AnnaCotta Skrevet 25. mars 2024 #94541 Del Skrevet 25. mars 2024 Frisk Frosk skrev (19 minutter siden): Jeg mener han er med på det da han ofte er fotograf når CBE legger ut matinnhold. Og han eier 50 % av Treasures AS og sammen med CBE 55 % av Netfit AS. På sine egne kanaler har vel LKE lagt lite ut om porsjoner, men veldig ensidig og ofte lite næringsrik mat, høykarbo de gangene han har lagt ut. En stund da han drev massivt med umerkede reklamer for Salomon var det fokus på proteinbarer og lignende. Jeg mener at LKE må ta likt ansvar for det forholdet til kosthold, små porsjoner, lite næringsrik og lite variert kosthold. Spesielt siden han er den som tross alt har to års studiepoeng (av en bachelor han aldri har tatt) innen ernæring. Han er like ansvarlig for hva som legges ut på CBEno og Netfit.no som det CBE er. Hjelper ikke om han ev. her små variasjoner på sin coach_eriksen - når han på to andre bedriftskanaler er med på å fronte så lite og lite variert mat. Han hadde også for ikke lenge siden et innlegg på sin kanal om at måltider (før eller etter trening?) ikke trenger være komplisert, og det var vel lyse baguetter med rekesalat. Kjemisk fritt for grønnsaker, ikke er ord om at andre måltider da bør være langt bedre sammensatt. Og dette føyer seg fint inn i det andre de har vist over lang tid - høykarbo kosthold nesten støvsuget for grønnsaker, bortsett fra merket og umerket reklame for matkassene, der vises litt grønnsaker, men ikke på langt nær nok for en familie på fire når de voksne trener to ganger om dagen, restituerer lite, og også barna er aktive. I nyeste anbefalinger skal man innta minimum 500-800 gr grønnsaker, bær og frukt daglig, helst opp mot en kilo. Kostholdet til kostholdsinfluencer-selvutnevnte-eksperter-Eriksens viser et kosthold nesten støvsuget rent for grønnsaker. Hvis de hadde brukt tid og ressurser på skikkelig mat, så ville de naturligvis pepret kontoene sine med dette, tiltrukket seg spons og positiv oppmerksomhet. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 25. mars 2024 #94542 Del Skrevet 25. mars 2024 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Måne, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 25. mars 2024 #94543 Del Skrevet 25. mars 2024 AnnaCotta skrev (1 minutt siden): Hvis de hadde brukt tid og ressurser på skikkelig mat, så ville de naturligvis pepret kontoene sine med dette, tiltrukket seg spons og positiv oppmerksomhet. Det tror jeg også. Men eierne hverken har det de trenger for å gjøre det eller viljen til det, om man ser på det dårlige innholdet de velger å publisere... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sursøtsaus Skrevet 25. mars 2024 #94544 Del Skrevet 25. mars 2024 Frisk Frosk skrev (47 minutter siden): Jeg mener han er med på det da han ofte er fotograf når CBE legger ut matinnhold. Og han eier 50 % av Treasures AS og sammen med CBE 55 % av Netfit AS. På sine egne kanaler har vel LKE lagt lite ut om porsjoner, men veldig ensidig og ofte lite næringsrik mat, høykarbo de gangene han har lagt ut. En stund da han drev massivt med umerkede reklamer for Salomon var det fokus på proteinbarer og lignende. Jeg mener at LKE må ta likt ansvar for det forholdet til kosthold, små porsjoner, lite næringsrik og lite variert kosthold. Spesielt siden han er den som tross alt har to års studiepoeng (av en bachelor han aldri har tatt) innen ernæring. Han er like ansvarlig for hva som legges ut på CBEno og Netfit.no som det CBE er. Hjelper ikke om han ev. her små variasjoner på sin coach_eriksen - når han på to andre bedriftskanaler er med på å fronte så lite og lite variert mat. Han hadde også for ikke lenge siden et innlegg på sin kanal om at måltider (før eller etter trening?) ikke trenger være komplisert, og det var vel lyse baguetter med rekesalat. Kjemisk fritt for grønnsaker, ikke er ord om at andre måltider da bør være langt bedre sammensatt. Og dette føyer seg fint inn i det andre de har vist over lang tid - høykarbo kosthold nesten støvsuget for grønnsaker, bortsett fra merket og umerket reklame for matkassene, der vises litt grønnsaker, men ikke på langt nær nok for en familie på fire når de voksne trener to ganger om dagen, restituerer lite, og også barna er aktive. I nyeste anbefalinger skal man innta minimum 500-800 gr grønnsaker, bær og frukt daglig, helst opp mot en kilo. Kostholdet til kostholdsinfluencer-selvutnevnte-eksperter-Eriksens viser et kosthold nesten støvsuget rent for grønnsaker. På forsommeren i fjor opplyste de at Netfit.no i september 2023 ville få en klinisk ernæringsfysiolog tilknyttet bedriften. Det var som så ofte før - ren løgn! Alternativt at en de klinisk ernæringsfysiolog de ev. var i kontakt med satte seg inn i hva disse to har frontet og fronter når det kommer til kosthold, ernæring, trening og livsstil, og fant ut at ingen klinisk ernæringsfysiolog med faglig integritet noensinne kan slutte seg til så useriøse aktører som det CBE og LKE er på dette feltet. Dette går inn i mønsteret til bedriftseierne, de forsøker å lyve på seg utdanning, erfaring, kompetanse og samarbeidspartnere som de ikke har. LKE har jo selv utgitt seg for å ha flere forskjellige beskyttede titler på internett. Så lenge disse to eierne rører sine ulike firmaer, også coach_eriksen /Coached by Eriksen så tett sammen og stadig opptrer i ulike kanalene, stadig driver umerket reklame for hverandre, og jobber på kryss og tvers og har de eierandelene de har, så mener jeg det er riktig å inkludere LKE også i det med å fronte altfor små måltidsporsjoner. Ikke uenig i det, bare lurte på om han legger ut noe som er markant annerledes fra hennes innhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 25. mars 2024 #94545 Del Skrevet 25. mars 2024 Sursøtsaus skrev (1 minutt siden): Ikke uenig i det, bare lurte på om han legger ut noe som er markant annerledes fra hennes innhold. Eneste jeg husker er fire skiver loff med syltetøy før langløp, samt den matpakka med makrell i tomat. 😆 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 25. mars 2024 #94546 Del Skrevet 25. mars 2024 Sursøtsaus skrev (2 minutter siden): Ikke uenig i det, bare lurte på om han legger ut noe som er markant annerledes fra hennes innhold. Han legger generelt ut lite om kosthold på coach_eriksen, er mitt inntrykk, og det som legges ut er ikke mye å skryte av hvis man ønsker et sunt og variert kosthold som dekker det man trenger. Og ikke i nærheten av hva man trenger om man trener mye. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sursøtsaus Skrevet 25. mars 2024 #94547 Del Skrevet 25. mars 2024 Frisk Frosk skrev (2 minutter siden): Han legger generelt ut lite om kosthold på coach_eriksen, er mitt inntrykk, og det som legges ut er ikke mye å skryte av hvis man ønsker et sunt og variert kosthold som dekker det man trenger. Og ikke i nærheten av hva man trenger om man trener mye. På hvilken måte da? Jeg følger flere toppidrettsutøvere som viser maten sin. Der går det mye i en form for proteinkilde, ris og kanskje én grønnsak. Nevnte Jakob Ingebrigtsen sverger til horn med ost, kinke og piffikrydder. Mange som også dokumenterer både proteinpulver og proteinbar, spesielt hvis de trener styrke, og ellers egg, gryn og meieriprodukter. Ser generelt lite grønt, men de er fortsatt toppidrettsutøvere. Hva er forskjellen på det LK (og CBE) og disse legger ut bortsett ifra mengde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marihone Skrevet 25. mars 2024 #94548 Del Skrevet 25. mars 2024 CBE kommer på min utforsk hver dag, selv om jeg fjernet hun. Jeg kan bekrefte at hun tjener penger på reklame nå, selv om man ikke følger henne. Da hun fikk latterkrampe med barna sine. Jeg ble nesten litt skremt av latteren hennes jeg. Det var meget voldsomt. Det virket nesten tilgjort, men jeg kjenner henne ikke personlig. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne357 Skrevet 25. mars 2024 #94549 Del Skrevet 25. mars 2024 Men hva er greien med den videoen de begge har lagt ut i dag? «My level is up here, and you are down here in the dust!» Jeg slutter aldri å forundre meg over at de føler seg så overlegne, som om de lever et misunnelsesverdig liv der de får til alt det andre bare kan drømme om, og at de ikke forstår at de som ser den beskjeden er …. følgerne deres… som de lever av. Minner om de «populære» på ungdomsskolen som herset med de rundt seg for å tvinge seg til andres respekt. For så å miste den totalt på videregående. 34 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korsihalsen Skrevet 25. mars 2024 #94550 Del Skrevet 25. mars 2024 Hanne357 skrev (2 minutter siden): Men hva er greien med den videoen de begge har lagt ut i dag? «My level is up here, and you are down here in the dust!» Jeg slutter aldri å forundre meg over at de føler seg så overlegne, som om de lever et misunnelsesverdig liv der de får til alt det andre bare kan drømme om, og at de ikke forstår at de som ser den beskjeden er …. følgerne deres… som de lever av. Minner om de «populære» på ungdomsskolen som herset med de rundt seg for å tvinge seg til andres respekt. For så å miste den totalt på videregående. Får kose seg i den mørke kjelleren sin, med ekle rør stikkende ut 😄Kos dere, så heldige dere er, så misunnelig. Er en skrekkfilm verdig kulisse. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 25. mars 2024 #94551 Del Skrevet 25. mars 2024 Hanne357 skrev (9 minutter siden): Men hva er greien med den videoen de begge har lagt ut i dag? «My level is up here, and you are down here in the dust!» Jeg slutter aldri å forundre meg over at de føler seg så overlegne, som om de lever et misunnelsesverdig liv der de får til alt det andre bare kan drømme om, og at de ikke forstår at de som ser den beskjeden er …. følgerne deres… som de lever av. Minner om de «populære» på ungdomsskolen som herset med de rundt seg for å tvinge seg til andres respekt. For så å miste den totalt på videregående. Kanskje en hilsen til feite og misunnelige KG kjerringer som tvang dem til å dra på EU kontroll og det midt i påskeferien. 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 25. mars 2024 #94552 Del Skrevet 25. mars 2024 Sursøtsaus skrev (28 minutter siden): På hvilken måte da? Jeg følger flere toppidrettsutøvere som viser maten sin. Der går det mye i en form for proteinkilde, ris og kanskje én grønnsak. Nevnte Jakob Ingebrigtsen sverger til horn med ost, kinke og piffikrydder. Mange som også dokumenterer både proteinpulver og proteinbar, spesielt hvis de trener styrke, og ellers egg, gryn og meieriprodukter. Ser generelt lite grønt, men de er fortsatt toppidrettsutøvere. Hva er forskjellen på det LK (og CBE) og disse legger ut bortsett ifra mengde? Den største forskjellen er vel at LKE hevder å ha utdanning og kompetanse og forsøker å skape seg en karriere på å formidle bl.a. kosthold. Enig i at det er mange toppidrettsutøvere som har et ensidig kosthold, ofte også med altfor lite grønnsaker og for mye karbohydrater. Det er også mange som ikke når helt toppen pga. av nettopp det, fordi de får for store problemer med helsen pga. det. De fleste toppidrettsutøvere er relativt unge, og siden de har over snittet velfungerende kropper så tåler mange av dem å gå lenger på et ikke optimalt kosthold og likevel prestere på høyt nivå, enn det andre gjør. CBE og LKE bruker sine bedriftskanaler for å påvirke andre til å gjøre som dem og kjøpe råd om trening og kosthold fra dem. Det gjør ikke de færreste aktive toppidrettsutøvere. Med tanke på at LKE nå, iflg. ham selv, trener mest barn, så er det - for å si det pent - svært uheldig at han fronter det kostholdet han i praksis fronter via de forskjellige bedriftskanalene han er medeier i. For ikke å snakke om det ekstreme kroppsfokuset og utseendefokuset han også via de kanalene fronter.. 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 25. mars 2024 #94553 Del Skrevet 25. mars 2024 (endret) Stargaze skrev (3 timer siden): https://www.instagram.com/reel/C43Rg2MrEoP/?igsh=MTA3cDkxaWU1czVxYQ== Denne har begge delt, borte fra LKE sin IG nå. Men lå ute før i dag. De har virkelig litt av et bilde av seg selv, sammenlignet med andre… Det er lagt ut med en latter-emoji bak, så det er nok ment som en festlig spøk, som en slags formidling av "You rock!" Det er dog en meget spesiell form for humoristisk sans og ikke minst utrolig pinlig timing! Hvis jeg fikk klint utover at jeg har begått et lovbrudd over lengre tid med hele familien involvert, og samtidig brukt den samme ulovlige bilen som en fjong rekvisitt i egne bedriftskanaler over like lang tid, så ville jeg ønsket synke i jorden. Skikkelig pinlig ville jeg også følt det at jeg dro på påskefjellet under bruksforbud, og fikk den hastegodkjent en plass på fjellheimen for ikke å få politiet på nakken nå som risikoen for det økte. Men her vises ingen selvinnsikt i så måte, men heller en slags overkompensering ved å dure på videre på maks volum. Endret 25. mars 2024 av ~ Ada ~ 17 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 26. mars 2024 #94554 Del Skrevet 26. mars 2024 De hadde vel ikke noe valg når de fikk spørsmål om EU-kontroll fra flere (?), kanskje Statens vegvesen tok kontakt også. Det kunne ikke ha vært omfattende reperasjoner når den ble godkjent i går. Jeg lurer på hva som gjorde at de ikke fikk den godkjent før, det må jeg innrømme at jeg er nysgjerrig på. Noen god grunn finnes det uansett ikke. Moro å ikke følge lover og regler, si. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnaCotta Skrevet 26. mars 2024 #94555 Del Skrevet 26. mars 2024 Xmasclovn skrev (10 timer siden): Kanskje en hilsen til feite og misunnelige KG kjerringer som tvang dem til å dra på EU kontroll og det midt i påskeferien. Første jeg tenkte, hva ellers skulle budskapet være bak denne nedrige posten? Og hvilke annonsører er det som vil samarbeide med sånne influensere? 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellie77 Skrevet 26. mars 2024 #94556 Del Skrevet 26. mars 2024 AnnaCotta skrev (57 minutter siden): Første jeg tenkte, hva ellers skulle budskapet være bak denne nedrige posten? Og hvilke annonsører er det som vil samarbeide med sånne influensere? Casall, tydeligvis! 👋 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinccis Skrevet 26. mars 2024 #94557 Del Skrevet 26. mars 2024 AnnaCotta skrev (1 time siden): Første jeg tenkte, hva ellers skulle budskapet være bak denne nedrige posten? Og hvilke annonsører er det som vil samarbeide med sånne influensere? Første tanken min var, hvem vil betale for å ha en så nedlatende coach? Tydeligvis mange, siden hun har så mange kunder som alle er fornøyde - som hun selv sier hvert fall! Nå følger ikke jeg så mye med på kanalene hennes, men har hittil ikke sett henne publisere noen tilbakemeldinger fra kunder. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 26. mars 2024 #94558 Del Skrevet 26. mars 2024 AnnaCotta skrev (1 time siden): Første jeg tenkte, hva ellers skulle budskapet være bak denne nedrige posten? Og hvilke annonsører er det som vil samarbeide med sånne influensere? Det lukter veldig av å bære nag. Med mindre de begge har hatt en konflikt el med noen privat, hvem andre enn KG kjerringer kan ha gjort de begge forbanna? 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sursøtsaus Skrevet 26. mars 2024 #94559 Del Skrevet 26. mars 2024 Frisk Frosk skrev (11 timer siden): Den største forskjellen er vel at LKE hevder å ha utdanning og kompetanse og forsøker å skape seg en karriere på å formidle bl.a. kosthold. Enig i at det er mange toppidrettsutøvere som har et ensidig kosthold, ofte også med altfor lite grønnsaker og for mye karbohydrater. Det er også mange som ikke når helt toppen pga. av nettopp det, fordi de får for store problemer med helsen pga. det. De fleste toppidrettsutøvere er relativt unge, og siden de har over snittet velfungerende kropper så tåler mange av dem å gå lenger på et ikke optimalt kosthold og likevel prestere på høyt nivå, enn det andre gjør. CBE og LKE bruker sine bedriftskanaler for å påvirke andre til å gjøre som dem og kjøpe råd om trening og kosthold fra dem. Det gjør ikke de færreste aktive toppidrettsutøvere. Med tanke på at LKE nå, iflg. ham selv, trener mest barn, så er det - for å si det pent - svært uheldig at han fronter det kostholdet han i praksis fronter via de forskjellige bedriftskanalene han er medeier i. For ikke å snakke om det ekstreme kroppsfokuset og utseendefokuset han også via de kanalene fronter.. Takk, det er oppklarende. Er enig i kritikken her om at de hevder de fronter sunne matvaner, men det at noe har høyt proteininnhold, karbohydrater og fett betyr ikke at det er supersunt selv om det er gunstig og viktig for trening. Til det ang påvirking til å kjøpe råd om trening og kosthold: Dette kommer jo veldig an på. Spesielt i styrkeidretter som jeg følger så er det veldig lite penger å hente i idretten med mindre du er i toppen i Crossfit Games og mange utøvere er avhengig av sponsa samarbeid for å ha råd til å kunne satse så mye. Flere promoterer kosttilskudd, proteinpulvere og barer, puddinger, energidrikker, preworkouts, etc, og til og med selger egne treningsprogram og produktsamarbeid som de selger. Alt i varierende kvalitet. Jeg kan garantere at flere av disse ikke er utdannet innen trening og ernæring, men tjener penger på det. Det betyr for øvrig ikke at det CBE og LK gjør er greit bare fordi andre gjør det samme, bare så det er klart. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 26. mars 2024 #94560 Del Skrevet 26. mars 2024 Xmasclovn skrev (42 minutter siden): Det lukter veldig av å bære nag. Med mindre de begge har hatt en konflikt el med noen privat, hvem andre enn KG kjerringer kan ha gjort de begge forbanna? Gjør nok mirakler for kundetilsiget å bære nag offentlig på kontoene rettet mot kunder.. Sjarmerende coacher. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå