Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 minutter siden, Minnie Mus skrev:

Sant. For min del, handler det mye om hva bedriften, i dette tilfellet, CBE&CO, står for. Jeg kjøper ikke merker som denne bedriften reklamerer for, da de i mine øyne fronter kroppspress, løgn, forsøppling, overforbruk, utlevering og bruk av mindreårige for å tjene penger, driter i regler og lover, jager gjerne bort en fugl fra redet sitt for å få tatt bilder og filme frua som bader, tigge etter hjelpemidler som feks hyssing og saks når de prøver å agere at de er empatiske mennesker som skal hjelpe fattige osv osv. Listen er lang, kunne skrevet en hel bok om hva som gjør at jeg ikke støtter noe av hva disse menneskene reklamerer for.

Helt utafor slik jeg ser at varemerket Hoka fremstår frem til nå. Og for et sammensurium av reklame på cbe; g-string med fransk musikk, negler, lekestuer, hårklemmer og ballonger. Så Hoka hvis du hører meg nå; tenk dere om 🤣🤣🤣🤣

• Liker 31
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Minnie Mus skrev:

Sant. For min del, handler det mye om hva bedriften, i dette tilfellet, CBE&CO, står for. Jeg kjøper ikke merker som denne bedriften reklamerer for, da de i mine øyne fronter kroppspress, løgn, forsøppling, overforbruk, utlevering og bruk av mindreårige for å tjene penger, driter i regler og lover, jager gjerne bort en fugl fra redet sitt for å få tatt bilder og filme frua som bader, tigge etter hjelpemidler som feks hyssing og saks når de prøver å agere at de er empatiske mennesker som skal hjelpe fattige osv osv. Listen er lang, kunne skrevet en hel bok om hva som gjør at jeg ikke støtter noe av hva disse menneskene reklamerer for.

Må bare si at jeg ikke kommer over at de faktisk posta et innlegg i fjor om at de trengte hyssing og saks til å pakke inn julegaver. 

• Liker 34
Skrevet
9 minutter siden, Rubella skrev:

Må bare si at jeg ikke kommer over at de faktisk posta et innlegg i fjor om at de trengte hyssing og saks til å pakke inn julegaver. 

Det er virkelig ikke til å tro. 

• Liker 11
Skrevet
1 time siden, Rubella skrev:

Det er så ille

• Liker 8
Skrevet

Irriterer meg over navnet "Omvendt julenisse". Hva betyr det? Det motsatte av en snill julenisse? Er da dette en ikke-snill julenisse som kommer på døra? Eller hva er det som er omvendt her? Er det julenissen som FÅR gavene? For et misvisende og uklart navn. Jeg skjønner ikke hva som ligger i begrepet. Sender en kommentar og spør CBE jeg. 

• Liker 28
Skrevet
1 time siden, Rubella skrev:

Det er gjerrighet på et helt nytt nivå. 

Bare gå i butikken og kjøp det som mangler, ikke tigg. Det koster ca det samme som spraytan'en på lillefingeren din, Caroline. 

• Liker 15
Skrevet (endret)

La oss håpe at med det solide overskuddet bedriften hadde i fjor, så vil de ha råd til både bensin, hyssing, og bilvask.

Endret av Lin11
Skrevet
18 minutter siden, Ellevira skrev:

Irriterer meg over navnet "Omvendt julenisse". Hva betyr det? Det motsatte av en snill julenisse? Er da dette en ikke-snill julenisse som kommer på døra? Eller hva er det som er omvendt her? Er det julenissen som FÅR gavene? For et misvisende og uklart navn. Jeg skjønner ikke hva som ligger i begrepet. Sender en kommentar og spør CBE jeg. 

Det trenger du ikke. Organisasjonen Omvendt julenisse har erkjent at det er et dårlig navn, men nå er det innarbeidet, så de beholder det. Husker ikke kilden på dette, men mener det var et intervju med de som først startet det (ikke CBE og LKE).

• Liker 11
Skrevet
2 timer siden, Rubella skrev:

Ble det ikke tigget etter sponset bilvask på bilene som ble brukt til gaveutdelingen også, eller husker jeg helt feil...? 

• Liker 11
Skrevet (endret)

.

Endret av Revenge o'Cavatina
poenget ble borte da tråden ble ryddet.
  • Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på opphavsrett.

Måne, admin.

Skrevet
18 minutter siden, Fjugur skrev:

Ble det ikke tigget etter sponset bilvask på bilene som ble brukt til gaveutdelingen også, eller husker jeg helt feil...? 

Er det til deres fordel og null utgifter så tigger de vel der det tigges kan, og mulig du husker rett, for jeg kan også erindre noe slikt, men er ikke sikker :)

• Liker 8
Skrevet

Men selvom de tjener på omvendt julenisse, (om de gjør det eller ikke vet jeg ikke, og bryr meg ikke) og om noen synes navnet er teit, så er det vell mye bedre og hjelpe 20 familier og barn til og ha en fin jul, enn att de ikke har det, eller? Bare spør liksom. 

• Liker 5
Gjest Lavande
Skrevet (endret)

@Izibelli

Vet du om de 20 familiene med barn ikke ville ha fått hjelp,  hvis det ikke var for cbe.no og Omvendt Julenisse?

Jeg oppfattet at cbe.no "konkurrerte" med andre hjelpeorganisasjoner i fjor om innsamling av penger/gaver, men hvis det ikke var tilfelle,  så har du ett poeng. 

Endret av Lavande
Skrevet
5 minutter siden, Lavande skrev:

Vet du om de 20 familiene med barn ikke ville ha fått hjelp,  hvis det ikke var for cbe.no og Omvendt Julenisse?

Jeg oppfattet at cbe.no "konkurrerte" med andre hjelpeorganisasjoner i fjor om innsamling av penger/gaver, men hvis det ikke var tilfelle,  så har du ett poeng. 

Men det er vell nok av folk som trenger hjelp, så tror ikke det er noen konkuranse på det. Evnt så fikk de mer, som kan brukes på bursdager og mat som varer lengre enn bare julen. Synes det bare er fint jeg😊

• Liker 1
Gjest Lavande
Skrevet (endret)

@Izibelli

I et lokalsamfunn når man ikke nødvendigvis ut til flere, selv om man oppretter x-antall hjelpeorganisasjoner. Det hadde nok vært bedre om cbe.no samarbeidet med eksisterende organisasjoner. Da kunne de mest sannsynlig ha begrenset driftskostnadene og hjelpt flere.

Endret av Lavande
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet

Jeg synes ikke de burde drive med denne typen virksomhet. Bare det at de skulle sjekke opp folk som søkte for å være sikre på at ingen «skulle jukse til seg noe» viser bare hvilket syn de har på andre mennesker. 
De tigger til seg hyssing, papir og sponset bil, for de kan jo ikke sponse noe av dette selv. Allikevel så forklarer de foran åpent kamera hvor godt det er å kunne hjelpe andre, mens øynene blir tårefylt av egen godhet. 
De tar seg betalt av veldedige organisasjoner, mens de sitter foran den sponsede kakkelovnen og sender gode tanker til de fattige barna som fryser. 

Spar meg. 

Skrevet (endret)
16 minutter siden, Lille_Krokodille skrev:

Jeg synes ikke de burde drive med denne typen virksomhet. Bare det at de skulle sjekke opp folk som søkte for å være sikre på at ingen «skulle jukse til seg noe» viser bare hvilket syn de har på andre mennesker. 
De tigger til seg hyssing, papir og sponset bil, for de kan jo ikke sponse noe av dette selv. Allikevel så forklarer de foran åpent kamera hvor godt det er å kunne hjelpe andre, mens øynene blir tårefylt av egen godhet. 
De tar seg betalt av veldedige organisasjoner, mens de sitter foran den sponsede kakkelovnen og sender gode tanker til de fattige barna som fryser. 

Spar meg. 

Hva vet du om hvorfor de eventuelt gjør det? Kan det være at se som har drevet med dette tidligere og har erfaring, dessverre har sett at det er noen som ønsker å få ting gratis selv om de ikke har behov for det. Som igjen kan resultere at folk som virkelig trenger å få hjelp ikke får det. Nå er dessverre ikke slik at alle mennesker er ærlige og ta en liten bakgrunnsjekk må være helt greit. Når folk drar til Nav og har behov for akutt økonomisk hjelp, så gjør de også undersøkelser. Det handler da selvfølgelig ikke om at  de har et dårlig syn på andre mennesker, da hadde de ikke satt i gang dette. Du virker forutinntatt og like greit å vite litt om bakgrunnen før en kommer med nedsettende karakteristikker. Selv dette tiltaket som ekteparet CBE gjør for å hjelpe andre blir kritisert. Det bare viser hvordan denne tråden er. 

Endret av Lin10
  • Liker 7
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
13 minutter siden, Lin10 skrev:

Hva vet du om hvorfor de eventuelt gjør det? Kan det være at se som har drevet med dette tidligere og har erfaring, dessverre har sett at det er noen som ønsker å få ting gratis selv om de ikke har behov for det. Som igjen kan resultere at folk som virkelig trenger å få hjelp ikke får det. Nå er dessverre ikke slik at alle mennesker er ærlige og ta en liten bakgrunnsjekk må være helt greit. Når folk drar til Nav og har behov for akutt økonomisk hjelp, så gjør de også undersøkelser. Det handler da selvfølgelig ikke om at  de har et dårlig syn på andre mennesker, da hadde de ikke satt i gang dette. Du virker forutinntatt og like greit å vite litt om bakgrunnen før en kommer med nedsettende karakteristikker. Selv dette tiltaket som ekteparet CBE gjør for å hjelpe andre blir kritisert. Det bare viser hvordan denne tråden er. 

CBE fikk mye ros i denne tråden da prosjektet ble kjent. Dét har visst gått deg hus forbi. Så beleilig..... 

Det er IKKE greit at CBE og mannen sjekker opp facebookkontoene til folk, nei. At noen var på ferie to år i forveien betyr ikke at de ikke kan sitte i en vanskelig situasjon nå. Hadde CBE vært så genuint opptatt av å hjelpe folk som du påstår, hadde hun fint kunnet kjøpe den helsikes hyssingen sin av egne penger. Det er fokus på egen godhet som gikk igjen i innleggene om Omvendt Julenisse, ikke givergleden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...