Fufu Skrevet 22. mai 2021 #42781 Del Skrevet 22. mai 2021 Gunvald skrev (18 minutter siden): Å påstå at hun trener for å ha energi til jentene er greit, men man må ikke trene flere ganger daglig for å ha energi og overskudd til barna sine. Det er vel for det meste toppidrettsutøvere og folk som trener mot ting som triatlon o.l. som trener flere ganger om dagen. Dessuten er det få som er i full jobb som har mulighet til et slikt treningsopplegg. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ane_luise87 Skrevet 22. mai 2021 #42782 Del Skrevet 22. mai 2021 Felis skrev (1 time siden): En leser etterlyste er engasjement fra Caroline angående barna i Gaza. Jeg er usikker på hvorfor hun spurte CBE om dette, for paret er omtrent like samfunnsengasjert som bikkja mi. Den eneste gangen de har kjøpt en avis, var det for å bruke den som rekvisitt i et 50 shades-inspirert bilde. Jeg er usikker på om Caroline kunne pekt ut Gaza på et kart engang.. Så det er mulig innlegget var ment nedlatende, eller som en provokasjon. Provosert ble de, i hvert fall, de faste våpendragerne i kommentarfeltet. Utdrag fra kommentarfeltet: Synes du er greit frekk som insinuerer at noen støtter det som skjer på Gaza. Den som hadde frekk kommentar her er deg. Da er det fint om vi unngår «å presse» folk til å mene noe. Og denne perlen, som Caroline burde tatt til seg: Jeg mener forøvrig en del av influenserne som nå fyller feedene og storyene sine med sterke og til dels ureflekterte meninger om denne konflikten kunne gjort klokt i å være taus. Så kommer Caroline selv på banen og skriver at hun ikke kan bry seg med alle konflikter som skjer i verden. Forsåvidt en ryddig formulering, men dessverre har hun allerede brydd seg, ved å publisere alle de aggressive kommentarene fra tilhengerne sine. Å videreformidle andres meninger, er også å mene noe. Men hun fortsetter med en uvanlig innsiktsfull setning: Dette er en ekstremt komplisert konflikt som jeg verken har tid eller evne til å forstå fullt ut Her kunne hun faktisk gitt seg med æren delvis inntakt, dessverre klarer hun ikke å stoppe. For Caroline Berg Eriksen vet jo alltid best. Så hun skriver følgende om konflikten på Gaza: Men hvem sin skyld er det? Hamas som står blant sivilbefolkningen og skyter raketter mot Israel, eller Israel som forsvarer seg og skyter tilbake? Om ikke annet, så beviste hun sin evne til å ikke forstå... Nå skal ikke jeg starte en debatt om Gazakrigen, men siden paret åpenbart leser her inne, kan jeg prøve å forenkle det, slik at Caroline er litt mer nyansert neste gang noen provoserer henne med politiske spørsmål: Caroline: Se for deg at noen mennesker kaster dere ut av Villa Kulås, fordi guden til disse menneskene hadde sagt at disse menneskene var utvalgt til å bo i Kulåsparken. Du og Lars Kristian hadde lite å stille opp med, for disse menneskene hadde all verdens ressurser i ryggen når de sparket dere ut, og dere er bare et helt alminnelig par, med helt alminnelige midler... Dere blir omplassert til et mindre attraktivt område i nærheten, for eksempel Indre Østfold (bare et eksempel). Der sitter dere og syder av sinne, fordi noen andre bor i deres hus, i deres park, med deres rådyr osv. Så finner dere ut at dere skal ta til motmæle med de få ressursene dere har, og sender noen pinneraketter mot disse eiendomstyvene. Ikke en spesielt fruktbar løsning, men det føles godt å protestere med de få midlene man har. Dessverre har jo disse eiendomstyvene, som nevnt, all verdens ressurser i ryggen, og "forsvarer seg" ved å bombe Indre Østfold tilbake til steinalderen, slik at både jentene deres, og ungene til naboen blir drept. Da er det ikke lenger et spørsmål om "hvem som begynte", da er det en humanitær katastrofe.. Jeg avslutter med noen bevingede ord av Caroline Berg Eriksen: Jeg tror vi avslutter her 🙂 Kritikken du har fått i de andre kommentarene er veldig berettiget og noe du bør ta til deg. Ha en fin dag https://www.carolinebergeriksen.no/2021/05/18/17-mai-2021/#comments Dette blir for dumt. Det er mye jeg misliker med CBE, men er helt enig med henne om konfliktene mellom Israel og Palestina. Vi i Norge er helt gjennomsyret av medienes vinkling av denne saken. Helt fullstendig uenig med deg. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 22. mai 2021 #42783 Del Skrevet 22. mai 2021 ane_luise87 skrev (10 minutter siden): Dette blir for dumt. Det er mye jeg misliker med CBE, men er helt enig med henne om konfliktene mellom Israel og Palestina. Vi i Norge er helt gjennomsyret av medienes vinkling av denne saken. Helt fullstendig uenig med deg. Poenget er jo at Caroline selv startet en debatt om konflikten. Det er hun som bestemmer hvilke kommentarer og svarinnlegg som skal legges ut på hennes blogg. Ingen kommentarer kommer forbi hennes innboks uten at hun må ta et valg mellom å publisere eller la være å publisere. Hun demonstrerer også aktivt hvilken side hun har tatt i konflikten (Israel som forsvarer seg). 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 22. mai 2021 Populært innlegg #42784 Del Skrevet 22. mai 2021 (endret) Jeg er HELT sikker på at det finnes tråder på KG for de som ønsker å diskutere midt-østen. Det vi diskuterer her er at CBE sier hun ikke ønsker å diskutere politik, men likevel 1) velger å publisere et innspill i kommentarfeltet om poltikk, for så å 2) diskutere politikk samtidig som hun toner flagg på en måte som sier med tydelighet at hun mener å ha fasiten. slev om hun samtidig hevder at hun verken har tid til politikk eller er interessert i politikk eller vet noe om politikk. Endret 22. mai 2021 av pøbelsara 52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 22. mai 2021 #42785 Del Skrevet 22. mai 2021 pøbelsara skrev (2 timer siden): Jeg er HELT sikker på at det finnes tråder på KG for de som ønsker å diskutere midt-østen. Det vi diskuterer her er at CBE sier hun ikke ønsker å diskutere politik, men likevel 1) velger å publisere et innspill i kommentarfeltet om poltikk, for så å 2) diskutere politikk samtidig som hun toner flagg på en måte som sier med tydelighet at hun mener å ha fasiten. slev om hun samtidig hevder at hun verken har tid til politikk eller er interessert i politikk eller vet noe om politikk. Jeg ser den. CBE driver med Dobbeltkommunikasjon og er frekk som vanlig. Takk for en god forklaring @Felis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 22. mai 2021 #42786 Del Skrevet 22. mai 2021 Gunvald skrev (3 timer siden): Å påstå at hun trener for å ha energi til jentene er greit, men man må ikke trene flere ganger daglig for å ha energi og overskudd til barna sine. Hun har stjålet dette fra Fitfocus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Monimoni Skrevet 22. mai 2021 Populært innlegg #42787 Del Skrevet 22. mai 2021 CBE, i sitt kommentarfelt, velger altså å svare frekt til en leser som spør om hennes mening ang. Gazakonflikten. Men når noen spør om personligheten til jentene, så svarer hun mer enn villig, og sprudlende. Stakkars unger altså. 63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beneviento Skrevet 22. mai 2021 #42788 Del Skrevet 22. mai 2021 Monimoni skrev (7 minutter siden): CBE, i sitt kommentarfelt, velger altså å svare frekt til en leser som spør om hennes mening ang. Gazakonflikten. Men når noen spør om personligheten til jentene, så svarer hun mer enn villig, og sprudlende. Stakkars unger altså. Er ved å selge barnas privatliv penga ligger vettu. Kvalmt. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Mymble Skrevet 22. mai 2021 Populært innlegg #42789 Del Skrevet 22. mai 2021 Viktig å få med litt bar mage på taco-bildet 😆 Fra insta-story 60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg odipodis Skrevet 22. mai 2021 Populært innlegg #42790 Del Skrevet 22. mai 2021 Mymble skrev (3 minutter siden): Viktig å få med litt bar mage på taco-bildet 😆 Fra insta-story Testet hvordan man kan ta et sånn bilde, må jo ha mobilen trykt helt inni halsen får å få det til? Ikke noe normal kameraposisjon i alle fall, ikke bare tilfeldig at puppen og magen ble med på bildet av tacolefsa, liksom 🤪 58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisann1234 Skrevet 22. mai 2021 #42791 Del Skrevet 22. mai 2021 odipodis skrev (6 minutter siden): Testet hvordan man kan ta et sånn bilde, må jo ha mobilen trykt helt inni halsen får å få det til? Ikke noe normal kameraposisjon i alle fall, ikke bare tilfeldig at puppen og magen ble med på bildet av tacolefsa, liksom 🤪 Ja, det er en helt merkelig vinkel. Det er jo ikke sånn man pleier å ta bilde av mat, ved å "sette" den på fanget 🤪 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Minnie Mus Skrevet 22. mai 2021 Populært innlegg #42792 Del Skrevet 22. mai 2021 1 hour ago, Mymble said: Viktig å få med litt bar mage på taco-bildet 😆 Fra insta-story Lurer på hva som får en person til å legge ut et sånt bilde??? Hva har dette med taco å gjøre? Hva ønsker hun å formidle med dette??? Det er bare syyykt, veldig sykt.... 63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet 22. mai 2021 #42793 Del Skrevet 22. mai 2021 Surikatt skrev (12 timer siden): Hva tenker folk i Sarpsborg om denne familien, da? Hadde vært interessant å se det sirkuset der i aksjon… 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haniel Skrevet 22. mai 2021 #42794 Del Skrevet 22. mai 2021 Surikatt skrev (13 timer siden): Hva tenker folk i Sarpsborg om denne familien, da? Bryr oss egentlig ikke en dritt 😂 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 22. mai 2021 #42795 Del Skrevet 22. mai 2021 Mymble skrev (4 timer siden): Viktig å få med litt bar mage på taco-bildet 😆 Fra insta-story Synes lefsa også så veldig «slank» ut. Jeg og de fleste jeg kjenner pleier å fylle ut en slik lefse ganske enkelt, da er den helt rund som en burrito og ikke flat når man holder den samt veldig lite «overflødig» lefse i kantene. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havnefogden Skrevet 23. mai 2021 #42796 Del Skrevet 23. mai 2021 Hadde man ikke visst bedre, ser det ut som influenseren vil dokumentere at man får bilringer av å spise taco... Nå bedømmer jeg bildet. Overhodet ikke personen på bildet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 23. mai 2021 #42797 Del Skrevet 23. mai 2021 Mymble skrev (5 timer siden): Viktig å få med litt bar mage på taco-bildet 😆 Fra insta-story Roterte vidvinkelbildet, jeg. Så ser det nesten ut slik det kunne ha gjort, med forretten ( størrelse kaffekopp) i fokus og kroppens midtparti plassert ytterst på kanten av stolsetet. Så dust at tacoporsjonen atter bare er staffasje og unnskyldning for å dytte kropp i monitor igjen, som om kropp vs. mat er valutakurs for verdifull. 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 23. mai 2021 #42798 Del Skrevet 23. mai 2021 Felis skrev (20 timer siden): En leser etterlyste er engasjement fra Caroline angående barna i Gaza. Jeg er usikker på hvorfor hun spurte CBE om dette, for paret er omtrent like samfunnsengasjert som bikkja mi. Den eneste gangen de har kjøpt en avis, var det for å bruke den som rekvisitt i et 50 shades-inspirert bilde. Jeg er usikker på om Caroline kunne pekt ut Gaza på et kart engang.. Så det er mulig innlegget var ment nedlatende, eller som en provokasjon. Provosert ble de, i hvert fall, de faste våpendragerne i kommentarfeltet. Utdrag fra kommentarfeltet: Synes du er greit frekk som insinuerer at noen støtter det som skjer på Gaza. Den som hadde frekk kommentar her er deg. Da er det fint om vi unngår «å presse» folk til å mene noe. Og denne perlen, som Caroline burde tatt til seg: Jeg mener forøvrig en del av influenserne som nå fyller feedene og storyene sine med sterke og til dels ureflekterte meninger om denne konflikten kunne gjort klokt i å være taus. Så kommer Caroline selv på banen og skriver at hun ikke kan bry seg med alle konflikter som skjer i verden. Forsåvidt en ryddig formulering, men dessverre har hun allerede brydd seg, ved å publisere alle de aggressive kommentarene fra tilhengerne sine. Å videreformidle andres meninger, er også å mene noe. Men hun fortsetter med en uvanlig innsiktsfull setning: Dette er en ekstremt komplisert konflikt som jeg verken har tid eller evne til å forstå fullt ut Her kunne hun faktisk gitt seg med æren delvis inntakt, dessverre klarer hun ikke å stoppe. For Caroline Berg Eriksen vet jo alltid best. Så hun skriver følgende om konflikten på Gaza: Men hvem sin skyld er det? Hamas som står blant sivilbefolkningen og skyter raketter mot Israel, eller Israel som forsvarer seg og skyter tilbake? Om ikke annet, så beviste hun sin evne til å ikke forstå... Nå skal ikke jeg starte en debatt om Gazakrigen, men siden paret åpenbart leser her inne, kan jeg prøve å forenkle det, slik at Caroline er litt mer nyansert neste gang noen provoserer henne med politiske spørsmål: Caroline: Se for deg at noen mennesker kaster dere ut av Villa Kulås, fordi guden til disse menneskene hadde sagt at disse menneskene var utvalgt til å bo i Kulåsparken. Du og Lars Kristian hadde lite å stille opp med, for disse menneskene hadde all verdens ressurser i ryggen når de sparket dere ut, og dere er bare et helt alminnelig par, med helt alminnelige midler... Dere blir omplassert til et mindre attraktivt område i nærheten, for eksempel Indre Østfold (bare et eksempel). Der sitter dere og syder av sinne, fordi noen andre bor i deres hus, i deres park, med deres rådyr osv. Så finner dere ut at dere skal ta til motmæle med de få ressursene dere har, og sender noen pinneraketter mot disse eiendomstyvene. Ikke en spesielt fruktbar løsning, men det føles godt å protestere med de få midlene man har. Dessverre har jo disse eiendomstyvene, som nevnt, all verdens ressurser i ryggen, og "forsvarer seg" ved å bombe Indre Østfold tilbake til steinalderen, slik at både jentene deres, og ungene til naboen blir drept. Da er det ikke lenger et spørsmål om "hvem som begynte", da er det en humanitær katastrofe.. Jeg avslutter med noen bevingede ord av Caroline Berg Eriksen: Jeg tror vi avslutter her 🙂 Kritikken du har fått i de andre kommentarene er veldig berettiget og noe du bør ta til deg. Ha en fin dag https://www.carolinebergeriksen.no/2021/05/18/17-mai-2021/#comments Tidenes beste post! Synd jeg ikke kan like den mange, mange ganger! 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 23. mai 2021 #42799 Del Skrevet 23. mai 2021 Anonym90059005 skrev (19 timer siden): Du sier du ikke skal starte en debatt, men konstruerer selv en meget forenklet versjon som er gjennomsydet av ditt eget ståsted i konflikten... For at fruen skal forstå så er dette en forenklet versjon ja, men såpass godt forenklet at den fint kan brukes i overført forstand. Og mens vi er inne på det - ingen har vel sagt at man ikke kan lufte eget politisk ståsted her inne? Bare sånn for future reference? Forøvrig en kjensgjerning at Norge har vært en støttespiller for palestinerne i en årrekke. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym90059005 Skrevet 23. mai 2021 #42800 Del Skrevet 23. mai 2021 Aquarius04 skrev (5 minutter siden): For at fruen skal forstå så er dette en forenklet versjon ja, men såpass godt forenklet at den fint kan brukes i overført forstand. Og mens vi er inne på det - ingen har vel sagt at man ikke kan lufte eget politisk ståsted her inne? Bare sånn for future reference? Forøvrig en kjensgjerning at Norge har vært en støttespiller for palestinerne i en årrekke. Har ikke sagt det ikke er lov, bare reagerte på at vedkommende selv skrev at ikke skulle starte en debatt, for så å delvis skrive et partsinnlegg i neste avsnitt. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå