Gjest Maayaaa Skrevet 26. april 2021 #40801 Del Skrevet 26. april 2021 Nijole skrev (Akkurat nå): "Jeg synes folk som bruker twf er lettlurte." "TURFOLK bruker ikke twentyfour." "TWF er egnet til kosetur." "Jeg er så sprek at jeg må ha ordentlig turtøy, for jeg er så tøff at jeg er ute i all slags vær og i krevende terreng". Dette er fritt gjenfortalt og tolket av meg (ikke kun av dine påstander). Jeg synes det virker som om man skal "Disse" cbe ved å si at produktene hun velger å reklamere for er elendig. Føler det blir lite objektivitet mtp på produktene og føler at hva man synes om selve produktet blir svært farget av at man ikke liker cbe. Kunne ønske fokuset heller lå på at de har valgt cbe og hva hun står for som ambassadør. Jeg er som sagt enig i at fokuset ble feil, men CBE har en historikk med å fronte mye rimelig tøy av svært varierende kvalitet. Både MyMuse og Twentyfour har jo selvsagt kunder som ikke har latt seg påvirke av CBE, men produktene deres er ikke laget for å vare lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 26. april 2021 #40802 Del Skrevet 26. april 2021 Nijole skrev (3 minutter siden): Kunne ønske fokuset heller lå på at de har valgt cbe og hva hun står for som ambassadør. Hvor skal jeg begynne? For meg står bedriften for uredelighet, løgner, manglende moral og etikk.. ja, for meg er det bare negative assosiasjoner med henne som ambassadør. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maayaaa Skrevet 26. april 2021 #40803 Del Skrevet 26. april 2021 ella morax skrev (3 minutter siden): Vi er nok enig om at bruksområdet for en Twentyfour-jakke og en teknisk jakke som koster 4x så mye vil være forskjellig, særlig ved høy aktivitet. Men det fremstår veldig arrogant å se ned på de som velger rimeligere alternativ og som i det daglige holder seg på tur i nærområdet (hvorfor kalle det kosetur? Tror du alle som går i marka med TF bare er på tur for å grille pølse på bål?) Når virker jeg sikkert veldig fornærmet på CBE og TF sine vegne, men det er nok på mine egne og andre turfolk sine vegne jeg blir litt irritert😅 Er så lei av å bli møtt av andre friluftsfolk som dømmer etter utstyret. Twentyfour sine klær er gode nok for tur, hvis turen er god nok for deg. Jeg ser den, og legger meg flat. For å si det sånn, så ser de som bruker Twentyfour mye mer snasne ut enn meg der jeg gjerne rusler søndagstur med mine gamle foreldre iført min loslitte Fjällräven-parka. For å presisere for en siste gang - selv om jeg forbinder Twentyfour med influencere, så VET jeg jo at folk kjøper klærne av andre grunner og trives med dem. Jeg hadde tenkt det samme om Stormberg om de brukte influencere som CBE, men de har en annen profil selv om klærne deres pris- og kvalitetsmessig ligger på samme nivå som Twentyfour. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Hanne357 Skrevet 26. april 2021 Populært innlegg #40804 Del Skrevet 26. april 2021 (endret) CBE har i dag publisert en oppsummering av forrige treningsuke på tiktok. Enten forstår de ikke grunnleggende kommunikasjon à la barneskolepensum (avsender sender et budskap til en mottaker) eller så driter de i sin egen påvirkningskraft. Jeg vet ikke hva som er tristest! Tiktok brukes primært av av barn og unge. Å publisere en treningsuke som består av hennes treningsregime er helt høl i huet. «Hun damen er tynn, hun løper 15 km om dagen, hvis jeg løper 15 km om dagen, blir jeg også tynn da?» er en HELT vanlig tanke å ha som ung. Man må ta mer ansvar i budskapene man sender denne målgruppen, det er jo til og med lover mot markedsføring rettet mot barn. Tiktok er korte, raske videoer uten kontekst, det burde advares om at dette programmet er for de som har løpt i flere år, ikke har annen sysselsetting enn å iscenesette den perfekte hverdagen og har en nesten ferdig utdannet PT (?) i husholdningen (jeg vet ikke om det står i kommentaren til videoen, men den er det mange unge som ikke tar seg tid til å lese) Hvis de ikke retter seg mot barn og unge, hvorfor i huleste bruke TikTok da? Endret 26. april 2021 av Hanne357 83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nijole Skrevet 26. april 2021 #40805 Del Skrevet 26. april 2021 LilleSnupp skrev (3 minutter siden): Hvor skal jeg begynne? For meg står bedriften for uredelighet, løgner, manglende moral og etikk.. ja, for meg er det bare negative assosiasjoner med henne som ambassadør. Bare påpeke at ikke sagt hverken eller jeg. Bare håpa diskusjonen her inne kunne fokusere mer på noe i retningen bedriften cbe isteden for om twentyfour kun egner seg som turtøy til nærområdet eller ikke. så.. flott 😊👍 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 26. april 2021 #40806 Del Skrevet 26. april 2021 Kollontaj skrev (28 minutter siden): Uten at det presiseres, tror hun kanskje at siden skolen LKE gikk på ikke har den utdanningen nå, så finnes den ikke? Skolen har fortsatt bachelor i ernæring som nettstudier. Det burde hun vite om dette er viktig for dem, særlig relatert til Netfit.no. Kort sagt, atter en uopplyst uttalelse i eget kommentarfelt. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 26. april 2021 #40807 Del Skrevet 26. april 2021 Hanne357 skrev (10 minutter siden): CBE har i dag publisert en oppsummering av forrige treningsuke på tiktok. Enten forstår de ikke grunnleggende kommunikasjon à la barneskolepensum (avsender sender et budskap til en mottaker) eller så driter de i sin egen påvirkningskraft. Jeg vet ikke hva som er tristest! Tiktok brukes primært av av barn og unge. Å publisere en treningsuke som består av hennes treningsregime er helt høl i huet. «Hun damen er tynn, hun løper 15 km om dagen, hvis jeg løper 15 km om dagen, blir jeg også tynn da?» er en HELT vanlig tanke å ha som ung. Man må ta mer ansvar i budskapene man sender denne målgruppen, det er jo til og med lover mot markedsføring rettet mot barn. Tiktok er korte, raske videoer uten kontekst, det burde advares om at dette programmet er for de som har løpt i flere år, ikke har annen sysselsetting enn å iscenesette den perfekte hverdagen og har en nesten ferdig utdannet PT (?) i husholdningen (jeg vet ikke om det står i kommentaren til videoen, men den er det mange unge som ikke tar seg tid til å lese) Hvis de ikke retter seg mot barn og unge, hvorfor i huleste bruke TikTok da? Helt sjukt. En 13-åring har kommentert. 😖 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 26. april 2021 #40808 Del Skrevet 26. april 2021 Mymble skrev (2 timer siden): jeg skjønner virkelig ikke hvorfor hun godkjenner slike kommentarer når hun ikke greier å svare ordentlig for seg 😌 Det er jo et velkjent problem der i heimen, blir spørsmålet/kritikken for vanskelig å svare på så kommer det alltid noe svada til svar 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 26. april 2021 #40809 Del Skrevet 26. april 2021 Revenge o'Cavatina skrev (1 minutt siden): Skolen har fortsatt bachelor i ernæring som nettstudier. Det burde hun vite om dette er viktig for dem, særlig relatert til Netfit.no. Kort sagt, atter en uopplyst uttalelse i eget kommentarfelt. Ah, det visste jeg ikke. Takk for info! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 26. april 2021 #40810 Del Skrevet 26. april 2021 (endret) Hanne357 skrev (21 minutter siden): CBE har i dag publisert en oppsummering av forrige treningsuke på tiktok. Enten forstår de ikke grunnleggende kommunikasjon à la barneskolepensum (avsender sender et budskap til en mottaker) eller så driter de i sin egen påvirkningskraft. Jeg vet ikke hva som er tristest! Tiktok brukes primært av av barn og unge. Å publisere en treningsuke som består av hennes treningsregime er helt høl i huet. «Hun damen er tynn, hun løper 15 km om dagen, hvis jeg løper 15 km om dagen, blir jeg også tynn da?» er en HELT vanlig tanke å ha som ung. Man må ta mer ansvar i budskapene man sender denne målgruppen, det er jo til og med lover mot markedsføring rettet mot barn. Tiktok er korte, raske videoer uten kontekst, det burde advares om at dette programmet er for de som har løpt i flere år, ikke har annen sysselsetting enn å iscenesette den perfekte hverdagen og har en nesten ferdig utdannet PT (?) i husholdningen (jeg vet ikke om det står i kommentaren til videoen, men den er det mange unge som ikke tar seg tid til å lese) Hvis de ikke retter seg mot barn og unge, hvorfor i huleste bruke TikTok da? Fatter ikke hvorfor carolinebergeriksen har valgt å befinne seg på TikTok. Hva er formålet og hvem er målgruppa der? Høyt akademisk, kjøpesterke kvinner som elsker å la seg påvirke av cbe fordi cbe er cbe, elsker å reise, Desenio-plakater, kaffe og fredagsbuketten? Lenke: https://influencere.wordpress.com/cbe-diverse/ Endret 26. april 2021 av Revenge o'Cavatina 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klaraku78 Skrevet 26. april 2021 #40811 Del Skrevet 26. april 2021 Hanne357 skrev (12 minutter siden): CBE har i dag publisert en oppsummering av forrige treningsuke på tiktok. Enten forstår de ikke grunnleggende kommunikasjon à la barneskolepensum (avsender sender et budskap til en mottaker) eller så driter de i sin egen påvirkningskraft. Jeg vet ikke hva som er tristest! Tiktok brukes primært av av barn og unge. Å publisere en treningsuke som består av hennes treningsregime er helt høl i huet. «Hun damen er tynn, hun løper 15 km om dagen, hvis jeg løper 15 km om dagen, blir jeg også tynn da?» er en HELT vanlig tanke å ha som ung. Man må ta mer ansvar i budskapene man sender denne målgruppen, det er jo til og med lover mot markedsføring rettet mot barn. Tiktok er korte, raske videoer uten kontekst, det burde advares om at dette programmet er for de som har løpt i flere år, ikke har annen sysselsetting enn å iscenesette den perfekte hverdagen og har en nesten ferdig utdannet PT (?) i husholdningen (jeg vet ikke om det står i kommentaren til videoen, men den er det mange unge som ikke tar seg tid til å lese) Hvis de ikke retter seg mot barn og unge, hvorfor i huleste bruke TikTok da? Hun har herma etter LK. Han har også lagt ut treningsuka si sånn som cbe har gjort nå. Han har ikke helt skjønt hva tik tok er. Han jo lagt ut over 30 nesten identiske videoer av at han løper... filmet seg selv med drone. Hvor morsomt eller interessant er det... Det er stort sett barn som har kommentert på CBE sine videoer. Og CBE takker som vanlig med hjerter. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 26. april 2021 #40812 Del Skrevet 26. april 2021 Vi er etter hvert en del mennesker som helt automatisk velger bort produkter som blir markedsført via enkelte påvirkere, fordi den type markedsføring knyttes til påvirkerens profil og det man forbinder med denne. Jeg assosierer bevisst eller ubevisst til hva jeg har sett av den enkelte påvirker når jeg ser et produkt markedsført av dem, altså reagerer jeg negativt og avstår fra kjøp dersom påvirkeren eksponerer barn, legger ut seksualiserte bilder eller bilder som objektifiserer kvinner, er løgnaktig eller lyver i sin visuelle kommunikasjon med publikum ved å retusjere kraftig eller posere slik at de fremstår usanne. Jeg aner altså ikke om balion eller twentyfour er bra eller ikke, de er bare uaktuelle. 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 26. april 2021 #40813 Del Skrevet 26. april 2021 Det er noe patologisk over oppførselen til Berg Eriksen og løgner. Redigeringsskandale, kommentarfelt skandale og nå altså jugd på seg en bachelor- grad. De bruker jo heller ikke barn i reklame, eller lar hunden trekke/gå så langt at den blir sliten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 26. april 2021 #40814 Del Skrevet 26. april 2021 (endret) Nijole skrev (1 time siden): "Jeg synes folk som bruker twf er lettlurte." "TURFOLK bruker ikke twentyfour." "TWF er egnet til kosetur." "Jeg er så sprek at jeg må ha ordentlig turtøy, for jeg er så tøff at jeg er ute i all slags vær og i krevende terreng". Dette er fritt gjenfortalt og tolket av meg (ikke kun av dine påstander). Jeg synes det virker som om man skal "Disse" cbe ved å si at produktene hun velger å reklamere for er elendig. Føler det blir lite objektivitet mtp på produktene og føler at hva man synes om selve produktet blir svært farget av at man ikke liker cbe. Kunne ønske fokuset heller lå på at de har valgt cbe og hva hun står for som ambassadør. Jepp. Og derfor kjøper jeg ikke klær fra twentyfour. Hun eksponerer barna - og twentyfour betaler tydeligvis for reklame for barneklær også, og hun har en historie med juks og løgn. Så slike produsenter handler jeg ikke fra. Men det handler selvsagt også om twentyfours manglende ivaretakelse av barns privatliv, like mye som cbes manglende ivaretakelse. Jeg har forøvrig en nikkers fra twentyfour. Den er for tett og klam til å være favoritt-turplagger mitt, dessverre. Og, ja, jeg skjønner at også barneklær må vises på modeller. Jeg foretrekker modeller hvis foreldre ikke har lagt ut tusenvis av bilder, -filmsnutter og tekst fra deres privatliv. Barn jeg ikke vet noe som helst om fordi foreldrene har gjort jobben sin og beskyttet privatlivet deres. Endret 26. april 2021 av pøbelsara 49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mousj Skrevet 26. april 2021 #40815 Del Skrevet 26. april 2021 Både stormberg og 24 er utmerket til dagsturer i godt vær, rimelige og ser bra ut. Har anorakk fra 24, de er ofte på tilbud og er jeg er fornøyd med den til slike turer. Den holder ikke mål på det mer ekstreme. CBE er neppe aktuell for spons fra Norrøna eller Bergans, helt annen målgruppe. Jeg ser ikke helt for meg en værbitt C med randoneeski, telt, fett hår og ruskevær på dag 4. Men hun har heller ikke prøvd å fremstille seg som en som går utenfor comfortsonen heller. Men de er veldig kortvarige disse samarbeidene? Det tar helt av i en periode, så er det over. Lenge siden det har blitt poledanset rundt kjøkkenbenken iført syntetiske blondetruser, grundig dokumentert. Men det er vel kanskje slik bransjen er? Alt er FANTASTISK under kampanjen, og så borte. Hva liker hun å gå i/ trene i/ være på tur i EGENTLIG? Det blir så lite troverdig når «fantastisk passform» bare er solgt ut til høystbydende for en kort periode. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 26. april 2021 #40816 Del Skrevet 26. april 2021 Lin11 skrev (34 minutter siden): Det er noe patologisk over oppførselen til Berg Eriksen og løgner. Redigeringsskandale, kommentarfelt skandale og nå altså jugd på seg en bachelor- grad. De bruker jo heller ikke barn i reklame, eller lar hunden trekke/gå så langt at den blir sliten. Mener du patetisk? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klementine Skrevet 26. april 2021 #40817 Del Skrevet 26. april 2021 For et innholdsløs liv. Evig jag etter å skape innhold på SOME. Ser flere og flere "hjemmeværende" fruer gjør det samme. Det går mye på repeat gitt. Jeg fatter ikke at de gidder. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Mrs Bella Skrevet 26. april 2021 Populært innlegg #40818 Del Skrevet 26. april 2021 (endret) lille sangfugl skrev (5 timer siden): Han er ikke ferdig med bachelor (vet mao ikke hvorfor han skriver at han var ferdig i 2016 på Linked-In..). I følge Caroline manglet han 60 sp for ett år siden, og skal fullføre PT før han *kanskje* fullfører ernæringen. Kilde: https://www.carolinebergeriksen.no/2020/04/02/netfit-news/comment-page-1/ Ut i fra svarene fra CBE i kommentarfeltet, så er det grunn til å lure på om LKE har fullført og bestått eksamen på ernæringsstudiet på Bjørknes. Hvis det stemmer, som hun sa, at han mangler 60 studiepoeng, så tilsvarer det 1/3-del av studiet. På skolens nettside står det at han ble ferdig med ernæringsstudiet i 2017. På hans egen LinkedIn står det 2016. CBE sa i fjor at han ikke hadde fullført. På de ulike profilene i SoMe har han ikke ført opp noe om ernæring. CBE svarte senest den siste uken svært diffust rundt ernæringsstudiet. Noe skurrer. https://bjorkneshoyskole.no/aktuelt/lars-kristian-nettstudent-bachelor-i-ernaering Fikk han studiet sponset? Fullførte han studiet uten å gjennomføre eksamen? Verd å merke seg: Ved endt utdanning, så kan studentene på Bjørknes ikke bruke tittelen ernæringsfysiolog. De skal bruke Bachelor i ernæring. https://www.dagbladet.no/nyheter/studenter-stevner-oslo-skole-for-retten---mener-de-ble-feilinformert/60449676 Og skolen tilbyr fremdeles studiet Bachelor i ernæring. Noe skurrer veldig i fremstillingen til CBE/LKE/Netfit mht fullførte og beståtte utdanninger, kompetanse og erfaring. Er PT-utdanningen gjennomført og bestått? Den ble jo utsatt. Endret 26. april 2021 av Mrs Bella Flyttet spørsmål om PT-utdanning 56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolltussa Skrevet 27. april 2021 #40819 Del Skrevet 27. april 2021 Justlooking skrev (2 timer siden): Mener du patetisk? Det riktige hadde vel vært å bruke begge ordene. Patologisk OG patetisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 27. april 2021 #40820 Del Skrevet 27. april 2021 Kollontaj skrev (6 timer siden): Helt sjukt. En 13-åring har kommentert. 😖 Da burde alle varsellampene deres blinke! 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå