Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutter siden, Klink said:

Men dere: Jeg mente å si at kroppen cbe framstiller i some ikke er noe jeg tror flere andre i samme aldersgruppe og med barn kjenner seg igjen i! 
Forstår at jeg trodde feil, siden ingen kjente igjen beskrivelsene mine (?) så får jeg sitte her med foccaciamagen og appelsinhuden min alene da! 

I min vennekrets er det helt normalt å være opptatt av trening og kosthold. Selv trener jeg 5 ganger i uken (jeg har barn). Det går fint an å få til det når man prioriterer. Jeg ser ellers lite på tv, og legger trening til før jobb, eller på vei hjem, eller når barna er på fritidsaktiviteter eller annet. 

Det sagt, så er jeg enig i kritikken om deling av barn. Jeg spør alltid mine før jeg legger ut noe på min lukkede facebook-profil. På min åpne Instagram deler jeg lite privat, og i hvert fall ikke bilder av barna. Men, nå er jeg veldig opptatt av hva som blir liggende på nett og har vært opptatt av hva jeg deler i SoMe helt siden jeg selv var i tenårene. 

• Liker 6
Skrevet
Carrie_S skrev (2 minutter siden):

I min vennekrets er det helt normalt å være opptatt av trening og kosthold. Selv trener jeg 5 ganger i uken (jeg har barn). Det går fint an å få til det når man prioriterer. Jeg ser ellers lite på tv, og legger trening til før jobb, eller på vei hjem, eller når barna er på fritidsaktiviteter eller annet. 

Det sagt, så er jeg enig i kritikken om deling av barn. Jeg spør alltid mine før jeg legger ut noe på min lukkede facebook-profil. På min åpne Instagram deler jeg lite privat, og i hvert fall ikke bilder av barna. Men, nå er jeg veldig opptatt av hva som blir liggende på nett og har vært opptatt av hva jeg deler i SoMe helt siden jeg selv var i tenårene. 

Det er helt normalt her også, men i min omgangskrets ser vi likevel ikke ut som cbe framstiller seg og trener 7 dager i uken. Hver eneste dag! 

• Liker 1
Skrevet
Carrie_S skrev (13 minutter siden):

Er mange jeg kjenner som er opptatt av trening. Mange trener nok 5-6 dager i uka. Har til og med møtt på folk som er ute og løper før hanen galer😂 dette ser jeg fordi jeg begynner mye tidlig på jobb. Men de blander ikke alt sammen ved og legge ut ting på SoMe

• Liker 11
Skrevet
Ultiva skrev (17 minutter siden):

Fulltidsjobben til både CBE og LKE er å fremstille CBE perfekt på instagram. Vi snakker om å ha 80 ukentlige arbeidstimer til rådighet for nettopp dette, med profesjonelt fotoutstyr, sponset treningsstudio i kjelleren, sponsede klinikk-, manikyr- og frisørbesøk, forvridd poseringsarbeid herfra til månen samt et enormt arsenal av skjønnhetsfiltere, retusjerings- og redigeringsmuligheter. For n'te gang:

Instagram er ikke ekte!

Screenshot_20220620-144153_Instagram.jpg

https://www.instagram.com/p/Cdn_jkwqMjS/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Ja og at det ikke appellerer fordi hun framstiller alt så perfekt på Instagram. 

Skrevet
Klink skrev (1 time siden):

Men dere: Jeg mente å si at kroppen cbe framstiller i some ikke er noe jeg tror flere andre i samme aldersgruppe og med barn kjenner seg igjen i! 
Forstår at jeg trodde feil, siden ingen kjente igjen beskrivelsene mine (?) så får jeg sitte her med foccaciamagen og appelsinhuden min alene da! 

Jeg skjønte.. men så var jeg ikke så fokusert på avsenderen, mer innholdet 😉

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
LilleSnupp skrev (55 minutter siden):

Jeg skjønte.. men så var jeg ikke så fokusert på avsenderen, mer innholdet 😉

Takk 😊

Skrevet
Levina skrev (2 timer siden):

Disse personene forstår jeg er store forbilder for mange av dere her inne og fint er det. Det at de mener dette er riktig for sine barn, betyr jo ikke at det er de som eier hva som er rett og  riktig for andre barn. Det er det du ikke helt forstår..De er da ikke noe sannhetsgehalt for alle influencermødrer der ute. Jeg følger hverken Live Nelvik eller Skavlan. Fine personer når de er ute i media, men ingen jeg ville oppsøkt i sosiale medier. (Hvorfor syns du det er relevant for debatten at du ikke ville fulgt disse? Jeg følger dem heller ikke, men jeg syns det er bra at andre offentlige personer tar standpunkt i mot eksponering. De er selv kjent med de negative sidene ved å være offentlig, og vet således hva de snakker om, når de vurderer at barna må skjermes. Live og Jenny er ikke kontroversielle personer som får mye kritikk heller, så selv "nøytrale" kjendiser de fleste er positive til, syns altså det er viktig at barna får bestemme selv om de vil være offentlige eller ikke. Når man velger som CBE og LK, tar man den valgmuligheten bort fra barna.) Kristin Gjelsvik tittet jeg innom av og til, men synes ikke hun legger ut content som er så spennende. Helt sikkert flotte og fornuftige personer som har tatt sine vurderinger med tanke på ingen eksponering av barn, men CBE ønsker å vise den delen av sitt liv.  (CBE kan dele det hun vil fra SITT liv. Stridens kjerne er at hun også deler barna sitt liv)

Jeg kan forstå hva CBE mener med kaldt og upersonlig, fordi familielivet er en så stor og viktig del i hennes liv og hennes profil. Skavlan har jeg forstått driver mye med gjenbruk av klær og da viser hun en annen profil i sine kanaler. (Her sier du i klartekst at CBE ikke har annet innhold å komme med enn det som angår det rent familierelaterte. Det er jo ikke sant, og hadde jeg vært CBE ville jeg tatt smått anstøt av den påstanden, all den tid hun har brukt store deler av flatene sine på trening og matlaging. I tillegg har hun også hatt suksess med å vise borddekninger, dekorasjoner og dels interiør. Dette er alle segmenter det går helt fint an å bygge en følgermasse på, uten at barna trenger å være en så stor del av det. Hvorfor da aktivt VELGE å gjøre barna til en så stor del av sin forretnigsstrategi?)

Når man viser så ensidig holdning til noe som jeg opplever mange av dere gjør her inne, og ikke klarer å se det hele bildet, så er det vanskelig å ha noen debatt her. Det er et stor rom mellom å ikke vise barn i sosiale medier til å ukritisk legge ut privat info om barn. Det er det mellom mange av dere ikke klarer å se. En tankegang basert på enten eller. (Dette er en fordreining av de faktiske forhold. Det rene, udiskutable faktum er at disse barna er gjort til offentlige personer av sine egne foreldre fra før de ble født. Tusenvis av mennesker føler de kjenner dem. Tusenvis av mennesker kunne plukket dem ut i det offentlige rom, visst hva de heter, hvordan rommene ser ut, hvor de har vært på ferie, hva slags is de liker. Det er deri krenkelsen av barns rett til privatliv ligger. Du syns informasjonen som er lagt ut er ufarlig, fordi den ikke er sjenerende, utlevering eller nærgående. Det du hopper over, er mengde. 7- 9 år med små drypp, daglig, ukentlig - det er helt vanvittige mengder informasjon samlet sett. At det ikke ligger bilder ute av barna i sårbare situasjoner, eller at de ikke blir utlevert på sitt nære sjelsliv er ikke poenget. Poenget er at fremmede mennesker, som deg, syns det er "så koselig" å følge disse barnas oppvekst. Kjenner du ikke på det selv, at det er litt creepy? Hvorfor skal du ha dette vinduet inn i livet deres? Det finnes ingen gode grunner til det annet enn det du selv sier: CBE er avhengig av å vise dem fram for at innholdet skal appellere nok) 

CBE har forresten ingen plikt til til  å verken debattere eller forsvare seg offentlig hvorfor hun velger å ikke skjule sine barn i SINE sosiale medier. (Hun sier selv at hun ikke er redd for å ta debatten, så der er jo unektelig litt rart å ikke følge opp med handling) 

De fleste av oss som følger CBE er jo interessert i hennes liv og har en positiv tilnærming til henne. Det jeg ikke helt forstår er hvorfor dere absolutt skal være så interessert CBE og hva hun driver med, når hun tydeligvis ikke appellerer til mange av dere. Bare så rart..(Jeg leser også om Putin, Donald Trump, Helge Lurås og Sylvi Listhaug. Jeg leser nyheter, til tross for at mange av dem gjør meg opprørt, trist og provosert. Skal man diskutere noe, må man nødvendigvis vite hva man snakker om. CBE sin Instagram er et oppkomme av eksempler på måter å være et dårlig forbilde. Derfor dør tråden hennes her aldri ut, for det ser ut som hun har latt det gå sport i å sykle mot kjøreretningen av de fleste etablerte samfunnsnormer.) 

Først ønsker jeg å si takk til deg, fordi jeg ser at du gjør et oppriktig forsøk på å argumentere for meningen din med eksempler og motargumenter. Meningsmotstandere som gidder å komme med andre ting enn brukerdebatt og metakritikk er etterlyst mange ganger i tråden, og her er du på ballen i så måte - takk! Det kommer neppe som et sjokk at jeg ikke er enig med deg, så jeg kommenterer noe av det du sier i sitatboksen. 

• Liker 42
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Roadrunner skrev (1 time siden):

Jeg mener den største endringen skjedde da LKE ble en mye større del av forretningsdriften rundt Treasures og CBE.no. Tidligere kommuniserte CBE i større grad med sine følgere via de ulike kanalene (i hovedsak bloggen, samt noe Instagram). Det var fremdeles glanset og "perfekt", men det var en personlighet og snev av varme og engasjement. Nå er bloggen så godt som død, og det som kommuniseres på Instagram er alltid med en kjølig avstand til publikum. Blikket er fjernt og nesten alltid vendt bort fra mottaker. Kommunikasjonen er "om meg" og ikke "til deg"/mottaker. Når det trenes er det ikke en engasjert person som ønsker å få med akkurat meg på treninga, men det skal kun vises frem hva personen selv gjør. Noen få ord om hvorfor det ble akkurat den økta i dag, hva er målet der fremme og hvordan det jobbes for å nå det, virker ganske fjernt. Og når det henvises til Netfit-økter (stort sett kroppsvekt-økter) så er det der heller ikke noe fokus på riktig teknikk, hva som er viktig å passe på etc. Det er NULL kommunikasjon med følgere/kunder/objektet. 

Og med det utgangspunktet mener jeg at argumentet om at det hadde blitt så "kaldt" om ikke barna var en del av det som presenteres er helt feil. For dersom CBE og LKE i stedet hadde vist litt varme selv, så hadde problemet vært løst. Senk skuldrene, og gi oss litt engasjement og ektefølt glede! Ta en saklig diskusjon med følgerne, og ikke bare blokker alle som ikke strør rundt seg med ❤️ og 🍑

Du burde få betalt for PR-strategien din.

Vi ser noe av det samme i Heard-Depp-saken der uansett hva man tenkte eller visste på forhånd, er det påpekt av mange at å vri på fakta, bløffe og mene seg hevet over alle andre, samt alltid prøve å «undervise» de som ikke forstår din virkelighet; alle disse strategiene fungerer særdeles dårlig. Folk avslører deg på kroppsspråk også (kan være derfor CBE-paret aldri tar dette annet enn skriftlig i egne kansler). 

• Liker 17
Skrevet

@FruJohansen Det har skjedd noe feil med svar i siteringa. Nå er det bare en vegg av tekst, og man ser ikke hva som er dine motsvar 😕

• Liker 8
Skrevet
Hunter7 skrev (1 minutt siden):

@FruJohansen Det har skjedd noe feil med svar i siteringa. Nå er det bare en vegg av tekst, og man ser ikke hva som er dine motsvar 😕

Det er det som står i parentes som er kommentarene fra @FruJohansen Det var i alle fall slik jeg leste det. 

• Liker 7
Skrevet
12 minutter siden, Jobbermedbarn said:

Det er det som står i parentes som er kommentarene fra @FruJohansen Det var i alle fall slik jeg leste det. 

Aha, er det slik det henger i hop. Er uansett tungt å lese på mobilskjerm

• Liker 4
Skrevet (endret)

Vet at mange her er opptatt av barneeksponering i reklame og selv om denne tråden handler om CBE må jeg bare gi dere et tips om en annen som bruker barna og barnas rom bla. i reklame - Stine Skoli. Fant ikke noe tråd om henne, men dere kan se selv. CBE fortjener sikkert sin andel av «tyn», men det er mange andre som slipper for billig unna. 

Endret av snute
Skrivefeil
  • Liker 1
Skrevet
Hunter7 skrev (17 minutter siden):

Aha, er det slik det henger i hop. Er uansett tungt å lese på mobilskjerm

Dårlig tid og skrev på mobil selv, så lesbarheten var ikke all verden, nei 😑

• Liker 2
Skrevet
Klink skrev (9 timer siden):

Vil tippe at mange i 30-40 årene har fått barn og ikke akkurat løper 7 dager i uka (og ikke fikser seg her og der) ønsker å se klær som kanskje kan se flatterende ut på focacciadeigmagen (om noen tar referansen) og appelsinhudlår. Og muligens relaterer mer til mennesker med strekkmerker etter graviditet, slappe bryster og at daglig stell går ut på å dra håret i en hestehale.  Så har nok definitivt endret målgruppe. 

Hun appeller ikke lenger til høytutdannede kvinner ( om hun noen gang har gjort det) på 30-40 år fordi de stort sett har mer i topplokket enn hun har, også har de nok slappere bryster- fordi de ikke ser vitsen i å opererer puppene. De har nok mer rynker også, fordi de ikke ser visen med å ta Botox og andre typer fillers. Hva de har av slags mage vet jeg ikke, for den ser jeg ikke. Men jeg snakket med mange og de kan man føre fornuftige samtaler med og alt mellom himmel og jord, akkurat det tror jeg man ikke kan med noen i Kulåsparken. 

• Liker 25
  • Nyttig 1
Skrevet
snute skrev (17 minutter siden):

Vet at mange her er opptatt av barneeksponering i reklame og selv om denne tråden handler om CBE må jeg bare gi dere et tips om en annen som bruker barna og barnas rom bla. i reklame - Stine Skoli. Fant ikke noe tråd om henne, men dere kan se selv. CBE fortjener sikkert sin andel av «tyn», men det er mange andre som slipper for billig unna. 

Kikket på hennes IG. Vanlig jente fra landet, skriver bøker om sying og bygger eget hus med mannen. Hun gjør jo masse selv også! Spiller ikke på kropp og har ingen skandaler rundt seg. Bildene av barna kan hun godt kutte ut, men det fremstår langt mer ærlig, ned-på-jorda og tilgjengelig enn CBE. Sikkert et element av å «selge sjela for klikk og annonsepenger» der også, men det fremstår iallfall ikke kynisk og kunstig (om det er mulig å få til). 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet

Dauer av storyen med is i bilen. 😂😂😂😂😂🤩 Det er som en togulykke. Kan ikke la være å se. 😂😂😂🤣🤣🤣🤣😂🤣🤣🤣🤣

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...