Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

1 time siden, BearMama skrev:

Det skjer jo aldri noe lenger.

Trening

Undulatmåltid

Se på meg i tusen vinkler mens jeg handler blomster eller noe

Gardiner eller annet nips og ræl til huset 

Enda mer klær som brukes én gang

Et nytt produkt til egenpleie(ærlig talt, hvor mye greier klarer en å bruke i trynet i løpet av en dag?)

Favorittmakeup(igjen, hvor mange produkter klarer en å kladde i trynet sitt?)

Selge barna

*repeter i det uendelige.....

Du glemte kaffekoppen 😄

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BearMama
32 minutter siden, Sol79 skrev:

Du glemte kaffekoppen 😄

Åja!

Kaffe...kaffe og ikke glem! Kaffeeeee❤️❤️❤️❤️🌸🌸🌸❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, BearMama skrev:

Åja!

Kaffe...kaffe og ikke glem! Kaffeeeee❤️❤️❤️❤️🌸🌸🌸❤️❤️❤️

Er pulsklokken helt oversett for tiden? 😞

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, BearMama skrev:

Det skjer jo aldri noe lenger.

Trening

Undulatmåltid

Se på meg i tusen vinkler mens jeg handler blomster eller noe

Gardiner eller annet nips og ræl til huset 

Enda mer klær som brukes én gang

Et nytt produkt til egenpleie(ærlig talt, hvor mye greier klarer en å bruke i trynet i løpet av en dag?)

Favorittmakeup(igjen, hvor mange produkter klarer en å kladde i trynet sitt?)

Selge barna

*repeter i det uendelige.....

Det mest triste med denne lista er at da jeg sluttet å lese bloggen hennes på 2,5 år siden kunne jeg ha skrevet nesten nøyaktig samme liste som var grunnen til at jeg ikke orket mer. Hjelp noe så lite inspirerende i lengden som den bloggen er.😴

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Cinzia skrev:

Det er også veldig fascinerende hvordan hun beskriver at ventetiden har gått fort! Som om hun har ventet på en fødsel eller noe annet stort. Det er gardiner liksom! Hallo!! 

Det er jo stort! Et eget prosjekt, faktisk! Det er ikke måte på hvor mange prosjekter hun har gående på en og samme tid. Å skulle organisere Prosjekt gardiner, Proskekt diskokulepinjata, Prosjekt hvit korrekturlakklandsby OG Prosjekt Lasses bursdag samtidig som man skal passe på at neglene og øyevippene er on fleek krever sin kvinne!

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, MissLucy skrev:

jeg klarer ikke å velge mellom det med plastkroken eller det lekre nærbildet av hendene fulle med gardinringer. Bloggen har fremstått som ganske parodisk før, men dette tok det til nye høyder.

Til nye gardinhøyder, faktisk.🤣

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick
On 2/20/2019 at 11:52 AM, Gjesta said:

Herregud,  blogget hun seriøst fra begravelsen?? 

Det var absolutt et av de bildene CBE burde droppet. En av de andre damene ser direkte forpint ut i ansiktet sitt (forståelig nok)!

 

Og i samme innlegg presterte CBE å skrive om at mannen endelig har frihelg, sammen med hennes muntlige jubelrop weeeee, bare for å markere slutten på begravelses-innlegget. Hvis hun tar seg seriøst som "journalist", burde hun kutte koblingen mellom så ulike temaer i innleggene. For min del må hun gjerne blogge om begge deler, men ha respekt for sørgende familiemedlemmer.

 

Dessuten burde hun seriøst legge fra seg slike muntlige "ropinger" på bloggen ("Iiiih" aka jubelrop som beskriver fryd) + dette "weeee" (som egentlig beskriver det samme). Finn heller gode, skriftlige formuleringer som forklarer disse ordene CBE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, blåbærpai skrev:

Lol. Vakumet i villa Kulåsen er tilnærmet komplett i disse dager. 

De er to kjedelige personer som lever et ordinært liv men streber hardt for å virke spesielle. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mrs. Random Nick skrev:

Det var absolutt et av de bildene CBE burde droppet. En av de andre damene ser direkte forpint ut i ansiktet sitt (forståelig nok)!

 

Og i samme innlegg presterte CBE å skrive om at mannen endelig har frihelg, sammen med hennes muntlige jubelrop weeeee, bare for å markere slutten på begravelses-innlegget. Hvis hun tar seg seriøst som "journalist", burde hun kutte koblingen mellom så ulike temaer i innleggene. For min del må hun gjerne blogge om begge deler, men ha respekt for sørgende familiemedlemmer.

 

Dessuten burde hun seriøst legge fra seg slike muntlige "ropinger" på bloggen ("Iiiih" aka jubelrop som beskriver fryd) + dette "weeee" (som egentlig beskriver det samme). Finn heller gode, skriftlige formuleringer som forklarer disse ordene CBE!

Helt forferdelig innlegg. Både antrekket og skoene skrek "attention attention!" og kommentaren på slutten var særs upassende. Til hennes forsvar: Hun var ung og det var tidlig i bloggkarrieren. Tror neppe hun ville publisert noe tilsvarende idag. (hadde slettet det innlegget om jeg var henne. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, MiniMjau skrev:

Til nye gardinhøyder, faktisk.🤣

For ikke å snakke om gardinene som ENDELIG har funnet veien hjem via posten...gikk de seg vill på veien...? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom over dette her om dagen. Caroline tipser. Legg merke til siden hun har tipset om. Ikke rart det har vært mye redigering etc. på bloggen hennes. 🙄

Funnet her: https://www.carolinebergeriksen.no/2009/09/17/caroline-tipser-33/

Fjernet innhold med opphavsrett. Perelandra, mod. 

 

Endret av Perelandra
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.2.2019 den 23.32, Hummingbird2 skrev:

Trine Grungs Facebook innlegg om Burøe saken nå. Lars Kristian Eriksen live!

 

På 20.2.2019 den 11.27, Rubella skrev:

Begynte plutselig å tenke på et av de første blogginnleggene jeg fikk vondt svak i munnen av av CBE:

 

https://www.carolinebergeriksen.no/2011/06/04/yesterday-a-black-day/

 

Eksponering, posering, dyp utringning og skyhøye hæler selv i begravelse.

 

På 20.2.2019 den 11.41, Rubella skrev:

@Lopploella ja 😣

 

Også helt sjukt å se forandringen hennes fra 2009 til nå:

https://www.carolinebergeriksen.no/2010/01/07/mine-beste-minner-fra-2009/

Leppene må jo være 20 ganger større nå!

Dessuten helt merkelig at hun påberoper seg å være akkurat samme størrelse nå. Der var hun jo ekstremt tynn, mens nå er hun sunn-slank-tynn! Som selvsagt er positivt :)

 

På 20.2.2019 den 11.47, Rubella skrev:

 

Og her er det første jeg virkelig lo av... 😄

 

#tripdownmemorylane

 

På 20.2.2019 den 12.13, Annypanny skrev:

Hehe, jeg kom over denne linken her en dag:
https://www.carolinebergeriksen.no/2010/06/15/utslitt/

Frua er utslitt og lister opp sin svært hektiske dag 😂

 

På 20.2.2019 den 13.17, Emilie112 skrev:

Sett i lys av at cbe.no viser seg å ha lite arbeidskapasitet om man leser de siste innleggene om hvor slitsomt det er å kjøre frem og tilbake til Oslo https://www.carolinebergeriksen.no/2009/08/22/husmor-caroline/

sto ikke bedre til før.. det er virkelig dumt at en blogg synes det er viktig å inspirere folk til korte arbeidsdager. 

 

På 20.2.2019 den 16.11, Surikatt skrev:

Det er så slitsomt å pleie eget ego. 

 

På 20.2.2019 den 16.22, MissLucy skrev:

heretter skal jeg og begynne å sette SOL øverst på to do-listen min. Jeg skal aldri mer si at frua ikke inspirerer meg!!!

 

På 21.2.2019 den 10.55, Gulleplutt skrev:

Det er noe fascinerende over nest siste innlegg der Caroline sitter nysminket og nyfrisert i en gardintrapp og ser med ømhet på en plastkrok til gardinoppheng.. :lol:

 

På 21.2.2019 den 11.31, MissLucy skrev:

jeg klarer ikke å velge mellom det med plastkroken eller det lekre nærbildet av hendene fulle med gardinringer. Bloggen har fremstått som ganske parodisk før, men dette tok det til nye høyder.

 

På 21.2.2019 den 11.54, Emilie112 skrev:

Det her innlegget med opphenging av gardin er veldig gøy. Lurer på om det kommer på «to do-lista» i en hektisk hverdag.. med en gang de tar bilder går det vel under arbeidsoppgaver, man må pynte seg, sminke seg ogknurre- smile. Puh.. blir sliten av sånt. Jeg hadde tatt på meg joggedressen og hengt de opp-ferdig. 

 

På 21.2.2019 den 14.21, Cinzia skrev:

Det er også veldig fascinerende hvordan hun beskriver at ventetiden har gått fort! Som om hun har ventet på en fødsel eller noe annet stort. Det er gardiner liksom! Hallo!! 

 

På 21.2.2019 den 14.29, pøbelsara skrev:

Ikke sant? Det er en merkelig, skrudd verden vi inviteres inn i.

 

På 21.2.2019 den 14.35, MissLucy skrev:

dette er folk som blogger om at de har en kaffeflekk på buksa, så gardinopphenging er jo en stor event til sammenligning.

 

På 21.2.2019 den 17.02, Sol79 skrev:

Du glemte kaffekoppen 😄

 

På 21.2.2019 den 17.35, BearMama skrev:

Åja!

Kaffe...kaffe og ikke glem! Kaffeeeee❤️❤️❤️❤️🌸🌸🌸❤️❤️❤️

 

På 21.2.2019 den 20.11, blåbærpai skrev:

Lol. Vakumet i villa Kulåsen er tilnærmet komplett i disse dager. 

 

På 21.2.2019 den 20.37, Inocybe skrev:

Er pulsklokken helt oversett for tiden? 😞

 

På 21.2.2019 den 23.10, PecanPie skrev:

Det er jo stort! Et eget prosjekt, faktisk! Det er ikke måte på hvor mange prosjekter hun har gående på en og samme tid. Å skulle organisere Prosjekt gardiner, Proskekt diskokulepinjata, Prosjekt hvit korrekturlakklandsby OG Prosjekt Lasses bursdag samtidig som man skal passe på at neglene og øyevippene er on fleek krever sin kvinne!

 

På 21.2.2019 den 23.24, MiniMjau skrev:

Til nye gardinhøyder, faktisk.🤣

 

På 22.2.2019 den 0.41, pøbelsara skrev:

Jeg er bare så GLAD for at de gardinene endelig er på plass! :strix:

 

På 22.2.2019 den 9.01, Surikatt skrev:

De er to kjedelige personer som lever et ordinært liv men streber hardt for å virke spesielle. 

 

På 22.2.2019 den 12.18, Isola2 skrev:

For ikke å snakke om gardinene som ENDELIG har funnet veien hjem via posten...gikk de seg vill på veien...? 

 

På 22.2.2019 den 13.18, Aquarius04 skrev:

Kom over dette her om dagen. Caroline tipser. Legg merke til siden hun har tipset om. Ikke rart det har vært mye redigering etc. på bloggen hennes. 🙄

Funnet her: https://www.carolinebergeriksen.no/2009/09/17/caroline-tipser-33/

Fjernet innhold med opphavsrett. Perelandra, mod. 

Oioi! Dere skal ha for å være seriøse topp-utdannede med myye viktigere jobber enn bloggeren og deres lesere. Det skinner liksom så godt gjennom med disse velskrevet innleggene som oser kvalitet selv det største bygdedyret med kikkerten i vinduet ville misunt. Det kan neimen ikke være mye barnemishandling og grufulle lovbrudd som en ser ens plikt til å vokte over i "blogglandia" om dagen, når man linker til ikke mindre enn 6(!) blogginnlegg som er datert tilbake i 2009 til 2011 over de to siste sidene for å ha noe å sladre om og gjøre narr av. Om det ikke handler om at bloggen er så dørgende kjedelig, men at man liksom bare ikke klarer å la være å klikke inn likevel...
Troverdigheten om at det er barneeksponering som er drivkraften bak forakten for denne bloggeren vokser seg bare større👍

Endret av Perelandra
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Mrs. Random Nick skrev:

Det var absolutt et av de bildene CBE burde droppet. En av de andre damene ser direkte forpint ut i ansiktet sitt (forståelig nok)!

 

Og i samme innlegg presterte CBE å skrive om at mannen endelig har frihelg, sammen med hennes muntlige jubelrop weeeee, bare for å markere slutten på begravelses-innlegget. Hvis hun tar seg seriøst som "journalist", burde hun kutte koblingen mellom så ulike temaer i innleggene. For min del må hun gjerne blogge om begge deler, men ha respekt for sørgende familiemedlemmer.

 

Dessuten burde hun seriøst legge fra seg slike muntlige "ropinger" på bloggen ("Iiiih" aka jubelrop som beskriver fryd) + dette "weeee" (som egentlig beskriver det samme). Finn heller gode, skriftlige formuleringer som forklarer disse ordene CBE!

Jeg måtte også inn og titte på begravelsesinnlegget, og det slo meg at hun skrev dårligere da enn nå, og da var hun vel nyutdannet journalist? Likevel var bloggen hennes i begynnelsen litt søt og morsom. Det personlige som gjorde bloggen hennes fordøyelig før, til tross for utseendefikseringen (som jeg tilgir henne litt ettersom hun da var ung), er borte nå. I de eldste innleggene, tross dårlig språk, fremstod hun som en til dels søt og trivelig ung jente.

Og så plager det meg endeløst at en journalistutdannet skribent bruker uttrykk som "vokser på meg". Jeg godtar den uunngåelige anglifiseringen av språket, men jeg får utslett av sånne uttrykk. Hun er ikke den eneste som bruker disse direkte oversatte uttrykkene, men hun er vel den eneste som påberoper seg et tilnærmelsesvis feilfritt språk?

Når noen sier "den vokser på meg", så ser jeg for meg sopp og eksem og uhumskheter. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Luvinesta skrev:

Oioi! Dere skal ha for å være seriøse topp-utdannede med myye viktigere jobber enn bloggeren og deres lesere. Det skinner liksom så godt gjennom med disse velskrevet innleggene som oser kvalitet selv det største bygdedyret med kikkerten i vinduet ville misunt. Det kan neimen ikke være mye barnemishandling og grufulle lovbrudd som en ser ens plikt til å vokte over i "blogglandia" om dagen, når man linker til ikke mindre enn 6(!) blogginnlegg som er datert tilbake i 2009 til 2011 over de to siste sidene for å ha noe å sladre om og gjøre narr av. Om det ikke handler om at bloggen er så dørgende kjedelig, men at man liksom bare ikke klarer å la være å klikke inn likevel...
Troverdigheten om at det er barneeksponering som er drivkraften bak forakten for denne bloggeren vokser seg bare større👍

Som det har blitt forklart i ymse tråder; det er fullt mulig å ha flere tanker i hodet samtidig. For meg dukker det lite barnemishandling og grufulle lovbrudd opp på min pc når jeg er online, og på KG følger jeg de trådene som er aktuelle for meg. KG er fritid og (stort sett) avslapping.

Jeg kan se for meg at dette er tilfellet for mange, likeledes at det er brukere i denne tråden som faktisk er med og tar tak mot både barnemishandling og grufulle lovbrudd, men da IRL. (Jeg er er overbevist at vi har mennesker på KG som er med på å gjøre samfunnet til et bedre og tryggere sted.)

Forøvrig er "oser kvalitet" et pussig ordvalg som ikke høres helt ukjent ut...

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket innom bloggen til CBE nå, for å se om det var noe nytt og bedre der. Men ble rimelig skuffet.

Samme om og om igjen, masse bilder av samme motiv på hver enkelt innlegg. Det får meg til å undre veldig på hvem som er målgruppen deres? Er det vanlige familier, fjortiser, velutdannede mennesker, folk med spiseforstyrrelser som føler dem får "støtte" til sykeligheten sin, folk med masse penger som kan kjøpe de samme klærne, folk som kan drive med oppussing og endre interiør og møbler like ofte som andre skifter truser (det med truser gjelder ikke CBE da, da hun ikke bruker truser)???? Hvem er målgruppen?

Jeg spør fordi jeg er oppriktig interessert i å vite hvilke mennesker som leser en sånn blogg, og hvem hun apledere til?

Personlig synes jeg det er meget uinteressant å se masse bilder av frua og mannen som henger opp gardiner, sitter truseløs på kjøkkenbenken, pynter med balloooonger (alle de o'ene er tatt fra Bloggerne, da frua fortalte om alle de ballongene som ble brukt som pynt)

Så har vi innleggene om trening da. Trening er jo sunt og viktig for de aller fleste av oss. Men, er denne bloggen en inspirasjon? Mitt svar er NEI. Når de fleste av oss trener, er vi svette, uten sminke og med vanlig treningstøy. Hvordan kan frua tro at det inspirerer til trening å stille med full sminke, treningsklær med blonder eller hva det er, osv osv...Ikke en eneste svettedråpe, ikke noen røde kinn, ingen svettemerker på klærne. Den treningen de bedriver, kan umulig være spesielt hard, da de kan gå å sette seg på en restaurant etter trening for å spise, uten å skifte klær og dusje. Veldig uhygenisk, i såfall.

Skal avslutte her, for det er så mye kritikkverdig med den bloggen at jeg kunne skrevet en hel bok. Å da har jeg ikke engang nevnt eksponeringen av barna enda.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...