Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

På den videoen ja. Men ikke generelt sett. Det har blitt dokumentert langt mer noe annet. 

Syns jeg ser samme dama jeg. 
 

og så vil jeg tilføye at jeg syns flere modeller på bilder ikke ligner seg selv i det hele tatt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Klink skrev:

Syns jeg ser samme dama jeg. 
 

og så vil jeg tilføye at jeg syns flere modeller på bilder ikke ligner seg selv i det hele tatt. 

Da gjør du vel det. Noe vi da kan si oss enig om  å være uenig på det. Bilder å videoer sier noe annet enn hva dine å mine ord gjør måtte ha og si.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la merke til at hun har fått færre følgere på Instagram, det tyder vel ikke bra når følgerene faller av i stedet for å øke. Enda så virker det som hun har tenkt å satse mer på IG enn på bloggen. 🤔 

Så nettopp på IG storyen at hun bruker noen poseringsteknikker, unødvendig å se slankere ut over midjen når man allerede er tynn. 😟 

En annen ting, leste en kommentar fra henne der hun sier at bildene fra undertøyskolleksjonen absolutt ikke var basert på sex (noe i den duren) - hva skal man si? 😂

 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Snødronninga skrev:

Jeg la merke til at hun har fått færre følgere på Instagram, det tyder vel ikke bra når følgerene faller av i stedet for å øke. Enda så virker det som hun har tenkt å satse mer på IG enn på bloggen. 🤔 

Så nettopp på IG storyen at hun bruker noen poseringsteknikker, unødvendig å se slankere ut over midjen når man allerede er tynn. 😟 

En annen ting, leste en kommentar fra henne der hun sier at bildene fra undertøyskolleksjonen absolutt ikke var basert på sex (noe i den duren) - hva skal man si? 😂

 

Løg atter løgn.. Bildene sier noe annet hva hun sier selv. Hadde ikke bildene talt for seg selv så ville det ikke ha vært ett tema om det her på forumet. Jeg tror ikke CBE klare lengre å skille mellom hva det vil si å spille på sex og ikke, siden hun har gjort det så lenge og over flere år.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille
1 time siden, MaleficentAurora skrev:

Løg atter løgn.. Bildene sier noe annet hva hun sier selv. Hadde ikke bildene talt for seg selv så ville det ikke ha vært ett tema om det her på forumet. Jeg tror ikke CBE klare lengre å skille mellom hva det vil si å spille på sex og ikke, siden hun har gjort det så lenge og over flere år.

Det tror jeg også. For henne er det tydeligvis helt vanlig å vise frem ganske mye hele tiden. At andre som ikke viser seg frem hele tiden synes poseringene hennes og fokus på rompe og pupper er å spille på kropp og sex, det evner hun ikke å forstå. 
Men slik er det vel å leve i en rosa boble 24/7. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lille_Krokodille skrev:

Det tror jeg også. For henne er det tydeligvis helt vanlig å vise frem ganske mye hele tiden. At andre som ikke viser seg frem hele tiden synes poseringene hennes og fokus på rompe og pupper er å spille på kropp og sex, det evner hun ikke å forstå. 
Men slik er det vel å leve i en rosa boble 24/7. 

Hvis man ser det i sammenheng med eksponeringen av egne mindreårige også, så kan man vel si at bobla er komplett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Klink skrev:

Men det kommer vel an på hvilken undertøy det er snakk om? Er hennes valg om hun vil framstå som glamourmodell. 
jeg vet da om andre, som har jobbet som glamourmodeller, som også har barna i tillegg til halvnakne bilder av seg på blant annet Facebook. Og som har en del følgerne nettopp på grunn av tidligere jobb og kjendisstatus. Null problem syns jeg. 

Åja, om du vet om andre, så er det jo helt greit å eksponere barn i samme feed som mor sitter tilsynelatende nypult i rotete sengetøy og baser rundt sammen med to menn i senga mens den string(av)kledde rumpen er i fokus. 

Siden du vet om andre. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta

Den følelsen.. altså, etter en økt med noe presserende, noe komplisert, noe tungt, når man har strukket seg litt ekstra for å få ting til å gå sammen på jobb, og tar en pause med nettaviser og instagram: Begynner det ikke å bli svært, svært mye av at CBE.no publiserer bilder av at hun ser forelsket på seg selv i speilet eller kamera? Det er jo helt vilt som det er nå.

Tidligere var bildene av CBE  på bloggen først og fremst gjennom andres blikk. På gata, hjemme, i butikker, ofte i litt paparazzistil. Etter at Instagram og instastory har blitt mer og mer sentralt i virksomheten har det blitt mer og mer av at CBE.no viser bilder av hun ser på seg selv. Hvem i alle dager er interessert i å se på at noen så til de grader ser forelsket på seg selv i speilet eller selfiekameraet på telefonen? Hva for slags produkt er dette? Og for hvilken målgruppe?

Er det provoserende? Ja, på den måten man blir provosert når noen ikke er med og drar lasset men heller står og ser seg i speilet mens andre jobber. På den andre siden er det heller ikke oppfattet som særlig  sunt: Forskning viser at selfieposting kan henge sammen med lavere selvtillit: https://forskning.no/psykologi-barn-og-ungdom/selfier-svekker-selvtilliten/285487, kan føre til dårligere humør og tilfredshet med egen kropp: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1740144517305326, lavere selvfølelse og fornøydhet med livet: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0736585315301350. Selfieposting kan også være forbundet med narsissisme: https://www.psychologytoday.com/us/blog/why-bad-looks-good/201808/the-kind-selfies-most-often-taken-narcissists. Det problematiske ved selfiebruk kan særlig være knyttet til redigering av bildene for eksempel filterbruk https://digest.bps.org.uk/2020/03/12/taking-selfies-is-probably-fine-for-your-self-esteem-editing-them-might-not-be/.

Ikke veldig i tråd med det såkalt sunne fokuset til virksomheten med andre ord. Netfit-navnet blir veldig misvisende når nettbruken ikke framstår sunt for verken mental helse eller sjel. Det kan synes som de mister grepet om eget produkt. Hvilken inspirasjon eller virkelighetsflukt er det i å se på folk som ser ut som de er forelsket i eget, til og med filtrerte speilbilde? Da er det godt å gå tilbake til sin egen jobb og vite at man bidrar i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caroline Berg-Eriksen har flere ganger vist at de ikke behersker å lage en sammenheng mellom bilde og tekst. Det hjelper ikke at hun mener det motsatte av leserne når hun feiler i det viktigste, budskapet. 
Det verste eksemplet var da hun postet bildet av seg selv i hotellsuiten mens hun velter seg i luksus og ser ut av vinduet ned på de stakkars uteliggerne og er takknemlig for alt hun har. Da tenkte jeg at det må ha klikket et sted i hodet på henne. Nå er det undertøy med et enormt fokus på kropp. Null innsikt der heller. Hun liker å vise seg frem og nå tar det helt av uten klær. Det gjelder også all den maniske treningen hun driver med i magetopper. Det er godt å ha en normal jobb for hva gjør det med en person som stirrer på seg selv i mobilen og i speilet hele dagen? 

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snøsøta skrev:

Den følelsen.. altså, etter en økt med noe presserende, noe komplisert, noe tungt, når man har strukket seg litt ekstra for å få ting til å gå sammen på jobb, og tar en pause med nettaviser og instagram: Begynner det ikke å bli svært, svært mye av at CBE.no publiserer bilder av at hun ser forelsket på seg selv i speilet eller kamera? Det er jo helt vilt som det er nå.

Tidligere var bildene av CBE  på bloggen først og fremst gjennom andres blikk. På gata, hjemme, i butikker, ofte i litt paparazzistil. Etter at Instagram og instastory har blitt mer og mer sentralt i virksomheten har det blitt mer og mer av at CBE.no viser bilder av hun ser på seg selv. Hvem i alle dager er interessert i å se på at noen så til de grader ser forelsket på seg selv i speilet eller selfiekameraet på telefonen? Hva for slags produkt er dette? Og for hvilken målgruppe?

Er det provoserende? Ja, på den måten man blir provosert når noen ikke er med og drar lasset men heller står og ser seg i speilet mens andre jobber. På den andre siden er det heller ikke oppfattet som særlig  sunt: Forskning viser at selfieposting kan henge sammen med lavere selvtillit: https://forskning.no/psykologi-barn-og-ungdom/selfier-svekker-selvtilliten/285487, kan føre til dårligere humør og tilfredshet med egen kropp: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1740144517305326, lavere selvfølelse og fornøydhet med livet: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0736585315301350. Selfieposting kan også være forbundet med narsissisme: https://www.psychologytoday.com/us/blog/why-bad-looks-good/201808/the-kind-selfies-most-often-taken-narcissists. Det problematiske ved selfiebruk kan særlig være knyttet til redigering av bildene for eksempel filterbruk https://digest.bps.org.uk/2020/03/12/taking-selfies-is-probably-fine-for-your-self-esteem-editing-them-might-not-be/.

Ikke veldig i tråd med det såkalt sunne fokuset til virksomheten med andre ord. Netfit-navnet blir veldig misvisende når nettbruken ikke framstår sunt for verken mental helse eller sjel. Det kan synes som de mister grepet om eget produkt. Hvilken inspirasjon eller virkelighetsflukt er det i å se på folk som ser ut som de er forelsket i eget, til og med filtrerte speilbilde? Da er det godt å gå tilbake til sin egen jobb og vite at man bidrar i samfunnet.

Spot on 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Pustogpes said:

Fisker etter Hoka-spons? Dette er vel minst tredje runden hun viser frem skoene med navn...uten at det reklame!!! 
 

Men altså, det er jo såååå mange som spør, og da må jo frua fortelle om disse heeelt magiske skoene.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pustogpes skrev:

Fisker etter Hoka-spons? Dette er vel minst tredje runden hun viser frem skoene med navn...uten at det reklame!!! 
 

Kanskje de ikke er interessert 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Surikatt skrev:

Kanskje de ikke er interessert 

Krysser fingrene for det - i så fall gir jeg mine «nye» Hoka sko til noen som trenger det 🤞

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg skal finne frem popcornet eller puten egentlig 😱. Jeg blir flau av å lese kommentaree på mine 13 og 14-åringenes insta; "du er så fin", " babe", "tjihi nei det er du som er hot" osv osv og jeg blir flau når de stirrer og stirrer på seg selv i speil, vinduer og selfier. Og prøver å prate med de om selvdigging og at de kan være fine, naturlige og flotte og vakre, uten å være selvopptatt og med kroppseksponering. Men dette? Dette er en dame som er 20 år eldre kvinne som selvsagt bestemmer selv, og velger da å bruke sin stemme på å fremstå på storier og innlegg som en fjortis bergtatt av seg selv. Vakre mennesker er vakrest når de oppfører seg naturlig. Både med og uten klær! Men snart er det jul og vi får litt variasjon med plettfrie amerikanske familiebilder....  Klarer enda ikke bestemme meg for om jeg skal lene meg tilbake med popcornet eller gjemme meg bak puta! 😱

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Pustogpes said:

Krysser fingrene for det - i så fall gir jeg mine «nye» Hoka sko til noen som trenger det 🤞

Samme her! Forguder mine fjellsko av merket Hoka. Håper virkelig de ikke inngår noe samarbeid med denne ufine og løgnaktige bedriften. Da blir det ikke flere sko fra dette merket, for å si det sånn.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Minnie Mus skrev:

Samme her! Forguder mine fjellsko av merket Hoka. Håper virkelig de ikke inngår noe samarbeid med denne ufine og løgnaktige bedriften. Da blir det ikke flere sko fra dette merket, for å si det sånn.

Nei vet du, det var det første jeg og tenkte. Jeg er Hoka-fan på min hals men da blir det nytt merke på meg. Det er rart med hvordan vi forbrukerer tenker, en viktig bit av beslutningsprosessen om å kjöpe noe handler også om å ha lyst til å handle produktet, ikke bare om behov og egenskaper. Og der er jo alle forskjellige. 😁

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, ingo said:

Nei vet du, det var det første jeg og tenkte. Jeg er Hoka-fan på min hals men da blir det nytt merke på meg. Det er rart med hvordan vi forbrukerer tenker, en viktig bit av beslutningsprosessen om å kjöpe noe handler også om å ha lyst til å handle produktet, ikke bare om behov og egenskaper. Og der er jo alle forskjellige. 😁

Sant. For min del, handler det mye om hva bedriften, i dette tilfellet, CBE&CO, står for. Jeg kjøper ikke merker som denne bedriften reklamerer for, da de i mine øyne fronter kroppspress, løgn, forsøppling, overforbruk, utlevering og bruk av mindreårige for å tjene penger, driter i regler og lover, jager gjerne bort en fugl fra redet sitt for å få tatt bilder og filme frua som bader, tigge etter hjelpemidler som feks hyssing og saks når de prøver å agere at de er empatiske mennesker som skal hjelpe fattige osv osv. Listen er lang, kunne skrevet en hel bok om hva som gjør at jeg ikke støtter noe av hva disse menneskene reklamerer for.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne at de tar seg betalt for å fronte plukking av søppel og Redd Barna. Kjenner eller vet faktisk ikke om en sjel som tar seg betalt for å hjelpe mennesker i nød....utenom cbe

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Minnie Mus skrev:

Sant. For min del, handler det mye om hva bedriften, i dette tilfellet, CBE&CO, står for. Jeg kjøper ikke merker som denne bedriften reklamerer for, da de i mine øyne fronter kroppspress, løgn, forsøppling, overforbruk, utlevering og bruk av mindreårige for å tjene penger, driter i regler og lover, jager gjerne bort en fugl fra redet sitt for å få tatt bilder og filme frua som bader, tigge etter hjelpemidler som feks hyssing og saks når de prøver å agere at de er empatiske mennesker som skal hjelpe fattige osv osv. Listen er lang, kunne skrevet en hel bok om hva som gjør at jeg ikke støtter noe av hva disse menneskene reklamerer for.

Samme her. Jeg unngår alt som reklameres for på den bloggen. Den har en veldig motsatt reklameeffekt på meg. (Svisker har jeg riktignok til juleribba fortsatt).

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...