Klink Skrevet 1. juli 2020 #23661 Skrevet 1. juli 2020 1 minutt siden, Pjolterbeist skrev: Det later til at det har gått enkelte hus forbi at det er muligens en grunn til at "Vi Menn" og lignende tidsskrifter IKKE står side om side med "Foreldre og Barn" i bladkiosken ... Men det står i samme hylle. Og alle har tilgang til alle blader. 3
Hedy Lamarr Skrevet 1. juli 2020 #23662 Skrevet 1. juli 2020 Akkurat nå, Klink skrev: At det må gå an å syns et bilde er fint uten å dra inn pedofile? Jeg fikk lyst på trusa ho hadde på seg. Syns den var fin. Såklart. Og de siste sidene vitner om akkurat det - en hel haug med debattanter som IKKE har dratt inn pedofile. 11
Klink Skrevet 1. juli 2020 #23663 Skrevet 1. juli 2020 Akkurat nå, Hedy Lamarr skrev: Såklart. Og de siste sidene vitner om akkurat det - en hel haug med debattanter som IKKE har dratt inn pedofile. Ja? Så var det ikke det jeg siterte heller. 3
Nudeldama Skrevet 1. juli 2020 #23664 Skrevet 1. juli 2020 1 minutt siden, Felis skrev: Det er drøssevis av damer som ser opp til henne, som synes både hun og trusa er vakker. Som lar seg inspirere til å trene som henne, spise som henne, for å bli tynn og sexy. Jeg ser ingenting galt i det, Caroline er ei flott dame som sikkert selger truser i fleng. Men det jeg uthever er jo selve problemet. Man har ingen kontroll over hvem som følger en slik konto, det er alt fra koselige bestemødre som synes ungene er søte, til kåte mannfolk som liker både mor og barn. Det er helt utrolig at foreldrene ikke trekker denne slutningen selv! Men det eneste jeg skrev var at jeg likte det ene bildet. Jeg skrev ingenting om at jeg vil bli tynn og sexy, jeg skrev ingenting om mor og barn, bestemødre, utlevering osv. Kan man ikke få lov til å skrive èn positiv bemerkning uten å drukne i hva andre anser som negativt? 5
Gjest Lin11 Skrevet 1. juli 2020 #23665 Skrevet 1. juli 2020 (endret) 16 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: Å, selger CBE sexleketøy nå? Jeg synes ikke det er problematisk at personer som poster bilder av seg selv i undertøyet, også poster bilder av egne barn på samme instagramkonto. Hvorfor tror du barna tar skade av det? Privatpersoner eller bedrifter? Og hva tenker du man skal bruke dette undertøyet til for annet en «romantikk»? Kunne det blitt solgt på Kondomeriet foreks? Endret 1. juli 2020 av Lin11
Gjest Lin11 Skrevet 1. juli 2020 #23666 Skrevet 1. juli 2020 2 minutter siden, Nudeldama skrev: Men det eneste jeg skrev var at jeg likte det ene bildet. Jeg skrev ingenting om at jeg vil bli tynn og sexy, jeg skrev ingenting om mor og barn, bestemødre, utlevering osv. Kan man ikke få lov til å skrive èn positiv bemerkning uten å drukne i hva andre anser som negativt? Nei, det var overhodet ikke det eneste du skrev.
MaleficentAurora Skrevet 1. juli 2020 #23667 Skrevet 1. juli 2020 2 minutter siden, Felis skrev: Det er drøssevis av damer som ser opp til henne, som synes både hun og trusa er vakker. Som lar seg inspirere til å trene som henne, spise som henne, for å bli tynn og sexy. Jeg ser ingenting galt i det, Caroline er ei flott dame som sikkert selger truser i fleng. Men det jeg uthever er jo selve problemet. Man har ingen kontroll over hvem som følger en slik konto, det er alt fra koselige bestemødre som synes ungene er søte, til kåte mannfolk som liker både mor og barn. Det er helt utrolig at foreldrene ikke trekker denne slutningen selv! Vet ikke om du har fått det med deg med hennes første del av undertøy kolleksjon er allerede på salg, og det er 1 mnd etter det ble lansert. Så da kan man nok beregner seg med at dette blonde utgaven er også på salg midten av juli eller starten av august. 7
Hedy Lamarr Skrevet 1. juli 2020 #23668 Skrevet 1. juli 2020 2 minutter siden, Nudeldama skrev: Men det eneste jeg skrev var at jeg likte det ene bildet. Jeg skrev ingenting om at jeg vil bli tynn og sexy, jeg skrev ingenting om mor og barn, bestemødre, utlevering osv. Kan man ikke få lov til å skrive èn positiv bemerkning uten å drukne i hva andre anser som negativt? Fordi alt har en kontekst. Ingen nekter deg å synes det bildet er fint. Men det står i en kontekst, og den er det selvsagt helt OK at andre debattanter bringer den inn i diskusjonen. 22
Nudeldama Skrevet 1. juli 2020 #23669 Skrevet 1. juli 2020 Akkurat nå, Hedy Lamarr skrev: Fordi alt har en kontekst. Ingen nekter deg å synes det bildet er fint. Men det står i en kontekst, og den er det selvsagt helt OK at andre debattanter bringer den inn i diskusjonen. Men er det ok at folk synes bildet er pent, uavhengig av hva kontekst andre folk drar inn? 3
Hunter7 Skrevet 1. juli 2020 #23670 Skrevet 1. juli 2020 6 minutter siden, Klink said: Men det står i samme hylle. Og alle har tilgang til alle blader. Takk for at du illustrerte poenget mitt så treffende 20
Hedy Lamarr Skrevet 1. juli 2020 #23671 Skrevet 1. juli 2020 (endret) 4 minutter siden, Nudeldama skrev: Men er det ok at folk synes bildet er pent, uavhengig av hva kontekst andre folk drar inn? Igjen: det har jeg ikke protestert på, så hvorfor trekker du det fram igjen? Du klager på hva andre drar inn, er det ikke like OK å dra kontekst inn som å si at bildet er fint? Endret 1. juli 2020 av Hedy Lamarr 19
Gjest Lin11 Skrevet 1. juli 2020 #23672 Skrevet 1. juli 2020 3 minutter siden, Nudeldama skrev: Men er det ok at folk synes bildet er pent, uavhengig av hva kontekst andre folk drar inn? Bildet er for mørkt og for redigert. Bildene fra MyMuse er bedre, de er lysere og mer naturlig.
Klink Skrevet 1. juli 2020 #23673 Skrevet 1. juli 2020 3 minutter siden, Pjolterbeist skrev: Takk for at du illustrerte poenget mitt så treffende Jaa? Så uansett hva man gjør vil det være forskjellige mennesker med forskjellige hensikter overalt. 1
MaleficentAurora Skrevet 1. juli 2020 #23674 Skrevet 1. juli 2020 1 time siden, Nudeldama skrev: Vel, utfordringen her er vel at man blir kritisert om man filmer noe som ikke er perfekt, fordi det ikke er bra eller ikke motiverer. Men man blir også kritisert om man filmer noe som er "perfekt", fordi da er det staget og fake. Så hva skal man gjøre om man blir kritisert uansett hva man legger ut? Jeg synes nå for min del at hennes instavideo av hun som løper på mølla virket ekte, og synes hun har en del matretter som virker fristende. Hennes siste bilde på insta av henne i undertøyet synes jeg også var et smakfullt bilde. Så var det nå dette med huske hva man skrev🐠 5
Nudeldama Skrevet 1. juli 2020 #23675 Skrevet 1. juli 2020 Dette innlegget vil nok bli slettet, og det er ok. Men jeg ønsker å illustrere hvordan det er mye lettere for de som støtter kjernen i tråden å skrive her enn de som måtte våge å ha en annen mening. Ja, jeg skrev også en mild kritikk mot flere av brukerne i det første innlegget (særdeles mildt i forhold til hva CBE må tåle), men dt var få som kommenterte det. De fleste hang seg på at jeg kunne våge å skrive noe så enkelt som at jeg mente et bilde fra CBEs insta var pent. 3-4 sider i denne tråden har vi pga det. Det er greit for meg, som vet hvordan denne tråden er. Men tenk hvordan det er for nye, som bare har lyst å dele at de synes noe var pent? Og blir møtt på denne måten? Dette innlegget blir nok rapportert til moderator, derfor henvender jeg meg først og fremst til dem. Er dette den type kultur dere synes er ok å ha? 10
Kollontaj Skrevet 1. juli 2020 #23676 Skrevet 1. juli 2020 11 minutter siden, Nudeldama skrev: Men er det ok at folk synes bildet er pent, uavhengig av hva kontekst andre folk drar inn? Bildet står i en kontekst, enten du liker det eller ikke. Kommunikasjon på SoMe kan ikke vurderes ut fra ett bilde, en eneste IG-Story, en eneste bloggpost osv, dette ene bildet kan kun forklares og vurderes i kontekst (eller i sammenheng med de andre bildene, om du vil) og ut fra det kan man utlede at unger og rumpebilder er en uheldig match, spesielt for ungene. Synergieffekten er ikke positiv, for å si det sånn. 28
Nudeldama Skrevet 1. juli 2020 #23677 Skrevet 1. juli 2020 Akkurat nå, Kollontaj skrev: Bildet står i en kontekst, enten du liker det eller ikke. Kommunikasjon på SoMe kan ikke vurderes ut fra ett bilde, en eneste IG-Story, en eneste bloggpost osv, dette ene bildet kan kun forklares og vurderes i kontekst (eller i sammenheng med de andre bildene, om du vil) og ut fra det kan man utlede at unger og rumpebilder er en uheldig match, spesielt for ungene. Synergieffekten er ikke positiv, for å si det sånn. Hva om man likevel anser det bildet som pent? 2
Populært innlegg Hedy Lamarr Skrevet 1. juli 2020 Populært innlegg #23678 Skrevet 1. juli 2020 (endret) @Nudeldama, dette blir også slettet. Men jeg skal svare deg. Du framstiller deg som en som helt uskyldig skriver at et bilde er fint, og så får du masse motbør. Jeg har vært en av motdebattantene, og jeg har aldri protestert på at du synes bildet er fint, tvert i mot har jeg støttet deg i at du kan mene det, og jeg har ikke kommet med noen som helst karakteristikk av verken deg eller bildet. Det jeg opplever, er at du vrir og vender på spørsmålene jeg har hatt til deg, du er unnvikende i svarene dine, du setter opp stråmenn, du kritiserer «alle» for noe én debattant har svart, du svarer på noe annet enn det jeg spør om. Det er dårlig debatteknikk, og det er mange svært dyktige debattanter her inne. Så det er lett å føle seg overkjørt, @Nudeldama, men sånn må man forvente når man deltar i en debatt og ikke følger reglene for god debattskikk. Endret 1. juli 2020 av Hedy Lamarr Skrivefeil 68
Kollontaj Skrevet 1. juli 2020 #23679 Skrevet 1. juli 2020 På 12.2.2019 den 19.02, MissLucy skrev: Caroline Berg Eriksen kaller seg influencer, og bruker bloggen sin, instagramkontoen og snapchat som plattformer til å selge annonser. Denne virksomheten har vært gjenstand for kritikk, som er oppsummert her, med tilhørende dokumentasjon. Det dreier seg i hovedtrekk om skjult reklame og brudd på markedsføringsloven, bruk av barn i sosiale media, kroppsfokus, perfeksjonisme og overforbruk. For ordens skyld: Carolinebergeriksen.no, med tilhørende IG og snapchat, drives av Treasures AS. Treasures AS drives av en person som heter Caroline Berg Eriksen, sammen med hennes ektefelle, som heter Lars Kristian Eriksen. Denne tråden handler ikke om disse individene, men om forretningsvirksomheten de driver gjennom blogg/andre sosiale media som de driver gjennom aksjeselskapet sitt. Dette er tråden for saklig debatt om slike kritikkverdige forhold. Dette er trådens tema. Om noen ønsker å dele sine tanker om pene bilder - gjerne for meg, kjør på, men tråden handler om kritikkverdige forhold feks om bruk av barn i sosiale medier. Å gnåle om pene bilder vs ikke pene bilder, er bare støy og hensikten er soleklar. 39
Gjest Lin11 Skrevet 1. juli 2020 #23680 Skrevet 1. juli 2020 Akkurat nå, Hedy Lamarr skrev: @Nudeldama, dette blir også slettet. Men jeg skal svare deg. Du framstiller deg som en som helt uskyldig skriver at et bilde er fint, og så får du masse motbør. Jeg har vært en av motdebattantene, og jeg har aldri protestert på at du synes bildet er fint, tvert i mot har jeg støttet deg i at du kan mene det, og jeg har ikke kommet med noen som helst karakteristikk av verken deg eller bildet. Det jeg opplever, er at du vrir og vender på spørsmålene jeg har hatt til deg, du er unnvikende i svarene dine, du setter opp stråmenn, du kritiserer «alle» for noe en debattant har svart, du svarer på noe annet enn det jeg spør om. Det er dårlig debatteknikk, og det er mange svært dyktige debattanter her inne. Så det er lett å føle seg overkjørt, @Nudeldama, men sånn må man forvente når man deltar i en debatt og ikke følger reglene for god debattskikk. ☝🏼💯
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå