Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

I serien innafor så blir det forklart hvorfor influencere sånn som CBE og SE velger å sette merking helt nederste eller så pass høyt opp. Og det er fordi forbrukere skal se produktet først å fremst og ikke teksten om annonsering  reklamering øg sponsing. Det ville ha ødelagt hele påvirkningen av slaget om teksten var i takt med bildet.

På disse 4 screenhots fra IG storien så ser man tydelig hva CBE gjør. Hun framhever produktene istedenfor at bildet å merkingen er sammensveiset.

 

20201027_113820.jpg

20201027_113834.jpg

20201027_113843.jpg

20201027_113856.jpg

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CecilieX
1 time siden, Sursøtsaus skrev:

Jeg ser ikke på Bloggerne så det visste jeg ikke, men det synes jeg er utrolig synd og faktisk ikke en god nok unnskyldning. Det er greit nok at det er utenfor budsjettet til MyMuse, men da kan også CBE trekke sammarbeidet. Jeg er også temmelig sikker på at hun som faktisk er en av landets mest kjente bloggere med over ti år i bransjen ville fått muligheter om hun la om til bærekraftig promotering. Hadde hun fulgt den grønne bølgen som er i ferd med å bli trendy og inn så hadde muligens sammarbeidspartnere som er opptatt av dette også dukket opp og da hadde hun hatt muligheter til å kunne landsere mer bærekraftig og dyrere produkter. Hun er kanskje ikke like aktuell nå som hun var for ti år siden, men det har også noe med at hun fortsatt fronter utdaterte, kjedelige verdier som de færreste er interesserte i lengre. Hvis vi sammenlikner med f.eks Annijor så har vi en blogger som fokuserer på bærekraft (hovedsaklig, men jeg er kritisk til den reklameringen hun driver med for Weekday som er eid av HM) som har mindre erfaring i bransjen men som likevel har sitt eget klesmerke som etter det jeg har sett fronter bærekraft og kvalitet. Dette hadde nok CBE også kunne fått muligheten til å gjennomføre hadde hun vært interessert i det, men det er hun ikke.

Jeg tror bakgrunnen for dette er at CBE først og fremst er attraktiv når det gjelder å få til massekommunikasjon. Det er jo det som er hennes forse, gitt at hun når ut til et stort antall følgere. Da får annonsøren solgt et stort antall produkter dersom produktene ikke er for dyre. Mymuse sin forretningsidé er nettopp å selge i store kvanta via influencere.

Eksklusive merker er eksklusive fordi et fåtall har råd til dem. Når de blir allemannseie synker varemerkets verdi som en stein, slik som feks Michael Kors. Dessuten er det jo vesentlig at de assosieres med de riktige menneskene. Når CBE har brukt karrieren sin til å selge alt mellom himmel og jord, så er hun ikke å betrakte som spesielt attraktiv for de mest eksklusive merkene. Tidligere kjøpte hun jo en del dyre merker som hun viste frem, så det er mulig at et slikt samarbeid kunne ha vært interessant, men jeg tror hun tjener bedre på å selge annonseplass for produkter som masseproduseres og som et flertall har råd til. 

Personlig tror jeg omprofilering i en mer grønn retning er umulig, da hun jo faktisk er på minussiden hva gjelder miljøvennlige holdninger. Hun fronter og lever jo av et forbruk som er helt hinsides lite grønt. Mulig vegetarmat fortsatt er en mulig inngangsport? 

Interessant det du skriver om Annijor. Hun får jo ofte spalteplass når det gjelder å være velkledd. Uten at jeg har fulgt henne så nøye er mitt inntrykk av at hun stort sett har vist frem dyrere plagg som hun har kjøpt selv. Det igjen gjør jo at hun bygger seg et image som opptatt av mote. Slik fremstår det også i media. Sammen med Herr Gran, som også kjører frem dyre merker så underbygges jo dette imaget. CBE derimot viser jo ikke frem produkter som hun kjøper selv, men produkter som annonsøren vil selge via henne. Hva slags personlig stil hun har er vanskelig å si, hun elsker det hun til enhver tid får betalt for å elske. Og det er stort sett produkter som nettopp alle har mulighet til å kjøpe, selve grunnlaget for hvordan hun tjener penger. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille
28 minutter siden, CecilieX skrev:Hva slags personlig stil hun har er vanskelig å si, hun elsker det hun til enhver tid får betalt for å elske. Og det er stort sett produkter som nettopp alle har mulighet til å kjøpe, selve grunnlaget for hvordan hun tjener penger. 

 

Hun er jo veldig glad i ting med synlig LV-logo... 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syntes jeg disse undertøyskolleksjonene er helt forskjellig i stil, og kan dermed ikke sammenlignes. Jeg, og jeg tror flere med meg ikke akkurat tenker sex når de ser kolleksjonen til Jenny Skavlan. Her går det i funksjon, bekvemmelighet osv. Da ville det vært rart å se Jenny i sexy positur med rumpa i været og kom og ta meg blikk. Det blir dobbeltkommunikasjon og således dårlig reklame. Caroline sin MyMuse kolleksjon derimot. Den mer enn hinter til andre aktiviteter enn en løpetur eller en dag på jobben. Hadde hun stått rett opp og ned med blikket godt festet i kameraet hadde dette også vært dobbeltkommunikasjon og dårlig reklame for eget produkt. Pierre Robert, som Jenny designet for, baserer seg på komfort samtidig som det er pent. Dette er hverdagsplagg. MyMuse derimot er sensuelt, seksuelt. Det er kom og ta meg undertøy med flørtete blikk og høye hæler. Caroline treffer sådan  med hvordan hun fremstiller sitt undertøy. Er min mening.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille

Kommentarfeltet i bloggen bør være en god indikator på hvorfor hun er så mislikt hos mange. Ikke bare er hun arrogant, spydig og frekk, men sitter jo regelrett og lyver til leserne sine. 
Caroline Berg Eriksen har ikke designet noe som helst! Å velge farge på en cardigan er IKKE å designe. 
Husker bildene fra da hun «designet» vesker for Adax. Å sammenligne fargen på en leppestift med et stoff som skal være i vesken er ikke å «designe». 
Det er en regelrett hån mot alle som har sittet på skolebenken for å utdanne seg som designere!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tranedatter
6 minutter siden, Lille_Krokodille skrev:

Kommentarfeltet i bloggen bør være en god indikator på hvorfor hun er så mislikt hos mange. Ikke bare er hun arrogant, spydig og frekk, men sitter jo regelrett og lyver til leserne sine. 
Caroline Berg Eriksen har ikke designet noe som helst! Å velge farge på en cardigan er IKKE å designe. 
Husker bildene fra da hun «designet» vesker for Adax. Å sammenligne fargen på en leppestift med et stoff som skal være i vesken er ikke å «designe». 
Det er en regelrett hån mot alle som har sittet på skolebenken for å utdanne seg som designere!!! 

..for ikke snakke om de som faktisk HAR designet veskene, skoene, og nå underøyet! :snurt:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Ok, jeg har et undertøysrelatert spørsmål. Var som sagt innom MyMuse i går for å sjekke påstandene om at flere størrelser var i ferd med å bli utsolgt. 

Når jeg kjøper BH pleier jeg å se etter størrelse på omkrets og cup, typisk 75C. BHene fra kolleksjonen er i størrelse XS - L. Vil anta at de med liten byste vil få grei passform, men hva med de med større byste? Hva er egentlig forskjellen på bøyleløse BHer i str XS og L? Større trekant? Det virker unektelig litt rart å selge slike BHer i størrelse L, da man må anta at størrelsen sier noe om størrelsen på bysten. Jo større, jo tyngre, og med mindre du har silikon så trenger man vel litt støtte? 

🤔🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun leser snøsøsteren HVER jul? Kom den ikke ut for 1-2 år siden? 

Smører greit på disse influencerne.

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille
35 minutter siden, tranedatter skrev:

..for ikke snakke om de som faktisk HAR designet veskene, skoene, og nå underøyet! :snurt:

 

Ikke minst!!! 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, hippyskippy skrev:

Hun leser snøsøsteren HVER jul? Kom den ikke ut for 1-2 år siden? 

Smører greit på disse influencerne.

Det skal liksom være så idyll og tradisjoner, men dama selger jo bare barna sine. Ikke noe idyll over det. Jo, snøsøstern kom ut i 2018. 
og jeg klarer liksom ikke å tro at den beleste cbe var først ute, heller.

 

ser hun sletter for et godt ord i kommentarfeltet når hun får spørsmål om å spille på kropp, hun har svart at det gjør hun slettes ikke. Hun kan faktisk ikke skjønne at noen mener det.. men så sletter hun kommentarene. 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille
19 minutter siden, 123Frustrert skrev:

Det skal liksom være så idyll og tradisjoner, men dama selger jo bare barna sine. Ikke noe idyll over det. Jo, snøsøstern kom ut i 2018. 
og jeg klarer liksom ikke å tro at den beleste cbe var først ute, heller.

 

ser hun sletter for et godt ord i kommentarfeltet når hun får spørsmål om å spille på kropp, hun har svart at det gjør hun slettes ikke. Hun kan faktisk ikke skjønne at noen mener det.. men så sletter hun kommentarene. 

Hun sletter fordi hun vet at det er sant. Hun tør bare ikke stå for det hun gjør, for det vil få henne til å virke enda mer useriøs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, hippyskippy skrev:

Hun leser snøsøsteren HVER jul? Kom den ikke ut for 1-2 år siden? 

Smører greit på disse influencerne.

den kom ut i 2018

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, hippyskippy skrev:

Hun leser snøsøsteren HVER jul? Kom den ikke ut for 1-2 år siden? 

Smører greit på disse influencerne.

Den kom ut i 2018 ja.. At hun regel rett LYVER til leserne sine å følgere er pinlig å være vitne til.

Boken er så pass "fesk" for mange at dette er salgs triks for at de skal kjøpe begge bøkene. Det er slik jeg ser det.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, LilleSnupp skrev:

Hvor mye legger man inn for å få F-cup fra relativt små flate bryst?

jf. https://www.carolinebergeriksen.no/2020/10/25/caroline-berg-eriksen-x-my-muse-aw-2020/#comment-1194914

Fra Max c til F Cup.. det er minimum tre bh størrelser. https://imgur.com/a/iSa4LKD og på mymuse sin omtale av produktet står at cbe bruker XS.. 

kommentaren til cbe er noen år gammelt, men bryst vokser ikke naturlig tre størrelser av seg selv, selv om man har født barn og ammet to barn. 

Endret av 123Frustrert
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo Change helt sinnssyke størrelser, så med mindre hun brukte B/C i Change før så har de nok ikke «vokst» fullt så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Lopploella skrev:

Aldri hatt noe fra Change, men F ser jeg for meg som noe mye større enn det. 

Jeg har H-cup hos Change, og C hos HM 🤪

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...