Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Mrs Bella skrev:

Jeg har også bitt meg merke i at dette.

8. september i år skrev hun på bloggen og insta: "Reklame BALion + Netfit. Både jeg og Netfit har fått ny samarbeidspartner – BALion". Her bekrefter hun altså at både hun og Netfit har samarbeid med BALion.

Selvfølgelig er det reklame og skal merkes.

Så det ble spurt på Instagram om hvorfor innlegget ikke var merket med reklame, men nå kan jeg ikke finne igjen kommentaren. Da er vel kommentaren slettet og vedkommende blokkert.. i cbe sin  ånd. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, 123Frustrert skrev:

Så det ble spurt på Instagram om hvorfor innlegget ikke var merket med reklame, men nå kan jeg ikke finne igjen kommentaren. Da er vel kommentaren slettet og vedkommende blokkert.. i cbe sin  ånd. 

Men med denne tankegangen så skal også Funky Gine merke alle bilder/treningsfilmer av seg selv med reklame? Da hun stort sett går i Reebok tøy og har hatt samarbeid med dem i årevis?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Ikkenoledig skrev:

Men med denne tankegangen så skal også Funky Gine merke alle bilder/treningsfilmer av seg selv med reklame? Da hun stort sett går i Reebok tøy og har hatt samarbeid med dem i årevis?

hvis det fortsatt har markedsføringsverdi for Reebok, så skal hun det, ja

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, MissLucy skrev:

hvis det fortsatt har markedsføringsverdi for Reebok, så skal hun det, ja

Men hvem avgjør hva som er markedsføringsverdi? Man kan ikke se på tøyet på bilde at det er fra BAlion, og teksten handler ikke om tøyet - har det da en markedsføringsverdi for BAlion? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Ikkenoledig skrev:

Men hvem avgjør hva som er markedsføringsverdi? Man kan ikke se på tøyet på bilde at det er fra BAlion, og teksten handler ikke om tøyet - har det da en markedsføringsverdi for BAlion? 

Jeg skjønner faktisk ikke hvorfor dette diskuteres. Er det greit med skjult reklame mener du? Hun svarer jo villig vekk i kommentarfeltet hvor tøyet kommer fra. Om andre ikke gjør det, gjør det da noe mer riktig? Jeg skjønner ikke denne tanken.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Ikkenoledig skrev:

Men hvem avgjør hva som er markedsføringsverdi? Man kan ikke se på tøyet på bilde at det er fra BAlion, og teksten handler ikke om tøyet - har det da en markedsføringsverdi for BAlion? 

Så lenge plagget fortsatt er i salg er en god pekepinn på det fortsatt har markedsføringsverdi. 
Flere av de umerkede bildene har da hatt Balion med store tydelige bokstaver i sentrum. Det skal merkes! 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, 123Frustrert skrev:

Jeg skjønner faktisk ikke hvorfor dette diskuteres. Er det greit med skjult reklame mener du? Hun svarer jo villig vekk i kommentarfeltet hvor tøyet kommer fra. Om andre ikke gjør det, gjør det da noe mer riktig? Jeg skjønner ikke denne tanken.

Nei, jeg er oppriktig nysgjerrig over hvordan denne regel skal tolkes :) For det må jo være slik CBE velger å tolke den?

Når har det en markedsføringsverdi? Hvem skal bestemme det? Synes det er en veldig åpen formulering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ikkenoledig skrev:

Nei, jeg er oppriktig nysgjerrig over hvordan denne regel skal tolkes :) For det må jo være slik CBE velger å tolke den?

Når har det en markedsføringsverdi? Hvem skal bestemme det? Synes det er en veldig åpen formulering. 

Ja, det ser slik ut, men cbe har en litt  rufsete historie når det kommer til å tolke regelverk.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en influenser har på seg et plagg og noen spør om hvor det er fra, har svaret markedsføringsverdi.

Har man på seg et plagg fra en samarbeidspartner som har en diger logo over hele, vil bildet i seg selv ha markedsføringsverdi fordi folk ser hvor det kommer fra.

 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ikkenoledig skrev:

Men hvem avgjør hva som er markedsføringsverdi? Man kan ikke se på tøyet på bilde at det er fra BAlion, og teksten handler ikke om tøyet - har det da en markedsføringsverdi for BAlion? 

du svarte på ditt eget spørsmål lenger oppe. Selv om funkygine ikke merker bildene sine, så vet du at klærne er fra Reebok. Det er ikke noe annerledes med CBE.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sol79 skrev:

Det der hang jeg meg litt opp i også. En pakke laks med fire biter = 500 gram

Min 8-åring spiser to laksebiter med en potet og grønsaker til. Hun kan ikke ha møtt mange som spiser mye, for om hun spiser en bit og jentene en halv hver, så er det igjen to biter til mannen. Ikke unormalt for en mann som trener aktivt akkurat. Heller litt lite mat. 

Hele denne middagen er på 2000 - 2500 kalorier. Ikke enormt mye kalorier for en familie på fire.

Det er jo så forskjellig om hvor mye man spiser.. Her i huset holder det med en bit på 125 gr fisk pr voksen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, MissLucy skrev:

du svarte på ditt eget spørsmål lenger oppe. Selv om funkygine ikke merker bildene sine, så vet du at klærne er fra Reebok. Det er ikke noe annerledes med CBE.

Hadde jeg ikke fulgt CBE så hadde jeg ikke som netfit kunde visst at tøyet var fra BAlion. Så nei, svarte ikke på mitt eget spørsmål :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, pøbelsara skrev:

Hvis en influenser har på seg et plagg og noen spør om hvor det er fra, har svaret markedsføringsverdi.

Har man på seg et plagg fra en samarbeidspartner som har en diger logo over hele, vil bildet i seg selv ha markedsføringsverdi fordi folk ser hvor det kommer fra.

 

Men her er det ikke noe logo. Det kan være fra hvor som helst 🤷‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Ikkenoledig skrev:

Hadde jeg ikke fulgt CBE så hadde jeg ikke som netfit kunde visst at tøyet var fra BAlion. Så nei, svarte ikke på mitt eget spørsmål :)

Men i det øyeblikk noen spør i kommentarfeltet og får svar, har det markedsføringsverdi.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, Ikkenoledig skrev:

Men her er det ikke noe logo. Det kan være fra hvor som helst 🤷‍♀️ 

Så når bildet på NetFit er tagget til CBE.no hvor innlegget er merket som reklame, så har det ikke noe markedsverdi mener du?

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Aidensfield skrev:

Det er jo så forskjellig om hvor mye man spiser.. Her i huset holder det med en bit på 125 gr fisk pr voksen. 

Enig at det holder. Men da må hvertfall jeg ha tilbehør som ris el potet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Lin11 skrev:

Så når bildet på NetFit er tagget til CBE.no hvor innlegget er merket som reklame, så har det ikke noe markedsverdi mener du?

Jeg mener ikke noe, jeg stiller spørsmål :) For jeg synes akkurat denne formuleringen er veldig åpen.

Men for å legge den død i forhold til Netfit og BAlion så ser jeg nå at Netfit har en IG post den 8.09 hvor de annonserer av BAlion er deres nye samarbeidspartner. Altså et innlegg med tøyet som fokus. Og heller ikke dette er merket som reklame. Noe det jo helt klart skulle vært!

Men om den siste posten burde vært merket er jeg ikke 100% sikker på ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Sol79 skrev:

Det der hang jeg meg litt opp i også. En pakke laks med fire biter = 500 gram

Min 8-åring spiser to laksebiter med en potet og grønsaker til. Hun kan ikke ha møtt mange som spiser mye, for om hun spiser en bit og jentene en halv hver, så er det igjen to biter til mannen. Ikke unormalt for en mann som trener aktivt akkurat. Heller litt lite mat. 

Hele denne middagen er på 2000 - 2500 kalorier. Ikke enormt mye kalorier for en familie på fire.

Kalorimessig er det vel innafor? Laksen, fløten (forutsatt at de bruker kremfløte) og parmesanen kommer på 2500 kcal, og i tillegg kommer smør til steking og grønnsaker. Ca. 200 kcal tenker jeg. 2700 kcal delt på tre (hvis vi tenker oss at barna spiser ca. en halv porsjon hver) kommer på 900. Så det vil si at ungene spiser en middag på 450 kcal hver og de voksne 900 kcal hver. Pluss minus 100-150 kcal på hver porsjon, tenker jeg. 

Hva er galt med det? Jeg synes ikke en barneporsjon på ca. 500 kcal og en voksenporsjon på 800-900 kcal er spesielt lite. 

Med høyde for regnefeil :) 

Endret av Shopgirl2014
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...