Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Gjest Kattedama
Skrevet

Så diverse anmeldere i redaksjonelle medier tolker teksten som ironisk? Det er muligens ikke så rart, da innholdet er vanskelig å ta seriøst. Tema for gårdsdagens program var visstnok «sterke meninger». 

Skrevet

Klart en del stemmer på henne, noe annet ville jo vært rart. Hun har fans. Programmet har hun omtalt i sine kanaler (i motsetning til Odda som vel ikke la ut noe før i går). CBE oppfordret følgerne til å stemme, LKE har visst også stemt en god del (så jeg på story). Håper hun har mer på lager etter å ha fått tømt seg for kritikk mot kritikerne (siden hun tydeligvis ikke har fått gjort det nok i egne kanaler ☺️). 

• Liker 19
Skrevet
Kollontaj skrev (3 minutter siden):

Klart en del stemmer på henne, noe annet ville jo vært rart. Hun har fans. Programmet har hun omtalt i sine kanaler (i motsetning til Odda som vel ikke la ut noe før i går). CBE oppfordret følgerne til å stemme, LKE har visst også stemt en god del (så jeg på story). Håper hun har mer på lager etter å ha fått tømt seg for kritikk mot kritikerne (siden hun tydeligvis ikke har fått gjort det nok i egne kanaler ☺️). 

Jeg tenker at det MÅ jo være tøys at hun liksom må stå frem på TV for å svare kritikerne sine. Hun har 24/7 tilgang på siden egne SoMe-kanaler hvor hun og hun alene bestemmer hva som skal publiseres. De gangene kritikken mot henne har vært publisert i andre media, feks etter kvinnedagkronikken (med samme tematikk som sangen) eller når Sarah Sørheim var kritisk til hennes bruk av datteren i en annonse, hadde hun også mulighet til å gi tilsvar ti de  samme mediene - så det er nok ironisk eller satt på spissen. 

Vi kan ikke tillegge oss selv at debatten vi fører her inne, er noe hun opplever å ikke har makt nok til å kunne gi skikkelig tilsvar på i de kanalene hun har. Tenker jeg. 

• Liker 38
Skrevet

Nei, det er nok en «rolle» man kan ta på seg og som funker for noen; misforstått influencer som bare vil andre vel, men som bare får dritt i retur. (Bare se på hva Camilla Ø forsøker på mht narrativ). 

• Liker 22
Skrevet
pøbelsara skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker at det MÅ jo være tøys at hun liksom må stå frem på TV for å svare kritikerne sine. Hun har 24/7 tilgang på siden egne SoMe-kanaler hvor hun og hun alene bestemmer hva som skal publiseres. De gangene kritikken mot henne har vært publisert i andre media, feks etter kvinnedagkronikken (med samme tematikk som sangen) eller når Sarah Sørheim var kritisk til hennes bruk av datteren i en annonse, hadde hun også mulighet til å gi tilsvar ti de  samme mediene - så det er nok ironisk eller satt på spissen. 

Vi kan ikke tillegge oss selv at debatten vi fører her inne, er noe hun opplever å ikke har makt nok til å kunne gi skikkelig tilsvar på i de kanalene hun har. Tenker jeg. 

Det kan hende teksten er litt overdrevet for å få frem poenget, men jeg er ikke enig. Jeg tror ikke hun er ironisk, i alle fall ikke før hun evt gir uttrykk for det motsatte. 

• Liker 14
Skrevet (endret)
BaHare skrev (58 minutter siden):

Det er et interessant debattinnlegg i Dagsavisen i dag om influensere og alkohol i sosiale medier. Av Lars Hjetland, fungerende generalsekretær i Actis - rusfeltets samarbeidsorgan. 

https://www.dagsavisen.no/debatt/2021/11/21/influensernes-alkoholproblem/

Vi vet samtidig at om lag 90.000 barn vokser opp i hjem der alkohol er et problem, og der alkoholen ikke bidrar til hygge – men det motsatte. Influensere bør ta et selvstendig ansvar for å også ha disse følgerne i bakhodet når de publiserer.

Fungerende generalsekretær i Actis er bare misunnelig på meg som gjør det selv selv, topp til tå i Chiquelle! Han må slutte å ta ting så seriøst! Bare se på meg, 3 offentlige refs fra Helsedirektoratet for gjentatte brudd på alkoholreklameloven, og vi kom fremdeles lett unna med å si at alkoholreklameloven er tåpelig 😘 Hilsen CBE

Endret av Solaire
Gjest Dævendøtte
Skrevet
Solaire skrev (2 timer siden):

Ser at Helene er gravid igjen forresten, så gøy!! Hun fikk jo baby for bare et år siden, og nå står hun på scenen igjen, det står det virkelig respekt av om du spør meg. Noen artige dansetrinn også, det var langt mer enn CBE fikk til der hun sto stiv som en stokk 😊 

Hun fikk baby for mer enn halvannet år siden. Mars 2020.

Hva er det som er så innmari respektfullt at hun står på scenen igjen nå? Jeg spør fordi jeg er genuint nysgjerrig på hvorfor dette er så imponerende.  

Skrevet

Jeg synes at låta hennes var sykt catchy! Er på ingen måte en av følgerne hennes, men gav den en stemme. Kult at kvinner tør å vise selvtillit! 

• Liker 3
Skrevet (endret)
Dævendøtte skrev (9 minutter siden):

Hun fikk baby for mer enn halvannet år siden. Mars 2020.

Hva er det som er så innmari respektfullt at hun står på scenen igjen nå? Jeg spør fordi jeg er genuint nysgjerrig på hvorfor dette er så imponerende.  

Fordi hun har en ett-åring hjemme, en baby i magen og står på en scene full av energi med dans og sang. Jeg utstrålte ikke like mye energi når jeg var i samme situasjon. Selv hadde jeg nok også hatt i bakhodet at hun som sto på scenen først har en ektemann med fettfobi som mener at lår som møtes er maskulint og at den eneste grunnen  til at det ikke er flere gravide i sjette måned med sixpack er fordi det er så mange feite gravide (sånn apropos å dra andre ned, liksom). Fantastisk at Helene er så sterk og trygg at hun klarer å heve seg over det 💪 When they go low, she goes high 🙌

Endret av Solaire
Skrevet
Hut skrev (1 time siden):

Jeg har aldri sagt at jeg ikke mener det er lov å ha meninger. Jeg er dog ikke overrasket at CBE sin opptreden i går stort sett blir sablet nord og ned her inne. De som stemte var åpenbart ikke enige i at det var så dårlig da. Hun var ikke blant de to som fikk færrest stemmer. Det var nok overraskende og  hardt for mange faste kritikere å svelge her inne. 

Tror du virkelig at noen tar hennes videre deltagelse tungt? På alvor?

• Liker 27
Skrevet
Solaire skrev (Akkurat nå):

Fordi hun har en ett-åring hjemme, en baby i magen og står på en scene full av energi med dans og sang. Jeg utstrålte ikke like mye energi når jeg var i samme situasjon. Selv hadde jeg nok også hatt i bakhodet at hun som sto på scenen først har en ektemann med fettfobi som mener at lår som møtes er maskulint og at den eneste grunnen  til at det ikke er flere gravide i sjette måned med sixpack er fordi det er så mange feite gravide. Fantastisk at Helene er så sterk og trygg at hun klarer å heve seg over det 💪 When they go low, she goes high 🙌

Jeg tror faktisk at Helene ikke skjenker LE en tanke! Hun er selvsikker, naturlig og sjarmerende - Caroline sin strake motsetning i så og si alt. 

• Liker 49
Skrevet
Hallepalle2 skrev (1 minutt siden):

Jeg tror faktisk at Helene ikke skjenker LE en tanke! Hun er selvsikker, naturlig og sjarmerende - Caroline sin strake motsetning i så og si alt. 

Enig 😊

Skrevet (endret)
Thaila skrev (38 minutter siden):

Jeg synes at låta hennes var sykt catchy! Er på ingen måte en av følgerne hennes, men gav den en stemme. Kult at kvinner tør å vise selvtillit! 

Enig i det siste du sier, men det gjør f.eks Helene Olafsen også men på en helt annen måte. Å vise selvtillitt uten å spille på sex og kropp. 

Endret av Snødronninga
  • Liker 32
Skrevet

Har dette blitt den nye Helene Olafsen tråden?

• Liker 9
Skrevet
Snødronninga skrev (28 minutter siden):

Enig i det siste du sier, men det gjør f.eks Helene Olafsen også men på en helt annen måte. Å vise selvtillitt uten å spille på sex og kropp. 

Slo meg ikke at hun gjorde det engang, synes det var mer fokus på den spenstige teksten. Men hvorfor provoserer det så mye at hun har bra kropp? Hun har jobba for den, akkurat som hun har jobba for pengene sine. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
Thaila skrev (6 minutter siden):

Slo meg ikke at hun gjorde det engang, synes det var mer fokus på den spenstige teksten. Men hvorfor provoserer det så mye at hun har bra kropp? Hun har jobba for den, akkurat som hun har jobba for pengene sine. 

Det provoserer ikke at hun har bra kropp, da har man virkelig misforstått ☺ Da burde jo tusenvis av norske kjendis- og idrettskvinner ha egne tråder på rampelys, dersom det var dét som var problemet ☺ På samme måte som at det finnes drøssevis med kjendiskvinner som tjener ufattelig mye mer penger enn CBE uten å bli nevnt på rampelys. Jeg vet ikke hvor ofte man må ramse opp alt som er kritikkverdig med CBE?

Endret av Solaire
Skrevet
MacBeth skrev (16 minutter siden):

Har dette blitt den nye Helene Olafsen tråden?

Hun er jo utrolig sjarmerende da 😊

Skrevet
Thaila skrev (10 minutter siden):

Er det obligatorisk å mene at hun har en bra kropp? Jeg har nok en litt annen mening uten at jeg trenger å utdype noe mer om hvorfor. Spenstig tekst. :Knegg: Jeg synes mye av det hun står for, deler og uttrykker er provoserende. 

• Liker 23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...