Gjest Kattedama Skrevet 3. august 2021 #47521 Del Skrevet 3. august 2021 Lafamiglia skrev (1 minutt siden): Jeg synes at for eksempel Funkygine er et utrolig mye bedre forbilde her, ettersom hun tar avstand fra alkohol med barn til stede. Hun er altså tydeligvis en som tar påvirkerrollen på alvor, og som skjønner hva hun driver på med. Det er definitivt ikke noe Treasures AS tar avstand fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 3. august 2021 #47522 Del Skrevet 3. august 2021 (endret) Klink skrev (46 minutter siden): Åja var det bare en natt de syklet , var i fjellet og sov i telt? Eller sov de et annet sted? De var borte 5-6 dager om jeg ikke husker feil, sov ei natt i telt (dokumentert på bloggen). https://www.carolinebergeriksen.no/2019/07/27/fra-haverdalseter-til-grimsdalen/ (Og svigermor var følgebil den strekningen) Endret 3. august 2021 av Kollontaj 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 3. august 2021 #47523 Del Skrevet 3. august 2021 Jobbermedbarn skrev (33 minutter siden): For dem er det sikkert flott på reklameturneen sin der alle fire i bedriften må bidra, men for annonsørene, og da spesielt for vogna, er det vel ikke så god reklame? Det blir en dyr ferie for småbarnsfamilier som skal både betale for vogn og hotell (de fleste må jo betale for slikt selv). Synes dette er overraskende dårlig reklame for vognen. Jeg syns også det er dårlig reklame for vognen. Fine bilder forsåvidt, men lite troverdig og ganske oppstilt. Da er det bedre om det var blitt leid inn reklamemodeller - bedre med en klar formidling om at noe ER reklame, enn influencer-reklame som skal være mer "personlig anbefaling". Sminke-station og "vinbar" er vel ca de siste to tingene noen savner eller tenker på på camping, men det var forsåvidt originalt av CBE.no å rigge til sånt da, men om det "selger" vogna - det tviler jeg på. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 3. august 2021 #47524 Del Skrevet 3. august 2021 Kollontaj skrev (1 minutt siden): De var borte 5-6 dager om jeg ikke husker feil, sov ei natt i telt (dokumentert på bloggen). Åja. Da har de nå hvertfall vært på tur med barna noen dager i fjellet da. Og sovet i telt. Høres ut som en fin ferie. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 3. august 2021 #47525 Del Skrevet 3. august 2021 Lill skrev (3 minutter siden): Det er definitivt ikke noe Treasures AS tar avstand fra. Nei, så definitivt ikke. Men jeg synes absolutt ikke at de trenger å gjøre det heller. De kan bare slutte med å promotere hyppig vindrikking på den måten de gjør. Spesielt i familiesammenheng og med barn til stede. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 3. august 2021 #47526 Del Skrevet 3. august 2021 Marioposa skrev (5 minutter siden): Enig!! https://avogtil.no/historie/barna-mine-skal-slippe-utryggheten-med-brisne-foreldre/ https://www.kk.no/mamma/barna-mine-far-aldri-en-smabrisen-feriemamma/73853031 Til og med i linken der om funkygine står det at hun kan ta et glass vin i sola, men aldri brisen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 3. august 2021 #47527 Del Skrevet 3. august 2021 Isild skrev (5 minutter siden): Sminke-station og "vinbar" er vel ca de siste to tingene noen savner eller tenker på på camping, men det var forsåvidt originalt av CBE.no å rigge til sånt da Fantastisk! 😂 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 3. august 2021 #47528 Del Skrevet 3. august 2021 (endret) Isild skrev (7 minutter siden): Jeg syns også det er dårlig reklame for vognen. Fine bilder forsåvidt, men lite troverdig og ganske oppstilt. Da er det bedre om det var blitt leid inn reklamemodeller - bedre med en klar formidling om at noe ER reklame, enn influencer-reklame som skal være mer "personlig anbefaling". Sminke-station og "vinbar" er vel ca de siste to tingene noen savner eller tenker på på camping, men det var forsåvidt originalt av CBE.no å rigge til sånt da, men om det "selger" vogna - det tviler jeg på. Hvor kan man se reklame for vogna? IG er fri for bilder av den og IG story er en blanding av mindreårige, hund og posering foran et tilgjengelig speil. Endret 3. august 2021 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 3. august 2021 #47529 Del Skrevet 3. august 2021 Klink skrev (9 minutter siden): Åja. Da har de nå hvertfall vært på tur med barna noen dager i fjellet da. Og sovet i telt. Høres ut som en fin ferie. Helt sikkert, men jeg mener det er bløff å si at de sov noen dager i telt når det var en eneste natt. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 3. august 2021 #47530 Del Skrevet 3. august 2021 (endret) Klink skrev (1 time siden): Til og med i linken der om funkygine står det at hun kan ta et glass vin i sola, men aldri brisen. Men altså: Fra min side er det ikke at det drikkes vin med barn til stede som er selve problemet. For det er noe, som i mine øyne, kan foregå av og til, i ansvarlige former. Problemet her er hyppigheten. Det er vinflasker og vinglass i utrolig mange innlegg, dag ut og dag inn, fra en blogg som liksom skal framstille et glamorøst familieliv, og hvor barna er til stede nesten hele tiden. Jeg undrer meg virkelig over prioriteringene og vurderingsevnen her. Endret 3. august 2021 av Lafamiglia 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Isild Skrevet 3. august 2021 Populært innlegg #47531 Del Skrevet 3. august 2021 (endret) Når det gjelder alkohol. Ett glass vin foran barn gjør ingenting. Men, det slår meg hvor ofte ett glass vin er med på bilder. Det har blitt svært ofte. Jeg tror ikke CBE.no - paret nødvendigvis drikker mer enn det glasset, kanskje ikke mer enn et par slurker. Men det å vise " et lite glass" som en del av en lykkelig og harmonisk tilværelse kan sende feil signaler. Det er ikke farlig at de drikker de glassene, men vi kjenner alle til de personene som deler titt og ofte at "nå koser jeg meg med et lite glass rødt" - men så vet man at de egentlig hverken koser seg, eller at det blir ETT glass (det er ikke CBE.no jeg viser til nå, for jeg tror de har full kontroll faktisk) Men, det at en stor påvirkerbedrift (eller TV-serie for den saks skyld, jeg ser at det ofte forekommer i filmer og serier også) hele tiden bruker et glass vin i slappe-av setting, kan gjøre at noen som ikke har kontroll blir påvirket til at "når de gjør det, så kan jo jeg og". Mange har ikke helt kontroll på hva som er bruk og misbruk, og leter etter å sammenligne seg med "normalbruk" hos andre for å forsvare egne vaner. Det å ha vin som "rekvisitt" er også påvirkning. Endret 3. august 2021 av Isild 53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 3. august 2021 #47532 Del Skrevet 3. august 2021 Kollontaj skrev (7 minutter siden): De var borte 5-6 dager om jeg ikke husker feil, sov ei natt i telt (dokumentert på bloggen). Ikke glem svigers i følgebil, LKE som ikke skjønte ekvidistansen og slet ut CBE første dagen, tunge vogner, CBE avbryter før på grunn av sykdom. Dette fikk VG til å bli til en uke i telt. 😂 Men oppsummeringsinnlegget fra turen var bra. Mange gode tips for dem som ikke er kjent i Grimsdalen. Mistenker det ble skrevet av LKE. 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 3. august 2021 #47533 Del Skrevet 3. august 2021 Lill skrev (7 minutter siden): Hvor kan man se reklame for vogna? IG er fri for bilder av den og IG story er en blanding av mindreårige, hund og posering foran et tilgjengelig speil. Det var vel på story for noen dager siden det ble delt bilder merket med firmanavn til campingvognselskapet, noen av de ble vel delt her i tråden også tror jeg - for noen sider siden. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 3. august 2021 #47534 Del Skrevet 3. august 2021 Isild skrev (7 minutter siden): Det var vel på story for noen dager siden det ble delt bilder merket med firmanavn til campingvognselskapet, noen av de ble vel delt her i tråden også tror jeg - for noen sider siden. Finner ikke noe innlegg hos X camp heller.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 3. august 2021 #47535 Del Skrevet 3. august 2021 Inocybe skrev (9 minutter siden): Ikke glem svigers i følgebil, LKE som ikke skjønte ekvidistansen og slet ut CBE første dagen, tunge vogner, CBE avbryter før på grunn av sykdom. Dette fikk VG til å bli til en uke i telt. 😂 Men oppsummeringsinnlegget fra turen var bra. Mange gode tips for dem som ikke er kjent i Grimsdalen. Mistenker det ble skrevet av LKE. Ja, oppdaterte med link! Naboene i 60-årene syklet den ruta forrige uke, de brukte tre dager, men uten barn i henger og sikkert mindre bagasje. ☺️ Fin tur! 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Jobbermedbarn Skrevet 3. august 2021 Populært innlegg #47536 Del Skrevet 3. august 2021 Lafamiglia skrev (27 minutter siden): Det kan veldig godt hende at de ikke drikker så mye alkohol at det går utover barna. Det blir dessuten en annen diskusjon. Men jeg skjønner bare ikke hvorfor de poster bilder av vinglass hele jævla tiden? Det sender ut svært dårlige signaler til følgerne deres, og det er dessuten med på å normalisere alkoholbruk, som faktisk er et stort samfunnsproblem. For ikke å snakke om at folk med problematiske drikkemønster kan bruke det til å legitimere drikkingen sin. Jeg synes det tyder på svært dårlig vurderingsevne og lavt refleksjonsnivå. Spesielt ettersom de lever av å være såkalte influensere, altså påvirkere. Jeg skulle til å skrive mye av det samme, men du skrev det så bra så jeg siterer deg😉 Det er ingenting som tyder på at det drikkes så mye alkohol at barna har det vanskelig i bedriften cbe.no, problemet er som du sier at de må poste bilder av det, hva er intensjonen? Helt enig i at det er dårlig vurderingsevne når du er en påvirker. Alkohol er et stort samfunnsproblem og mange familier, og da spesielt barn, har det vanskelig. Og ikke minst: er det en ting en som drikker mye leter etter så er det en bagatellisering/normalisering for å fortsette drikkingen. Alle voksne har et ansvar her, men spesielt de som påvirker andre. Og ja; det finnes mange foreldre med dårlig vurderingsevne når det kommer til alkohol, spesielt på ferier. Det er bare å ta en chartertur og bo på et all inclusive hotell så ser man det! At hotell der barna skal kose seg i ferien har inkludert alkohol er så hinsides all fornuft at man kan skrike av mindre, men det er et sidespor! Og det der at alle kan drikke et glass eller to er ikke riktig, noen forandrer seg fort, og barn ser det ofte før vi merker det selv! Vær bevisst! Har du kontroll ta gjerne et glass vin foran barna, men ta det ansvaret og ikke legge det ut for alle hver eneste dag. Og ja… Dette er en av mine ❤️ saker… 54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 3. august 2021 #47537 Del Skrevet 3. august 2021 Lill skrev (12 minutter siden): Finner ikke noe innlegg hos X camp heller.. Nei, de er ikke ført opp som ambassadører der ser jeg. Det eneste jeg har sett som er merket som reklame for vogna er vel bildet på IG-story med sjenking av "vann", også tror jeg bildene (på story de også) av dyne inne i vogna og da sovetelt ble slått opp var merket med reklame. Dette fikk meg til å tenke på - hvor mye verdi kan det egentlig ha for annonsører å bli synliggjort i 24 timer på story hos influenceren, og ikke få tildelt et vanlig IG-innlegg. Merkelig. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 3. august 2021 #47538 Del Skrevet 3. august 2021 Lill skrev (17 minutter siden): Finner ikke noe innlegg hos X camp heller.. Reklamesnuttene ligger der som eget høydepunkt merket Caroline Berg Eriksen. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 3. august 2021 #47539 Del Skrevet 3. august 2021 Pust skrev (9 minutter siden): Reklamesnuttene ligger der som eget høydepunkt merket Caroline Berg Eriksen. Stemmer det 👍🏼Fin natur, oppgradert form for camping, men ikke noe dokumentasjon på at de faktisk sov i denne innretningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 3. august 2021 #47540 Del Skrevet 3. august 2021 Lill skrev (6 minutter siden): Stemmer det 👍🏼Fin natur, oppgradert form for camping, men ikke noe dokumentasjon på at de faktisk sov i denne innretningen. Hvorfor dokumentere at de sov der egentlig? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå