Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
lillepersille123 skrev (9 timer siden):

Nå begynner det å gå for langt. Hun poserer veldig proana og suger inn halsen for å få mest mulig bein synlig. Jeg vet fordi jeg er ex anorektiker å gjør det der selv. Hun har et problem, det er veldig synlig for meg nå

Hva sa?😲

Visste ikke at det var mulig. Trodde det var kun magen man kunne gjøre det med. Må si at jeg ble litt sjokkert nå😳

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet
MaleficentAurora skrev (1 minutt siden):

Hva sa?😲

Visste ikke at det var mulig. Trodde det var kun magen man kunne gjøre det med. Må si at jeg ble litt sjokkert nå😳

Suger inn blir feil ord, hu strammer musklene der å strekker litt ekstra på nakken, suge inn halsen går ikke 

• Liker 13
Skrevet
Gull vaffel skrev (1 minutt siden):

Suger inn blir feil ord, hun strammer musklene der å strekker litt ekstra på nakken, suge inn halsen går ikke. 

Aha.. Ja da skjønner jeg mer av effekten. Noe som bare helt absurd ut. Må si meg enig at hun har gått for langt når gjeld dette fokuset rundt kroppen.

• Liker 10
Skrevet (endret)
123Frustrert skrev (15 minutter siden):

Jeg lurer mer og mer på hva fruen forsøker å formidle. Hva er det hun egentlig vil inspirer til og hva vil hun oppnå. Har hun mistet seg selv helt på veien? Har bloggen utviklet seg uten at cbe ikke har klart å stoppe ( eller har sett) dyrkelsen av eget ego. Den som blir inspirert av noe på denne bloggen må rope ut. Jeg skjønner faktisk ingenting. 

bildet er fra Instagram/story.https://imgur.com/a/K7xOAOi I dag har hun trent. Ja vel. Hva skal allikevel bilde fortelle? Jeg skjønner ikke annet enn at det er en ren og skjer dyrkelse av eget ego. Over her er det kommentert ang narsissisme. Og jeg kan ikke annet en å skjønne at det er rett.

Om du ikke har troa på at du selv er bedre og viktigere en alle andre, hvordan kan du da opptre sånn? 
ikke bare alle selfiene av seg selv, men også nå troen på at de ikke trenger å forholde seg til smittevern. Er det faan meg helt skrudd? 

9D59497C-41D0-48A3-BC22-8CA2DFA35355.png

Bildet formidler lite nyttig budskap til mottaker. Avsender fremstår med et fornøyd halvsmil og velger å legge budskapet i et fokus på brystparti og markerte knokler. Når ikke engang ansiktet er vendt mot mottaker, leser jeg det som distansering. Mottaker er bare en rekvisitt som avsender trenger for å sende budskapet om "flink til å være tynn" til.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 44
Skrevet
Klaraku78 skrev (2 timer siden):

Folk snakker om at Sophie Elise er et farlig forbilde, men jeg mener at CBE er da mye værre. Selv om Sophie viser mye kropp, og har hatt operasjoner, så føler jeg alikvel at det er mere ekte. Hun la jo nettopp ut et bilde av rompa hvor hun viste hva det har å si å posere. I tillegg har hun jo andre sider ved seg som feks bokklubb og at hun engasjerer seg i ting. CBE er værre fordi når hun legger ut bilder av seg selv, med filter og poseringer, så skal hun ha oss til å tro at det er slik hun virkelig ser ut. Jeg tror jeg aldri har sett et bilde hvor hun er avslappa og ikke tilgjort. På ski så er det bloggerfot, og i bilen så er det å løfte opp lårene slik at de skal se tynnere ut. Da gjelder trening så er det å holde inn magen, og prøve å stå i stillinger slik at rompa blir størst mulig. Aldri noe ekte treningsglede. Cbe fronter jo heller ikke noe annet enn fokus på kropp. Det virker som om det er det eneste hun bryr seg og, seg selv og kroppen.  

Jeg er helt enig. Sophie er noe helt annet. Dessuten viser hun at hun er sårbar og at livet ikke alltid går på skinner. Hun forklarer « gladelig» bakdelen ved operasjoner og at hun tidvis angrer. Jeg skjønner ikke at Sophie fikk gullbarbien fremfor cbe. 

• Liker 19
Skrevet

Vil si at CBE og SE er like farlig på hver sin måte som influencere. Jeg tipser ikke mine venninner og bekjente om de to. Fraråder også folk i diverse tråder om å følge de om man ikke vil bli hjernevasket av falskhet og løgner. Det virker som at folk flest er ganske så oppdatert på disse to influencere og vet at de ikke har noe godt som føre med dem.

Norges farligste fasadefrue!

Norges desiderte farligste forbildet!

• Liker 37
Skrevet (endret)

Jeg kom nettopp på at lke har sendt meg meldinger på Instagram. Jeg spurte hvorfor de forholdt seg til smittevern på cbe sin konto. Kommentaren ble slettet omtrent med en gang, brukeren min blokkert av fruen. 
Der ser man holdningen.. «jeg er glad livet mitt er såpass givende at jeg har mest fokus på meg selv» 

det er ikke noe vanskelig å se at disse har mest fokus på seg selv.. men det er jo nettopp derfor det er smittetiltak, for slike folk som tenker på seg selv skal få slippe å tenke, men bare gjøre som de får beskjed om. Men så har du noen som kun tenker på seg selv og hever seg over anbefalingene for å tilfredsstille sine egne behov. Disse kaller vi for bloggere med en god del narsissisme. 

(også er det så klart en god grunn til ikke å kommentere under eget fulle navn på insta, for man får alltid noe rask tilbake i form av PM. De klarer ikke å ta en helt grei debatt om smittevern åpent, det har de ikke kunnskap nok til.)

280B1D73-E371-4530-B69E-5355AAF735E1.png

Endret av 123Frustrert
  • Liker 43
Skrevet

Fysj. For en ufin fyr. 

• Liker 33
Skrevet
123Frustrert skrev (Akkurat nå):

Jeg svarte han at jeg var glad livet mitt var såpass innholdsrikt at jeg brydde meg om andre. Og at siden de ikke tok diskusjonen om smittevern offentlig så hadde de vel innsett at se har bæsjet på leggen. Kom ikke noe svar .. 

Du ble vel blokkert før han rakk å se svaret, synd, for det var et godt svar. Men de leser jo her inne, så godt mulig de får det med seg likevel 🤣 vil ikke vite av kritikk, men holder seg likevel oppdatert på kritikken. lol.

• Liker 28
Skrevet
blåbærpai skrev (4 minutter siden):

Du ble vel blokkert før han rakk å se svaret, synd, for det var et godt svar. Men de leser jo her inne, så godt mulig de får det med seg likevel 🤣 vil ikke vite av kritikk, men holder seg likevel oppdatert på kritikken. lol.

Jeg kan tilbudet skjønne at de ikke vil forholde seg til all kritikk, men noe må de faktisk ta til etterretning. Det er liksom ikke bare uberettiget kritikk synes jeg. Noe av kritikken før se virkelig tenke over og ta et standpunkt til, som de klarer å stå for og som de kan fronte. Grunnen til at jeg mener de må kunne stå for det de gjør er at de har valgt å ha dette inntektsgrunnlaget og har noen så kontroversielle synspunkter/ måter å vis seg på. Jeg tenker i førsteomgang på

- barneeksponering 

- thininspo 

- smittevern

- generelt fokus på kropp og ikke helse. 
- plastiske operasjoner, fillers, Restylane 

- fokus på at livet er så rosenrødt 

og alt dette i en smørje.

• Liker 38
Skrevet (endret)

Budskapet om at man ikke skal bry seg med hva andre gjør, men fokusere på seg selv, florerer i disse pandemitider. Jeg leste en veldig interessant artikkel om shaming, her:  https://slate.com/technology/2021/04/shame-covid-restrictions-psychology-public-health.html

Det er  interessant at mange mener at det å bry seg, er ufint og slemt og at det generelt drives av tvilsomme motiver. 

Jeg er selvsagt enig i at alle primært skal passe på seg selv. Men i disse tider, hvor vi har fått tydeliggjort at vi  som samfunn er avhengige av hverandre, mener jeg at  det selvsagt er OK både å bry seg, å tenke over hvilket eksempel man er for andre, og å påpeke når noen utsetter seg selv og andre for fare ved adferden sin. Hvor går grensen for hva man skal bry seg med og hva man skal la fare? 

Sier du fra hvis noen stjeler noe? Hvis noen kjefter høylytt på barna sine? Hvis de blir slått? Hvis noen kjører i fylla? Hvis noen kjører for fort? Hvis noen sykler uten hjelm?

Det er også interessant når man ser hvordan influencere, inkludert CBE, forholder seg til kritikk.Forsvarerne beskylder kritikere for å ikke ha noe liv, og at de må finne noe annet å bry seg om. Man shamer de man oppfatter som shamere, rett og slett.

Endret av pøbelsara
  • Liker 44
Gjest Lin11
Skrevet (endret)
123Frustrert skrev (1 time siden):

Jeg kom nettopp på at lke har sendt meg meldinger på Instagram. Jeg spurte hvorfor de forholdt seg til smittevern på cbe sin konto. Kommentaren ble slettet omtrent med en gang, brukeren min blokkert av fruen. 
Der ser man holdningen.. «jeg er glad livet mitt er såpass givende at jeg har mest fokus på meg selv» 

det er ikke noe vanskelig å se at disse har mest fokus på seg selv.. men det er jo nettopp derfor det er smittetiltak, for slike folk som tenker på seg selv skal få slippe å tenke, men bare gjøre som de får beskjed om. Men så har du noen som kun tenker på seg selv og hever seg over anbefalingene for å tilfredsstille sine egne behov. Disse kaller vi for bloggere med en god del narsissisme. 

(også er det så klart en god grunn til ikke å kommentere under eget fulle navn på insta, for man får alltid noe rask tilbake i form av PM. De klarer ikke å ta en helt grei debatt om smittevern åpent, det har de ikke kunnskap nok til.)

Fokus på seg selv og sitt er den gjennomgående moralske og etiske standarden disse to innehar. Det bekreftes hver dag på bedriftenes  IG konto/blogg. Et det fordi LKE er konfronterende og bitcher rundt, at Treasures AS går under radaren? Tenker da spesielt på mangel for respekt for smittevern. 

Endret av Lin11
Skrevet
Lin11 skrev (30 minutter siden):

Fokus på seg selv og sitt er den gjennomgående moralske og etiske standarden disse to innehar. Det bekreftes hver dag på bedriftenes  IG konto/blogg. Et det fordi LKE er konfronterende og bitcher rundt, at Treasures AS går under radaren? Tenker da spesielt på mangel for respekt for smittevern. 

Haha, tidenes sitat fra LKE! Burde tatovert det i panna, han.

• Liker 32
Skrevet
123Frustrert skrev (1 time siden):

Jeg er helt for at bedrifter skal kunne svare for seg i debatt, men jeg lurer litt på hvor profesjonelt de synes denne blokkering forså å sende DM med spydige kommentarer egentlig er. Hvis det kom ut at lederen av redaksjonen til et seriøst medieforlag satt og skrev stygge meldinger til enkeltindivider så tror jeg vedkommende raskt hadde blitt fratatt posisjonen sin, eller hvertfall fått sterk tilsnakk. Det er vel det som er gevinsten med å være egen sjef. Så lenge det ikke kommer for mye ut i det offentlige at man ikke greier å oppføre seg, så får de fortsatt sammarbeid og inntekt. Jeg tenker det sier mer om de som fortsatt ønsker å sammarbeide med denne bedriften og for min del sender det et klart signal om hvilke bedrifter jeg ønsker å støtte og ikke. Hadde vært interessant om mediene fikk dokumentasjon på bedriftens dårlige oppførsel via DM. Kunne muligens tørka vekk gliset deres hvis det ble til en mediesak.

• Liker 48
Skrevet

Han vet jo helt sikkert at det han svarer ikke er innafor, siden han velger PM og ikke bare poster spørsmål og svar  kommentarfeltet.

• Liker 45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...