Pæddan Skrevet 26. februar 2024 #93581 Del Skrevet 26. februar 2024 K_mb skrev (1 time siden): Hater når folk kaller Gran Canaria for Granka, det er et verbalt lavmål og en fornærmelse mot den fantastiske øya. På samme måte hater jeg ordet Harry-handel mot nordmenn som grensehandler i Sverige. Et nedlatende og negativt ladet ord. Er ikke en som lar meg krenke så lett altså, men enkelte ord kan jeg klare meg uten og burde blitt slettet fra dagligtalen. Dette ble avsporing, men klarte ikke å dy meg. Tar den til meg og er rett og en forglemmelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest issoras Skrevet 26. februar 2024 #93582 Del Skrevet 26. februar 2024 11 hours ago, Era Vulgaris said: Granka er bare stusselig i mine øyne. Da velger jeg mye heller Tenerife til samme pris. Like harry, men mye triveligere. Poenget er hvordan CBE framstiller GC. Det er virkelig ikke noe spesielt overhodet. Hun fremstiller det da ikke som så veldig spesielt? Jeg syns mange her inne leser vel mye ut fra innleggene hennes. Opplever ikke at hun fremstiller GC som verken spesielt eller luksuriøst. Ikke har hun rakket ned på billige ting på lenge, heller. Hun har jo forandret seg, trenger ikke holde gamle synder mot henne til evig tid. Å rakke ned på GC som harry bare for å hevne seg blir vel dumt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 26. februar 2024 #93583 Del Skrevet 26. februar 2024 K_mb skrev (7 timer siden): Hater når folk kaller Gran Canaria for Granka, det er et verbalt lavmål og en fornærmelse mot den fantastiske øya. På samme måte hater jeg ordet Harry-handel mot nordmenn som grensehandler i Sverige. Et nedlatende og negativt ladet ord. Er ikke en som lar meg krenke så lett altså, men enkelte ord kan jeg klare meg uten og burde blitt slettet fra dagligtalen. Dette ble avsporing, men klarte ikke å dy meg. De som bor der kaller det Granka selv også. Men jeg forstår hva du mener, "Granka" brukes som oftest i nedlatende forstand. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåbærpai Skrevet 26. februar 2024 #93584 Del Skrevet 26. februar 2024 Avsporing. Er det ikke bare en forkortelse da? Som Køben for København? 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 26. februar 2024 #93585 Del Skrevet 26. februar 2024 blåbærpai skrev (3 minutter siden): Avsporing. Er det ikke bare en forkortelse da? Som Køben for København? Jo, opprinnelig er det bare en forkortelse, og er overhodet ikke negativt ladet blandt de som bor der osv. Men det har blitt "harrygjort" her. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 26. februar 2024 #93586 Del Skrevet 26. februar 2024 Mye lavmål kritikk her nå! Hun framstiller ikke gran canaria på noen annen måte enn det er. Og de bildene med ny tekst er jo latterliggjøring og ikke kritikk av noe som helst. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 26. februar 2024 #93587 Del Skrevet 26. februar 2024 CityCityBangBang skrev (11 timer siden): Jeg har sagt det før, og kan gjenta det: Ingenting feil med høy panne/høyt hårfeste - men litt dumt å benekte det kanskje, og å lage en sak av det? Kilde: instanavigation.com coach_eriksen Absolutt ingenting galt med høy panne, man er skapt som man er. Enig med deg i at det er en ikke-sak og utrolig dumt å henge seg opp i og påstå man er redigert eller at fotografen ikke kan jobben sin, når man faktisk ser slik ut. Dette særlig når det kommer fra noen som forsøker å filtrere, retusjere, vinkle og mørkelegge seg mer attraktiv på daglig basis. 31 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gladidagogså Skrevet 26. februar 2024 #93588 Del Skrevet 26. februar 2024 cerruti skrev (16 timer siden): Jeg forstår helt ærlig ikke at det skal hakkes så mye på «Granka». Det er vel mange fine plasser der for å få sol og strand og ferie. Ikke veldig billig heller om man skal bo ok. 2 voksne må fort ut med 30 000 + for en uke. Jeg tipper de færreste som kommenterer her har mulighet til å heller velge Mauritius og lignende plasser. «Granka» er der du finner varmere klima nærmere og for en mer oppnåelig sum. Jeg skulle gjerne vært der selv nå. Har faktisk aldri vært på Kanari øyene, har alltid valgt andre reisemål. Men mener det ikke nedlatende når eg sier Granka, mer det at kjapt og lettvint å si og plukket det rett og slett opp fra den reklamen ( Finn??) for en tid tilbake. Kunne gjerne reist en uke for sol og varme...men ikke til Puerto Rico, for det hører eg ikke noe fint om. Også bor eg slik til at eg alltid må fly via Oslo...og da er valget av reisemål så stort at Kanariøyene har blitt valgt bort. Men Gran Canaria har vel fått litt harrystempel fordi det er en så stor charterdestinasjon ? At det meste er bygget for turisme og føles lite autentisk? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 26. februar 2024 #93589 Del Skrevet 26. februar 2024 Torden skrev (9 timer siden): De bildene der på den steinen/ klippen.. er det ikke fine strender på Granka? Og har foreldrene hennes leilighet der? Foreldrene har leilighet der, så skjønner godt at de reiser dit. Alle disse løpeturene feks; greit med besteforeldre til barnevakt siden barna er for små til å være igjen alene på hotellet. Likedan er der nok kjekt med mulighet for en datenight og gå på restaurant alene uten barn Pluss kjekt for de små med alenetid med besteforeldre kontra de gangene de har reist til hoteller med treningsrom og ungene har sittet med iPad i noen timer og ventet på å komme seg ut til foreldrene var ferdige med å trene. Hadde mine eller mannen min sine foreldre hatt leilighet på Gran Canaria så hadde nok også vi lagt feriene dit da barna våre var små. Ikke bare for å bruke de som barnevakt, men det er koselig å være sammen med familie Har aldri vært på Kanariøyene selv, men det må være er veldig ok plass å reise til nå på vinteren for å finne sol og varme uten at flyturen blir for lang, særlig når man reiser med barn og vinterferien varer bare i ei uke. Skal man være sikret sol og varme og samtidig unngå Kanariøyene så blir det en mye lengre reise. Typ Thailand. Evt Dubai for de som drar dit ( noe jeg aldri kommer til å gjøre). Tror ikke turen til Dubai er så ekstrem lang; Pilotfrue med mann og barn har vært der flere ganger Vi har aldri reist til varmere strøk med barna i vinterferien, men for noen år siden så tok vi med døtrene våre til Kenya i begynnelsen av desember. Først flytur til Amsterdam, deretter 15 timer i strekk til Mombasa. 15 timer på fly er lenge, selv om våre to gikk på barneskole og det ikke var noe gråting og mas. Dette var før iPad var vanlig også (men Mombasa og likedan safari var fantastisk og en opplevelse for livet!) Så flytiden til GC er perfekt for ei uke med barn 14 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 26. februar 2024 #93590 Del Skrevet 26. februar 2024 Gladidagogså skrev (50 minutter siden): Har faktisk aldri vært på Kanari øyene, har alltid valgt andre reisemål. Men mener det ikke nedlatende når eg sier Granka, mer det at kjapt og lettvint å si og plukket det rett og slett opp fra den reklamen ( Finn??) for en tid tilbake. Kunne gjerne reist en uke for sol og varme...men ikke til Puerto Rico, for det hører eg ikke noe fint om. Også bor eg slik til at eg alltid må fly via Oslo...og da er valget av reisemål så stort at Kanariøyene har blitt valgt bort. Men Gran Canaria har vel fått litt harrystempel fordi det er en så stor charterdestinasjon ? At det meste er bygget for turisme og føles lite autentisk? Helt riktig. Gran Canaria lever av charterturismen. All inclusive og Lollo og Bernie-plassene ligger tett i tett i strandsonen. Det er mye fattigdom på Gran Canaria, og kontrastene er ganske store. Turistanleggene er laget for at turistene skal få opplevelsene med sol, strand, basseng, mat (de kjenner fra før) underholdning, barnepass, tilgang på billig vin og omslagsskjørt - og rene og pene hoteller. Men Gran Canaria er mye mer enn dette. Det er helt fantastisk i "fjellet" der, og mange lokale spennende spisesteder hvis man reiser ut av byene. Canariere er veldig hyggelige gjestfrie mennesker. Harrystempelet kom vel mye pga sesongene med Charterfeber. 13 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 26. februar 2024 #93591 Del Skrevet 26. februar 2024 Jeg tror forkortelsen Granka kom lenge før Charterfeber og det verste harry-stempelet. At Kanariøyene og spesielt Gran Canaria ses på som harry, er ikke øyas feil, men turistene som reiser dit. I følge en facebookgruppe for norske turister der nede er også faste gjester oppgitt over turister som ikke klarer å kle på seg. Bar overkropp og bikinitopp i bybildet omtales som uhøflig og unødvendig. Det samme med bikinitruse hvor halve ræva henger utenfor, selv om du er på stranda. I følge myndighetene i Mogan, så ble forbud mot bar overkropp og bikinitopp i bybildet innført fordi de ønsket seg turister av "høyere klasse". Jeg må jo bare anta at CBE går imot dette fordi hun er stolt av å være lavstatus? At det er et poeng for henne å gå imot regelverket? For det er jo ingen annen grunn til å så til de grader tråkke på et lands preferanser, samt sette sine egne landsmenn i forlegenhet? Forøvrig husker jeg godt at hun besøkte en katolsk kirke iført bh og sykkelshorts også, så dette er nok en kampsak for henne. (For det er ikke mulig at hun er SÅ uvitende?) 33 1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 26. februar 2024 #93592 Del Skrevet 26. februar 2024 blåbærpai skrev (3 timer siden): Avsporing. Er det ikke bare en forkortelse da? Som Køben for København? Selvfølgelig er det det. Det er bare utrolig viktig å finne noe å la seg krenke av. Enten det er på egne eller andres vegne. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 26. februar 2024 #93593 Del Skrevet 26. februar 2024 Felis skrev (1 time siden): Forøvrig husker jeg godt at hun besøkte en katolsk kirke iført bh og sykkelshorts også, så dette er nok en kampsak for henne. (For det er ikke mulig at hun er SÅ uvitende?) Tror nok både CBE og LKE holder på som de gjør bare på trass, for det som er av normer, lover og regler er ikke så nøye å følge. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minthia Skrevet 26. februar 2024 #93594 Del Skrevet 26. februar 2024 Torden skrev (12 timer siden): De bildene der på den steinen/ klippen.. er det ikke fine strender på Granka? Og har foreldrene hennes leilighet der? Joda. Men selv CBE kan jo ikke bæsje på stranda! 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 26. februar 2024 #93595 Del Skrevet 26. februar 2024 Felis skrev (2 timer siden): Jeg tror forkortelsen Granka kom lenge før Charterfeber og det verste harry-stempelet. At Kanariøyene og spesielt Gran Canaria ses på som harry, er ikke øyas feil, men turistene som reiser dit. I følge en facebookgruppe for norske turister der nede er også faste gjester oppgitt over turister som ikke klarer å kle på seg. Bar overkropp og bikinitopp i bybildet omtales som uhøflig og unødvendig. Det samme med bikinitruse hvor halve ræva henger utenfor, selv om du er på stranda. I følge myndighetene i Mogan, så ble forbud mot bar overkropp og bikinitopp i bybildet innført fordi de ønsket seg turister av "høyere klasse". Jeg må jo bare anta at CBE går imot dette fordi hun er stolt av å være lavstatus? At det er et poeng for henne å gå imot regelverket? For det er jo ingen annen grunn til å så til de grader tråkke på et lands preferanser, samt sette sine egne landsmenn i forlegenhet? Forøvrig husker jeg godt at hun besøkte en katolsk kirke iført bh og sykkelshorts også, så dette er nok en kampsak for henne. (For det er ikke mulig at hun er SÅ uvitende?) For mange år siden, før Sinai/Egypt ble et stort chartermål, var jeg i Sharm-el-Sheik og ble med en buss som tok oss opp til Katarinaklosterert. Guiden ga beskjed om at alle måtte ha med godt med tøy fordi det var kaldt der oppe - og fordi vi ikke ville komme inn i klosteret om vi ikke var anstendig kledd. Et amerikansk ektepar bare himlet med øynene, tydelig irritert over guiden. Vel framme var det kaldt og snø - og det amerikanske ekteparet ble sittende på bussen … fordi det var kaldt og fordi de ikke ble sluppet inn i klosteret. Jeg elsker slike verdensmestere som mener alle skal innrette seg etter dem. En klar parallell til CBE og co. 36 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 26. februar 2024 #93596 Del Skrevet 26. februar 2024 (endret) Felis skrev (3 timer siden): Jeg tror forkortelsen Granka kom lenge før Charterfeber og det verste harry-stempelet. At Kanariøyene og spesielt Gran Canaria ses på som harry, er ikke øyas feil, men turistene som reiser dit. I følge en facebookgruppe for norske turister der nede er også faste gjester oppgitt over turister som ikke klarer å kle på seg. Bar overkropp og bikinitopp i bybildet omtales som uhøflig og unødvendig. Det samme med bikinitruse hvor halve ræva henger utenfor, selv om du er på stranda. I følge myndighetene i Mogan, så ble forbud mot bar overkropp og bikinitopp i bybildet innført fordi de ønsket seg turister av "høyere klasse". Jeg må jo bare anta at CBE går imot dette fordi hun er stolt av å være lavstatus? At det er et poeng for henne å gå imot regelverket? For det er jo ingen annen grunn til å så til de grader tråkke på et lands preferanser, samt sette sine egne landsmenn i forlegenhet? Forøvrig husker jeg godt at hun besøkte en katolsk kirke iført bh og sykkelshorts også, så dette er nok en kampsak for henne. (For det er ikke mulig at hun er SÅ uvitende?) Jeg tror faktisk det er mulig å være (bli) så uvitende. Vi overværer nok nå resultatet av hva som skjer utviklingsmessig sett, når to voksne mennesker bare går hjemme, og "jobber" med å vise seg frem i over 10 år. Det tro at man er salgbar bare fordi at man er seg er veldig spesiellt i seg selv. Det har veldig mye til felles med Narkissos begge to. De har aldri vist interesse for å ta til seg noe (råd, konstruktive tilbakemeldinger vedr ønsket content), De evner heller ikke å gjennomføre noe - og hever seg over regler. Slik grandios forestilling om egen fortreffelighet år etter år - uten interaksjon med kollegaer eller noe samfunnsnyttig (som de viser frem iallefall) - da tror jeg faktisk man en dag ender opp som totalt uvitende om helt normale ting. Men kjeftesmella går og hersketeknikkene banker i bordet hvis noen påpeker det. For de er overbevist om at de kan og vet best. Fascinerende egentlig. Endret 26. februar 2024 av Isild 18 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 26. februar 2024 #93597 Del Skrevet 26. februar 2024 Felis skrev (3 timer siden): Jeg tror forkortelsen Granka kom lenge før Charterfeber og det verste harry-stempelet. At Kanariøyene og spesielt Gran Canaria ses på som harry, er ikke øyas feil, men turistene som reiser dit. I følge en facebookgruppe for norske turister der nede er også faste gjester oppgitt over turister som ikke klarer å kle på seg. Bar overkropp og bikinitopp i bybildet omtales som uhøflig og unødvendig. Det samme med bikinitruse hvor halve ræva henger utenfor, selv om du er på stranda. I følge myndighetene i Mogan, så ble forbud mot bar overkropp og bikinitopp i bybildet innført fordi de ønsket seg turister av "høyere klasse". Jeg må jo bare anta at CBE går imot dette fordi hun er stolt av å være lavstatus? At det er et poeng for henne å gå imot regelverket? For det er jo ingen annen grunn til å så til de grader tråkke på et lands preferanser, samt sette sine egne landsmenn i forlegenhet? Forøvrig husker jeg godt at hun besøkte en katolsk kirke iført bh og sykkelshorts også, så dette er nok en kampsak for henne. (For det er ikke mulig at hun er SÅ uvitende?) Rart hun ikke får tilsnakk av de lokale? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 26. februar 2024 #93598 Del Skrevet 26. februar 2024 Surikatt skrev (15 minutter siden): Rart hun ikke får tilsnakk av de lokale? Det vet vi ikke om hun får. Enten er hun slu og kler på seg noe når hun må og gleder seg til kamp i kommentarfeltet, eller hun er så uvitende og bedrevitende som hun fremstår i denne saken. 19 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 26. februar 2024 #93599 Del Skrevet 26. februar 2024 Isild skrev (8 timer siden): Jeg tror faktisk det er mulig å være (bli) så uvitende. Vi overværer nok nå resultatet av hva som skjer utviklingsmessig sett, når to voksne mennesker bare går hjemme, og "jobber" med å vise seg frem i over 10 år. Det tro at man er salgbar bare fordi at man er seg er veldig spesiellt i seg selv. Det har veldig mye til felles med Narkissos begge to. De har aldri vist interesse for å ta til seg noe (råd, konstruktive tilbakemeldinger vedr ønsket content), De evner heller ikke å gjennomføre noe - og hever seg over regler. Slik grandios forestilling om egen fortreffelighet år etter år - uten interaksjon med kollegaer eller noe samfunnsnyttig (som de viser frem iallefall) - da tror jeg faktisk man en dag ender opp som totalt uvitende om helt normale ting. Men kjeftesmella går og hersketeknikkene banker i bordet hvis noen påpeker det. For de er overbevist om at de kan og vet best. Fascinerende egentlig. Disse to bedriftseierne og foreldrene -/+ 40 år presenterer seg i sine bedriftskanaler som to trassige barn/ungdommer. Verre, faktisk, fordi de helt bevisst i årevis har hatt som tydelig strategi å bryte norsk (og nå også spansk) lov... Veldig pinlig, og så ufattelig uprofesjonelt. Trassige PT'er AS... 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 26. februar 2024 #93600 Del Skrevet 26. februar 2024 Kan man bli en god personlig trener når man selv har et så (gjennomdokumentert) tvangsmessig forhold til mat og trening?Hvis man skal bli en god veileder for andre, bør man i det minste ha et bevisst forhold til hva man selv signaliserer, noe jeg tviler sterkt på at CBE har. Da mener jeg bare at man må være klar over hva man formidler - og har formidlet - via blogg og sosiale medier, og da tenker jeg på posering, redigering og retusjering, fugleporsjoner av usunn hvetemat, totalt fravær av frukt og grønnsaker, og ikke minst feil utføring av yoga- og treningsøvelser. Er hun klar over at det er dette hun formidler? Hvordan vil hun forklare det til sine klienter? Sånn ikke-gjør-som-jeg-gjør-men-som-jeg-sier? 26 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå