Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Dessverre tror jeg ikke slike runde formuleringer trenger inn hos de foreldrene som eksponerer barn. Argumentasjonen viser dessverre at de slett ikke har forstått problematikken; «vi legger bare ut delikate bilder, vi viser barnerommet uten barn, vi viser bare bilder bakfra, vi har spurt barna om det er greit at vi legger ut bilder, etc». Jeg tror barneombudet har rett i at det må komme klare retningslinjer, og jeg tror de må være uomtvistelige, gjerne fulgt av straffetiltak. Den omtalte dommen er en god påminnelse, men fordi barnevernet var inne i bildet, mener for eksempel bloggerforeldre at det ikke kan sammenlignes med hva de gjør. Hva mener bloggerforeldre er sensitiv informasjon? Kan man si at det bryter mot retten til privatliv å vise frem rommene til navngitte barn (adressen ligger på 1881)? Hva med innleid leksehjelp? Bilder av gråtende og frysende barn som har falt i vannet og ikke blir hjulpet på land før mor har tatt bilde til bloggen? Junior i tannlegestolen med tilhørende fortelling om tannlegeskrekk? Nakne barn i uheldige stillinger? Video av tenåringens treningsbukserumpe i slow motion? Jeg kunne kommet med en lang, lang rekke eksempler som jeg mener bryter klart mot barneloven og barnekonvensjonen, men så lenge foreldrene selv mener de bestemmer over barnas privatliv og hva som skal eksponeres, vil det bare bli flere og grovere eksempler.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Hvem var målgruppen igjen?? (Jf. siste IG bilde)

Nå har det tippet helt over! Hun kan umulig være klar over hvilke signaler hun sender med det bildet. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Pust skrev:

Nå har det tippet helt over! Hun kan umulig være klar over hvilke signaler hun sender med det bildet. 

Jeg tror hun vet meget godt hvilke signaler hun sender ved å legge ut et sånt bilde. Alt er nok nøye kalkulert fra hr og fru Eriksen 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, skruf skrev:

Jeg tror hun vet meget godt hvilke signaler hun sender ved å legge ut et sånt bilde. Alt er nok nøye kalkulert fra hr og fru Eriksen 

Jeg ser fansen fra livets harde reagerer med flammer og jubel ... Dette er svært likt hva Anna Rasmussen har fått grundig med pepper for, så hvorfor kopiere det man vet er ugreit? En ting er å vise rumpa i et ukeblad, men i samme konto som barnebilder?

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
Akkurat nå, Pust skrev:

Jeg ser fansen fra livets harde reagerer med flammer og jubel ... Dette er svært likt hva Anna Rasmussen har fått grundig med pepper for, så hvorfor kopiere det man vet er ugreit? En ting er å vise rumpa i et ukeblad, men i samme konto som barnebilder?

Jammen, jammen, jammen - det er jo så delikat ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bar hud og kropp er liksom siste greia for å få opp trafikken. Ler.... 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂😂😂😂 Jeg dauer. Altså det paret der. Spiller ikke på kropp/sex, merker reklame riktig, utleverer ikke barn.. sier de. Det eneste de faktisk ikke har er stil,klasse og integritet. 

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må bare le. 

Det er sikkert meningen at det skal være sexy, og det er det kanskje noen som syns også. Selv klarer jeg ikke la være å tenke på settingen rundt. 

‘Nå tar vi noen sexy bilder. På magen, tror jeg blir bra. Litt lenger ned med dyna, litt til, sånn ja. Løft litt på overkroppen så puppene vises, bare litt - må være delikat, vet du...’

De prøver så inderlig hardt, men får det bare ikke helt til. Og dette altså i skjønn forening med barnerom og familiesøndag på tur. 

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Jeg må bare le. 

Det er sikkert meningen at det skal være sexy, og det er det kanskje noen som syns også. Selv klarer jeg ikke la være å tenke på settingen rundt. 

‘Nå tar vi noen sexy bilder. På magen, tror jeg blir bra. Litt lenger ned med dyna, litt til, sånn ja. Løft litt på overkroppen så puppene vises, bare litt - må være delikat, vet du...’

De prøver så inderlig hardt, men får det bare ikke helt til. Og dette altså i skjønn forening med barnerom og familiesøndag på tur. 

I tillegg kommer jo heftig redigering i photoshop før bildet publiseres.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble nok bare helt sånn plutselig at Lassebasse dro av henne dyna for å ta bilde. Å plutselig lå bildet ute på Instagram.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 8.5.2019 den 19.50, nicecar skrev:

Bloggroboten og eksfotballfruemannen har aldri hatt noe som kan minne om sjarm. Kanskje litt i begynnelsen av bloggkarrieren, men så raskt de fikk litt popularitet så forsvant den sammen med ærligheten, moralen og alt annet de engang stod for.

Rett skal være rett. CBE har aldri stått for disse verdiene, og har aldri latt som noe annet heller. Man kan ikke miste noe man ikke har.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra både CBE og LKE la ut «sexy» bilde på Insta akkurat samtidig da. 🙄

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnebilder og halvnakne bilder er det som genererer likes på bedriftens instagram. De andre bildene, not so much. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ispahan skrev:

Ser at en tidligere FRPer som liker å feriere i Iran spør i kommentarfeltet om det er plass til en til i senga 🤮

Det er selvfølgelig ikke han. Det er en konto noen har opprettet i hans navn. Den kommenterer skit og svada på alle mulige kontoer hele tiden om dagen.....

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...