Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Isild skrev (7 minutter siden):

Det spørsmålet fra et barn er så trist at vi i det hele tatt fikk se! Det sier jo alt om at det da burde blitt sendt til bare mormor,-  iallefall ikke deles med alle som følger jobben til mamma. 

Jeg tror ikke de aner hva privatliv er, de har vel egentlig aldri hatt det som voksenpersoner, som foreldre- og som familie. CBE.no begynte vel å leve av å dele privatlivet da hun var så vidt over 20. 

Jeg selv ønsker ikke at bilder av meg deles på FB, ei heller ønsker jeg å tagges. Jeg bruker svært sjelden sosiale medier og legger ikke ut bilder av meg selv der. Jeg ønsker et "ryddig googlesøk" på meg selv. Og det har iallefall barn krav på. Blanke ark på google når de en dag skal få velge selv om de ønsker å være synlige på nett - eller ikke. Man kan aldri gi de tilbake det blanke arket. 

Bare trist. 

Tror ikke CBE og LKE hadde likt i hele tatt om noen i tide og utide, daglig og ukentlig hadde lagt ut små snutter av dem - tatt uten samtykke. At de gjør det samme mot barna sine tyder bare på at de tror de eier dem, og at de ikke vet hva privat er lenger. 

Det er tydeligvis blitt en ryggmargsrefleks å dele alt. Selv i «ferien» til mindreårige. Rosablogging fra 20-årene drar seg åpenbart inn i foreldrerollen når man nærmer seg midten av 30-årene også. Heller bilder av en operert CBE med sliten Hollywood frue stil, fremfor uskyldige intetanende barn som har ferie.

 

 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lill :) skrev (16 minutter siden):

Det er tydeligvis blitt en ryggmargsrefleks å dele alt. Selv i «ferien» til mindreårige. Rosablogging fra 20-årene drar seg åpenbart inn i foreldrerollen når man nærmer seg midten av 30-årene også. Heller bilder av en operert CBE med sliten Hollywood frue stil, fremfor uskyldige intetanende barn som har ferie.

 

 

Tror du har rett. Det har blitt en så stor del av livet å dele "alt" med "alle" at de antageligvis ikke vet hvor grensene burde gått. De vet ikke hvordan det er å leve et privat familieliv (av samme grunn - at de faktisk ikke vet dette - så burde de ikke være så påståelige på at de vet aller når det gjelder eksponering av barn i store influencerkanaler) 

Tenk om det IKKE blir like stas som de tror -  om 10 år. 

Det går vel kanskje som med Anna Rasmussen etterhvert. Hun har vel mer eller mindre forsvunnet fra influencerbransjen. Hun ble desperat og drøy, og å blande det sammen med å vise barna osv ble både smakløst og ille. Hun mistet vel jevnt og trutt følgere.  Når influencere gir seg blir de fort glemt og fortid har jeg inntrykk av, og barna blir vel dermed også "glemt". Heldigvis for det. 

Men, det er jo bare ..

...helt til noen googler... 

 

Endret av Isild
  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hippyskippy skrev (7 timer siden):

Ser jeg må lære meg å få opp armene til årets feriebilder med familien. De får bare stå der og se slappe og feite ut med armene rett ned, jeg skal streeeeekke meg! Røske godt i trusa!

Husk også å ta bilder bakfra når du skuer ut i intet. Da må du skyte ut rumpa og puppene, og holde inn magen samtidig. Slik som Donald Duck men uten magen. 

Endret av Surikatt
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supersøte jenter på siste IG bilde!

Men... 

De har  99% sikkert blitt fortalt hva de skal gjøre. "Lat som dere hvisker til hverandre". Med oppfølging "Nå kan dere late som dere ler. Pappa/mamma skal ta noen morsomme bilder av dere og sende til mormor" 😔

 

Endret av Marioposa
  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille_Krokodille skrev (2 timer siden):

Bare tenk om en i venninnegjengen til CBE hadde filmet i smug og lagt ut på egen konto for klikk… En snutt der hun trodde hun fortalte noe til venninner i fortrolighet. Hvordan hadde hun følt det da???

Dette!!! Det er spot on hvordan dem bør tenke om ting de deler av barna sine!!! Jeg nekter å tro at CBE syns det er ok at venner deler hvasomhelst av bilder av henne og private samtaler... 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marioposa skrev (1 time siden):

Supersøte jenter på siste IG bilde!

Men... 

De har  99% sikkert blitt fortalt hva de skal gjøre. "Lat som dere hvisker til hverandre". Med oppfølging "Nå kan dere late som dere ler. Pappa/mamma skal ta noen morsomme bilder av dere og sende til mormor" 😔

 

La oss krysse fingrene for at dette er siste sommer, mindreårige må bidra. Med den dalende inntjeningen og NetFit som går att skogen, så må vel dette blodharry ekteparet snart få seg annen type jobb. 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MacBeth skrev (2 timer siden):

Dette!!! Det er spot on hvordan dem bør tenke om ting de deler av barna sine!!! Jeg nekter å tro at CBE syns det er ok at venner deler hvasomhelst av bilder av henne og private samtaler... 

Det hadde vel blitt helt krise! Da kunne jo publikum fått se en ekte, uredigert, ufiltrert CBE.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (18 minutter siden):

Det hadde vel blitt helt krise! Da kunne jo publikum fått se en ekte, uredigert, ufiltrert CBE.

Hadde vel blitt Khloè Kardashian tilstander da vil jeg tro. 

ETT uredigert bilde på avveie og hun gikk helt i krise. Så utrolig trist at noen lever livet sitt på internett med filter, redigering og airbrushed finish - i så stor grad at de skjemmes over sitt naturlige jeg. Vet ikke om det har gått så langt med CBE, men bildene i kanalene kan jo tyde på det. Nøye planlagte, poserende, oppstilte, redigerte og regisserte for å fremstå som øyeblikksbilder fra "hverdag". 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (9 minutter siden):

Hadde vel blitt Khloè Kardashian tilstander da vil jeg tro. 

ETT uredigert bilde på avveie og hun gikk helt i krise. Så utrolig trist at noen lever livet sitt på internett med filter, redigering og airbrushed finish - i så stor grad at de skjemmes over sitt naturlige jeg. Vet ikke om det har gått så langt med CBE, men bildene i kanalene kan jo tyde på det. Nøye planlagte, poserende, oppstilte, redigerte og regisserte for å fremstå som øyeblikksbilder fra "hverdag". 

Det er jo ikke frisk tankegang i det hele tatt, og viser hvor skadelig denne tilværelsen er. Men barna sine kan de fint eksponere uten å reflektere over hvordan det kan prege dem. Det er skikkelig bekymringsfullt.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (15 minutter siden):

Det er jo ikke frisk tankegang i det hele tatt, og viser hvor skadelig denne tilværelsen er. Men barna sine kan de fint eksponere uten å reflektere over hvordan det kan prege dem. Det er skikkelig bekymringsfullt.

Trist å si det, men tror ikke de har perspektivet som skal til for å også se på negative sider av hva massiv eksponering kan bety for uvitende barn i fremtiden. For å kunne mene noe om det, så må de sette seg inn i fagfolks vurderinger, ha hatt en normal hverdag og et privat privatliv å sammenligne med - og vilje til å reflektere. Vilje til å lytte til noen har de vist fint lite av. 

Det virker som at jo fler følgere de mister, jo mer eksponering av barn og fokus på mammas kropp virker det som. 

 

 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det måtte et innlegg med kun barn til ja, for å få nok klikk....langt flere klikk enn når mor selv er med på bildene. Noe så tragisk og trist :( Det er vel da man kan spekulere i hvor mange bilder som ble tatt, og hvor mange instruksjoner det ble gitt, før frua så seg såpass fornøyd at hun kunne publisere det på instagram.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:trist:det er ikke greit, og det er ikke pent gjort mot de små.

Spiller ingen rolle om det er et fint bilde. Eller at ungene ser bra ut. 
 

Det er ikke greit.

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De to siste bildene hun har postet på Insta, er virkelig noen blinkskudd. Fantastiske bilder.

De kunne fungert veldig bra som fotokunst eller som reklamebilder med fullstendig anonymiserte barn. Og de passer selvfølgelig også utrolig bra i en families private fotoalbum.

Jeg skjønner at hun som mor er stolt, men det er ikke særlig gjennomtenkt å legge ut slike bilder for hele verden å se når "alle" kjenner til barnas identitet.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, pøbelsara said:

:trist:det er ikke greit, og det er ikke pent gjort mot de små.

Spiller ingen rolle om det er et fint bilde. Eller at ungene ser bra ut. 
 

Det er ikke greit.

Finnes ikke greit på noen som helst måte. Tenk å være så desperat at man må bruke barna sine sånn, skulle f**n meg vært straffet :( 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (4 minutter siden):

:trist:det er ikke greit, og det er ikke pent gjort mot de små.

Spiller ingen rolle om det er et fint bilde. Eller at ungene ser bra ut. 
 

Det er ikke greit.

Det spiller ingen rolle om bildet er fint, de skulle ikke vært lagt ut i det hele tatt. 

Likevel bedre med oppstilte bilder nøye utplukket,  enn bilder man ikke har nøye tenkt gjennom hvordan er. Er glad for at det slik jeg ser det ikke vises fram annet enn markjordbærplukking, «ferieidyll» og sånne upersonlige ting. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Era Vulgaris skrev (2 timer siden):

Det hadde vel blitt helt krise! Da kunne jo publikum fått se en ekte, uredigert, ufiltrert CBE.

Verste av alt er vel at publikum hadde blitt i ekstase og lesertallene hadde eksplodert...🤷‍♀️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (8 minutter siden):

Det spiller ingen rolle om bildet er fint, de skulle ikke vært lagt ut i det hele tatt. 

Likevel bedre med oppstilte bilder nøye utplukket,  enn bilder man ikke har nøye tenkt gjennom hvordan er. Er glad for at det slik jeg ser det ikke vises fram annet enn markjordbærplukking, «ferieidyll» og sånne upersonlige ting. 

Joda, av to onder så er det en ørliten, minimal "trøst" at barna bare vil finne pene bilder av seg selv i fremtiden, de samme pene bildene som er i fotobøkene som besteforeldre har og som tusenvis av fremmede har fått se. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...