Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Kattedama
Skrevet
BuffyTheVampire skrev (16 minutter siden):

På Norges nye Megahit sier jo mentor at sangen er ironisk, eller satirisk, husker ikke hvilket ord hun brukte. Problemet er at det er noe som ikke funker når folk ikke skjønner om det er ironi eller ikke. Carolines første reaksjon når hun ser tema, er å slå tilbake på de som mener noe om henne. Så hun tenkte sikkert først det skulle være seriøst. Men så etterhvert som prosessen kom i gang ble fokus skiftet på at det skulle være ironi. Men - jeg tror ikke Caroline ønsker å være ironisk, jeg tror hun tar det dønn seriøst. Det virker som hun tror vinneren faktisk blir Norges nye popstjerne. Men det er en grunn til at det er kjendiser som deltar, og ikke ukjente; de skal underholde og ingen skal faktisk bli popstjerne. Synes alle underholdt, unntatt Caroline. Var litt showing og sceneshow på alle andre. Det så ut som om Caroline sitt mål var å ta seg godt ut. Jeg synes hun fremstår lite sjarmerende og veldig usikker. Og ser totalt annerledes ut enn på bloggen. Hadde jeg ikke visst at hun skulle delta, hadde jeg aldri trodd det var henne. 

Synes også det er morsomt at når tema var ‘sterke meninger’ så var det første hun tenkte på SEG SELV. Det er mye man kunne hatt sterke meninger om liksom. Men neida. Fokuset skulle være på henne selv. 

«Noen«  har åpenbart misforstått konseptet. 

Skrevet (endret)
BuffyTheVampire skrev (23 minutter siden):

Synes også det er morsomt at når tema var ‘sterke meninger’ så var det første hun tenkte på SEG SELV. Det er mye man kunne hatt sterke meninger om liksom. Men neida. Fokuset skulle være på henne selv. 

Ikke sant, spot on! 

Endret av Snødronninga
  • Liker 21
Skrevet
Thaila skrev (1 time siden):

Ja jeg ser det, siden dette er den eneste tråden du henger på her inne 😅 om du hadde fått betalt for å hate henne så hadde du sikkert vært rik du også, si.. 

Hadde nok ikke vært så rik skjønner du,:fnise: hat er et altfor sterkt ord å bruke i denne sammenhengen. 

• Liker 14
Skrevet
Snødronninga skrev (1 minutt siden):

Hadde nok ikke vært så rik skjønner du,:fnise: hat er et altfor sterkt ord å bruke i denne sammenhengen. 

Jeg er definitivt en besettelse. Det motsatte av at du elsker noen er heller ikke hat, det er at du ikke bryr deg. Veit ikke hva som får deg til å mislike henne så mye men samtidig følge meg på hver lille ting hun gjør. 

• Liker 8
Skrevet
Thaila skrev (5 minutter siden):

Jeg er definitivt en besettelse. Det motsatte av at du elsker noen er heller ikke hat, det er at du ikke bryr deg. Veit ikke hva som får deg til å mislike henne så mye men samtidig følge meg på hver lille ting hun gjør. 

Bare tolk ting på din måte du, det betyr ikke at det er sant. Har du forresten ikke skjønt hva denne tråden er til for? Jeg har skrevet 262 kommentarer her inne, i løpet av flere år. Det var voldsomt mye, må nesten være litt besatt, som du hevder. :fnise:

• Liker 13
Skrevet
Hallepalle2 skrev (30 minutter siden):

Og der var stemmen overbelastet og hes i dag (ref instastory). Hver eneste gang hun yter litt ekstra så protesterer kroppen. Kan det være en reaksjon på å hele tiden leve på grensen med maks trening og minimalt med næring? 

Men utseendet er iallfall tilbake til vanlig SoMe-look. Takk og lov. 

• Liker 27
Skrevet (endret)
Pust skrev (51 minutter siden):

Jeg forbløffes stadig av at påvirkere ikke er i stand til å rette seg etter lov og regler, eller tenke over om det de gjør er ok dersom det berører andre. Caroline kan ikke ha tenkt et sekund på at kanskje et eller flere av barna syns det er ok å delta i en oppvisning, men ikke bli publisert på nettet. Svaret hennes tyder på at hun ikke forstår problemstillingens innhold, noe som stemmer godt med hvordan hun eksponerer egne barn.

https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/skole-barn-unge/bilder-av-barn-pa-nett/sett-deg-inn-i-reglene/

Det bør snart komme på plass et regelverk mot eksponering av barn i kommersielle reklamekanaler. Barn har rett til privatliv, og til å danne sin egen digitale identitet. Det må være veldig ekkelt å vokse opp og føle at masse ukjente mennesker sitter på en haug av barnebilder av og privat informasjon om dem.

Endret av Gjenferdet
  • Liker 33
Skrevet
Isild skrev (På 11.11.2021 den 9.47):

Ja, ENDELIG! 

Jeg pleier ikke å gjøre "narr" av influencere, og pleier ikke å kommentere der det ikke er kritikkverdige forhold. Men denne avstemmingen vedr. luggen kunne jeg ikke la passere. Det blir så tragikomisk hvis man ser det i sammenheng med bedriftens egne påstander om at følgerskaren består av nettopp velutdannede, dannede, voksne kjøpesterke kvinner. 

Hvis de virkelig tror og mener at dette er gruppen som følger CBE.no, så er det helt skivebom å produsere giddalaust fjortissinnhold som dette. 

Påstår bedriften det? 😅

Det er godt mulig altså.

Jeg som voksen helt ytterst gjennomsnittlig akademiker unngår å støtte de fleste influencere så godt jeg kan i den kategorien. Særlig CBE, faktisk unngår jeg enkelte merker fordi de bruker henne og liknende influencere. 

Bortsett fra brødet til Funkygine, fordi det er godt - og hun er ikke i CBEkategorien 😅

• Liker 21
Skrevet
52 minutter siden, Pust said:

Jeg forbløffes stadig av at påvirkere ikke er i stand til å rette seg etter lov og regler, eller tenke over om det de gjør er ok dersom det berører andre. Caroline kan ikke ha tenkt et sekund på at kanskje et eller flere av barna syns det er ok å delta i en oppvisning, men ikke bli publisert på nettet. Svaret hennes tyder på at hun ikke forstår problemstillingens innhold, noe som stemmer godt med hvordan hun eksponerer egne barn.

https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/skole-barn-unge/bilder-av-barn-pa-nett/sett-deg-inn-i-reglene/

Idrettsforbundet har omtrent det samme regelverket: https://www.idrettsforbundet.no/tema/retningslinjer/retningslinjer-for-publisering-av-bilder-og-film-av-barn/

Svaret som CBE kommer med, er ikke annet enn et rasshøl-svar. Med andre ord som forventet - dum og frekk som alltid. For gudene forby at CBE for en gangs skyld skulle måtte ta hensyn til noen andre enn seg selv. 

Enten er CBE fullstendig blottet for interesse for hva som skjer utenom hennes egen navle, eller så er hun seg fullstendig bevisst hvilken risiko det innebærer å publisere barnebilder. Og begge alternativene her er like skremmende. 

• Liker 49
Skrevet

Leste en reportasje i Aftenposten nå om familiene til mennesker dømt for seksualforbrytelser. Ei ung jente fortalte sin historie, faren hennes sitter i fengsel. Han hadde blant annet manipulerte bilder av venninnene hennes i sin besittelse. 
«I etterforskningen hadde politiet funnet bilder Vegard hadde tatt av jenter Liv kjente. Bildene skal være blitt delt og manipulert på en seksualisert måte.»

https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/nWmP9L/datter-av-en-seksualforbryter-jeg-vil-ikke-at-andre-barn-skal-foele

CBE skal være bra naiv for å tro at slikt ikke kan skje med de utallige bildene hun legger ut av egne barn. 

• Liker 40
Skrevet
Kollontaj skrev (19 minutter siden):

Leste en reportasje i Aftenposten nå om familiene til mennesker dømt for seksualforbrytelser. Ei ung jente fortalte sin historie, faren hennes sitter i fengsel. Han hadde blant annet manipulerte bilder av venninnene hennes i sin besittelse. 
«I etterforskningen hadde politiet funnet bilder Vegard hadde tatt av jenter Liv kjente. Bildene skal være blitt delt og manipulert på en seksualisert måte.»

https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/nWmP9L/datter-av-en-seksualforbryter-jeg-vil-ikke-at-andre-barn-skal-foele

CBE skal være bra naiv for å tro at slikt ikke kan skje med de utallige bildene hun legger ut av egne barn. 

Det holder at en eneste en av de som ser bildene, har stygge motiver og misbruker/manipulerer bildene. La meg legge til og poengtere nok en gang - disse bildene er helt fritt tilgjengelige for absolutt hele internett - uten unntak. Hvem som helst kan se og laste ned bildene deres.

• Liker 40
Skrevet
pøbelsara skrev (7 minutter siden):

Det holder at en eneste en av de som ser bildene, har stygge motiver og misbruker/manipulerer bildene. La meg legge til og poengtere nok en gang - disse bildene er helt fritt tilgjengelige for absolutt hele internett - uten unntak. Hvem som helst kan se og laste ned bildene deres.

Det bryr hun seg ikke om. Ei heller hva forskning sier. (Hentet fra bloggen hennes)

8FE9AFAB-6EDE-480D-9165-A4DE9E58B372.jpeg

• Liker 23
Skrevet
Pust skrev (1 time siden):

For en svar fra cbe😱Jeg hadde ikke likt det, om jeg var avbildet på et bilde hun hadde lagt ut på IG eller bloggen. 🤬

Skrevet
Blinkie skrev (10 minutter siden):

For en svar fra cbe😱Jeg hadde ikke likt det, om jeg var avbildet på et bilde hun hadde lagt ut på IG eller bloggen. 🤬

Da hadde du sagt fra PG så hadde hun sikkert tatt det bort. Akkurat som at man hadde fått beskjed om noen ikke skulle avbildes andre steder. På en arena jeg deltok fikk vi i alle fall beskjed om at ingen bilder skulle legges ut. 

• Liker 1
Gjest Keikolina
Skrevet
Trolltunga skrev (12 minutter siden):

Da jeg nevnte dette med barn i sårbare situasjoner sa hun at et barn under feks barnevernets omsorg ikke ville deltatt på en forestilling. Så det er altså barnet som skal begrense seg og sin fritid slik at CBE skal kunne poste fritt uten omtanke for noen andre enn seg selv. 

Det kan hun umulig vite

Skrevet
8 minutter siden, Klink said:

Da hadde du sagt fra PG så hadde hun sikkert tatt det bort. Akkurat som at man hadde fått beskjed om noen ikke skulle avbildes andre steder. På en arena jeg deltok fikk vi i alle fall beskjed om at ingen bilder skulle legges ut. 

Det er vel hun som er ansvarlig for å innhente nødvendige tillatelser, spesielt da hun publiserer på en stor kommersiell konto. Det hun legger ut er jo automatisk tilgjengelig for flere hundretusen mennesker.

• Liker 39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...