Klink Skrevet 7. juli 2022 #65301 Del Skrevet 7. juli 2022 AnnePåLande skrev (1 minutt siden): Hvorfor eksponeres mindreårige på virksomhetens IG konto om det ikke er for klikk og salg?? Regner med at klatre på gjerder og smugkikke på andres eiendom er jobben til ansatte i CBE.no? Jobben er å legge ut content. Hvorfor det å kikke over en mur skulle være interessant vet ikke jeg. Tror det var mest som en slags morsomhet? Klikk og salg? Har ikke hørt hun har forsøkt å selge barna sine. Skolesekker for barn og bursdagsdilldall for barn har hun forsøkt å selge - det vil si reklamere for. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 7. juli 2022 #65302 Del Skrevet 7. juli 2022 (endret) Klink skrev (6 minutter siden): Jobben er å legge ut content. Hvorfor det å kikke over en mur skulle være interessant vet ikke jeg. Tror det var mest som en slags morsomhet? Klikk og salg? Har ikke hørt hun har forsøkt å selge barna sine. Skolesekker for barn og bursdagsdilldall for barn har hun forsøkt å selge - det vil si reklamere for. Men denne morsomheten blir lagt ut på bedriftskontoen.. CBE.no selger annonseplasser ifølge @Hut.. Men, hvorfor eksponeres mindreårige om virket selger annonseplasser?? Endret 7. juli 2022 av AnnePåLande 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 7. juli 2022 #65303 Del Skrevet 7. juli 2022 (endret) Det er for at leserne skal finne det mer interessant og gjøre illusjonen av at man får delta i familiens gjøren og laden mer ekte. Norn mener det er verdt å ofre ungenes privatliv for, andre ikke. Endret 7. juli 2022 av pøbelsara 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 7. juli 2022 #65304 Del Skrevet 7. juli 2022 Hut skrev (1 time siden): Ja. Gjør du? Hva jobben består av spør du. CBE er en influencer. Hun selger annonseplass gjennom sine SoMe kansler. Det er det influencere lever av. Å så jobben består av å klatre opp en mur altså, det må være en veldig lite givende jobb og ikke noe som appelerer til meg hvertfall . Spent på hva slags annonse hun formidler der 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 7. juli 2022 #65305 Del Skrevet 7. juli 2022 Orly skrev (1 minutt siden): Å så jobben består av å klatre opp en mur altså, det må være en veldig lite givende jobb og ikke noe som appelerer til meg hvertfall . Spent på hva slags annonse hun formidler der Murfirma? 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 7. juli 2022 #65306 Del Skrevet 7. juli 2022 Hut skrev (1 time siden): Ja. Gjør du? Hva jobben består av spør du. CBE er en influencer. Hun selger annonseplass gjennom sine SoMe kansler. Det er det influencere lever av. Hun selger kropp og barn. Svært lite annonser hos henne i hvertfall.. 32 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gapatrosten Skrevet 7. juli 2022 #65307 Del Skrevet 7. juli 2022 (endret) Sommer 2022: Influenser klatrer på en mur for å kikke inn i hagen til feriebolig med tanke på å leie den neste sommer. Publiserer klatring/kikking i egne SoMe-kanaler, oppfatter det åpenbart som helt i orden. Tenkt scenario sommer 2023: Influenser har leid feriebolig omgitt av høy mur. Oppdager et ansikt som titter opp over kanten og inn på henne og familien. Vedkommende må ha klatret på muren for å få et gløtt av den private hagen. Jeg lurer veldig (eller egentlig ikke så veldig) på i hva slags ordelag influenseren ville omtalt «kikkeren» … Endret 7. juli 2022 av Gapatrosten Hadde glemt et ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 7. juli 2022 #65308 Del Skrevet 7. juli 2022 AnnePåLande skrev (1 time siden): Men denne morsomheten blir lagt ut på bedriftskontoen.. CBE.no selger annonseplasser ifølge @Hut.. Men, hvorfor eksponeres mindreårige om virket selger annonseplasser?? Det får du spørre cbe om. Mulig folk syns det er interessant å se barn på kontoen- dermed flere følgere og flere til å se annonsene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 7. juli 2022 #65309 Del Skrevet 7. juli 2022 Gapatrosten skrev (29 minutter siden): Sommer 2022: Influenser klatrer på en mur for å kikke inn i hagen til feriebolig med tanke på å leie den neste sommer. Publiserer klatring/kikking i egne SoMe-kanaler, oppfatter det åpenbart som helt i orden. Tenkt scenario sommer 2023: Influenser har leid feriebolig omgitt av høy mur. Oppdager et ansikt som titter opp over kanten og inn på henne og familien. Vedkommende må ha klatret på muren for å få et gløtt av den private hagen. Jeg lurer veldig (eller egentlig ikke så veldig) på i hva slags ordelag influenseren ville omtalt «kikkeren» … Og denne kikkeren hadde blitt «influert» av influenseren i 2022 til å klatre på muren….for det var jo en av arbeidsoppgavene i jobben til influenseren å påvirke kikkeren til å gjøre akkurat det 🤦♀️ 19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 7. juli 2022 #65310 Del Skrevet 7. juli 2022 (endret) Her er en artikkel fra civita.no om privatliv. https://civita.no/politisk-ordbok/privatliv/ jeg oopfordrer alle som mener at publiseringen til cbe ikke bryter barnas rett til privatliv til å lese dette før de kommer tilbake hit for å diskutere videre hvorvidt barna har privatliv eller ikke. Og nb! Jeg hevder ikke at de ikke har noe i livene som holdes privat, jeg hevder at det som postes, er brudd på barnas privatliv. Retten til privatliv handler ikke om hvorvidt noe noe noenganger ikke publiseres. Det handler om hva som publiseres. jeg gleder meg til debatten! Endret 7. juli 2022 av pøbelsara 33 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 7. juli 2022 #65311 Del Skrevet 7. juli 2022 Klink skrev (20 minutter siden): Det får du spørre cbe om. Mulig folk syns det er interessant å se barn på kontoen- dermed flere følgere og flere til å se annonsene. Jeg spør deg. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarah93 Skrevet 7. juli 2022 #65312 Del Skrevet 7. juli 2022 Dette argumentet om at det er en bedriftskonto blir jo bare dumt. Det er ikke en konto for Biltema eller et eiendomsfirma, men kontoen til en influenser som lever av å vise bilder av seg og sin familie. Så kan man mene mye om det - jeg synes, som mange andre her, at det er en grusom blanding av rumpebilder av mor og barna i søte kjoler. Men jeg får en dårlig følelse av det som skjer i denne tråden, og det har eskalert på ferien. Å kritisere ALT hun gjør, som å klappe katter, løpe bredbeint eller gå på stranda i en hvit kjole, er ikke så mye bedre enn bygdedyret. (Nb. Jeg hadde en kommentar selv som jeg også angrer litt på. Ville slette den, men det går ikke her. Men handlet om at de filmer at menn ser på henne, det var litt unødvendig at jeg skrev,) Jeg ble alvorlig mobbet på ungdomsskolen, og har irritert meg over at influensere bruker mobbe-begrepet når de får kritikk - men noe av dette ligner faktisk litt. Jeg ble mobbet for ALT jeg gjorde - blant annet måten jeg gikk på. Kunne ikke gjøre noe riktig. Mobbing i skolegården av tenåringer og litt sladring på nett er selvsagt ikke det samme, men det kan være noen av de samme mekanismene i sving. Vær saklige. Kritiser kroppsfokuset og utleveringen av barna,. Men ikke gå inn i det samme kroppsfokuset selv, f. eks ved å kommentere hennes kropp, mulige rumpeputer osv. Hun er et menneske som alle andre, og må tåle legitim kritikk, noe hun, og særlig ektemannen, takler særdeles dårlig. Men da er det lett for dem å avskrive det som mobbing og netthets, Ved å f. eks kritisere at hun klapper katter, eller skrive side opp og side ned om litt teit klatring på en mur, gir dere dem faktisk litt rett. 11 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 7. juli 2022 #65313 Del Skrevet 7. juli 2022 (endret) AnnePåLande skrev (9 minutter siden): Jeg spør deg. Jeg vet ikke annet enn det andre som står i innlegget. At content med barn fører til flere følgere, flere klikk og dermed flere til å se annonsene. Endret 7. juli 2022 av Klink Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 7. juli 2022 #65314 Del Skrevet 7. juli 2022 (endret) Hvis formålet med murklatringen og spionasje på privat eiendom er neste års "leie/spons" av feriebolig, har de to der nylig gjort seg uattraktive som leietakere ved å smøre uprofesjonell adferd ut på annonsekontoer for hele verden å mene noe om, fremfor å ta kontakt på normal måte. Skulle tro de var på vinfylla, ikke joggetur, når de bevisst deler slike bedriftsmessige avgjørelser som om det er smart. Hvis formålet derimot igjen var å vise frem kroppsdeler i fri flyt og samtidig forsøksvis skape mer engasjement i håp om flere samarbeid, utviser adferden modenhetsnivået for oppdragene styreleder og daglig leder i Treasures AS legger seg på. Og midt oppi all useriøsiteten eksponeres navngitte mindreårige i skolepliktig alder, som ikke får mulighet til å unnslippe noen gang. På grunn av valgene om den masssive eksponeringen er de uløselig knyttet til firmakontoer som selger annonseplass iblandet objektivisering av kropp og kroppsdeler, thinspo, seksualiserte bilder, og andre påfunn som ikke bør forbindes med barn. Endret 7. juli 2022 av Revenge o'Cavatina 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 7. juli 2022 #65315 Del Skrevet 7. juli 2022 Klink skrev (1 minutt siden): Jeg vet ikke annet enn det andre som står i innlegget. At content med barn fører til flere følgere, flere klikk og dermed flere til å se annonsene. Men da blir barna brukt for å tjene til livets opphold. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 7. juli 2022 #65316 Del Skrevet 7. juli 2022 Sarah93 skrev (5 minutter siden): Dette argumentet om at det er en bedriftskonto blir jo bare dumt. Det er ikke en konto for Biltema eller et eiendomsfirma, men kontoen til en influenser som lever av å vise bilder av seg og sin familie. Så kan man mene mye om det - jeg synes, som mange andre her, at det er en grusom blanding av rumpebilder av mor og barna i søte kjoler. Men jeg får en dårlig følelse av det som skjer i denne tråden, og det har eskalert på ferien. Å kritisere ALT hun gjør, som å klappe katter, løpe bredbeint eller gå på stranda i en hvit kjole, er ikke så mye bedre enn bygdedyret. (Nb. Jeg hadde en kommentar selv som jeg også angrer litt på. Ville slette den, men det går ikke her. Men handlet om at de filmer at menn ser på henne, det var litt unødvendig at jeg skrev,) Jeg ble alvorlig mobbet på ungdomsskolen, og har irritert meg over at influensere bruker mobbe-begrepet når de får kritikk - men noe av dette ligner faktisk litt. Jeg ble mobbet for ALT jeg gjorde - blant annet måten jeg gikk på. Kunne ikke gjøre noe riktig. Mobbing i skolegården av tenåringer og litt sladring på nett er selvsagt ikke det samme, men det kan være noen av de samme mekanismene i sving. Vær saklige. Kritiser kroppsfokuset og utleveringen av barna,. Men ikke gå inn i det samme kroppsfokuset selv, f. eks ved å kommentere hennes kropp, mulige rumpeputer osv. Hun er et menneske som alle andre, og må tåle legitim kritikk, noe hun, og særlig ektemannen, takler særdeles dårlig. Men da er det lett for dem å avskrive det som mobbing og netthets, Ved å f. eks kritisere at hun klapper katter, eller skrive side opp og side ned om litt teit klatring på en mur, gir dere dem faktisk litt rett. Det er denne dårlige følelsen jeg også sitter med og får av tråden. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 7. juli 2022 #65317 Del Skrevet 7. juli 2022 AnnePåLande skrev (Akkurat nå): Men da blir barna brukt for å tjene til livets opphold. Ja hun driver ikke med menneskehandel av den grunn? Kan kanskje kalle det barnearbeid , men det er en sterk overdrivelse. Eller hva skal du fram til? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 7. juli 2022 #65318 Del Skrevet 7. juli 2022 (endret) Klink skrev (35 minutter siden): Det får du spørre cbe om. Mulig folk syns det er interessant å se barn på kontoen- dermed flere følgere og flere til å se annonsene. Nettopp - point taken. Barna brukes for å skaffe inntekter. Tragisk. Håper hun drikker sin vin med god samvittighet og tenker at om det ikke hadde vært for barna mine så kunne jeg ikke hatt det sånn. For noen foreldre! Endret 7. juli 2022 av Stargaze 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 7. juli 2022 #65319 Del Skrevet 7. juli 2022 Stargaze skrev (Akkurat nå): Nettopp - point taken. Barna brukes for å skaffe inntekter. Tragisk. Håper hun drikker sin vin med hod samvittighet og tenker at om det ikke hadde vært for barna mine så kunne jeg ikke hatt det sånn. For noen foreldre! Det er da ikke noe nytt eller noe jeg ikke er inneforstått med. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 7. juli 2022 #65320 Del Skrevet 7. juli 2022 Klink skrev (2 minutter siden): Ja hun driver ikke med menneskehandel av den grunn? Kan kanskje kalle det barnearbeid , men det er en sterk overdrivelse. Eller hva skal du fram til? Hun bruker barna sine for å tjene penger. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå