K_mb Skrevet 21. mars 2023 #79501 Skrevet 21. mars 2023 Minnie Mus skrev (2 timer siden): Er så glad for at jeg er blokkert og slipper å få dette oppi trynet hver dag 😅 For makan til udugelig menneske skal man vel lete lenge etter. Det er så tilgjort og fullt av filter at det er kvalmt. Det er kun en ting jeg misunner Fru Nippel, og det er evnen til å bevege seg ute blant folk i nærmiljøet og tro i sitt eget hode at alle tror hun ser ut som på insta. Fordi da kan hun jo gå rundt i gatene uten å bli gjenkjent En ting ikke skjønner angående influencere, er at de ikke blir flau i forhold til naboer, lærere, barnehagepersonale, foreldre av barn i barnas krets og alle andre de møter på i hverdagen. Har man ikke barn så kan man "gjemme" seg litt mer bort. Men har man barn så må man vise mer ansikt i nærmiljøet. Jeg fatter det ikke, enkelte ting de legger ut er så utleverende, kleint og pinlig. CBE er en av de 🫣 Avslørt på bilderedigering og filterbruk blir hun jo også til de grader. 33 5
Sharpa VinterBerg Skrevet 21. mars 2023 #79502 Skrevet 21. mars 2023 FruRosa skrev (2 timer siden): Om dette er det beste hun fikk til, lurer jeg på hvordan de andre forsøkene så ut ... Lagt til: dette er IKKE stillbilde fra video, det er sånn hun selv har lagt det ut.. Jeg har rapportert det bildet. Pro-ana strake veien der. 27
Surikatt Skrevet 21. mars 2023 #79503 Skrevet 21. mars 2023 Og på kvinnedagen presterer hun å skrive et hjernedødt innlegg om at kvinner må heie på hverandre. Hvorfor er det ikke lov å være kritisk til kvinner som retusjerer seg til det ugjenkjennelige, bruker botox og fillers, benekter at hun gjør det og kaller seg noe så ironisk som influencer? Står det så dårlig til i selvtilliten at hun mener at kommentarer som «fine, vakre deg» i et kommentarfelt er likestilling? Jeg blir helt matt. Å fremstille seg selv som et ihjelfiltrert objekt daglig på Instagram er ikke likestilling. Det er mer som en trassig 2- åring «fordi jeg kam». 36 3
Sharpa VinterBerg Skrevet 21. mars 2023 #79504 Skrevet 21. mars 2023 Surikatt skrev (1 minutt siden): Og på kvinnedagen presterer hun å skrive et hjernedødt innlegg om at kvinner må heie på hverandre. Hvorfor er det ikke lov å være kritisk til kvinner som retusjerer seg til det ugjenkjennelige, bruker botox og fillers, benekter at hun gjør det og kaller seg noe så ironisk som influencer? Står det så dårlig til i selvtilliten at hun mener at kommentarer som «fine, vakre deg» i et kommentarfelt er likestilling? Jeg blir helt matt. Å fremstille seg selv som et ihjelfiltrert objekt daglig på Instagram er ikke likestilling. Det er mer som en trassig 2- åring «fordi jeg kam». Hun ser ut som en plastdukke i kanalene sine med disse filtrene som hun bruker. 10 3
Surikatt Skrevet 21. mars 2023 #79505 Skrevet 21. mars 2023 K_mb skrev (1 time siden): En ting ikke skjønner angående influencere, er at de ikke blir flau i forhold til naboer, lærere, barnehagepersonale, foreldre av barn i barnas krets og alle andre de møter på i hverdagen. Har man ikke barn så kan man "gjemme" seg litt mer bort. Men har man barn så må man vise mer ansikt i nærmiljøet. Jeg fatter det ikke, enkelte ting de legger ut er så utleverende, kleint og pinlig. CBE er en av de 🫣 Avslørt på bilderedigering og filterbruk blir hun jo også til de grader. Etter så mange år med denne livsstilen så tror jeg ikke hun tenker over det. Grensene blir flyttet og det er helt normalt for henne. Jeg synes også det er merkelig å filtrere seg helt borti natta på bilder og så benekte det. Sånn går det når man tilbringer dagene med å stirre på seg selv i speilet og i selfiekameraet. Men hun ser det bare ikke. 27 4
Populært innlegg Sursøtsaus Skrevet 21. mars 2023 Populært innlegg #79506 Skrevet 21. mars 2023 En ting jeg reagerer på er at bedriften (og influencere generelt) later til å ikke forstå at de selv ikke kan velge når de er påvirkere og ikke. Hver gang bedriften får kritikk for potensiell negativ påvirkning er svaret at det kan ikke bedriften være ansvarlig for. Da er plutselig ikke bedriftens rolle som influencer relevant. Men hvis de fremmer positiv påvirkning så er det all ære til dem. Eksempelvis: - Inspirasjon til trening og sunt kosthold = Bedriftens ansvar - Spiseforstyrrelser og overtrening = Individets ansvar - Kreative bursdager = Bedriftens ansvar - Kjøpepress og overkonsummering = Individets ansvar - Velvære og moteinspirasjon = Bedriftens ansvar - Forvridd selvbilde og dårligere mental helse = Individets ansvar - Inspirasjon til hygge og familieidyll = Bedriftens ansvar - Fremming av alkohol sharenting = Individets ansvar Du kan velge hva du ønsker å promotere og fremme, Caroline, men du kan ikke velge når du er influencer og ikke. Så lenge jobben din er å bokstavelig talt påvirke andre, så har du et ansvar, også for negativ påvirkning. Det er ikke opp til individet å være rasjonell nok til å motstå din dårlige påvirkning mens du skal være helt fri for ansvar. Det er din jobb. Hvis du ikke liker å ha det ansvaret så får du kanskje finne på noe annet. 45 2 25
Inocybe Skrevet 21. mars 2023 #79507 Skrevet 21. mars 2023 Surikatt skrev (14 minutter siden): Etter så mange år med denne livsstilen så tror jeg ikke hun tenker over det. Grensene blir flyttet og det er helt normalt for henne. Jeg synes også det er merkelig å filtrere seg helt borti natta på bilder og så benekte det. Sånn går det når man tilbringer dagene med å stirre på seg selv i speilet og i selfiekameraet. Men hun ser det bare ikke. Tror også de helt har mistet fornemmelsen av hvordan de oppfattes utenfra. Når all input kommer fra management (som er avhengig av fortsatt utlevering for å tjene penger), andre like kleine bortreiste influencere og familie som utrolig nok heier på de usunne "idealene" så blir det vel slik. De sta selv-overbevisningene om at all kritikk = hat hjelper heller ikke. 25
Kollontaj Skrevet 21. mars 2023 #79508 Skrevet 21. mars 2023 Sursøtsaus skrev (11 minutter siden): En ting jeg reagerer på er at bedriften (og influencere generelt) later til å ikke forstå at de selv ikke kan velge når de er påvirkere og ikke. Hver gang bedriften får kritikk for potensiell negativ påvirkning er svaret at det kan ikke bedriften være ansvarlig for. Da er plutselig ikke bedriftens rolle som influencer relevant. Men hvis de fremmer positiv påvirkning så er det all ære til dem. Eksempelvis: - Inspirasjon til trening og sunt kosthold = Bedriftens ansvar - Spiseforstyrrelser og overtrening = Individets ansvar - Kreative bursdager = Bedriftens ansvar - Kjøpepress og overkonsummering = Individets ansvar - Velvære og moteinspirasjon = Bedriftens ansvar - Forvridd selvbilde og dårligere mental helse = Individets ansvar - Inspirasjon til hygge og familieidyll = Bedriftens ansvar - Fremming av alkohol sharenting = Individets ansvar Du kan velge hva du ønsker å promotere og fremme, Caroline, men du kan ikke velge når du er influencer og ikke. Så lenge jobben din er å bokstavelig talt påvirke andre, så har du et ansvar, også for negativ påvirkning. Det er ikke opp til individet å være rasjonell nok til å motstå din dårlige påvirkning mens du skal være helt fri for ansvar. Det er din jobb. Hvis du ikke liker å ha det ansvaret så får du kanskje finne på noe annet. Viktig! Skulle ønske alle skjønte bittelitt av denne forretnings-strategien. Den er både uetisk og forkastelig. 19
Populært innlegg Heisann1234 Skrevet 21. mars 2023 Populært innlegg #79509 Skrevet 21. mars 2023 (endret) Jeg gidder ikke å heie på noen bare fordi de er kvinner, det er det dummeste jeg har hørt. Hva blir det neste? At alle menn må heie på Andrew Tate fordi han er mann? Nei, de disse influenserne må begynne å komme med bedre argumenter. Begynner å bli altfor forutsigbart dette her 😴😴😴 Endret 21. mars 2023 av Heisann1234 65 6
Inocybe Skrevet 21. mars 2023 #79510 Skrevet 21. mars 2023 Heisann1234 skrev (1 time siden): Jeg gidder ikke å heie på noen bare fordi de er kvinner, det er det dummeste jeg har hørt. Hva blir det neste? At alle menn må heie på Andrew Tate fordi han er mann? Nei, de disse influenserne må begynne å komme med bedre argumenter. Begynner å bli altfor forutsigbart dette her 😴😴😴 Det er jeg helt enig i. Jeg heier på alle som bidrar med noe godt for andre og for samfunnet helt uavhengig av kjønn. Skal jeg heie på en kvinne som pusher kroppspress, thinspo, moralsk forkastelig eksponering av mindreårige barn, overforbruk og som ikke en gang gidder følge enkelt lovverk, bare fordi hun er kvinne? Å heie på slike personer, uavhengig av kjønn, anser jeg tvert i mot som nedbrytende for oss alle. Jeg heier på CBE de gangene hun faktisk har publisert noe overbevisende positivt. Men det virker til at negativ oppmerksomhet framprovoserer betydelig mer barnslig framvisning av det negative enn ros inspirerer til mer av det positive. Synd det der. 23
~ Ada ~ Skrevet 21. mars 2023 #79511 Skrevet 21. mars 2023 Den «later som det er vår ute», er så nitrist. Anser det unødvendig å forklare hvorfor. 15
Skrottefar Skrevet 21. mars 2023 #79512 Skrevet 21. mars 2023 Inocybe skrev (31 minutter siden): Jeg heier på CBE de gangene hun faktisk har publisert noe overbevisende positivt. Og når var det sist hun gjorde det? Og om hun gjør det sånn ca. hvert skuddår, ja, så hjelper det lite siden det for det meste er hjernedødt ellers 10
Frisk Frosk Skrevet 21. mars 2023 #79513 Skrevet 21. mars 2023 ~ Ada ~ skrev (21 minutter siden): Den «later som det er vår ute», er så nitrist. Anser det unødvendig å forklare hvorfor. Man kan jo lure på hva hun ønsker bedriften skal oppnå med det? Det kan jo umulig være flere annonsører, for det hun viser er en kvinne som begynner å nærme seg 40, som står og beundrer seg selv i speilet, bruker filter, poseringer og veldige muskelspenninger for å fremstå som anorektisk. Enhver annonsør som velger Caroline Berg Eriksen må vite at hvis de velger henne så vil de også støtte thinspo, proana, usunt forhold til trening, barneeksponering (og ulovlig markedsføring i de fleste tilfeller) m.m. 25 5
~ Ada ~ Skrevet 21. mars 2023 #79514 Skrevet 21. mars 2023 Jeg synes vel ikke det at det antakelig fortrinnsvis er voksne som følger, er noe bedre argument for å unndra ansvar som påvirker. Alle disse 30-40 åringene som kjører på med botox for å «forebygge» rynker eller som tar fillers og opererer seg, er også påvirket fra et sted, og voksne mennesker fortjener også godt selvbilde og helse. De er gjerne også mødre til en oppvoksende generasjon, og da selv veivisere. 22 2
~ Ada ~ Skrevet 21. mars 2023 #79515 Skrevet 21. mars 2023 (endret) Frisk Frosk skrev (7 minutter siden): Man kan jo lure på hva hun ønsker bedriften skal oppnå med det? Det kan jo umulig være flere annonsører, for det hun viser er en kvinne som begynner å nærme seg 40, som står og beundrer seg selv i speilet, bruker filter, poseringer og veldige muskelspenninger for å fremstå som anorektisk. Enhver annonsør som velger Caroline Berg Eriksen må vite at hvis de velger henne så vil de også støtte thinspo, proana, usunt forhold til trening, barneeksponering (og ulovlig markedsføring i de fleste tilfeller) m.m. Jeg tror nok det bare er en avhengighet til ytre bekreftelser på egenverdi. Likes er blitt en rus. Toppes det med inntekter, har du oppskriften på noe ganske kjipt Endret 21. mars 2023 av ~ Ada ~ 13 1
Surikatt Skrevet 21. mars 2023 #79516 Skrevet 21. mars 2023 Heisann1234 skrev (2 timer siden): Jeg gidder ikke å heie på noen bare fordi de er kvinner, det er det dummeste jeg har hørt. Hva blir det neste? At alle menn må heie på Andrew Tate fordi han er mann? Nei, de disse influenserne må begynne å komme med bedre argumenter. Begynner å bli altfor forutsigbart dette her 😴😴😴 Influencere tenker bare meg, meg, meg. Det er ingen solidaritet med andre kvinner noe sted. Det viktigste for Caroline Berg Eriksen er at alle kvinner heier på henne og ikke stiller kritiske spørsmål til kroppspress, redigering av utseende osv osv. Latterlig. 30 2
~ Ada ~ Skrevet 21. mars 2023 #79517 Skrevet 21. mars 2023 Der var kontoen stengt-igjen. Det har vel aldri vært så mørkt. 10 2
Måne Rampelyset Skrevet 21. mars 2023 #79518 Skrevet 21. mars 2023 Tråden er ryddet for personangrep, avsporing og svar til dette. Måne, admin.
Pusern3 Skrevet 22. mars 2023 #79519 Skrevet 22. mars 2023 Frisk Frosk skrev (11 timer siden): Nye lepper og indirekte reklame for klinikken i Fredrikstad? https://www.picuki.com/media/3062817022936336736 CBE har lagt ut umerket reklame for klinikken før og personen hun linker til er daglig leder av klinikken: https://www.proff.no/rolle/ine-aicha-møller-anwar/grålum/1653618/ Merkelig situasjon å ta nok en doselfie på. Ikke ser CBE særlig glad ut for resultatet heller, og poseringen er krampaktig med poseringsfot, fremtilting av bekken for å skape thigh gap, spenninger av magemuskler, bakskutte skuldre, filter... Og ja, de har tydeligvis åpnet kontoen igjen og fått flere "følgere"... Jeg kan ikke forstå at folk vil lage seg slike lepper - ser billig og unaturlig ut synes jeg. Og dette bildet med posing på et toalett igjen… hva er det egentlig? 24
loffen Skrevet 22. mars 2023 #79520 Skrevet 22. mars 2023 Pusern3 skrev (3 minutter siden): Jeg kan ikke forstå at folk vil lage seg slike lepper - ser billig og unaturlig ut synes jeg. Og dette bildet med posing på et toalett igjen… hva er det egentlig? Jeg trodde hun og sprøyte-Ine faktisk var på reise sammen, og dette var fra toalettet på toget. 31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå