Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

@Aricia - det er så fint å lese dine betraktninger og analyser. :blomst:  I denne tråden så vi jo for noen sider siden at vi som er kritiske, ble bedt om å si noe positivt om bloggeren/privatpersonen som står bak og har gitt navn til bloggen som diskuteres her. Hvilket mange - inklusve meg selv, også gjorde Hvilket i seg selv er en raritet - det skulle liksom gyldiggjøre mine kritiske argumenter at beviser at jeg evner å se ulike sider av folk som driver tvilsom virksomhet?

 Jeg strever med all ropingen og polariseringen man ser i debattene - både denne og andre som likner. Jeg tenker at det ikke er bra for oss i det hele tatt. Mange ting jeg gjerne skulle være med å debattere, er helt uaktuelle for meg, fordi graden av rop og usaklighet er så stor at det koster alt for mye. Jfr. trådene her inne som kritiserer feminisme og feminister. Eller egentlig kvinner.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Rubella skrev:

Begynte plutselig å tenke på et av de første blogginnleggene jeg fikk vondt svak i munnen av av CBE:

 

https://www.carolinebergeriksen.no/2011/06/04/yesterday-a-black-day/

 

Eksponering, posering, dyp utringning og skyhøye hæler selv i begravelse.

Og hot kjekkas. 😳

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Lopploella ja 😣

 

Også helt sjukt å se forandringen hennes fra 2009 til nå:

https://www.carolinebergeriksen.no/2010/01/07/mine-beste-minner-fra-2009/

Leppene må jo være 20 ganger større nå!

Dessuten helt merkelig at hun påberoper seg å være akkurat samme størrelse nå. Der var hun jo ekstremt tynn, mens nå er hun sunn-slank-tynn! Som selvsagt er positivt :)

Endret av Rubella
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis, som overnevnte artikkel antyder, at blogger som vil overleve må være en hybrid av blogg og Instagram med flere bilder og mindre tekst, der teksten kun er ment for å selge et produkt og ellers krydret med elementer vi kjenner fra IG, vil jeg tro at CBE.no kjenner til denne utviklingen. Med en såpass god fotograf som kan ta bilder 24/7 vil det heller ikke mangle på tilgang på bilder. Det som kan være et problem, er hva slags narrativ de skal selge, foreløpig ser det ut til å være «lykkelig, pen familie som bare har det kjekt», noe ala disse Insta-familiene som ser ut som de er med i en Disneyfilm (Monica Nyhus m fam er et norsk eksempel).  Her kommer min og mange andres kritikk inn; å involvere barn i denne reklamekanalen, er negativt. Om det er ekte eller ikke det vi ser, spiller ingen rolle, det fremstilles som ekte og barn har ingen forutsetning for å begripe hva de er med på. Barn skal ha privatliv, ikke utsettes for gjeldende trender i SoMe. 

Endret av Firestone
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Rubella said:

Begynte plutselig å tenke på et av de første blogginnleggene jeg fikk vondt svak i munnen av av CBE:

 

https://www.carolinebergeriksen.no/2011/06/04/yesterday-a-black-day/

 

Eksponering, posering, dyp utringning og skyhøye hæler selv i begravelse.

Herregud,  blogget hun seriøst fra begravelsen?? 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående Trine Grungs uttalese om Ørjan Burøe ser jeg at L.K. Eriksen som selv innrømmer at han ikke kjenner til saken uttaler seg..? Han ser ikke hvordan Burøes oppførsel kan påvirke familen hans.. Det er hovedproblemet til bloggerene da de ikke evner å tenke konsekvenser av egen oppførsel. Tenk all den skaden de påfører egne barn i all offentlighet.

Det kommer frem at han hørte podcasten i etterkant og jeg kan ikke se flere kommentarer fra den kanten i etterkant. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Rubella skrev:

Begynte plutselig å tenke på et av de første blogginnleggene jeg fikk vondt svak i munnen av av CBE:

 

https://www.carolinebergeriksen.no/2011/06/04/yesterday-a-black-day/

 

Eksponering, posering, dyp utringning og skyhøye hæler selv i begravelse.

😱😱😱😱 har aldri sett dette før. Håper dette var før bloggen ble sponset med «Gud veit ikke hva». Man blogger da vel ikke om en begravelse eller at man flytter jord fra en overgrodd stein til en gravplass. Men alikevell synes jeg det var mer liv og Sjarmen en bloggen har nå.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett i lys av at cbe.no viser seg å ha lite arbeidskapasitet om man leser de siste innleggene om hvor slitsomt det er å kjøre frem og tilbake til Oslo https://www.carolinebergeriksen.no/2009/08/22/husmor-caroline/

sto ikke bedre til før.. det er virkelig dumt at en blogg synes det er viktig å inspirere folk til korte arbeidsdager. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Annypanny skrev:

Hehe, jeg kom over denne linken her en dag:
https://www.carolinebergeriksen.no/2010/06/15/utslitt/

Frua er utslitt og lister opp sin svært hektiske dag 😂

heretter skal jeg og begynne å sette SOL øverst på to do-listen min. Jeg skal aldri mer si at frua ikke inspirerer meg!!!

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begravelsesinnlegget gjør at CBE.no-universet gir litt mer mening: Jeg har nemlig stusset på hvor alle i familiens omgangskrets er oppi all eksponeringen. Det kan se ut som de er komfortable med å eksponere noe av det mest private jeg kan tenke meg. Dermed er de kanskje også blinde for å eksponere barna som vises frem på bloggen? 

En argumentrekke kan kanskje se noe slik ut:

Vi har vist frem bryllupet, da må vi også vise frem barna våre, fordi de er der viktigste vi har.

Vi har vist frem noen av de såreste og vondeste familieøyeblikkene våre, så hvorfor ikke også vise frem de gode? (Som F.eks. barmebursdager).

Nei huff altså. Jeg har alltid vært skeptisk til hvordan bloggen utleverer seg og sine, iblandet reklame og allslags greier, men nå i det siste har jeg begynt å bli trist og REDD på barnas vegne. Fysj. Hvor er instansene som kan hjelpe til? Hvem skal tale barnas sak i dette? 

Jeg jobber på en barneskole. HVER tirsdag tar vi diskusjoner sammen med hele personalet på ulike tema ang. elevene våre. Hvilke bilder legges ut på skolens nettside? Hvordan diskuterer vi elever sammen med kollegaene våre? Dersom familien til en elev strever, trenger ikke HELE personalet vite alle detaljer, altså har vi regler på hva som diskuteres bak lukkede dører, og hva som kan prates om i fellesarealene. Dersom JEG personlig får feriebilder eller julekort av en elev/ elevens foreldre, skal dette da kunne henges opp på kontoret/ pauserommet? (Svaret er så klart NEI. Bildene hører hjemme hos meg selv, ikke i et lokale som praktisk talt hele bygda kan spasere rett inn i..).

 

Poenget mitt er at vi stadig tar opp diskusjoner som dette. Vi hører andre sider av saken, vi reflekterer sammen, vi endrer praksis, vi ber om unnskyldning, vi er bevisste på hva vi deler med hverandre om elevene våre. 

Et slikt fag-forum virker å mangle for foreldrebloggerne. Trist. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å reflektere, endre tankesett og ta til seg kritikk når husets minste blir en forlengelse av bloggpersonaen og dennes eksponeringsbehov, og ikke respekteres som selvstendige individer med egen bevissthet.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Snaskesnusken skrev:

Angående Trine Grungs uttalese om Ørjan Burøe ser jeg at L.K. Eriksen som selv innrømmer at han ikke kjenner til saken uttaler seg..? Han ser ikke hvordan Burøes oppførsel kan påvirke familen hans.. Det er hovedproblemet til bloggerene da de ikke evner å tenke konsekvenser av egen oppførsel. Tenk all den skaden de påfører egne barn i all offentlighet.

Det kommer frem at han hørte podcasten i etterkant og jeg kan ikke se flere kommentarer fra den kanten i etterkant. 

At LKE ikke forstår at voksnes handlinger påvirker barna man har ansvaret for sier noe om refleksjonsnivå, og da er det ikke lenger bedriften det handler om men private meninger rundt dette. Jeg hadde ikke turt å se andre foreldre i øynene etter å sagt noe så lite reflektert! De fleste vet bedre enn som så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...