Rev. Revenge Skrevet 30. april 2020 #20381 Skrevet 30. april 2020 15 minutter siden, Hans77 skrev: ....er jeg ikke kompetent til å hjelpe... Nei, det ser vi. 17
Halle-Palle Skrevet 1. mai 2020 #20382 Skrevet 1. mai 2020 Vær så snill å ikke bit på forsøket på å vri dette tilbake til å bli en debatt om debatten 🙏🏻 38
Halle-Palle Skrevet 1. mai 2020 #20383 Skrevet 1. mai 2020 (endret) 12 timer siden, Halle-Palle skrev: Endret 1. mai 2020 av Halle-Palle Feil
Populært innlegg Inocybe Skrevet 1. mai 2020 Populært innlegg #20384 Skrevet 1. mai 2020 (endret) Corona-tid har virkelig understreket hvor ubrukelig unyttig influencervirksomhet er og hvor fullstendig tette i topplokket og navlepillene størsteparten av influencerne selv er. På SoMe framvises det langt større ansamlinger av mennesker enn anbefalt. De uhygieniske kunstige neglene forsvant ikke før de ble så stygge av mangel på pleie de måtte files ned - at håndhygiene er blant de absolutt viktigste tiltakene er ikke så viktig men stygge negler det kan virkelig ikke aksepteres. Pilotfrue (og Talla fikk jeg med meg her på KG) måtte bare bryte retningslinjene og fikle med telefonene sine hos frisøren for dette er jo den superviktige jobben deres mens de endelig får litt hardt tiltrengt spons av håret igjen. LKE bare måtte dokumentere at han dro for å løpe til den tettest mulig befolkede delen av landet hvor beboerne selv var bedt om å holde seg mest mulig inne. CBE bare måtte dra personlig på møte mens resten av landet gjør alt de kan for å unngå det. CBE dokumenterer gnikking og klemming på en person som absolutt ikke er en del av hennes husstand for jobben hennes er jo bare sååå viktig at nasjonal helse må vike. Det må jo alle skjønne. For en gjeng navlebeskuende duster alle disse influencerne er! Endret 1. mai 2020 av Inocybe La til frisør 94
Inocybe Skrevet 1. mai 2020 #20385 Skrevet 1. mai 2020 14 timer siden, Halle-Palle skrev: 2 m avstand (som var anbefalt helt til kl 16 i dag) er jo ikke påbudt, så da gjelder det ikke bloggere. https://www.carolinebergeriksen.no/2020/04/30/netfit-blir-til/comment-page-1/#comment-1110400 Hva er poenget med å vise bildet av skiltet om håndhygiene når de likevel ikke bryr seg om å holde et minimum med avstand? Vi observerer at verden er forandret og alle bør forholde seg til regler for begrensning av smitte, men vi bryr oss ikke? 42
SusieDerkins Skrevet 1. mai 2020 Forfatter #20386 Skrevet 1. mai 2020 3 minutter siden, Inocybe skrev: Hva er poenget med å vise bildet av skiltet om håndhygiene når de likevel ikke bryr seg om å holde et minimum med avstand? Vi observerer at verden er forandret og alle bør forholde seg til regler for begrensning av smitte, men vi bryr oss ikke? skålene med bær og druer som er satt ut viser heller ikke veldig stor forståelse for smittevern. 37
Populært innlegg Undreguri Skrevet 1. mai 2020 Populært innlegg #20387 Skrevet 1. mai 2020 Vet ikke hva som er verst, at de driter i det eller ikke skjønner at reglene gjelder alle? Kanskje de tok en «risikovurdering» som når de sykler uten hjelm? Kjører båt uten vest? Kjører bil etter en øl? Det provoserer meg så vanvittig at noen bare gjør som de vil uansett, og influencertittelen bør fjernes ASAP. Her står skolebarn med 1 m mellomrom,leker fra hvrandre osv. Her har ikke barn sett venner annet enn så vidt ute,med god avstand. Russen som er 18 og 19 år har skjønt det! At folk ikke er smart nok til å følge anbefalingene et nå en ting,men at en offentliggjør det på some...??? 63
Undreguri Skrevet 1. mai 2020 #20388 Skrevet 1. mai 2020 Håper riksavisene konfronterer bedriften, dette må de faktisk svare på. 18
oblt Skrevet 1. mai 2020 #20389 Skrevet 1. mai 2020 13 hours ago, Hans77 said: Har CBE kommunisert det? Jeg skal forsøke å forklare. Kommunikasjon er mye mer enn rene ord, og det skilles ikke bare mellom verbal og nonverbal kommunikasjon, men også eksplisitt og implisitt. Jeg har ikke komme på å ha sett noen blogger eksplisitt verbalt (muntlig eller tekst) utrykke at regler ikke gjelder dem. Men å stadig vise frem bilder der man viser at man bryter retningslinjer kommuniserer at de avbildede ikke følger retningslinjene. Når man jobber med formidling er det avsenders ansvar hvilket budskap som sendes. Dersom dette ikke er det de ønsker mottaker skal sitte igjen med, ville det vært naturlig å ta til seg lærdom fra tidligere mistolkninger. Selv om sykkelhjelm eller avstandsregelen ikke er nedfelt i lov, er det gjeldende retningslinjer som etter mitt skjønn er godt begrunnet og vi se om samfunn er tjent med at forblir gjeldende norm. Når man har som virksomhet å påvirke andre, synes ikke jeg personlig det er greit å vise frem bilder av at man stadig bryter retningslinjer som er laget for å redde liv og helse. At jeg ikke synes det er ok er selvsagt min personlige mening, og de som er uenige med meg vil nok argumentere med at siden ingen lov er brutt er det ok. Men er det greit av en påvirker å implisitt kommunisere at alt som ikke er direkte ulovlig/straffbart er ok? Jeg aner ikke om det er budskspet de har som intensjon å formidle, men det kan se ut som dette er slik mange av leserne oppfatter det. Da burde kommunikasjonen korrigeres dersom det budskapet de hadde planlagt var et annet. Jeg ANTAR at de forsøkte å formidle at netfit er kult og fint og flott, og at det gikk litt skeis. Det er isåfall veldig lett å korrige 48
Klaraku78 Skrevet 1. mai 2020 #20390 Skrevet 1. mai 2020 Får håpe noen sender det til Mads Hansen. Ser han har en egen story som han kaller corona-idioti. Bildet passer vel inn der. 37
Hunter7 Skrevet 1. mai 2020 #20391 Skrevet 1. mai 2020 1 hour ago, Inocybe said: Corona-tid har virkelig understreket hvor ubrukelig unyttig influencervirksomhet er og hvor fullstendig tette i topplokket og navlepillene størsteparten av influencerne selv er. På SoMe framvises det langt større ansamlinger av mennesker enn anbefalt. De uhygieniske kunstige neglene forsvant ikke før de ble så stygge av mangel på pleie de måtte files ned - at håndhygiene er blant de absolutt viktigste tiltakene er ikke så viktig men stygge negler det kan virkelig ikke aksepteres. Pilotfrue (og Talla fikk jeg med meg her på KG) måtte bare bryte retningslinjene og fikle med telefonene sine hos frisøren for dette er jo den superviktige jobben deres mens de endelig får litt hardt tiltrengt spons av håret igjen. LKE bare måtte dokumentere at han dro for å løpe til den tettest mulig befolkede delen av landet hvor beboerne selv var bedt om å holde seg mest mulig inne. CBE bare måtte dra personlig på møte mens resten av landet gjør alt de kan for å unngå det. CBE dokumenterer gnikking og klemming på en person som absolutt ikke er en del av hennes husstand for jobben hennes er jo bare sååå viktig at nasjonal helse må vike. Det må jo alle skjønne. For en gjeng navlebeskuende duster alle disse influencerne er! Var det ikke noe med de berømmelige fredagsblomstene også? 8
Knope Skrevet 1. mai 2020 #20392 Skrevet 1. mai 2020 20 minutter siden, Klaraku78 skrev: Får håpe noen sender det til Mads Hansen. Ser han har en egen story som han kaller corona-idioti. Bildet passer vel inn der. Kan ikke du sende det til ham selv? 7
Maydis8 Skrevet 1. mai 2020 #20393 Skrevet 1. mai 2020 21 minutter siden, Klaraku78 skrev: Får håpe noen sender det til Mads Hansen. Ser han har en egen story som han kaller corona-idioti. Bildet passer vel inn der. Du kan jo sende... 5
Inocybe Skrevet 1. mai 2020 #20394 Skrevet 1. mai 2020 2 minutter siden, Pjolterbeist skrev: Var det ikke noe med de berømmelige fredagsblomstene også? Dem hadde jeg glemt. Er så mye jeg ikke klarer å holde styr på det. 6
Halle-Palle Skrevet 1. mai 2020 #20395 Skrevet 1. mai 2020 (endret) 24 minutter siden, Klaraku78 skrev: Feil Endret 1. mai 2020 av Halle-Palle
Gjest Snøsøta Skrevet 1. mai 2020 #20396 Skrevet 1. mai 2020 34 minutter siden, Pjolterbeist skrev: Var det ikke noe med de berømmelige fredagsblomstene også? 29 minutter siden, Inocybe skrev: Dem hadde jeg glemt. Er så mye jeg ikke klarer å holde styr på det. Hotellopphold, blomsterbutikkbesøk, møter i Oslo, joggetur i Oslo, og trening med fysisk kontakt med personer utenfor husholdet under koronatiltakene. Spør alle idretter som krever fysisk kontakt om den siste der. De står og tripper og venter på å få starte opp, og fikk i går klar beskjed om å vente enda lengre. Reglene gjelder ikke for alle tydeligvis.
lillehammeren Skrevet 1. mai 2020 #20397 Skrevet 1. mai 2020 1 time siden, Klaraku78 skrev: Får håpe noen sender det til Mads Hansen. Ser han har en egen story som han kaller corona-idioti. Bildet passer vel inn der. Det er det som er så dumt. Ingen offentlige personer tør å «ta» Fotballfrue. 9
Halle-Palle Skrevet 1. mai 2020 #20398 Skrevet 1. mai 2020 9 minutter siden, lillehammeren skrev: Det er det som er så dumt. Ingen offentlige personer tør å «ta» Fotballfrue. Jeg har sendt han en melding. Så får vi se hvor tøff han er. 25
Snuppeluppen Skrevet 1. mai 2020 #20399 Skrevet 1. mai 2020 (endret) Han sier aldri noe om henne uansett. Ikke når det stormer som verst med barneeksponering heller. Og det er han jo veldig på noen av de andre med. Så han la ut på insta-story om denne influenser-boka han skriver på. Det var det en liste med influensere han skulle snakke om. CBE var ikke en av dem som jeg kunne se. Mulig hun og mannen er fredet der i gården. Edit: Tegnsetting Endret 1. mai 2020 av Snuppeluppen 17
Marioposa Skrevet 1. mai 2020 #20400 Skrevet 1. mai 2020 (endret) 16 timer siden, Louiah skrev: Litt spesielt av AP å gjøre når han har en nyfødt i tillegg hjemme. Det virker som de fleste «kjente» fjes tenker at korona ikke gjelder dem. Idag er PT Adrian fra samarbeider med NETFIT og CBE i følge IG på besøk hos Influenser Carina Dahl for å vise frem nyfødt baby, så jeg tror ikke de bryr seg særlig om reglene til FHI? Samboeren til Adrian er sykepleier, så litt rart i grunn.. Endret 1. mai 2020 av Marioposa 22
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå