Aricia Skrevet 25. juli 2021 #46941 Del Skrevet 25. juli 2021 (endret) Marissa skrev (11 minutter siden): Poenget er vel at LKE gjennom flere år har rakket ned på kvinner som ikke passer inn i hans idealbilde, og det har kommet flere kommentarer som er direkte mannsjåvenistiske. Det er nok grunnen til at jeg og flere andre gleder oss over at Sara-Rebekka slår han, og ikke minst at hun står for helt andre verdier enn de han fronter i sine kanaler, den rake motsetning vil jeg faktisk si. Hun har utdanning, jobb, ektefelle i jobb, mange barn (hvorav en ikke er helt frisk), hun rakker ikke ned på andre, hun driver løpe og styrketreningsgruppe i nabolaget der alle er velkommen uavhengig av form og fasong, hun heier folk frem og er generelt et godt og positivt menneske. Og hun viser at det faktisk er mulig å gjøre det knallbra selv om hverdagen er reelt travel og uten mulighet til å kun fokusere på seg og sitt tilnærmet døgnet rundt. Og det er nok det flere enn meg setter pris på, et normalt hverdagsbilde fremfor forsøket på glanset perfeksjon. Så kanskje litt steriotypt, men mest av alt en finger til perfeksjonisten over at hun som gjør det bedre enn han er så ærlig og ekte. Ikke uenig i det du skriver om Færø Linde her, du trenger ikke overbevise meg om hennes kvaliteter. Men poenget var bare at du i forrige innlegg bare skrev at LKE ble slått av "en dame". Da er det jo du som snakker henne ned, for å si det forsiktig, så lenge han ikke har uttalt noe i den retning i denne sammenhengen. Jeg er også klar over LKEs historikk her mht å angripe kvinner i kommentarfelt osv. Men i iveren over å ta ham etter at han har oppnådd et godt resultat i løpet, tillegger du og flere ham tilsynelatende nå mer enn han har uttalt (eller overhodet ikke HAR uttalt), og i prosessen reduserer dere samtidig i vendinger og ordvalg idrettsutøveren Færø Linde til kvinne og mor som til og med er i jobb. Altså, hallo. Kanskje de mannlige konkurrentene til LKE som har slått ham også har barn og jobb? Hvorfor trekkes ikke det fram? Endret 25. juli 2021 av Aricia 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 25. juli 2021 #46942 Del Skrevet 25. juli 2021 Anonym90059005 skrev (6 minutter siden): Å sammenlikne en som har vært fotballspiller med folk som har drevet utholdenhetsidrett hele livet er jo fullstendig på jordet. Det er ikke sammenliknbart overhode. Og Tobias som du nevner har f.eks. vært aktiv langrennsløper i mange år tidligere. I tillegg trener han absurd mye, uttalte vel selv 5000km løping i året og samme distanse på ski. Og når du snakker om distanse, så var dette Ultraterrengløp, som igjen er noe annet enn vanlig ultraløp som gjerne kan gå rundt en friidrettsbane for den saks skyld. Hvorfor er å sammenligne en fotballspiller med folk som har drevet utholdenhetsidretter helt på jordet? man har jo grunnlaget for trening og bør ha kunnskap om å trene så man holdet seg skadefri. Lke trener også absurd mye til ( i følge dem selv!!) ha lange arbeidsdager. At han løper raskt skulle bare mangle, og jeg er helt sikker på st ham hadde brutt løpet om han ikke var fornøyd og at kroppen klarte seg bra. Lke er typen som ikke vil tape ansikt eller mislykkes. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marissa Skrevet 25. juli 2021 #46943 Del Skrevet 25. juli 2021 Anonym90059005 skrev (3 minutter siden): Å sammenlikne en som har vært fotballspiller med folk som har drevet utholdenhetsidrett hele livet er jo fullstendig på jordet. Det er ikke sammenliknbart overhode. Og Tobias som du nevner har f.eks. vært aktiv langrennsløper i mange år tidligere. I tillegg trener han absurd mye, uttalte vel selv 5000km løping i året og samme distanse på ski. Og når du snakker om distanse, så var dette Ultraterrengløp, som igjen er noe annet enn vanlig ultraløp som gjerne kan gå rundt en friidrettsbane for den saks skyld. Du påpeker momentet med å ha trent over mange år og det har LKE som fotballspiller. Det er rett at fotball ikke er en utholdenhetsidrett, men han har løpt i ganske mange år, så han har hatt god tid på å bygge kapasiet. Definisjonen for ultraløp er lik uansett om det er Bislett rundt eller i terreng, over maratondistanse. Det er likevel mange terrengultraløp som er betydelig lenger enn 57 km, Oslobergentrail går ikke akkurat på asfalt i 515 km, Xreid pleier å ligge på rundt 120 km, Ecotrail ca 80 km, Nordmarka Ultra Trail på 100 eller 200 km, Soria Moria-Verdens Ende 161 km, og Hornindal rundt 75 km (og 5600 hydemeter) for nevne noen. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 25. juli 2021 #46944 Del Skrevet 25. juli 2021 Aricia skrev (12 minutter siden): Ikke uenig i det du skriver om Færø Linde her, du trenger ikke overbevise meg om hennes kvaliteter. Men poenget var bare at du i forrige innlegg bare skrev at LKE ble slått av "en dame". Da er det jo du som snakker henne ned, for å si det forsiktig, så lenge han ikke har uttalt noe i den retning i denne sammenhengen. Jeg er også klar over LKEs historikk her mht å angripe kvinner i kommentarfelt osv. Men i iveren over å ta ham etter at han har oppnådd et godt resultat i løpet, tillegger du og flere ham tilsynelatende nå mer enn han har uttalt (eller overhodet ikke HAR uttalt), og i prosessen reduserer dere samtidig i vendinger og ordvalg idrettsutøveren Færø Linde til kvinne og mor som til og med er i jobb. Altså, hallo. Kanskje de mannlige konkurrentene til LKE som har slått ham også har barn og jobb? Hvorfor trekkes ikke det fram? De fleste idretter jeg vet om er inndelt etter kjønn. Hva er grunnen til det? Derfor er det morsomt at den besserwisseren ble slått av en kvinne. Og hvorfor mener han at han kunne kjempet om 3. plassen? Hvorfor ble han da ikke nr 4? Bare sånn når han nevner det. Hvis kramper og kneskader fortsetter ser jeg ikke for meg at han blir gammel i denne idretten. Kroppen sier liksom i fra, da. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marissa Skrevet 25. juli 2021 #46945 Del Skrevet 25. juli 2021 Aricia skrev (7 minutter siden): Ikke uenig i det du skriver om Færø Linde her, du trenger ikke overbevise meg om hennes kvaliteter. Men poenget var bare at du i forrige innlegg bare skrev at LKE ble slått av "en dame". Da er det jo du som snakker henne ned, for å si det forsiktig, så lenge han ikke har uttalt noe i den retning i denne sammenhengen. Jeg er også klar over LKEs historikk her mht å angripe kvinner i kommentarfelt osv. Men i iveren over å ta ham etter at han har oppnådd et godt resultat i løpet, tillegger du og flere ham tilsynelatende nå mer enn han har uttalt (eller overhodet ikke HAR uttalt), og i prosessen reduserer dere samtidig i vendinger og ordvalg idrettsutøveren Færø Linde til kvinne og mor som til og med er i jobb. Altså, hallo. Kanskje de mannlige konkurrentene til LKE som har slått ham også har barn og jobb? Hvorfor trekkes ikke det fram? Jeg snakker henne ikke ned, og jeg reduserer henne heller ikke, her er jeg faktisk helt uenig med deg. I mitt første innlegg om dette skrev jeg " Flere av de andre er jo folk i full jobb som må trene og drive oppkjøring på fritiden", nettopp for å ikke spesifisere at en av dem var kvinne. Men det er jo et poeng at det i de fleste idretter deles mellom menn og kvinner, nettopp fordi menn har bedre fysiske forutsetninger enn kvinner på flere områder og dermed får bedre resultater. I ultraløp gjøres derimot ikke alltid det, og da syns jeg det er kult å kunne vise til at en kvinne faktisk kan hevde seg på lik linje med eller bedre enn en mann, fordi prestasjoner ofte ikke blir sammenlignet på den måten. At han iflg andre her inne mener han burde kjempet om 3.plassen og ikke 1. eller 2. sier jo også mye om hans kvinnesyn tenker jeg. Og så syns jeg det er ekstra kjekt at LKE knuses av mennesker med jobb, mennesker som gjør noe mer nyttig ennå fotografere kone, barn og hund, mennesker som viser at de bidrar i samfunnet og likevel klarer å prestere på toppnivå. Og en av de er så til de grader motsetningen av han og fruen at det er en fryd å dra henne frem i lyset, ikke redusere, men skyve oppover. 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marioposa Skrevet 25. juli 2021 #46946 Del Skrevet 25. juli 2021 (endret) Marissa skrev (På 25.7.2021 den 17.08): Jeg snakker henne ikke ned, og jeg reduserer henne heller ikke, her er jeg faktisk helt uenig med deg. I mitt første innlegg om dette skrev jeg " Flere av de andre er jo folk i full jobb som må trene og drive oppkjøring på fritiden", nettopp for å ikke spesifisere at en av dem var kvinne. Men det er jo et poeng at det i de fleste idretter deles mellom menn og kvinner, nettopp fordi menn har bedre fysiske forutsetninger enn kvinner på flere områder og dermed får bedre resultater. I ultraløp gjøres derimot ikke alltid det, og da syns jeg det er kult å kunne vise til at en kvinne faktisk kan hevde seg på lik linje med eller bedre enn en mann, fordi prestasjoner ofte ikke blir sammenlignet på den måten. At han iflg andre her inne mener han burde kjempet om 3.plassen og ikke 1. eller 2. sier jo også mye om hans kvinnesyn tenker jeg. Og så syns jeg det er ekstra kjekt at LKE knuses av mennesker med jobb, mennesker som gjør noe mer nyttig ennå fotografere kone, barn og hund, mennesker som viser at de bidrar i samfunnet og likevel klarer å prestere på toppnivå. Og en av de er så til de grader motsetningen av han og fruen at det er en fryd å dra henne frem i lyset, ikke redusere, men skyve oppover. Slettet Endret 26. juli 2021 av Marioposa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 25. juli 2021 #46947 Del Skrevet 25. juli 2021 (endret) Anonym90059005 skrev (45 minutter siden): Å sammenlikne en som har vært fotballspiller med folk som har drevet utholdenhetsidrett hele livet er jo fullstendig på jordet. Det er ikke sammenliknbart overhode. Og Tobias som du nevner har f.eks. vært aktiv langrennsløper i mange år tidligere. I tillegg trener han absurd mye, uttalte vel selv 5000km løping i året og samme distanse på ski. Og når du snakker om distanse, så var dette Ultraterrengløp, som igjen er noe annet enn vanlig ultraløp som gjerne kan gå rundt en friidrettsbane for den saks skyld. Jeg er enig med deg. Se på gamle orienteringsløpere, for eksempel. De er seige. Driver med terrengløp selv og ser stor forskjell. Endret 25. juli 2021 av Surikatt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 25. juli 2021 #46948 Del Skrevet 25. juli 2021 Marissa skrev (3 minutter siden): Jeg snakker henne ikke ned, og jeg reduserer henne heller ikke, her er jeg faktisk helt uenig med deg. I mitt første innlegg om dette skrev jeg " Flere av de andre er jo folk i full jobb som må trene og drive oppkjøring på fritiden", nettopp for å ikke spesifisere at en av dem var kvinne. Men det er jo et poeng at det i de fleste idretter deles mellom menn og kvinner, nettopp fordi menn har bedre fysiske forutsetninger enn kvinner på flere områder og dermed får bedre resultater. I ultraløp gjøres derimot ikke alltid det, og da syns jeg det er kult å kunne vise til at en kvinne faktisk kan hevde seg på lik linje med eller bedre enn en mann, fordi prestasjoner ofte ikke blir sammenlignet på den måten. At han iflg andre her inne mener han burde kjempet om 3.plassen og ikke 1. eller 2. sier jo også mye om hans kvinnesyn tenker jeg. Og så syns jeg det er ekstra kjekt at LKE knuses av mennesker med jobb, mennesker som gjør noe mer nyttig ennå fotografere kone, barn og hund, mennesker som viser at de bidrar i samfunnet og likevel klarer å prestere på toppnivå. Og en av de er så til de grader motsetningen av han og fruen at det er en fryd å dra henne frem i lyset, ikke redusere, men skyve oppover. Ok, dette var mye mer nyansert, takk! Og det at han har uttalt at han kunne/burde kjempet om 3. plassen hadde jeg ikke fått med meg, enig i at det er et poeng i retning av at han mener han burde kunne slått nettopp den som kapret denne plassen. Jeg ville ellers bare få fram at vi ofte uforvarende bruker språk når vi snakker om kvinner som har oppnådd eller prestert noe ved å understreke at vedkommende er nettopp kvinner, i sammenhenger der vi aldri ville gjort det samme med menn. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 25. juli 2021 Populært innlegg #46949 Del Skrevet 25. juli 2021 (endret) Jeg er litt enig i at «slått av en kvinne» kan tolkes nedsettende om kvinner, men her må uttalelsen ses i sammenheng med hva/hvem vi diskuterer. LKE har en lang historie med å vurdere kvinner ut i fra utseende, ikke prestasjoner. Kvinner skal ikke ha for mye muskler, ei heller lår som møtes, for da er de maskuline. Kvinner bør ha sixpack i sjette svangerskapsuke, ellers er de feite. Kvinner i str medium er også feite. Det er aldri fokus på hva disse kvinnekroppene kan utrette, at gravide kvinner faktisk trykker ut en baby, eller at Beyonce, som verken har thigh gap eller size zero kan holde show som er en idrettsprestasjon verdig, samtidig som hun synger. Hans egen kone er formet i hans ånd. Hun er åpenbart sprek, men det er aldri fokuset. De fokuserer på innsugd mage, synlige sener og skjelett. Treningen hennes foregår i kjelleren, med «tynn» som eneste mål. Lav fettprosent er tydeligvis en kvinnes fremste asset, de behøver ikke kunne så mye annet. Dette, sammen med de utallige nedsettende uttalelser han har kommet med til kvinner gjennom årene, gjør at man legger merke til kvinnen som slo han. Hadde ikke den dårlige oppførselen hans vært spesielt rettet mot kvinner, hadde kjønnet på de som slo han neppe vært et tema. Endret 25. juli 2021 av Felis 82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MacBeth Skrevet 25. juli 2021 #46950 Del Skrevet 25. juli 2021 (endret) Frk.Fjas skrev (7 timer siden): Vet ikke, det skrev han ikke 😊 men antagelig ganske mye surere å tape for en kvinne (med fulltidsjobb og tre barn) enn en annen mann som trener på fulltid 😅 Tja denne kvinnen har vunnet flere andre tøffe løp i løpet av årene, så at han tapte for henne burde ikke komme som en overraskelse for han.. 🤷♀️ https://www.kondis.no/idrettsparet-faeroe-linde-vant-begge-i-styrkeproeven-rett-vest.6329698-127695.html https://www.ba.no/sport/trebarnsmoren-sara-rebekka-er-bergens-raeste/s/5-8-94418 Ser at det allerede er nevnt lengre opp i tråden så ignorer svaret mitt;) Endret 25. juli 2021 av MacBeth 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klementine Skrevet 25. juli 2021 #46951 Del Skrevet 25. juli 2021 Felis skrev (30 minutter siden): Jeg er litt enig i at «slått av en kvinne» kan tolkes nedsettende om kvinner, men her må uttalelsen ses i sammenheng med hva/hvem vi diskuterer. LKE har en lang historie med å vurdere kvinner ut i fra utseende, ikke prestasjoner. Kvinner skal ikke ha for mye muskler, ei heller lår som møtes, for da er de maskuline. Kvinner bør ha sixpack i sjette svangerskapsuke, ellers er de feite. Kvinner i str medium er også feite. Det er aldri fokus på hva disse kvinnekroppene kan utrette, at gravide kvinner faktisk trykker ut en baby, eller at Beyonce, som verken har thigh gap eller size zero kan holde show som er en idrettsprestasjon verdig, samtidig som hun synger. Hans egen kone er formet i hans ånd. Hun er åpenbart sprek, men det er aldri fokuset. De fokuserer på innsugd mage, synlige sener og skjelett. Treningen hennes foregår i kjelleren, med «tynn» som eneste mål. Lav fettprosent er tydeligvis en kvinnes fremste asset, de behøver ikke kunne så mye annet. Dette, sammen med de utallige nedsettende uttalelser han har kommet med til kvinner gjennom årene, gjør at man legger merke til kvinnen som slo han. Hadde ikke den dårlige oppførselen hans vært spesielt rettet mot kvinner, hadde kjønnet på de som slo han neppe vært et tema. Da hadde en antakelig jublet for prestasjonen hans også i mye større grad. Jeg er veldig enige i mange av dere siste talere. Med tanke på all jobben i forkant, den påståtte dedikasjonen, måling av det ene og andre så kan ikke en 5 plass være all verden. Leste om løpet på nettsiden deres. Det fremsto som så jovialt og ekte. Får ikke samme assosiasjoner når LKE eller CBE har snakket om det. Tvert imot egentlig. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Fjas Skrevet 25. juli 2021 #46952 Del Skrevet 25. juli 2021 MacBeth skrev (12 minutter siden): Tja denne kvinnen har vunnet flere andre tøffe løp i løpet av årene, så at han tapte for henne burde ikke komme som en overraskelse for han.. 🤷♀️ https://www.kondis.no/idrettsparet-faeroe-linde-vant-begge-i-styrkeproeven-rett-vest.6329698-127695.html https://www.ba.no/sport/trebarnsmoren-sara-rebekka-er-bergens-raeste/s/5-8-94418 Ser at det allerede er nevnt lengre opp i tråden så ignorer svaret mitt;) Vanskelig å si om han er overrasket eller ikke. Kanskje har han finlest deltager lista og vet hva de andre er god for, kanskje ikke. Kanskje har han vurdert at han kunne slå henne, kanskje ikke. Uansett, så virker det som han tenker tredjeplassen kunne vært aktuell for han 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 25. juli 2021 #46953 Del Skrevet 25. juli 2021 Mye spennende som skjer i villaen i Særp om dagen. Frua filmer seg selv i speilet og kan fortelle at håret hennes vokser, innimellom utpakking av nye møbler som hun er uendelig glad for at mamma og pappa hjelper til med. Og nå er det tid for sushi. 48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 25. juli 2021 #46954 Del Skrevet 25. juli 2021 Ja og så har hun vært på restaurant, der hun fant et speil for å filme seg og datteren i, med teksten "gøy på restaurant". 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 25. juli 2021 #46955 Del Skrevet 25. juli 2021 Minnie Mus skrev (19 minutter siden): Mye spennende som skjer i villaen i Særp om dagen. Frua filmer seg selv i speilet og kan fortelle at håret hennes vokser, innimellom utpakking av nye møbler som hun er uendelig glad for at mamma og pappa hjelper til med. Og nå er det tid for sushi. Hun må ha den mest meningsløse jobben som noen gang har eksistert. 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 25. juli 2021 #46956 Del Skrevet 25. juli 2021 Marissa skrev (1 time siden): Jeg snakker henne ikke ned, og jeg reduserer henne heller ikke, her er jeg faktisk helt uenig med deg. I mitt første innlegg om dette skrev jeg " Flere av de andre er jo folk i full jobb som må trene og drive oppkjøring på fritiden", nettopp for å ikke spesifisere at en av dem var kvinne. Men det er jo et poeng at det i de fleste idretter deles mellom menn og kvinner, nettopp fordi menn har bedre fysiske forutsetninger enn kvinner på flere områder og dermed får bedre resultater. I ultraløp gjøres derimot ikke alltid det, og da syns jeg det er kult å kunne vise til at en kvinne faktisk kan hevde seg på lik linje med eller bedre enn en mann, fordi prestasjoner ofte ikke blir sammenlignet på den måten. At han iflg andre her inne mener han burde kjempet om 3.plassen og ikke 1. eller 2. sier jo også mye om hans kvinnesyn tenker jeg. Og så syns jeg det er ekstra kjekt at LKE knuses av mennesker med jobb, mennesker som gjør noe mer nyttig ennå fotografere kone, barn og hund, mennesker som viser at de bidrar i samfunnet og likevel klarer å prestere på toppnivå. Og en av de er så til de grader motsetningen av han og fruen at det er en fryd å dra henne frem i lyset, ikke redusere, men skyve oppover. Enig i dette. 5 plass er godt gjort det, men virker som han hadde håpet på en bedre plassering. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 25. juli 2021 #46957 Del Skrevet 25. juli 2021 40 minutter siden, Snødronninga said: Hun må ha den mest meningsløse jobben som noen gang har eksistert. Enig. Tenk å bruke flere år av livet sitt på noe så meningsløst og lite samfunnsnyttig..... At dem orker. Eneste hun bidrar til, er thinspo og forsøpling av jorden med det enorme forbruket sitt av bruk og kast. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 25. juli 2021 #46958 Del Skrevet 25. juli 2021 Minnie Mus skrev (2 minutter siden): Enig. Tenk å bruke flere år av livet sitt på noe så meningsløst og lite samfunnsnyttig..... At dem orker. Eneste hun bidrar til, er thinspo og forsøpling av jorden med det enorme forbruket sitt av bruk og kast. Ikke glem overeksponering av intetanenede barn, da. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 25. juli 2021 #46959 Del Skrevet 25. juli 2021 Minnie Mus skrev (1 time siden): Mye spennende som skjer i villaen i Særp om dagen. Frua filmer seg selv i speilet og kan fortelle at håret hennes vokser, innimellom utpakking av nye møbler som hun er uendelig glad for at mamma og pappa hjelper til med. Og nå er det tid for sushi. du verden så givende 😛 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 25. juli 2021 #46960 Del Skrevet 25. juli 2021 (endret) Minnie Mus skrev (1 time siden): Mye spennende som skjer i villaen i Særp om dagen. Frua filmer seg selv i speilet og kan fortelle at håret hennes vokser, innimellom utpakking av nye møbler som hun er uendelig glad for at mamma og pappa hjelper til med. Og nå er det tid for sushi. Enda mere nye møbler. Hvor ble det av alt de kjøpte ved innflytting ? Det er ingen møbler som betyr noe, det er bruk og kast og skifte ut. Endret 25. juli 2021 av Surikatt 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå