Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Ultiva skrev (10 minutter siden):

Jeg siterer politisk kommentator Andreas Slettholm son sier at det SKAL være vanskelig å ha rare meninger. Som når man lever av å selge livet sitt på internett, og når alt fra barnerommene til nyttårsfeiringene blir ren butikk. Når man på tross av alle råd og anbefalinger fra statlige institusjoner som Datatilsynet, Kripos og Unicef velger å utlevere barna sine, så må man tåle kritikk. Også sterk kritikk. Som Slettholn skriver i sin kommentar; avvikerne må tåle å avkreves argumenter for deres syn. Jeg ville aldri ha valgt et så radikalt valg for mitt eget liv, og om man velger å være en sik selvvalgt offentlig person og fronter av kritikkverdige forhold, så må man samtidig tåle å stå i stormen - uten å påstå at man mobbes som privatperson.

En offentlighet der enhver skal kunne hevde hva som helst uten å føle på ubehaget ved å bli kritisert og motsagt, er ikke bare en illusjon. Det er et mareritt.

https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/OrKxrA/det-skal-vaere-vanskelig-aa-ha-rare-meninger

CBE påstår plutselig i kjølvannet av beckmann-fadesen at hun er interessert i å diskutere barn og sosiale medier. Da er det merkelig at hun gang på gang takker nei til invitasjoner med offentlig debatt rundt problemstillingen. @FruJohansen har avslørt hvor mange ganger en slik debatt har vært ønskelig fra journalister sin side, i flere år faktisk, men at det da kronisk takkes nei, eller ikke besvares, fra CBE og LKE sin lille leir. De har ingen gode argumenter utenfor sin lille boble, og det vet de inderlig godt. Paret stakk blant annet halen mellom beina og dro fra en planlagt opptreden på God Morgen Norge, fordi de skjønte i siste liten at a-kjendis Thomas Finger'n Gullestad også skulle møte opp. Hans syn på foreldre som selger barna sine i sosiale medier er viden kjent:

https://www.tv2.no/a/10002018/

Helt strålende, Ultiva. 

Jeg anbefaler alle å høre Aftenpodden fra sist torsdag. Både Sarah Sørheims kommentar om dette, og Trine Eilertsens henvisning til nettopp den kommentaren av Andreas Slettholm som Ultiva henviser til her. 

Det er blitt en sånn merkelig greie i det offentlige ordskiftet at det å møte andre meninger og spørsmål, blir sett på som utidig. Mener man noe kontroversielt, så må man i det minste kunne stå for det, og tørre å stå opp for det også. 

Hvorfor tar dere ikke debatten, CBE og LKE - hvis dere har gode argumenter for at dette er en bra ting å gjøre?

• Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Albbas

Jeg tror litt av problemet med mange av disse store influenserne er at de ikke har mye reell arbeidserfaring og heller ikke erfaring fra høyere utdanning. De har ingen trening i å forsvare sine meninger, og er ikke vant med at det forventes en gang. De er ikke vant med at kritikk faktisk MÅ møtes. Du kan ikke ha en vanlig jobb og stikke hodet i sanda hver gang noen påpeker at det du gjør nok ikke er så lurt. 

Jeg skjønner jo at det er lett å gå i forsvar og så bare trekke seg vekk når man har null erfaring med det og har sluppet unna i over et tiår. Men det er faktisk ikke "oss andre" det er noe galt med når vi fortsatt kommer med kritikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (1 time siden):

Det er blitt en sånn merkelig greie i det offentlige ordskiftet at det å møte andre meninger og spørsmål, blir sett på som utidig. Mener man noe kontroversielt, så må man i det minste kunne stå for det, og tørre å stå opp for det også. 

Hvorfor tar dere ikke debatten, CBE og LKE - hvis dere har gode argumenter for at dette er en bra ting å gjøre?

Veldig sant! Jeg slutter ikke å forundre meg over det.

Når man møter et argument med motargumenter, får man stadig oftere til svar at "Dette har jeg lov til å mene! Jeg har like stor rett til å uttrykke min mening som alle andre!" Bevares, ja, men enhver som ytrer sin mening offentlig må jo forvente å måtte forsvare den mot motargumenter? Og evt til og med skifte mening, hvis man innser at motpartens argumenter veier tyngre?

Hva skjedde med å vekte og vurdere argumenter? Alle synspunkter som ikke bryter loven bør få ytres, men alle argumenter er rett og slett bare ikke like gode eller tungtveiende. Å få motbør i en diskusjon er ikke å få munnkurv, eller å bli mobbet til taushet. Den som har en god nok sak klarer alltid å forsvare den offentlig.

• Liker 38
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en gang når mor er på festival hele helgen, får barna slippe unna eksponeringen på IG. Da legger mor ut bilder som hun har fått tilsendt fra de som passer barna...... Trodde virkelig CBE kom til å skjerpe seg etter det styret med Beckman, men der tok jeg skammelig feil. 

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie Mus skrev (7 minutter siden):

Ikke en gang når mor er på festival hele helgen, får barna slippe unna eksponeringen på IG. Da legger mor ut bilder som hun har fått tilsendt fra de som passer barna...... Trodde virkelig CBE kom til å skjerpe seg etter det styret med Beckman, men der tok jeg skammelig feil. 

Det er skikkelig drøyt. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke forundret i det hele tatt, forventet det. Hun mener de ikke gjør noe galt, så hvorfor skulle hun da høre på de hatefulle kritikerne? Når hun kommer hjem fra festival, får vi nok servert den vanlige kroppseksponeringen også. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forventer heller ingen skjerping fra CBE.no. De er fast bestemt på at de vet best selv, og at de tar de rette avgjørelsene når det kommer til å dele "litt" av barna (så lenge det er delikate bilder så er det innafor syns jeg å huske de har sagt) 

Etter årevis med å legge ut om seg selv på nett daglig så blir grenser etterhvert borte tror jeg. 

Det er nå helt klart og tydelig at de ikke kommer til å stille til noen debatt ang eksponering av barn heller. De angriper og går i offerrolle. De tilkaller også fansen som iler til med hjerter og støtte på at de er verdens beste foreldre. 

Jeg tror det vi skal og bør håpe på er en lovendring. 

• Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være utrolig å ha så stor tillit til egne avgjørelse uten å måtte stå til ansvar for noe. Ingen andre bedrifter i Norge opptrer så uetisk og ufint som disse påvirkerrne. 
Når det begynner å storme rundt ørene deres, evner ikke  virksomhetens ansatte å stå for valgene som de tar. Dette gjelder også uansvarlig deling av mindreårige uten samtykke kompetanse. De vet best..  

Endret av AnnePåLande
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie Mus skrev (57 minutter siden):

Enig med deg, men legger til: Ikke en gang på festival helg kan hun ta treningsfri én av dagene! Håper hun får hjelp.. 

• Liker 24
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie Mus skrev (2 timer siden):

Hun er av typen som legger ut enda flere bilder for å peke nese og vise at de bestemmer selv. Modenheten til en 12 åring der altså. 

• Liker 31
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De «ødelegger» jo bare for seg selv fordi alt av reklamesamarbeid som har noe med produkter til barn vil bli kritisert. Sannsynligvis får hun ikke slike oppdrag i fremtiden. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blinkie

På ig story, på bildet hvor hun svirrer rundt for å vise det røde skjørtet, så glemmer hun å holde inne magen i noen sekunder😅😂 En 36 år gammel dame som holder på slik. Og så reklamer hun for chiquelle? Altså det finnes klær med bedre kvalitet enn det merket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullerikke
Blinkie skrev (30 minutter siden):

På ig story, på bildet hvor hun svirrer rundt for å vise det røde skjørtet, så glemmer hun å holde inne magen i noen sekunder😅😂 En 36 år gammel dame som holder på slik. Og så reklamer hun for chiquelle? Altså det finnes klær med bedre kvalitet enn det merket.

Ser ingen forskjell jeg. De flettene i panneluggen funker sånn passe på unger, men ikke voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sparkel skrev (13 minutter siden):

Det er forbausende lite magetopper og bluser i motebilde hvis man ser etter klær feks hos Høyer, Match og Filippa K og andre merker som har bedre kvalitet enn de CBE reklamerer for. Virker ikke som om CBE er så attraktiv å bruke i reklame for slike merker. Hun virker mere opptatt av å vise frem magen og kroppen når hun reklamerer for klær. 

blir vel ikke den elegansen i det CBE gjør som de merkene ønsker. Kanskje har de gjort «leksen» sin bedre enn Beckman og har fått med seg hva CBE står for. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blinkie
Sparkel skrev (23 minutter siden):

Det er forbausende lite magetopper og bluser i motebilde hvis man ser etter klær feks hos Høyer, Match og Filippa K og andre merker som har bedre kvalitet enn de CBE reklamerer for. Virker ikke som om CBE er så attraktiv å bruke i reklame for slike merker. Hun virker mere opptatt av å vise frem magen og kroppen når hun reklamerer for klær. 
Da er nok merkene hun velger å reklamere for mere etter hennes stil. Rart å se utviklingen hennes fra å kle seg klassisk og « påkledd»  i 20 årene til å ha nærmest jente 18- 25 stil nå. Hun går som vanlig baklengs inn i fremtiden. 

Det er sant. Har selv kropp til det, og en trent kropp også, men magetopp hadde jeg ikke hatt på meg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tullerikke skrev (30 minutter siden):

De flettene i panneluggen funker sånn passe på unger, men ikke voksne.

Fungerer på ungdom og unge voksne, synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...