Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
29 minutter siden, pøbelsara said:

Og du burde kanskje rett og slett ta et lite lesekurs?  Leseren skrev hårstrikk , Cbe raljerte i vei og hevdet at denne leseren hadde forlangt hårnett og hansker som hadde ligger i sprit over natten. 

jeg vet utmerket godt hva jeg skrev i mitt innlegg i den debatten. Det var saklig om håndhygiene som et viktig folkehelsetiltak. Jeg har aldri skrevet usaklige innlegg til henne, så slike spekulasjoner kan du bare droppe.  Forøvrig er jeg en fast leser. Jeg har selvsagt ikke rett til å få mine innlegg i kommentarfeltet Publisert, men jeg vil ha meg frabedt spekulasjoner om at de ikke publiseres fordi jeg er usaklig eller ufin. 

Hårnett eller ei, så er det unødvendige kommentarer. Hvorfor det store behovet for å forsøke å lekse henne opp på egen blogg? Har du et stort ønske om at maten hun selv og familien spiser og ingen andre skal være helt hygienisk? Eller er det for at du er redd for at andre voksne mennesker skal ta etter henne og det skal bli vanlig? Eller er det for å ha noe å ta med tilbake hit for å vise hvor spydig hun svarer på teite og meningsløse kommentarer som ikke har noe annet formål annet enn å lage dårlig stemning? Oppriktig nysgjerrig på hva hensikten er. 

26 minutter siden, Snøsøta said:

Når man leser kommentarene fra kritikerne som fanden leser bibelen blir selv den uskyldigste tilbakemelding til hat og ønske om å dra personen CBE ned i søla. Det er mer enn nok av eksempler på st saklige kommentarer blir vridd, vrengt og skutt ned i kommentarfeltet. Hundene blir sluppet løs på den som våger å si et skjevt ord. Men så lenge man leser alt som ikke er «vakre du» som hat så kommer vi ingen vei her. 

Nå er det nok ikke jeg som leser bloggen/kommentarene som fanden leser bibelen her akkurat. Men hva er vitsen med den belærende tonen om noe hun helt sikkert vet og som kun er ment for å kritisere noe som ikke angår noen andre enn henne selv på hennes egen portal? Er det ikke nok å bruke diskusjonsforumet her inne for å pirke på slike meningsløse ting? Forstår godt at hun er lei av slike kommentarer og svarer spydig, for de er ikke velment. 

Endret av Luvinesta
  • Liker 13
Skrevet
32 minutter siden, Luvinesta skrev:

Ingen klarte å finne et eneste blogg-innlegg som skal vise det som klages på hele tiden her inne, istedet kommer det eksempler fra flere år tilbake (som alltid) Og surprise! Alle disse var frekke i utgangspunktet. Så går jeg inn og leser på Instagram og surprise igjen, "Fitfocus" oppfører seg som en nedlatende bitch med 🤨😂🤣 over hele linja for å vise hvor teit hun synes opplegget deres er... Men vedkommende får ikke noen klager på at hun er uprofosjenell og oppfører seg bedritent for å trekke "Netfit" navnet deres ned i søla. Hvorfor ikke? Fordi hun ikke er Caroline og mannen selvsagt. Selv om Caroline eller mannen ikke svarte på samme måte, så var det de som var frekke. Om man ikke ser det så er man temmelig blind og enspora. Det er jo klart de vil forsvare seg, og kan ikke se at de var mer ufine. Barnslig debatt ja, men det var ikke Caroline eller mannen som startet dette, som vanlig.

Synes du fitfocuse var så ufin her altså? Hun driver jo en treningsblogg selv, er sannsynligvis vant til å få masse spørsmål og kommentarer på programmene sine. Sikkert ikke alltid positivt.  Hvorfor kan hun ikke få komme med noen spørsmål om et treningsprogram som hun stusser over. Hvorfor er det uprofesjonelt? 
Slikt må jo alle bedrifter forholde seg til, uansett om spørsmålene er relevante, nedlatende eller helt på jordet. Synes det er ganske leit at du kaller henne for en nedlatende bitch for det. 

• Liker 42
Gjest Snøsøta
Skrevet
29 minutter siden, Luvinesta skrev:

Hårnett eller ei, så er det unødvendige kommentarer. Hvorfor det store behovet for å forsøke å lekse henne opp på egen blogg? Har du et stort ønske om at maten hun selv og familien spiser og ingen andre skal være helt hygienisk? Eller er det for at du er redd for at andre voksne mennesker skal ta etter henne og det skal bli vanlig? Eller er det for å ha noe å ta med tilbake hit for å vise hvor spydig hun svarer på teite og meningsløse kommentarer som ikke har noe annet formål annet enn å lage dårlig stemning? Oppriktig nysgjerrig på hva hensikten er. 

Nå er det nok ikke jeg som leser bloggen/kommentarene som fanden leser bibelen her akkurat. Men hva er vitsen med den belærende tonen om noe hun helt sikkert vet og som kun er ment for å kritisere noe som ikke angår noen andre enn henne selv på hennes egen portal? Er det ikke nok å bruke diskusjonsforumet her inne for å pirke på slike meningsløse ting? Forstår godt at hun er lei av slike kommentarer og svarer spydig, for de er ikke velment. 

Du kjemper for retten til at noen skal få opptre akkurat som de vil i offentlige rom uten å få kritiske kommentarer når det sender uheldige signaler til andre eller innebærer regelbrudd.

Jeg kjemper for retten til å ytre kritiske kommentarer til det som foregår i det offentlige rom. Og retten til å gjøre som man vil i sitt private rom. Som vi vet veldig lite om når det gjelder privatpersonen bak CBE.no

Skrevet
59 minutter siden, Luvinesta skrev:

Ingen klarte å finne et eneste blogg-innlegg som skal vise det som klages på hele tiden her inne, istedet kommer det eksempler fra flere år tilbake (som alltid) Og surprise! Alle disse var frekke i utgangspunktet. Så går jeg inn og leser på Instagram og surprise igjen, "Fitfocus" oppfører seg som en nedlatende bitch med 🤨😂🤣 over hele linja for å vise hvor teit hun synes opplegget deres er... Men vedkommende får ikke noen klager på at hun er uprofosjenell og oppfører seg bedritent for å trekke "Netfit" navnet deres ned i søla. Hvorfor ikke? Fordi hun ikke er Caroline og mannen selvsagt. Selv om Caroline eller mannen ikke svarte på samme måte, så var det de som var frekke. Om man ikke ser det så er man temmelig blind og enspora. Det er jo klart de vil forsvare seg, og kan ikke se at de var mer ufine. Barnslig debatt ja, men det var ikke Caroline eller mannen som startet dette, som vanlig.

Ah! Du tenker på alle de velmente kommentarene som bare snilt ville råde dem til å ha på nett og hansker for å lage mat i sitt eget hjem? Der folk uten invitasjon bare måtte takke nei til å spise hos henne? Som bare måtte advare voksne folk om hvor uhygienisk og ekkelt det er? Nei, dette var bare nok ett eksempel på at folk bare måtte lage kvalme og som fortjent fikk tilsvar. Man så lang vei at dette ikke er de faste leserne som leser bloggen fordi de vil ha inspirasjon, og det er vel rett dersom du var i kommentarfeltet også, Pøbelsara. Om dere mener dette er god oppførsel så bør dere kanskje gå på kurs i oppdragelse/folkeskikk og nettvett. Legger ved linken også: https://www.carolinebergeriksen.no/2020/02/23/fastelavn/comment-page-1/#comments

Fitfocus stilte et ganske enkelt spørsmål, med både 🙂❤️ Og 🙌🏻igjennom kommentarene sine. Enden på visa ble at netfit faktisk endret challengen sin ut ifra hennes tilbakemeldinger, som var både saklige og berettighet. Kanskje første gang de har hørt på noen utenfra🤷‍♀️

• Liker 45
Skrevet
8 minutter siden, Snøsøta skrev:

Du kjemper for retten til at noen skal få opptre akkurat som de vil i offentlige rom uten å få kritiske kommentarer når det sender uheldige signaler til andre eller innebærer regelbrudd.

Men ironisk nok skal ikke bloggerkritikere ha samme retten, til tross for 0 regelbrudd fra kritikernes side 😛

• Liker 12
Gjest CecilieX
Skrevet

Nå må alle rulle inn.

I rekken av ting som er normalt men som CBE aldri rammes av, og spesielt ikke hvis det kunne komme til å måtte innrømme at kritikere har et poeng kan vi nå også sette misting av hår på lista. For det har hun faktisk aldri opplevd på tross av å som regel alltid ha løst hår under matlaging. Aldri! 

Så det så!  

Skrevet (endret)

.....

:opplyser:

Endret av Revenge o'Cavatina
gadd ikke
  • Liker 4
Skrevet

Ser cbe skal ha spørsmålsrunde på Instagram. Innholdstørke? Lurer på om det blir besvart et eneste kritisk spørsmål!

• Liker 25
Gjest Krutt Tønne
Skrevet
1 time siden, 123Frustrert skrev:

Ser cbe skal ha spørsmålsrunde på Instagram. Innholdstørke? Lurer på om det blir besvart et eneste kritisk spørsmål!

Hun kommer til å takke alle  som synes hun skinner for tiden, da. 

Skrevet

Hva er det å spørre om, egentlig? Hvor genseren er fra?

• Liker 15
Gjest Krutt Tønne
Skrevet
13 minutter siden, Surikatt skrev:

Hva er det å spørre om, egentlig? Hvor genseren er fra?

- enda rarere å spørre hvilken str er genseren din i. Hvilken betydning kan det ha for andre mennesker?

Skrevet
12 minutter siden, Ultiva skrev:

Det var da voldsomt med aggresjon ovenfor CBEs influenserkollega. Jeg syns vi fremdeles skal forbeholde bruken av det særdeles hatefulle, kvinnefiendtlige skjellsordet "bitch" til russegutter, paradise hotel-deltakere og til Lars Kristian Eriksen (han klinket vel også faktisk til med ordet "psychobitch").  Vi andre kan vel omtale mennesker på en mindre pubertal måte.

Jepp. 

Det er jo ganske spesielt å tilbringe masse tid her inne for å kritisere folk for det man mener er uakseptabel oppførsel, samtidig som man tillater seg å kalle en annen influenser for en bitch. 

• Liker 48
Skrevet
6 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jepp. 

Det er jo ganske spesielt å tilbringe masse tid her inne for å kritisere folk for det man mener er uakseptabel oppførsel, samtidig som man tillater seg å kalle en annen influenser for en bitch. 

Det sier vel egentlig alt, tenker jeg. :Nikke:

• Liker 27
Skrevet
3 minutter siden, Kollontaj skrev:

Det sier vel egentlig alt, tenker jeg. :Nikke:

Jepp. Dobbel-standarder er vel kanskje også en standard?

Jeg tenker at hvis man skal klage over nivået på debatten, burde man i det minste gå foran med et godt eksempel. 

• Liker 34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...