Gjest YtreYtterst Skrevet 21. oktober 2020 #30041 Skrevet 21. oktober 2020 6 hours ago, Vindmølle said: Idag ble jeg faktisk litt inspirert av middagsoppskriften som ble lagt ut. Det så godt ut. Men, er det meg eller hun som er helt ute å kjøre med porsjonene? Hun skriver at oppskriften er til 2 voksne og 2 barn (og hennes unger er større enn mine). Men mengden mat er jo alt for liten? Det hadde blitt ramaskrik rundt vårt middagsbord hvertfall. 500g fisk, ca 800g grønnsaker og fet saus? Er det en fullverdig middag for 4 personer? Reagerte på det samme, og har sett lignende eksempler flere ganger. Det hun legger opp til er såvidt middag for to her i huset tipper jeg. Så kan man vel argumentere for at vi ikke ser hele bildet eller alle måltider som spises i huset, men likevel. Jeg kunne sikkert spist hele det måltidet alene hvis jeg for eksempel kom rett fra trening..
Halle-Palle Skrevet 21. oktober 2020 #30042 Skrevet 21. oktober 2020 1 time siden, LilleSnupp skrev: Ifølge henne er det uønskede kommentarer hun har skjult, når noen etterspør hvilke type kommentarer det er. Men hvorfor skjule, tro? Hun har ellers ikke problemer med å slette kommentarer. 9
Minnie Mus Skrevet 21. oktober 2020 #30043 Skrevet 21. oktober 2020 19 minutter siden, YtreYtterst said: Reagerte på det samme, og har sett lignende eksempler flere ganger. Det hun legger opp til er såvidt middag for to her i huset tipper jeg. Så kan man vel argumentere for at vi ikke ser hele bildet eller alle måltider som spises i huset, men likevel. Jeg kunne sikkert spist hele det måltidet alene hvis jeg for eksempel kom rett fra trening.. Enig. Mengden i disse oppskriftene er alt for lite mat til en aktiv familie på 2 unger og 2 voksne. 8
neon_sun Skrevet 21. oktober 2020 #30044 Skrevet 21. oktober 2020 6 timer siden, Vindmølle skrev: Idag ble jeg faktisk litt inspirert av middagsoppskriften som ble lagt ut. Det så godt ut. Men, er det meg eller hun som er helt ute å kjøre med porsjonene? Hun skriver at oppskriften er til 2 voksne og 2 barn (og hennes unger er større enn mine). Men mengden mat er jo alt for liten? Det hadde blitt ramaskrik rundt vårt middagsbord hvertfall. 500g fisk, ca 800g grønnsaker og fet saus? Er det en fullverdig middag for 4 personer? Nei, altså, vi er 2 voksne og 2 barn på 2 og 4 år og vi spiser lett 4 fileter med laks. Og da er vi ikke veldig storspiste heller. 9
MaleficentAurora Skrevet 21. oktober 2020 #30045 Skrevet 21. oktober 2020 Litt artig at hun nevner reklame som er en av kommentarene som går under skjult😉 Tror ikke på det med ulike politiske budskaper..... 5
Gjest Lin11 Skrevet 21. oktober 2020 #30046 Skrevet 21. oktober 2020 Skulle vært bullshit filter på IG.
Minnie Mus Skrevet 21. oktober 2020 #30047 Skrevet 21. oktober 2020 Så merkelig at CBE skal få sååå mange spam kommentarer på insta? Jeg har også åpen profil der, og har aldri opplevd å få spam kommentarer. Men nå legger jo jeg ut et innlegg knapt en eller to i uka da, ikke hele dagen sånn som CBE gjør 4
123Frustrert Skrevet 21. oktober 2020 #30048 Skrevet 21. oktober 2020 40 minutter siden, Minnie Mus skrev: Så merkelig at CBE skal få sååå mange spam kommentarer på insta? Jeg har også åpen profil der, og har aldri opplevd å få spam kommentarer. Men nå legger jo jeg ut et innlegg knapt en eller to i uka da, ikke hele dagen sånn som CBE gjør Ikke jeg heller. Det er også veldig rart at det på akkurat dette innlegget skal komme så mye reklame, det er jo ikke det ellers på hennes profil. 10
Minnie Mus Skrevet 21. oktober 2020 #30049 Skrevet 21. oktober 2020 1 minutt siden, 123Frustrert said: Ikke jeg heller. Det er også veldig rart at det på akkurat dette innlegget skal komme så mye reklame, det er jo ikke det ellers på hennes profil. Sant. Hun legger jo ut flere innlegg daglig, og aldri opplevd dette før. 4
LilleSnupp Skrevet 21. oktober 2020 #30050 Skrevet 21. oktober 2020 Anbefalingene sier vel 150-180 gr fet fisk pr porsjon. 6
snikleser1 Skrevet 21. oktober 2020 #30051 Skrevet 21. oktober 2020 (endret) 3 timer siden, Minnie Mus skrev: Enig. Mengden i disse oppskriftene er alt for lite mat til en aktiv familie på 2 unger og 2 voksne. Jeg har også merket meg det. Det er mulig det skal se fint ut og derav små porsjoner? Det jeg synes er trist er at hun to nylige anledninger har vært på kafe med sine barn, og man kan tydelig se at kun barnet som spiser, mor drikker kaffe/kakao eller noe. Men måltid i lag er så viktig for familien tenker jeg. Trist om jentene skal vokse opp med at mor ikke spiser i lag med de på kafe eller ikke kan spise boller og lignende. Hun ha jo vært åpen om tidligere spiseforstyrrelser, og det er ikke nødvendigvis arvelig, men erfaring viser at de aller fleste med spiseforstyrrelser har det i nær familie også. Jeg var nylig på besøk på en avdeling for barn og ungdommer med spiseforstyrrelser i forbindelse med jobben. Overlegen fortalte at samtlige innlagte hadde nære familiemedlemmer med spiseforstyrrelser. Endret 21. oktober 2020 av snikleser1 22
Rockas Skrevet 21. oktober 2020 #30052 Skrevet 21. oktober 2020 4 timer siden, YtreYtterst skrev: Reagerte på det samme, og har sett lignende eksempler flere ganger. Det hun legger opp til er såvidt middag for to her i huset tipper jeg. Så kan man vel argumentere for at vi ikke ser hele bildet eller alle måltider som spises i huset, men likevel. Jeg kunne sikkert spist hele det måltidet alene hvis jeg for eksempel kom rett fra trening.. Kunne du virkelig? Bare laks, fløte, smør og parmesan i oppskriften er jo over 2000 kcal. Har hun brukt kremfløte er det enda mer. Pluss grønnsakene, men det utgjør ikke store forskjellen på kaloriinnholdet 5
Villroses hage Skrevet 21. oktober 2020 #30053 Skrevet 21. oktober 2020 1 hour ago, Rockas said: Kunne du virkelig? Bare laks, fløte, smør og parmesan i oppskriften er jo over 2000 kcal. Har hun brukt kremfløte er det enda mer. Pluss grønnsakene, men det utgjør ikke store forskjellen på kaloriinnholdet Oppskriften er vel typisk lavkarbo. 0 poteter, ris eller pasta. 6
Rockas Skrevet 21. oktober 2020 #30054 Skrevet 21. oktober 2020 1 minutt siden, Villroses hage skrev: Oppskriften er vel typisk lavkarbo. 0 poteter, ris eller pasta. Litt hvetemel i sausen og mye cherrytomater, så ikke helt ekstremt, men ganske lavkarbo. Rimelig mektig tipper jeg 😊 4
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 21. oktober 2020 #30055 Skrevet 21. oktober 2020 2 timer siden, snikleser1 skrev: Jeg har også merket meg det. Det er mulig det skal se fint ut og derav små porsjoner? Det jeg synes er trist er at hun to nylige anledninger har vært på kafe med sine barn, og man kan tydelig se at kun barnet som spiser, mor drikker kaffe/kakao eller noe. Men måltid i lag er så viktig for familien tenker jeg. Trist om jentene skal vokse opp med at mor ikke spiser i lag med de på kafe eller ikke kan spise boller og lignende. Hun ha jo vært åpen om tidligere spiseforstyrrelser, og det er ikke nødvendigvis arvelig, men erfaring viser at de aller fleste med spiseforstyrrelser har det i nær familie også. Jeg var nylig på besøk på en avdeling for barn og ungdommer med spiseforstyrrelser i forbindelse med jobben. Overlegen fortalte at samtlige innlagte hadde nære familiemedlemmer med spiseforstyrrelser. Men akkurat kafévarer er det flere som sliter med. Jeg skal ikke spise hvetemel eller laktose, og dermed er det svært begrenset hva jeg kan spise på kafé. Men det vet jo barna mine siden vi har snakket om det temaet. Så akkurat det trenger ikke være relatert til spiseforstyrrelser. Det er jo ikke så lenge siden hun la ut et innlegg om at de var på kafé og koste seg, heller. 😊
Gjest YtreYtterst Skrevet 21. oktober 2020 #30056 Skrevet 21. oktober 2020 1 hour ago, Rockas said: Kunne du virkelig? Bare laks, fløte, smør og parmesan i oppskriften er jo over 2000 kcal. Har hun brukt kremfløte er det enda mer. Pluss grønnsakene, men det utgjør ikke store forskjellen på kaloriinnholdet Vanskelig å vite uten å ha prøvd, men det er ikke nødvendigvis kaloriinnholdet som avgjør hvor mye mat jeg klarer å spise. En Grandiosa tilsvarer vel omtrent to måltider rent kalorimessig den også, men det trenger ikke å være vanskelig å få i seg en hel en på ett måltid av den grunn.
Rockas Skrevet 21. oktober 2020 #30057 Skrevet 21. oktober 2020 49 minutter siden, YtreYtterst skrev: Vanskelig å vite uten å ha prøvd, men det er ikke nødvendigvis kaloriinnholdet som avgjør hvor mye mat jeg klarer å spise. En Grandiosa tilsvarer vel omtrent to måltider rent kalorimessig den også, men det trenger ikke å være vanskelig å få i seg en hel en på ett måltid av den grunn. Det er sant, jeg har ingen problemer med å spise en hel grandis Jeg bare tenker at man fort kan se seg blind på kun mengde laks. Det ser ut for meg som at denne retten er ganske mektig og kaloririk spesielt pga fløte og ost, og at det er «nok» kalorier til å fordele på alle. 5
loffen Skrevet 22. oktober 2020 #30058 Skrevet 22. oktober 2020 Det så i hvert fall veldig godt ut! 7
Populært innlegg Heisann1234 Skrevet 22. oktober 2020 Populært innlegg #30059 Skrevet 22. oktober 2020 Hun klarer å sette klokkeslettet 06:18 med hvit skrift over den sorte kaffen slik at det blir tydelig, men annonsemerkene er alltid lys skrift i lyst bakgrunn 😂😜 54
MiniMjau Skrevet 22. oktober 2020 #30060 Skrevet 22. oktober 2020 Den svarte trusa dekker jo knapt .... 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå