Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Finlay
Skrevet (endret)

"Foreldrene til Poppy minner mistenkelig om en av Norges mest kjente bloggere og hennes mann."

Et av husene som historien kretser rundt må være inspirert av moteblogger Camilla Pihls funkisbolig på Skillebekk, og Phil har passende nok også en datter som faktisk heter ***** ..."

https://www.vg.no/rampelys/bok/i/7KRRy9/naar-barn-blir-allemannseie-i-sosiale-medier-bokanmeldelse-poppy-av-kristine-getz

Endret av Finlay
Skrevet
Lin11 skrev (6 timer siden):

Ser nå at referansene er også fra en annen influenser. «Navnet» i tittelen. 

den tok jeg ikke. Hvem?

• Liker 1
Gjest Lin11
Skrevet
PallePalle skrev (16 minutter siden):

den tok jeg ikke. Hvem?

Finlay skrev (18 minutter siden):

"Foreldrene til Poppy minner mistenkelig om en av Norges mest kjente bloggere og hennes mann."

Et av husene som historien kretser rundt må være inspirert av moteblogger Camilla Pihls funkisbolig på Skillebekk, og Phil har passende nok også en datter som faktisk heter ***** ..."

https://www.vg.no/rampelys/bok/i/7KRRy9/naar-barn-blir-allemannseie-i-sosiale-medier-bokanmeldelse-poppy-av-kristine-getz

Skrevet

Jeg ser for meg at boken er en krysning mellom Phil og cbe. Det aller meste passer til cbe, mens litt passer med Phil. 
håper virkelig de kan komme en sikkelig diskusjon rundt tema bloggerbarna i det offentlige rom. 

• Liker 30
Skrevet
loffen skrev (6 timer siden):

Hvordan får du det til å være stalking, når hun lever av å dele absolutt alt på nettet til alle og en hver?    

Hvis hun ikke vil bli diskutert, hvorfor legge ut alt da? Jeg f.eks, legger ut veldig lite av meg selv på det store internett, og gjett hva, jeg har ikke slike problemer som Monica Nyhus og CBE tisynelatene har; at folk reagerer på de de legger ut. 

:hoho: 

"Hun" deler ikke absolutt alt. Det er en bedrift. 

• Liker 5
Skrevet
pøbelsara skrev (2 timer siden):

Jeg har lest anmeldelsen og ett godt stykke på vei i boken. Det er relativt tydelig at forfatteren deler min oppfatning både om rosablogging og eksponering av barn. 

LOL. Mediabransjen har hatt tilgang til boken i noen dager...

• Liker 2
Skrevet

Men i alle....? Hva skjer her?

Skjermdump fra IG story. 

D25B3854-21DC-4F90-917C-2713B9196B29.png

C9962585-116F-440F-949F-9F212571F90E.png

• Liker 15
Gjest Lin11
Skrevet
Hallepalle2 skrev (8 minutter siden):

Skjermdump fra IG story. 

Er det samme dame som dette?

12A60AA7-4324-42C6-87E4-E75B444CFFCF.jpeg

Skrevet
Hektor skrev (32 minutter siden):

LOL. Mediabransjen har hatt tilgang til boken i noen dager...

Hva mener du? 

• Liker 5
Gjest Lin11
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (5 minutter siden):

Hva mener du? 

Det er bare den  sedvanlige person og brukerdebatten. Merkelig at noen har elefant -hukommelse når det gjelder brukere  på KG, men gullfiskhukommelse når det gjelder nevnte blogger og handlinger.

Endret av Lin11
Skrevet

@Luvinesta Jeg velger å flytte mitt svar til Kremmerhuset-diskusjonen fra SE-tråden inn hit hvor den hører hjemme. 

Jeg trenger ikke rulle noe som helst sted jeg 😘. Jeg fulgte godt med og vet hva jeg leste.

En person brukte sin mulighet som forbruker til å påvirke. Veldig bra hun ikke bare sluttet å handle hos Kremmerhuset men faktisk forklarte Kremmerhuset hvorfor hun ikke lengre ville være kunde. Det er tross alt lite poeng i å boikotte hvis ikke bedriften blir gjort oppmerksom på hvorfor og der med faktisk kan ta grep. Det er ikke svertekampanje å bruke til forbrukermakt. Bruken av uttrykket svertekampanje indikerer det skal være lite hold i påstandene eller de er overdrevne og det stemmer jo på ingen måte her. CBE.no bruker daglig barn som content og veldig ofte også i både merket og umerket reklame. Det er også mer enn godt nok hold i å si at CBE.no bedriver umerket reklame og kroppspress. Det er nesten daglige foreteelser på samme måte som barneeksponeringen. 

Jeg synes ikke noe om at barn publiseres på åpne profiler i det hele tatt. Men helt ærlig. Du (og CBE) kan da ikke sammenligne en liten ubetydelig profil med noen få barnebilder med de mangfoldige ti-tusenvis av eksponeringer som CBE.no påtvinger barn uten evne til å forstå konsekvensene av. Klart en åpen profil med noen barnebilder ikke er bra men CBE.no er mangfoldige tusenvis gange verre. En versting blant annet i form av mengde publiseringer og antall følgere på stories. Uttrykk som "dele hverdagsøyeblikk" er bare en måte å pent pakke inn noe skikkelig dritt som er det barneeksponeringen på CBE.no er. 

I tillegg så er det faktisk ikke slik at man fratas sin forbrukermakt hvis man ikke er 100% uskyldsren på alle områder. Jeg kan med all rett kritisere forurensende bedrifter og velge å ikke kjøpe fra dem selv om jeg ikke er 100% utslippsfri selv. Kommentaren din om at CBE "da skal få ta igjen" hører til på ungdomsskolen. Eller selv på ungdomsskolen blir slike barnslige hevnforsøk slått ned på. CBE er voksen men oppførte seg her mentalt som fjortis som ville hevne seg. 

Jo påpekningen at noen hadde sporet adressen er outing. Da fortelles alle at den bare er et kort googlesøk unna og det er faktisk utrolig ubehagelig å få rede på for personer som har lyst på å leve relativt anonymt. Vi er ikke alle som SE eller CBE som digger å dele intime detaljer som sexlivet sitt med alle som gidder å høre på liksom. Ikke glem heller at mannen til CBE tidligere har truet en meningsmotstander anonymt med at denne fortjente en kule for pannen. Det er ikke likevektig å skrive slikt på nett så klart den uthengte følte det var ekkelt. 

Til CBEs forsvar så var hun ikke alene i å trekke ned innrykket av Kremmerhuset. Den som svarte til å begynne med fra Kremmerhusets side var like ufin så perfekt par de der :yvonne:. Sammen klarte de å lage en "fin" standard på hvordan bedrifter ikke skal bruke sosiale medier. All svertingen sto de helt selv for. 

• Liker 39
Skrevet
Lin11 skrev (2 minutter siden):

Det er bare den  sedvanlige person og brukerdebatten.

Som jeg er fanden så lei av! 😠

• Liker 22
Skrevet
pøbelsara skrev (8 minutter siden):

Hva mener du? 

Eh ja :klo:. Jeg tolket den som et ædda bædda, de som jobber i media får boken før deg. Men det er jo veldig lite relevant for alle som ikke jobber som bokanmeldere. Som @Lin11 skriver - brukerdebatt. 

• Liker 11
Skrevet

NKVO

Debatten om bloggerbarna er utrolig viktig. Debatter kan bli løftet opp. Eller dratt ned. 

• Liker 2
Skrevet
Hallepalle2 skrev (53 minutter siden):

Skjermdump fra IG story. 

Jeg tenkte det samme. Veldig ukjent...

• Liker 17
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
Inocybe skrev (24 minutter siden):

Jeg synes ikke noe om at barn publiseres på åpne profiler i det hele tatt. Men helt ærlig. Du (og CBE) kan da ikke sammenligne en liten ubetydelig profil med noen få barnebilder med de mangfoldige ti-tusenvis av eksponeringer som CBE.no påtvinger barn uten evne til å forstå konsekvensene av. Klart en åpen profil med noen barnebilder ikke er bra men CBE.no er mangfoldige tusenvis gange verre. 

De gikk kanskje løs på flere profiler den dagen? Jeg ser at noen nevner at jeg hadde mange bilder ute og av «barn i uheldige situasjoner», men det stemmer ikke. Det var bare 4 bilder på min insta, og ingen av dem kan beskrives slik... 

Skrevet
Hektor skrev (2 timer siden):

"Hun" deler ikke absolutt alt. Det er en bedrift. 

Nei, sier du det, det visste jeg ikke. :roll: 

:ironi: 

• Liker 11
Skrevet

Det er nok på tide at instagram fjerner alle skjønnhetsfiltere.. For så mange forskjellige utseendet på en person på svært kort tid har jeg ikke sett på makan. CBE er totalt ukjennelig på sin instastory når hun ikke er med familien sin. Det er som at hun står opp å velger ut hvilket ansikt hun skal vise fram til verden, som ikke er hennes egen. Det er en sannhet I at; et ansikt har mange masker, men ikke på den måten akkurat.

• Liker 18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...