Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo helt tydelig at Caroline Berg-Eriksen ikke bryr seg om smittevernreglene. Bare hun får vist frem magen og kleine poseringer så er dagen redda. Og får sine daglige doser med skryt for utseendet. Er det noe spesielt ved henne jeg har gått glipp av. Synes hun ser helt vanlig ut på grensen til kjedelig. 

• Liker 44
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og han treneren traff også Carina Dahl i går, og hun koste med baby og var innafor meteren. :) (kilde: cd sin snap)

• Liker 14
Skrevet
4 timer siden, Surikatt skrev:

Det er jo helt tydelig at Caroline Berg-Eriksen ikke bryr seg om smittevernreglene. Bare hun får vist frem magen og kleine poseringer så er dagen redda. Og får sine daglige doser med skryt for utseendet. Er det noe spesielt ved henne jeg har gått glipp av. Synes hun ser helt vanlig ut på grensen til kjedelig. 

Er dette et eksempel på konstruktiv kritikk av bedriften?

• Liker 8
Skrevet
På 26.4.2020 den 16.27, LilleSnupp skrev:

Klart 3000-meter kravet til forsvarets høgskoler for kvinner med det tempoet - begge to.

Høres ut som forsvarets høgskoler bør gjøre noe med 3000-meterkravet for kvinner 😁 Trodde det var rundt 14-15 minutter? 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Hvis man ser noe man mener er utenfor trådens tema, oppfordrer jeg til rapportering til moderatorene - det er de som avgjør.

De bildene hvor hun poserer i tett kroppskontakt med AP, er eksempler på hva man IKKE skal gjøre nå. Enten har hun ikke forstått hva reglene om avstand handler om, eller så bryr hun seg ikke. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 41
Skrevet
2 minutter siden, pøbelsara skrev:

Hvis man ser noe man mener er utenfor trådens tema, oppfordrer jeg til rapportering til moderatorene - det er de som avgjør.

De bildene hvor hun poserer i tett kroppskontakt med AP, er eksempler på hva man IKKE skal gjøre nå. Enten har hun ikke forstått hva reglene om avstand handler om. Enten skjønner hun de ikke, eller så bryr hun seg ikke

Hun skjønner reglene. 

Men i likhet med flere andre såkalte "influensere" tror hun at jobben hennes er så innmari viktig at hun setter tilside korona-reglene (ref. at flere "influensere" bare måtte ha med seg mobilen i frisørsalongen....)

• Liker 34
Skrevet

Ser på instastory at Treningsfrue ikke har skjønt det heller, eller ikke gidder å bry seg om å holde avstand. En ting er jo at de faktisk ikke bryr seg om å holde avstand, men at de må dokumentere det i sosiale medier. 

• Liker 21
Skrevet
11 timer siden, LaSorella skrev:

Er dette et eksempel på konstruktiv kritikk av bedriften?

Du får rapportere! 
Å kritisere kritikken er avsporing

• Liker 15
Skrevet
19 timer siden, Halle-Palle skrev:

Jeg har sendt han en melding. Så får vi se hvor tøff han er. 

Spørs vel om han gjør det. AP er jo også tidligere lagkamerat av Mads fra tiden i Mjøndalen. 

• Liker 5
Gjest Hans77
Skrevet
6 timer siden, Fjugur skrev:

Du får rapportere! 

Feil iflg moderators svar i tråden CBE: Tillatt med nyansering av kritikk, under Ris og ros.

Skrevet
1 time siden, Hans77 skrev:

Feil iflg moderators svar i tråden CBE: Tillatt med nyansering av kritikk, under Ris og ros.

savner lenke

• Liker 9
Skrevet
55 minutter siden, MissLucy skrev:

savner lenke

vi har, og tillater kun, en tråd på Rampelyset om Caroline Berg Eriksen. Både kritikk og forsvar av bloggens virksomhet skal diskuteres her. Dette er et diskusjonsforum, og da er det helt selvsagt at man skal få kritisere kritikken, for å si det sånn. Det er viktig for en nyansert debatt at kritikken som kommer fram i tråden møter motargumenter.

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, prudens skrev:

vi har, og tillater kun, en tråd på Rampelyset om Caroline Berg Eriksen. Både kritikk og forsvar av bloggens virksomhet skal diskuteres her. Dette er et diskusjonsforum, og da er det helt selvsagt at man skal få kritisere kritikken, for å si det sånn. Det er viktig for en nyansert debatt at kritikken som kommer fram i tråden møter motargumenter.

Hvor er argumentene? Har bare lest kritikk av kritikerne og kritikk av kritikernes motiver/motivasjon. 

• Liker 21
Skrevet (endret)
13 minutter siden, Kollontaj said:

Hvor er argumentene? Har bare lest kritikk av kritikerne og kritikk av kritikernes motiver/motivasjon. 

Argumentene?

Fjugur skriver: Du får rapportere! 

Hans77 svarer: Feil iflg moderators svar i tråden CBE: Tillatt med nyansering av kritikk, under Ris og ros.

Miss Lucy savner lenke og fikk det svart på hvitt: Dette er et diskusjonsforum, og da er det helt selvsagt at man skal få kritisere kritikken, for å si det sånn.

Ergo; det er lov å være uenige, og man kan kritisere kritikken, og det er ikke avsporing slik Fjugur hevder. Å spørre retorisk om det er konstruktiv kritikk å påstå at så lenge Caroline får vist frem magen sin og de kleine poseringene sine så er dagen redda er ikke å kritisere kritikernes motivasjoner.

Hvorfor skal man argumentere videre på det når det står klart under ris og ros? For å legge til rette for 10 sider med avsporing til?

Endret av Luvinesta
  • Liker 12
Skrevet (endret)
1 time siden, Kollontaj skrev:

Signerer denne. Savner gode argumenter på hvorfor det er til barnas beste å ha tusenvis med bilder og filmer av seg selv liggende ute på internett. Eller hvorfor det er greit at profesjonelle påvirkere publiserer bilder av at de ligger oppå hverandre samtidig som myndighetene anbefaler minst 1 meter avstand mellom de som ikke er i samme husstand for å unngå unødig smittefare. Gode argumenter på hvorfor det er greit av profesjonelle påvirkere å droppe sykkelhjelm og redningsvest når man er sammen med barna som man skal være et forbilde for, hvorfor det er greit å mikse sensuelle/sexy damebilder sammen med bilder av småbarn uten samtykkekompetanse osv.

Så lenge man bare blir møtt av spekulerende og angripende hobbypsykologer, hvorav en som til og med har innrømt at hen ikke er interessert i å diskutere trådens tema i det hele tatt, bare de andre brukerne i tråden, så er ignorér-knappen både et fint og viktig verktøy.

Endret av Ultiva
  • Liker 36
Skrevet

Å kritisere kritikernes kritikk er verken å nyansere debatten eller et argument som beriker debatten.

• Liker 25
Skrevet
11 minutter siden, Ultiva skrev:

Så lenge man bare blir møtt av spekulerende og angripende hobbypsykologer, hvorav en som til og med har innrømt at hen ikke er interessert i å diskutere CBE i det hele tatt, bare de andre brukerne i tråden, så er ignorér-knappen både et fint og viktig verktøy.

Hvis du med dette mener meg så er det du skriver her både feil og svært urederlig da jeg flere ganger har sagt at dette ikke stemmer.

Det er ikke slik at de eneste gyldige motargumentene som finnes er å forsvare dårlig reklamemerking eller eksponering av barn. Det er også helt innafor å motargumentere, stille spørsmål ved og/eller kritisere innholdet i de postene som kommer frem i tråden.

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Å kritisere kritikernes kritikk er verken å nyansere debatten eller et argument som beriker debatten.

Jeg er uenig. Jeg synes det kan berike debatten fordi en del av kritikken som kommer mot CBE kan fremstå veldig svart/hvitt og overdreven. Da synes jeg det er bra at man kan få frem andre meninger og perspektiver for å nyansere det som kommer frem.

• Liker 11
Skrevet (endret)
7 minutter siden, Nudeldama skrev:

Jeg er uenig. Jeg synes det kan berike debatten fordi en del av kritikken som kommer mot CBE kan fremstå veldig svart/hvitt og overdreven. Da synes jeg det er bra at man kan få frem andre meninger og perspektiver for å nyansere det som kommer frem.

Jeg er enig med deg i at det er nyttig for debatten å få frem andre meninger og perspektiv, men foreløpig har jeg ikke sett noen andre meninger om bedriften CBE.no - jeg ser stort sett bare meninger om kritikerne, og det er svært lite nyttig. 

Endret av Anonymsis
  • Liker 36
Skrevet
46 minutter siden, Kollontaj skrev:

Signerer jeg også.
Hvor er kritikerne av kritikkens nyansering av barneeksponering, kroppspress, seksualisering av kvinnekroppen, gråsone-behandling av regler og lovverk og mangelfull bedriftsetikk? Altså de viktige store sakene som diskuteres i denne tråden.

Langt brorparten av "nyanserings"-innleggene går i stedet på en eller annet slengbemerkning som helst burde ha blitt fortiet og rapportert vekk i stedet for å få tildelt mange siders unødvendig oppmerksomhet med psykologisering, spekulasjoner og brukerdebatt i kjølvannet. Og de få innleggene fra kritiker-kritikersiden som endelig prøver seg på de store spørsmålene er stort sett bare av typen "Det er CBEs barn så hun kan gjøre som hun vil og jeg vil ikke utdype noe mer om det for dere er dumme og misunnelige og hater :jolie:". 

Hvor er de nyanserte innleggene? Kom mer enn gjerne med dem for jeg ønsker virkelig å forstå hvordan noen kan mene slik influencer-virksomhet er så uproblematisk og greit. For jeg fatter det ikke. 

• Liker 28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...