Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Gjest Solaire
Skrevet
Kollontaj skrev (10 timer siden):

Helt klart at de satser på de mindreårige nå. 4 av de 6 siste innleggene på IG er med barn i fokus, bloggen er vel ikke oppdatert på flere uker. Trist at soverommene heller ikke er private, det ser riktignok ut som et showroom, men små barn sover faktisk der. 

Barnerommene ser ut som rosa nipsbutikker á la Nille. Alle flater er dekket med sesongens plastikkpynt. Jeg håper de små i virkeligheten har helt andre og langt mer personlige soverom som de faktisk får ha i fred.

Det er fullt mulig at CBE og LKE fremdeles føler seg økonomisk trygge. Men hvorfor satser de da så tungt på eksponering av barna? Barnas fritidsaktiviteter, soverom, julekalender, helger og hverdager deles, og ikke minst så utnyttes barna som blikkfang i bedriftens annonser.

Er LKE rett og slett så totalt hekta på hobbyen sin (trening) at han ikke klarer å jobbe mer? Er det derfor barna brukes mer enn noensinne samtidig som det eneste varige som bedriften makter å produsere ukentlig er et par ihjelretusjerte bilder på instagram?

Videoannonse
Annonse
Gjest Solaire
Skrevet (endret)
Lill :) skrev (36 minutter siden):

CBE legger ut umerket reklame hvor mindreårig er involvert. Ikke mye klasse over det. 

*klippet vekk bildet*

Ser man der ja. Til og med barna brukes aktivt for å fronte overforbruk og plastikk.

... Men selvfølgelig så bruker CBE og LKE barna for alt de er verdt i desember. Det er tross alt jula, familienes høytid. Og de vet å sko seg på folks empati. Man føler seg jo ikke bra om man ikke trykker "liker" på et barnebilde. Hvilket kaldt menneske er det som ikke liker barn, liksom. 

Endret av Solaire
Skrevet

Barn fremfor Netfit.no, altså?

Makan til kjappe, uetiske, utdaterte harryløsninger for omsetning.

• Liker 36
Skrevet
Solaire skrev (12 minutter siden):

Ser man der ja. Til og med barna brukes aktivt for å fronte overforbruk og plastikk.

... Men selvfølgelig så bruker CBE og LKE barna for alt de er verdt i desember. Det er tross alt jula, familienes høytid. Og de vet å sko seg på folks empati. Man føler seg jo ikke bra om man ikke trykker "liker" på et barnebilde. Hvilket kaldt menneske er det som ikke liker barn, liksom. 

Jeg føler meg best når jeg ikke trykker " liker" på bilder av barn! Synes ikke barn skal publiseres på some, i allefall ikke på en slik måte at de kan gjenkjennes. Og, tenker de fleste oppegående tenker det samme som meg. At eldre mennesker, uten særlig kjennskap til some verden, gjør det, er noe helt annet. Unge, og opplyste unnlater bevisst å klikke "like" på barn.

• Liker 31
Skrevet
Pinkee skrev (2 minutter siden):

Jeg føler meg best når jeg ikke trykker " liker" på bilder av barn! Synes ikke barn skal publiseres på some, i allefall ikke på en slik måte at de kan gjenkjennes. Og, tenker de fleste oppegående tenker det samme som meg. At eldre mennesker, uten særlig kjennskap til some verden, gjør det, er noe helt annet. Unge, og opplyste unnlater bevisst å klikke "like" på barn.

Trykker aldri liker på noe innlegg... Verken fra bloggere eller familie 

• Liker 6
Gjest Solaire
Skrevet (endret)
Pinkee skrev (22 minutter siden):

Jeg er enig med deg. Jeg trykker heller ikke "like" på bilder av barn, og du finner ikke bilder av barna mine på facebooksiden min heller 😊 Bilder av barna mine sendes per mms/messenger til slekt og bestevenner, det vil si de eneste som faktisk er skikkelig glade i barna mine og som ønsker dem det beste. For å sitere Jenny Skavlan, det er virkelig ikke bare love der ute på internett. Men jeg ser jo at barnebildene har dobbelt så mange likes som bildene av CBE. Så jeg tror det er en naturlig reaksjon inni mange at de ikke vil "avvise" et barn. Og dette vet CBE veldig godt, og melker det for alt det er verdt. Spesielt nå som familiehøytiden er rett rundt hjørnet.

Men du har forhåpentligvis rett i at dagens unge ikke er like ukritiske til barnebilder som den godt voksne generasjonen. Jeg har en svigermor som fremdeles bruker Facebook som sin private dagbok og som i likhet med CBE poster bilde hver eneste gang hun har fylt opp en kaffekopp.

Endret av Solaire
Skrevet
Aidensfield skrev (4 timer siden):

Bare vent.. I kveld eller morgen tidlig så er det nytt blogginnlegg🙈🙈

Kan du sende meg lørdagens lottorekke på PM? 😇😂

Du er åpenbart synsk - jammen ligger det ikke et rykende ferskt innlegg på bloggen nå 😅

• Liker 13
Skrevet (endret)
FruGlad skrev (11 minutter siden):

Kan du sende meg lørdagens lottorekke på PM? 😇😂

Du er åpenbart synsk - jammen ligger det ikke et rykende ferskt innlegg på bloggen nå 😅

Wow! ☺️

Edit: ser ikke noe på bloggen.

Endret av Kollontaj
  • Liker 5
Skrevet
Felis skrev (12 timer siden):

Dette!

At barna "i sum er positivt" for barna å bli eksponert, ble begrunnet i at det genererte penger til mor og far, som dermed hadde mulighet for å være mer sammen med barna. Da insinuerer de at de ikke hadde hatt råd til det om barna ikke jobbet. Og hvis man skal ta denne argumentasjonen fra paret på alvor, betaler faktisk barna for samvær meg egne foreldre. Sånn satt på spissen.

Det som er helt sikkert, er at paret ikke hadde hatt råd til livsstilen sin, dersom barna ikke jobbet. Bilder av barn får langt flere likes enn bilder av mor.

Ja, det er riktig at begge er ansatt i Treasures AS. Men sykepenger, arbeidsledighetspenger og pensjon regnes ut fra hva de tjener. NAV driter i hvor de får pengene fra, de kunne like gjerne jobbet på REMA. (Og hvis de la igjen antall arbeidstimer de skryter av på REMA, hadde de hatt betydelig høyere inntekt...)

Jeg håper at de har en god regnskapsfører/bank som har rådet dem til å kjøpe forsikringer og spare for fremtiden. Det aner jeg ikke noe om. Men jeg har merket meg at paret har en forbausende evne til å ikke følge råd.

Uansett er det veldig tidlig å begynne og tære på reservene midt i 30-årene...

Du skjønner at de bestemmer lønnen sin selv? Det er ingen poeng i å hente ut en kunstig høy lønn (fra eget selskap), med mindre mindre man har bevisste planer om å svindle nav. Privat pensjonssparing er heller ikke uvanlig for mennesker med egne bedrifter. («Influensere/bloggere» får veiledning og hjelp fra regnskapsfører for å komme i gang med privat pensjonssparing.) 

Paret/firmaet virker ikke å ha en spesielt dyr livsstil, spesielt mtp at det meste av interiøret, hudpleie/frisør/tannlege, ferier, klær + er sponset/samarbeid. (Om de hadde betalt alt selv, så hadde de fortsatt ikke hatt en veldig dyr livsstil, fra mitt synspunkt. Men det ekstreme forbruket av klær kan jeg aldri skjønne at noen ville betalt for selv. )

Jeg tror at både du og meg ville fått sjokk hvis vi fikk se hva som gjemmer seg bak tallene i skattelistene og regnskapet deres…😊

Forøvrig er vi helt enige angående barne-eksponering. Denne utleveringen av egne barn klarer jeg ikke å fatte, spesielt nå i i dag med alt vi vet. De fleste foreldre foruten noen influensere/bloggere, har sluttet å poste barnebilder på åpne SoMe-kanaler. 

(Rent generelt: thinspo-bilder kan rapporteres på Instagram under tema spiseforstyrrelse. Kanskje det med tiden og kommer en egen tag/rapport-knapp for eksponering av barn…)

• Liker 14
Skrevet
Solaire skrev (2 timer siden):

Barnerommene ser ut som rosa nipsbutikker á la Nille. Alle flater er dekket med sesongens plastikkpynt. Jeg håper de små i virkeligheten har helt andre og langt mer personlige soverom som de faktisk får ha i fred.

Det er fullt mulig at CBE og LKE fremdeles føler seg økonomisk trygge. Men hvorfor satser de da så tungt på eksponering av barna? Barnas fritidsaktiviteter, soverom, julekalender, helger og hverdager deles, og ikke minst så utnyttes barna som blikkfang i bedriftens annonser.

Er LKE rett og slett så totalt hekta på hobbyen sin (trening) at han ikke klarer å jobbe mer? Er det derfor barna brukes mer enn noensinne samtidig som det eneste varige som bedriften makter å produsere ukentlig er et par ihjelretusjerte bilder på instagram?

Tviler sterkt, dessverre. 

• Liker 8
Skrevet (endret)

Fint å se henne naturlig da, som i dette intervjuet etter exiten fra NNM. Forfriskende å slippe å se henne redigert. 

Hun så veldig furten ut i begynnelsen, før hun tok seg sammen. 😄

https://www.tv2.no/v2/1706143/

Endret av Snødronninga
  • Liker 18
Skrevet
loffen skrev (9 timer siden):

Jeg spyr av henne og den barneeksponeringen!! :spy: 
Aldri sett noe så teit som den poseringen hennes, og hele 'pakkekalenderåpningseansen'. Hva er det som foregår oppi hodet hennes egentlig?? 

Er det på instastory dette? Jeg er blokkert så får ikke sett (lever greit med det)

• Liker 5
Skrevet
Fredrik29 skrev (2 timer siden):

Er det på instastory dette? Jeg er blokkert så får ikke sett (lever greit med det)

Ja, instastory. 

• Liker 2
Skrevet

Har ikke lest alt her, men er det flere som har lagt merke til at hun sliter med å uttale enkelte ord? Hun gjør omvendt av den vanlige talefeilen hvor KJ-lyden blir til SKJ.

0:15 Skyggen = "tjyggen"
2:02 Chanel = "kjanel"

Godt å slippe å ha dette på "tv-kjermen" 😂

• Liker 9
Skrevet
maskertbruker skrev (2 timer siden):

Har ikke lest alt her, men er det flere som har lagt merke til at hun sliter med å uttale enkelte ord? Hun gjør omvendt av den vanlige talefeilen hvor KJ-lyden blir til SKJ.

0:15 Skyggen = "tjyggen"
2:02 Chanel = "kjanel"

Godt å slippe å ha dette på "tv-kjermen" 😂

Har reagert på det samme! Kjannel… 😬

• Liker 11
Gjest Gapatrosten
Skrevet
Snødronninga skrev (9 timer siden):

Fint å se henne naturlig da, som i dette intervjuet etter exiten fra NNM. Forfriskende å slippe å se henne redigert. 

Hun så veldig furten ut i begynnelsen, før hun tok seg sammen. 😄

https://www.tv2.no/v2/1706143/

Fascinerende at intervjueren stiller spørsmål om planer framover og tydeligvis er ute etter hva som skal skje på jobbfronten, men bare får høre om julepynting og familieliv. Når det spørres videre, kommer det svevende svaret: «Jeg har alltid noen prosjekter på gang.» 

Skrevet
31 minutter siden, Gapatrosten said:

Fascinerende at intervjueren stiller spørsmål om planer framover og tydeligvis er ute etter hva som skal skje på jobbfronten, men bare får høre om julepynting og familieliv. Når det spørres videre, kommer det svevende svaret: «Jeg har alltid noen prosjekter på gang.» 

Ja, det ble litt pinlig det der…

• Liker 21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...