Gjest Emmy_H Skrevet 6. juli 2019 #4661 Skrevet 6. juli 2019 4 minutter siden, Pust skrev: Bloggere er generelt ganske elendige til å markedsføre reiser. Årsaken ligger i at de ser ut til å misforstå hva som skal selges. Det man som leser får se er bilde på bilde av bloggeren i sexy positurer, måltider og kaffekopper, og noen kyssebilder hvis de har med kjæreste. Hva med bilder av reisemålet? Skal det ikke markedsføres? Ingen tips om hva som er lurt/ikke lurt? Kultur? Prisnivå? Klima? Eriksens er ikke alene om å markedsføre seg selv og ikke produktet de får betalt for å selge. Og viktigheten av det du nevner er større når det er en pressetur.
Pust Skrevet 6. juli 2019 #4662 Skrevet 6. juli 2019 3 minutter siden, Emmy_H skrev: Og viktigheten av det du nevner er større når det er en pressetur. Er det presse med til Genève?
Skrottefar Skrevet 6. juli 2019 #4663 Skrevet 6. juli 2019 3 minutter siden, Pust skrev: Er det presse med til Genève? Dersom CBE er presse, så ja, i den grad den bloggen kan sies å være noe som helst i nærheten av hva som kan kalles presse 😱 6
MaleficentAurora Skrevet 6. juli 2019 #4664 Skrevet 6. juli 2019 (endret) 59 minutter siden, Skrottefar skrev: Dersom CBE er presse, så ja, i den grad den bloggen kan sies å være noe som helst i nærheten av hva som kan kalles presse 😱 Vet dem i det hele tatt hva ordet presse vil si? For det dem bedriver med kallet jeg ikke er noe pressedekning av en tur som skal anbefales til folk. Og det er heller ikke slike bilder jeg ser når jeg skal sjekke ut steder jeg kunne tenke meg og dra til. Endret 6. juli 2019 av Uglesjel 2
Gjest Emmy_H Skrevet 6. juli 2019 #4665 Skrevet 6. juli 2019 (endret) 24 minutter siden, Pust skrev: Er det presse med til Genève? Nei, en pressetur er en promotering av et reisemål. Vanligvis er det journalister som gjør dette, men noen bruker også bloggere. Endret 6. juli 2019 av Emmy_H
Skrottefar Skrevet 6. juli 2019 #4666 Skrevet 6. juli 2019 1 time siden, Ultiva skrev: Bedriftens fotograf og styreleder LKE tråkker i salaten rett som det er, flere ganger bare det siste døgnet. Ikke bare er de nyeste reklamebildene på IG-kanalen hans umerket, men til det virkelig usmakelige: https://imgur.com/a/JVOxXGL Overdådig luksusfrokost på luksushotell i Genéve - stilfullt akkompagnert av avisens overskrift om at dusinvis av migranter som drømte om å nå Europa ble massakrert i et flyangrep. Like stilfullt som å skjelle ut en leser og kalle henne psykobitch og møkkakjerring på bedriftens offisielle SoMe-kanal: https://influencere.wordpress.com/2019/07/06/caroline-berg-eriksen-kommentarfeltproblematikk-i-reklameinnlegg/ Han var middelmådig som fotballspiller, og knapt nok det, og har ikke bedret seg med tanke på kvaliteten på den videre karrierevegen 😎 14
Aquarius04 Skrevet 6. juli 2019 #4667 Skrevet 6. juli 2019 (endret) I siste blogginnlegg er fruen ute på sykkel (uten hjelm naturligvis) i noe som kan se ut som er ruralt landskap. Vinsmaking? Pluss noen bilder av parasoller og mat. Kunne vært i Italia, feks Toscana eller Frankrike et sted. Ingenting som tilsier Genève. Og masse bilder av en glisende og storfornøyd frue. La forøvrig igjen en kommentar på bloggen i dag om hvor uprofesjonelt jeg syntes de svarte på Instagram og hvordan de omtalte leserne i svært negative ordelag. Ble den godkjent? Gjett to ganger... 😒 Endret 7. juli 2019 av Aquarius04 La til tekst 17
Clara80 Skrevet 6. juli 2019 #4668 Skrevet 6. juli 2019 1 time siden, Emmy_H skrev: Jeg dauer..avis med så mye tragedier på forsiden og teksten er noe om «utsikt» og 😍. Det sier sitt om EQ. Tenkte det samme. Noe så usmakelig. 22
Surikatt Skrevet 6. juli 2019 #4669 Skrevet 6. juli 2019 34 minutter siden, Aquarius04 skrev: I siste blogginnlegg er fruen ute på sykkel (uten hjelm naturligvis) i noe som kan se ut som er ruralt landskap. Vinsmaking? Pluss noen bilder av parasoller og mat. Kunne vært i Provence, Toscana eller Frankrike et sted. Ingenting som tilsier Genève. Og masse bilder av en glisende og storfornøyd frue. La forøvrig igjen en kommentar på bloggen i dag om hvor uprofesjonelt jeg syntes de svarte på Instagram og hvordan de omtalte leserne i svært negative ordelag. Ble den godkjent? Gjett to ganger... 😒 Selvsagt ikke. Folk som er uenig med dem er bare ute etter å lage kvalm. For de har alltid rett og må ha siste ordet. Jeg tenker heller mitt og klager dem inn til forbrukertilsynet. La oss håpe de har fokus på reklame på blogg slik som de sier de skal i 2019. Tenker det er rette vei å gå for å sette dette usympatiske paret på plass. 17
MaleficentAurora Skrevet 6. juli 2019 #4670 Skrevet 6. juli 2019 1 minutt siden, Surikatt skrev: Selvsagt ikke. Folk som er uenig med dem er bare ute etter å lage kvalm. For de har alltid rett og må ha siste ordet. Jeg tenker heller mitt og klager dem inn til forbrukertilsynet. La oss håpe de har fokus på reklame på blogg slik som de sier de skal i 2019. Tenker det er rette vei å gå for å sette dette usympatiske paret på plass. Er det ikke rart at dem ikke bruker hjelm på sponset tur. Men foran et filmkamera så gjør dem det pga de små er med. Hvor er logikken en da? Er den dratt på ferie for en mnd siden eller da man tro🤪 1
Gjest Annypanny Skrevet 6. juli 2019 #4671 Skrevet 6. juli 2019 15 minutter siden, Uglesjel skrev: Noe annet som er på tide og endre på er disse overdrevet kropps oppstillingene/vinkel som til stadighet blir servert. For fruen har jo også en høyre side som kan taes i bruk til variasjon. Eller kanskje fruen har komplekser for sin høyre side etter som den nærmeste aldri blir visst så ofte. Hvem vet. Jøss, dette har du rett i. Jeg gikk noen uker tilbake i tid for å se og det finnes faktisk ikke bilder av hennes høyre side!
MaleficentAurora Skrevet 6. juli 2019 #4672 Skrevet 6. juli 2019 2 minutter siden, Annypanny skrev: Jøss, dette har du rett i. Jeg gikk noen uker tilbake i tid for å se og det finnes faktisk ikke bilder av hennes høyre side! Stemmer det.. Man finner kun noen meget få fra bryllupsdagen demmes. Men da er bildene tatt i kirken og ikke på nærthold.
Kaputt Skrevet 7. juli 2019 #4673 Skrevet 7. juli 2019 (endret) Her er en bedriftseier som har skjønt hvordan han skal hanskes med influencere 😅 https://www.dagbladet.no/nyheter/drittlei-influensere---na-ma-dere-betalte-dobbelt/71368539 Endret 7. juli 2019 av Kaputt 22
Inocybe Skrevet 7. juli 2019 #4674 Skrevet 7. juli 2019 17 minutter siden, Kaputt skrev: Her er en bedriftseier som har skjønt hvordan han skal hanskes med influencere 😅 https://www.dagbladet.no/nyheter/drittlei-influensere---na-ma-dere-betalte-dobbelt/71368539 Sitat fra iskremselgeren: "Reaksjonene har vært ganske fantastiske. Jeg føler definitivt at jeg har truffet en nerve, og at folk setter pris på hardt arbeid og er lei av alt tullet, sier han." Det tror jeg han har helt rett i. I Norge ser vi mange av de store, som CBE.no, har sviktende lesertall og omsetning. Folk gidder ikke svadaen lengre og influencerne klarer ikke å omstille seg til nye tider etter mange år med tigging og mye penger for lite arbeid. Folk flest verdsetter reelt arbeid. Ikke selfier og "puppeglipp". 20
Oline12 Skrevet 7. juli 2019 #4675 Skrevet 7. juli 2019 Burde ikke LKE merke sine innlegg med reklame også, eller trenger han ikke det? Han er bare en gratispassasjer liksom? 19
LilleSnupp Skrevet 7. juli 2019 #4676 Skrevet 7. juli 2019 9 minutter siden, Oline12 skrev: Burde ikke LKE merke sine innlegg med reklame også, eller trenger han ikke det? Han er bare en gratispassasjer liksom? Er nok en grå sone, og da vet man av erfaring at bedriften ikke merker. 7
Aquarius04 Skrevet 7. juli 2019 #4677 Skrevet 7. juli 2019 1 time siden, Kaputt skrev: Her er en bedriftseier som har skjønt hvordan han skal hanskes med influencere 😅 https://www.dagbladet.no/nyheter/drittlei-influensere---na-ma-dere-betalte-dobbelt/71368539 Se der ja! Flere godtroende bedrifter burde følge samme eksempel, spør du meg. Det er noe ganske trist når såkalte påvirkere tigger om gratisprodukter i bytte mot positiv omtale. I alle fall når omtalen er så til de grader gjennomsiktig, slik den ofte blant norske påvirkere er. Mener jeg. Når feks CBE stadig har «elsk på» et produkt for så å ha byttet til et nytt favorittprodukt uka etter. Det gir null troverdighet. Hadde bare store selskap skjønt dette og latt være å bruke henne. Selv om det fortsatt er godtroende lesere som kjøper alt det ekteparet lirer av seg. Forøvrig vitner siste innlegg hos frua om svært lite forhåndskunnskap om Genève når hun i kommentarfeltet nevner at man kan leie el-sykler og «sykle bak en vingård» og nevner i farta en restaurant man kan spise på utenfor Genève. Ikke akkurat en proff pressetur, synes jeg. Så jeg finnes ikke enig med dem som mener bloggen leverer og alltid er proff og 100% on point. https://www.carolinebergeriksen.no/2019/07/06/mellom-vinranker-bla-himmel/ 17
Ultiva Skrevet 7. juli 2019 #4678 Skrevet 7. juli 2019 (endret) 53 minutter siden, LilleSnupp skrev: Er nok en grå sone, og da vet man av erfaring at bedriften ikke merker. Hvordan kan dette anses som en gråsone? LKE er medeier, styreleder og fotograf for bedriften, som nå er på betalt tur i Geneve for å produsere reklame: "Reklame og markedsføring er alt som kan være med på å fremme en næringsdrivendes salg av et produkt eller en tjeneste, og som du legger ut fordi du får betalt for det, eller får andre fordeler ved å gjøre det." Hentet fra forbrukertilsynets lettfattelige veileder: https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/veiledning-reklame-some#chapter-2 Endret 7. juli 2019 av Ultiva La ved dokumentasjon. 27
Kaputt Skrevet 7. juli 2019 #4679 Skrevet 7. juli 2019 Noen har spurt om dette med avisen. Ja da så. De har vel neppe lest den foråsidetsånn... http://imgur.com/a/djCxQq6 25
Aquarius04 Skrevet 7. juli 2019 #4680 Skrevet 7. juli 2019 1 minutt siden, Kaputt skrev: Noen har spurt om dette med avisen. Ja da så. De har vel neppe lest den foråsidetsånn... http://imgur.com/a/djCxQq6 Ren staffasje, som det meste annet. Forkastelig. 33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå