangement og det var solgt 3000 billetter…

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Keikolina skrev (7 minutter siden):

Det kan hun umulig vite

Og er fullstendig uinteressert i å vite, og eventuelt ta hensyn til at kan være tilfellet. 

• Liker 16
Gjest Kattedama
Skrevet
Klink skrev (14 minutter siden):

Da hadde du sagt fra PG så hadde hun sikkert tatt det bort. Akkurat som at man hadde fått beskjed om noen ikke skulle avbildes andre steder. På en arena jeg deltok fikk vi i alle fall beskjed om at ingen bilder skulle legges ut. 

Åpenbart ikke👇🏼

Trolltunga skrev (21 minutter siden):

Da jeg nevnte dette med barn i sårbare situasjoner sa hun at et barn under feks barnevernets omsorg ikke ville deltatt på en forestilling. Så det er altså barnet som skal begrense seg og sin fritid slik at CBE skal kunne poste fritt uten omtanke for noen andre enn seg selv. 

Gjest queen's_gambit
Skrevet (endret)
On 11/20/2021 at 10:27 PM, FruRosa said:

Problemet med hennes opptreden, som jeg ser det, er at hun ikke "kommer gjennom skjermen". Alt hun gjør og sier fremstår stivt og lite spontant.

Se på f.eks. Helene, som vant idag, hun er søt og naturlig sjarmerende og sprudlende. 

Det er tøft av CBE å være med i et sånt program, men jeg føler ikke hun byr på seg selv. Det blir som bloggen; et "glanset magasin".

Det blir vanskelig å fremstå naturlig og avslappet dersom man ikke samtidig har et naturlig og avslappet forhold til seg selv. Det har nok mye med personlighet og selvbilde å gjøre. Hun skal ha for forsøket; for virkelig å gå utenfor komfortsonen sin. Men jeg er jo enig - det ble veldig stivt, pretensiøst og glamorøst (og for glamorøst i sammenligning med de andre - som spilte mer på humor og det upretensisøse budskapet). Men hennes valg av kostyme og rekvisitter gjenspeiler nok bare hennes verdier og uttrykksbehov, som igjen er koblet til selvfølelse/selvbilde.

Endret av queen's_gambit
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)

Jeg var inne på Einnsyn for å få oversikt over hvilke 50 influencere som har fått advarsel. 

Ved søk dukket CBE sitt navn opp i en annen sak fra november 2021. Det er et «Orientering om Forbrukertilsynets veileder for bruk av konkurranser i markedsføring». 

https://einnsyn.no/sok?f=8e2d2e28-90f3-4a30-853f-b3fb3509e0da

Tiøføyeøse: Har fått innsyn i dokumentet og det handler om at de har mottatt klager knyttet til Twentyfour. De tar ikke stilling til klagene, men råder henne til å sette seg inn    i reglene da de skal aksjon i 2021/2022. 

Så i likhet med tilsynet av 50 influencere og 35 annonsører er det fortsatt på veiledningsnivå. 

Endret av CecilieX
Fikk innsyn
Skrevet
CecilieX skrev (1 time siden):

Til orientering henvises det i brevet til Norwegian Concept AS (Twentyfour). 

Går du inn på proff.no ser man akkurat hvor godt reklame i SoMe fungerer. 

https://www.proff.no/selskap/norwegian-concept-as/kristiansand-s/sports-og-fritidsutstyr/IGD7EFT07RA/

Omsetningen var 195 millioner i 2020. 

Dette merket selges nå ikke alene via influencere. Jeg har kjøpt mitt på getinspired og da ikke via en influencer sine linker. Mener ikke om sakens kjerne og merking, for der er jeg enig, men ikke legg omsetning på influencere alene. Det er mange sportsbutikker som selger dette merke

• Liker 11
Gjest CecilieX
Skrevet
Littlewoman skrev (52 minutter siden):

Dette merket selges nå ikke alene via influencere. Jeg har kjøpt mitt på getinspired og da ikke via en influencer sine linker. Mener ikke om sakens kjerne og merking, for der er jeg enig, men ikke legg omsetning på influencere alene. Det er mange sportsbutikker som selger dette merke

Markedsføring handler jo ikke utelukkende om «direkte kjøp». Det handler jo også om å plante et varemerkes navn i bevisstheten til en forbruker slik at man i møte med merket i kjøpssituasjon er positivt innstilt. Hvor kjøpet foretas er underordnet. 

Det som er særegent for influencernes innholdsmarkedsføring er jo nettopp at den er så mye mer effektiv enn andre reklamekampanjer. 

Skrevet (endret)
Ellie77 skrev (22 timer siden):

Uansett; det som sjokkerer meg hver gang jeg ser henne i TV eller glansede magasiner, er at hun ser ut som en helt annen person enn den det er bilder av på bloggen/Instagram. Kan noen si meg hvordan det en gang er mulig? Aldri sett noe lignende! Helt ugjenkjennelig «IRL» 🤔

Hun er 1000 ganger penere 'IRL'/på tv enn på bildene hun legger ut! 

Men hvorfor legger hun ikke da ut mer naturlige bilder av seg selv? 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 18
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
Kepaløk skrev (5 minutter siden):

Det er mye som diskuteres i denne tråden som jeg ikke bryr meg om, eller som jeg ikke synes er viktig.

Det jeg derimot synes er ille er utleveringen av barn. Mindreårige. Ikke samtykkekompetente. Og nå er det jaggu ikke bare egne barn som eksponeres, men også andre sine barn!

https://www.unicef.no/nyheter/barns-rettigheter/6-tips-til-foreldre-om-deling-av-barnebilder

Unicef har lenge hatt Sharenting-kampanjen. Har ikke inntrykk av at denne påvirker de som virkelig burde latt seg påvirke. Må det konkrete lovendringer til med påfølgende straffer?

Det er ikke ulovlig å sende ungen i barnehagen i sommerkjole i minus ti grader og nysnø, men andre (både voksne og barn) ville reagert på det. Hva skal til for at folk flest reagerer på eksponering av barn i storstilt skala? Og eksponering av andres barn? Altså akkurat slik eksponering som denne bedriften bedriver.

Det eneste som kan  fungerer for å stoppe disse influenserne som bruker egne barn som en del av bedriften, er at det blir ulovlig. Så lenge folk forsvarer/rasjonaliserer eksponering og bruk av barn i kommersielle sammenhenger, og dette uten tvil lønner seg økonomisk for foreldre og annonsører vil det aldri ta slutt. 

Endret av Lill :)
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring, brukerangrep, avsporing og svar til dette.

Måne, admin.

• Liker 3
Skrevet
Medici skrev (9 timer siden):

Hun synes å ha et snevert syn på verden. Er det å være under omsorg av barnevernet til hinder for å delta i en teaterforestilling? Det var nytt for meg i så fall. 

E9AC0B83-7B93-49FF-B209-70D355810C52.jpeg

• Liker 17
Skrevet
Trolltunga skrev (46 minutter siden):

E9AC0B83-7B93-49FF-B209-70D355810C52.jpeg

Huff. For et iskaldt, ironisk svar😯

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...