Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så totalt usmakelig. Hun går jo snart Helene Drage i næringa. 
Er det nå jeg bør generalisere angående alle damer fra Østfold? 

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
7 timer siden, Kollontaj skrev:

«Duer heldig da, å få så mye fint!

CAROLINE BERG ERIKSEN

17 TIMERSIDEN

Jeg jobber for det og betaler tilbake langt mer enn enn hva varene koster i form av reklame.»

https://www.carolinebergeriksen.no/2020/07/02/prosjekt-lekestue-2/#comments

Så da vet dere det, det betales tilbake. 😏

Jeg lurer litt på det regnestykket.

CBE priser sine tjenester selv og har jo definert verdien av et reklameinnlegg hos henne. Da må det da være dårlig business å gi bort penger på denne måten? Hun mener altså at hun gir bort penger til annonsørene. 

I mitt hode finnes det bare to mulige forklaringer;

- Hun får ikke tak i nok annonsører / sponsede produkter som har høy nok verdi 

- Hun prissetter annonsering for høyt. 

Det sier seg selv at dersom det var nok tilgang på dyre produkter så ville hun valgt dem heller enn å gå i tap. 

I denne artikkelen (som er noen år gammel) står det at CBE tar 80.000 for et innlegg

https://www.dn.no/reklame/markedsforing/blogg/krever-manedslonn-for-ett-blogginnlegg/1-1-5307077

Når dokkestua koster 16.990, så går de på et tap på ca 63.000 kr. Da måtte det vel være bedre å selge annonseplass til noen som gav deg produkt tilsvarende den verdien leverer i innsats? Eller har markedet tørket noe inn? 

Endret av CecilieX
Skrevet
1 minutt siden, CecilieX skrev:

Jeg lurer litt på det regnestykket.

CBE priser sine tjenester selv og har jo definert verdien av et reklameinnlegg hos henne. Da må det da være dårlig business å gi bort penger på denne måten? Hun mener altså at hun gir bort penger til annonsørene. 

I mitt hode finnes det bare to mulige forklaringer;

- Hun får ikke tak i nok annonsører / sponsede produkter som har høy nok verdi 

- Hun prissetter annonsering for høyt. 

Det sier seg selv at dersom det var nok tilgang på dyre produkter så ville hun valgt dem heller enn å gå i tap. 

Er det ikke annonsører og sponsorer som skal kontakte henne ang å reklamering og annonsering etc? 

• Liker 1
Skrevet

Jeg sendte henne en kommentar og spurte henne om akkurat dette. Hva hun mente med det svaret. Får vel neppe svar. 

• Liker 8
Skrevet

Tilsynet for høg moral holder sommeråpent, ser jeg. 

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Ballen, ikke mannen..

😊

• Liker 21
Skrevet
1 minutt siden, LilleSnupp skrev:

Ballen, ikke mannen..

😊

Ditto 😉

• Liker 1
Gjest Lin11
Skrevet
32 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Og tilsynet for å opprettholde  lav moral også tydeligvis.

Gjest Lin11
Skrevet (endret)
1 time siden, hippyskippy skrev:

Så totalt usmakelig. Hun går jo snart Helene Drage i næringa. 
Er det nå jeg bør generalisere angående alle damer fra Østfold? 

Man kan begynne å lure? Ikke alle damer, men rosabloggere fra Østfold. Barneeksponering lik Villa Paprika (personvern? alt med måte). Like harry uansett innpakning. 

Endret av Lin11
Gjest CecilieX
Skrevet
44 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Synes ikke referansen er så treffende egentlig. 

I Inger Lise Rypdal sin tekst er det dobbeltmoralen som er det treffende poenget og som gjør at Tilsynet kommer nokså uheldig ut. 

Siden folk her er anonyme, så vet antagelig ikke du noe om hvordan de forholder seg på privaten gitt de omtalte emnene. Har feks vanskeligheter med å se for meg at kritikere av barneeksponering bedriver dette selv i utstrakt form. 

Forøvrig er ikke moral i seg selv et negativt ladet ord. 

https://snl.no/moral

Sitat : Moral er de normene, verdiene og holdningene som avgjør hva som er rett og galt eller godt og dårlig.

For meg handler min kritikk ofte om mangel på moral hva gjelder både holdninger og verdier som vises hos CBE.no

Skrevet (endret)
6 timer siden, Inocybe skrev:

Like greit hun ikke prøver å dra telt og utstyr over Rondeslottet, Vinjeronden og Storronden i regnvær. Tror ikke den turen er velegnet for dem i fint vær og med sleipt underlag i tillegg hadde det nok ikke blitt noe hyggelig. Langt unna siste års "utsikter". 

Håper da de ikke skal dra med seg telt, soveposer og toalettmappe OPP på toppene?

Mulig det bare er meg som er litt mye "lars monsen"som ikke ser problemet med telting i regnvær. Teltet er jo regntett? Men regn...Det er jo antagelig snø på de toppene nå da. 

Endret av MiniMjau
  • Liker 8
Skrevet

Umerket reklame for undertøy på instastory. Har meldt inn til FT. Håper flere gjør det samme. 

• Liker 20
Skrevet (endret)
30 minutter siden, MiniMjau skrev:

Håper da de ikke skal dra med seg telt, soveposer og toalettmappe OPP på toppene?

Mulig det bare er meg som er litt mye "lars monsen"som ikke ser problemet med telting i regnvær. Teltet er jo regntett? Men regn...Det er jo antagelig snø på de toppene nå da. 

Rett på meg om jeg husker feil nå, men hadde CBE med seg personlige pleie son barberhøvel, våtservietter for ansiktet, sminke etc når de var på Norges ferie ifjor? Om det stemmer så er regnfulle netter i teltet så og si en fillesak. Men så må vi ikke glemme at i år så blir deres base på ett hotell. Så hun vil få det komfortable glamlife uansett.

Endret av MaleficentAurora
Tilføyelse og rettelse
  • Liker 3
Gjest Lin11
Skrevet
39 minutter siden, lillehammeren skrev:

Umerket reklame for undertøy på instastory. Har meldt inn til FT. Håper flere gjør det samme. 

Har du screenshot?

Gjest Lin11
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Felis skrev:

Nå skal jeg gjøre noe jeg sjeldent gjør, jeg skal ta Caroline litt i forsvar. Caroline driver et glanset magasin, i følge seg selv. Man kan synes hva man vil om det, men faktum er at hun har en viss "look" hun må opprettholde for å være innenfor rammene av dette magasinet. Stilen hun har lagt seg på er at alt skal fremstå on fleek, da passer det dårlig med svette, fett hår og sminkeløst ansikt. Det blir som diverse IG-kontoerhvor alle bildene er nøye fargekoordinert, man kan ikke plutselig slenge inn en annen type bilde, da blir feeden (eller hva det nå heter) ødelagt. Igjen, man trenger ikke å like det, men det er jobben hennes (egendefinert).

Alle vet at disse fjellturene til Caroline er jobb. Kameraet er med, ting legges ut på sosiale medier, ergo er det del av arbeidsoppgavene hennes. Hun må gjerne kalle det "ferie" men ærlig talt, alle vet hva det er, en tur i nye omgivelser for å vise frem spons og lage content til kanalene hennes. Å kalle det ferie blir en form for historiefortelling, og siden de fleste vet hva blogging innebærer, ser jeg ingen grunn til å ta henne på dette.

For å ta bilder som passer inn i magasinet hennes, må hun være on fleek, også på fjellet. Det krever at de tar med seg ganske mye sminke og skjønnhetsprodukter, for Caroline ser ikke ut som CBE uten alt dette. Så hvis vi vet det er jobb, og vi vet det krever en viss mengde "pynt", så er vel ikke det akkurat noe å hyle opp om?

Og nå vil de ikke ligge i telt fordi det skal regne. Jeg tenker det må være lov å ombestemme seg. Regn gjør jobben hennes vanskeligere, hvordan skal hun være on fleek når alt er vått?  Selv skulle jeg begynt båtferie sist helg, men jeg sitter fremdeles hjemme fordi været ikke er optimalt. Joda, båten er vanntett og det er riktig så koselig med regn som trommer på taket. Jeg kan fint droppe sminke og ha håret i en dott også. Likevel er jeg et luksusdyr og gidder ikke. Noen av oss synes ikke regn har all verdens sjarm.

Treasures gjør så mye kritikkverdig at å henge seg opp i at de skal ha base på et hotell, ikke sove i telt i regnvær osv, blir litt smålig. Jeg ser Lars Monsen trekkes inn og flirer litt, for Caroline og mannen er vel så langt fra Lars Monsen som man kan komme. Og ikke har de hevdet å være i samme kategori heller.

Jeg gleder meg over at de skal tilbringe noen dager hvor de mindreårige er utenfor kamerarekkevidde. Noen av de ansatte i Treasures får faktisk ferie 👏 Og så får vi se om bedriftseierne klarer å merke reklame riktig på turen. Det er en del av jobben de ikke er like nøye med. Og jeg håper de får en flott tur, innimellom jobbingen.

100 prosent enig! 👏🏻

Endret av Lin11
Skrevet
1 time siden, Lin11 skrev:

Man kan begynne å lure? Ikke alle damer, men rosabloggere fra Østfold. Barneeksponering lik Villa Paprika (personvern? alt med måte). Like harry uansett innpakning. 

Takk!😬

• Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, Felis skrev:

Nå skal jeg gjøre noe jeg sjeldent gjør, jeg skal ta Caroline litt i forsvar. Caroline driver et glanset magasin, i følge seg selv. Man kan synes hva man vil om det, men faktum er at hun har en viss "look" hun må opprettholde for å være innenfor rammene av dette magasinet. Stilen hun har lagt seg på er at alt skal fremstå on fleek, da passer det dårlig med svette, fett hår og sminkeløst ansikt. Det blir som diverse IG-kontoerhvor alle bildene er nøye fargekoordinert, man kan ikke plutselig slenge inn en annen type bilde, da blir feeden (eller hva det nå heter) ødelagt. Igjen, man trenger ikke å like det, men det er jobben hennes (egendefinert).

Alle vet at disse fjellturene til Caroline er jobb. Kameraet er med, ting legges ut på sosiale medier, ergo er det del av arbeidsoppgavene hennes. Hun må gjerne kalle det "ferie" men ærlig talt, alle vet hva det er, en tur i nye omgivelser for å vise frem spons og lage content til kanalene hennes. Å kalle det ferie blir en form for historiefortelling, og siden de fleste vet hva blogging innebærer, ser jeg ingen grunn til å ta henne på dette.

For å ta bilder som passer inn i magasinet hennes, må hun være on fleek, også på fjellet. Det krever at de tar med seg ganske mye sminke og skjønnhetsprodukter, for Caroline ser ikke ut som CBE uten alt dette. Så hvis vi vet det er jobb, og vi vet det krever en viss mengde "pynt", så er vel ikke det akkurat noe å hyle opp om?

Og nå vil de ikke ligge i telt fordi det skal regne. Jeg tenker det må være lov å ombestemme seg. Regn gjør jobben hennes vanskeligere, hvordan skal hun være on fleek når alt er vått?  Selv skulle jeg begynt båtferie sist helg, men jeg sitter fremdeles hjemme fordi været ikke er optimalt. Joda, båten er vanntett og det er riktig så koselig med regn som trommer på taket. Jeg kan fint droppe sminke og ha håret i en dott også. Likevel er jeg et luksusdyr og gidder ikke. Noen av oss synes ikke regn har all verdens sjarm.

Treasures gjør så mye kritikkverdig at å henge seg opp i at de skal ha base på et hotell, ikke sove i telt i regnvær osv, blir litt smålig. Jeg ser Lars Monsen trekkes inn og flirer litt, for Caroline og mannen er vel så langt fra Lars Monsen som man kan komme. Og ikke har de hevdet å være i samme kategori heller.

Jeg gleder meg over at de skal tilbringe noen dager hvor de mindreårige er utenfor kamerarekkevidde. Noen av de ansatte i Treasures får faktisk ferie 👏 Og så får vi se om bedriftseierne klarer å merke reklame riktig på turen. Det er en del av jobben de ikke er like nøye med. Og jeg håper de får en flott tur, innimellom jobbingen.

Bra Felis. Godt å nyansere litt.👏

• Liker 8
Skrevet (endret)

Bildet av nipplene er borte fra Insta

Endret av Kaputt
  • Liker 6
Skrevet
17 minutter siden, Felis skrev:

Nå ble jeg sittende og virkelig håpe at de innimellom faktisk "skrur av kameraet" og bare er seg selv - uten sminke, i ekte koseklær, håret til alle kanter, slipper ut magen og bare slapper av -  og er helt, helt private. 

Jeg hadde ikke ligget i telt (lenger) overhodet jeg, så for meg er det ikke kritikkverdig å velge hotell når det skal regne. 

Når det er sagt, så er ikke Treasures "glansede magasin" noe for meg når det gjelder å hente inspirasjon og jeg blir litt lattermild av alle de glansede treningsøktene, de glansede turene, glansede kaffekoppene, middagene, frokostene og de glansede relasjonene. Det er ikke ekte, og derfor irriterer det meg litt når de noenganger forsøker å selge det inn som vanlig hverdag og vanlig ferietur osv. Der er vel mest der folk blir provosert. 

Håper de får en fin tur og masse fine bilder til magasinet sitt, så fortsetter jeg å hente ferietips, pakketips og inspirasjon andre steder - som selger virkelighet. 

• Liker 25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...