Populært innlegg Lafamiglia Skrevet 3. juli 2021 Populært innlegg #45841 Del Skrevet 3. juli 2021 (endret) Hvem er egentlig dette mennesket? Det de presenterer er Disney-fantasier, (og som tidligere nevnt) "perfect American housewife", glansbilder, og ellers alt mulig annet som det er umulig å identifisere seg med som kvinne bosatt i Norge. Og hvem i all verden synes at det er interessant eller givende å få stories med en CBE som løper på mølle nede i en kjeller, hver eneste dag? Videoene er jo til forveksling like. Umulig å se forskjell. Hvordan i all verden er dette ment å skulle være inspirerende? Og mener hun overhodet noen ting? Er hun en faktisk person? Har hun holdninger eller verdier? Ut fra bloggen, så aner jeg ikke. Det hele framstår bare som en pappfigur. Nesten som da vi var veldig små og lekte med dukkehus og konstruerte en familie og et liv inni husene. Jeg mener overhodet ikke at hun skal uttale seg om situasjonen i Midtøsten, eller om flyktningkrisen i Moira, eller annet hun ikke er spesielt engasjert i. Det ville vært påtatt. Jeg bare lurer på om det overhodet finnes noe som hun mener noe om? Jeg ser at Funkygine har tatt et standpunkt mot alkohol med barn til stede. Det synes jeg skal berømmes på alle mulige vis. Der er hun et fantastisk forbilde. Selv er jeg ikke mot at småbarnsforeldre drikker vin med barn til stede, for jeg har selv absolutt ingen problemer/traumer med at det nå og det stod øl eller vin på bordet i oppveksten, for det var veldig sjelden, og de voksne visste å holde det hele på et svært moderat nivå. Og jeg er absolutt helt sikker på at personene bak bloggen er 100% ansvarlige når det gjelder barn og alkohol, og at det ikke er noe som helst å utsette der. Så det er altså ikke det at det drikkes med barn til stede/med barn i huset, som jeg reagerer på. Jeg er derimot svært forundret over at vin frontes såpass mye i SoMe. Jeg synes at man skal avstå fra det, av så veldig mange grunner. Endret 3. juli 2021 av Lafamiglia 59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 3. juli 2021 #45842 Del Skrevet 3. juli 2021 (endret) Lafamiglia skrev (18 minutter siden): Og jeg er absolutt helt sikker på at personene bak bloggen er 100% ansvarlige når det gjelder barn og alkohol Hvordan kan du være så sikker på dette? Det er ting vi ikke vet noe om. Endret 3. juli 2021 av Finlay Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 3. juli 2021 #45843 Del Skrevet 3. juli 2021 Finlay skrev (2 minutter siden): Hvordan kan du være så sikker på dette? Det er jo slike ting vi ikke vet noe om. Neida, hverken du eller jeg vet noe om dette, og jeg synes det er fullstendig unødvendig å spekulere i det. Og hvis jeg skal synse, tror jeg det er helt innafor. Og så kan du jo synse og komme fram til en annen konklusjon. Men det er jo også synsing. Og hverken din og min synsing er ikke spesielt interessant her, ettersom det ikke har noe med virkeligheten å gjøre. For det handler jo bare om synsing. Uansett var mitt ankepunkt det faktum at jeg synes at de kjører fram vindrikking altfor mye på bloggen. (Det kan dessuten godt tenkes at mange av de tilfellene hvor de publiserer bilder av glass med vin, at vinen ikke drikkes, og at det bare handler om blogginnhold.) 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PanR Skrevet 3. juli 2021 #45844 Del Skrevet 3. juli 2021 Surikatt skrev (1 time siden): Haha! Hun gjemmer seg i kjelleren hvor hun poserer foran selfiekameraet sitt mens hun beundrer seg selv. Hun har ikke evnen til å motivere andre fordi hun er for selvopptatt, kan ikke snakke normalt foran et kamera eller svare på spørsmål verken på direkte tv eller i opptak. Hun ser alltid usikkert bort på sin mann og han må fullføre eller bekrefte svaret. Lars Kristian Eriksen, han er og et kapittel for seg og han bygger opp under usikkerheten hennes rundt kropp ig utseende. At disse to er forbilder for to små jenter er ikke annet enn skremmende. Et innlegg som er er kun latterliggjørende. Som ikke inneholder relevant kritikk av en bedrift. Som hittil har fått 17 likes. Og som betegner tråden. Og det voksne mennesker bruker tiden sin på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ella_00 Skrevet 3. juli 2021 #45845 Del Skrevet 3. juli 2021 PanR skrev (1 minutt siden): Et innlegg som er er kun latterliggjørende. Som ikke inneholder relevant kritikk av en bedrift. Som hittil har fått 17 likes. Og som betegner tråden. Og det voksne mennesker bruker tiden sin på. Det er kritikk av bedriften. Skadepotensialet fra en nokså avdanket og forbigått blogger er visstnok så stort , at det fortsatt brukes tid på denne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PanR Skrevet 3. juli 2021 #45846 Del Skrevet 3. juli 2021 Ella_00 skrev (2 minutter siden): Det er kritikk av bedriften. Skadepotensialet fra en nokså avdanket og forbigått blogger er visstnok så stort , at det fortsatt brukes tid på denne. I see. Fritt fram altså? ( meeen vi må ikke glemme eksponeringavbarnthinspomerkingavreklameblabla) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 3. juli 2021 #45847 Del Skrevet 3. juli 2021 Ella_00 skrev (3 timer siden): Jeg er enig. Men ingen påstår at HD driver med kroppspress. Hun har et usunt kroppsfokus. Slik mange av influenserne har, uavhengig av vekt. Det er kropp i monitor som betyr noe, ikke hvor viktig andre kvaliteter er. Klart hun driver med kroppspress… «nå passer klærne en uke etter fødsel», «ønske om å vise kragebein», «drømmer om flat mage», «ingen matlyst», «får i seg for lite» osv osv. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ella_00 Skrevet 3. juli 2021 #45848 Del Skrevet 3. juli 2021 cerruti skrev (9 minutter siden): Klart hun driver med kroppspress… «nå passer klærne en uke etter fødsel», «ønske om å vise kragebein», «drømmer om flat mage», «ingen matlyst», «får i seg for lite» osv osv. Det er ikke kroppspress. Det er kroppsfokus. Som tidligere nevnt er normen og idealet en lav BMI. Og de som jukser seg tynnere når utgangspunktet er tynt, samtidig som de viser frem minimalt med matinntak skaper kroppspress. Mange ser på de som inspirasjon, mens samfunnet er preget av fettfobi som gjør at de med høy BMI ikke påvirker i den grad. Tvert i mot blir mange utsatt for hets og oppfattes som svakere mennesker hvis de ikke er innenfor normen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 3. juli 2021 #45849 Del Skrevet 3. juli 2021 I anledning hodepine er det på sin plass å minne om HI. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PanR Skrevet 3. juli 2021 #45850 Del Skrevet 3. juli 2021 (endret) Revenge o'Cavatina skrev (41 minutter siden): I anledning hodepine er det på sin plass å minne om HI. Det er mange unnskyldninger/henvisninger/berettigelser. Det som foregår i denne tråden har ingenting med berettiget kritikk av en influencer å gjøre. Endret 3. juli 2021 av PanR Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 3. juli 2021 #45851 Del Skrevet 3. juli 2021 PanR skrev (13 minutter siden): Det er mange unnskyldninger/henvisninger/berettigelser. Det som foregår i denne tråden har ingenting med brettiget kritikk av en influencer å gjøre. Jaha..? Ikke et eneste innlegg som er berettiget, mener du? 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ella_00 Skrevet 3. juli 2021 #45852 Del Skrevet 3. juli 2021 Oh, the irony.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PanR Skrevet 3. juli 2021 #45853 Del Skrevet 3. juli 2021 LilleSnupp skrev (24 minutter siden): Jaha..? Ikke et eneste innlegg som er berettiget, mener du? Det som FOREGÅR. Google. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 3. juli 2021 #45854 Del Skrevet 3. juli 2021 PanR skrev (30 minutter siden): Det som FOREGÅR. Google. Det eneste som foregikk når du skrev ditt innlegg var ditt innlegg. Så ja, da må jeg si meg enig med deg. Psst.. det er grammatikk, ikke Google 😉 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorUgle Skrevet 4. juli 2021 #45855 Del Skrevet 4. juli 2021 Surikatt skrev (7 timer siden): Haha! Hun gjemmer seg i kjelleren hvor hun poserer foran selfiekameraet sitt mens hun beundrer seg selv. Hun har ikke evnen til å motivere andre fordi hun er for selvopptatt, kan ikke snakke normalt foran et kamera eller svare på spørsmål verken på direkte tv eller i opptak. Hun ser alltid usikkert bort på sin mann og han må fullføre eller bekrefte svaret. Lars Kristian Eriksen, han er og et kapittel for seg og han bygger opp under usikkerheten hennes rundt kropp ig utseende. At disse to er forbilder for to små jenter er ikke annet enn skremmende. Fullstendig enig. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille sangfugl Skrevet 4. juli 2021 #45856 Del Skrevet 4. juli 2021 Har lagt merke til at når C legger ut video av at de kjører, typisk til/fra Oslo, ligger de alltid i venstre fil. Uten at det er en forbikjøring, og de ligger der lenge. Tror hun hadde en vlog en gang der hun hadde speedet opp kjøreturen (da de henta Ozo?) og de lå der i mangfoldige km uten å kjøre forbi biler. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 4. juli 2021 #45857 Del Skrevet 4. juli 2021 (endret) Surikatt skrev (11 timer siden): Haha! Hun gjemmer seg i kjelleren hvor hun poserer foran selfiekameraet sitt mens hun beundrer seg selv. Hun har ikke evnen til å motivere andre fordi hun er for selvopptatt, kan ikke snakke normalt foran et kamera eller svare på spørsmål verken på direkte tv eller i opptak. Hun ser alltid usikkert bort på sin mann og han må fullføre eller bekrefte svaret. Lars Kristian Eriksen, han er og et kapittel for seg og han bygger opp under usikkerheten hennes rundt kropp ig utseende. [snip] Ella_00 skrev (9 timer siden): Det er kritikk av bedriften. Skadepotensialet fra en nokså avdanket og forbigått blogger er visstnok så stort , at det fortsatt brukes tid på denne. Er det? "Hun har ikke evnen til å motivere andre fordi hun er for selvopptatt"? Dette er ikke kritikk av noen bedrift, nei, det er ren psykologisering omkring en privatperson. Det samme er spekulasjoner omkring personlighetstrekk ("Hun ser alltid usikkert bort på sin mann" etc). Og omtalen av barn i slutten av innlegget som jeg har klippet bort pga regelbrudd har å gjøre med videre spekulasjon omkring personlighetstrekk og foreldreskap. Hele fokuset i det siterte innlegget ligger på devaluering av Caroline Berg Eriksens personlighetstrekk, og vinkles overhodet ikke i retning diskusjon om CBE.nos SoMe-kanaler. Det som postes i disse kanalene brukes utelukkende som grunnlag for å synse omkring og fordømme antatte personlighetstrekk. Endret 4. juli 2021 av Aricia 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 4. juli 2021 #45858 Del Skrevet 4. juli 2021 (endret) Aricia skrev (3 timer siden): Er det? "Hun har ikke evnen til å motivere andre fordi hun er for selvopptatt"? Dette er ikke kritikk av noen bedrift, nei, det er ren psykologisering omkring en privatperson. Det samme er spekulasjoner omkring personlighetstrekk ("Hun ser alltid usikkert bort på sin mann" etc). Og omtalen av barn i slutten av innlegget som jeg har klippet bort pga regelbrudd har å gjøre med videre spekulasjon omkring personlighetstrekk og foreldreskap. Hele fokuset i det siterte innlegget ligger på devaluering av Caroline Berg Eriksens personlighetstrekk, og vinkles overhodet ikke i retning diskusjon om CBE.nos SoMe-kanaler. Det som postes i disse kanalene brukes utelukkende som grunnlag for å synse omkring og fordømme antatte personlighetstrekk. Nettopp. De siste dagers parallell-diskusjon i trådene om HD og CBE handler akkurat om dette og jeg skjønner ikke at det er vanskelig å forstå. De av oss som er opptatt av legitim influencerkritikk mener at skillet gjelder all kritikk av alle influencere. Både CBE og HD (og for all del SE, KA, MA og alle) er både personer og bedrifter. Å kritisere tanker, følelser, foreldrerolle, kropp, eller hva som helst annet er ikke legitimt med mindre du kan sette det i en kontekst av at det går utover følgerne eller samfunnsutviklingen. Det kan du sjelden. Grunnen til at jeg er opptatt av dette er prinsippiell. Å rakke ned på folk er ikke en verdi som jeg setter høyt, og dessverre går utviklingen i feil retning. Selv i politikken er det blitt vanlig å gå på person selv om vi ikke har amerikanske tilstander riktig enda. Den andre grunnen er rent egoistisk. Det blir så lett å devaluere all kritikk som hets når saklig kritikk sauses sammen med usaklig kritikk. Slik som skjedde i tråden akkurat nå. Usaklige innlegg tas til inntekt for alt er usaklig. Influencerkritikk er viktig. De er påvirkere og når de påvirker negativt så treffer de mange i kraft av å være lest av mange. De kaster seg ofte i offerposisjon og bruker samme argumentasjon, sauser sammen kritikken og sier at alt er hets og alle kritikere er nettroll. Og mange kjøper det. Ikke er det rart heller når man kan lese innlegg som raljerer over hvordan kroppen ser ut eller hvor dårlige mødre de er. På den måten vil all usaklig kritikk gjøre at de aldri trenger å endre seg. De kan holde den frem foran seg som et skjold som verner dem mot saklig og legitim kritikk. Endret 4. juli 2021 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ella_00 Skrevet 4. juli 2021 #45859 Del Skrevet 4. juli 2021 CecilieX skrev (1 time siden): Nettopp. De siste dagers parallell-diskusjon i trådene om HD og CBE handler akkurat om dette og jeg skjønner ikke at det er vanskelig å forstå. De av oss som er opptatt av legitim influencerkritikk mener at skillet gjelder all kritikk av alle influencere. Både CBE og HD (og for all del SE, KA, MA og alle) er både personer og bedrifter. Å kritisere tanker, følelser, foreldrerolle, kropp, eller hva som helst annet er ikke legitimt med mindre du kan sette det i en kontekst av at det går utover følgerne eller samfunnsutviklingen. Det kan du sjelden. Grunnen til at jeg er opptatt av dette er prinsippiell. Å rakke ned på folk er ikke en verdi som jeg setter høyt, og dessverre går utviklingen i feil retning. Selv i politikken er det blitt vanlig å gå på person selv om vi ikke har amerikanske tilstander riktig enda. Den andre grunnen er rent egoistisk. Det blir så lett å devaluere all kritikk som hets når saklig kritikk sauses sammen med usaklig kritikk. Slik som skjedde i tråden akkurat nå. Usaklige innlegg tas til inntekt for alt er usaklig. Influencerkritikk er viktig. De er påvirkere og når de påvirker negativt så treffer de mange i kraft av å være lest av mange. De kaster seg ofte i offerposisjon og bruker samme argumentasjon, sauser sammen kritikken og sier at alt er hets og alle kritikere er nettroll. Og mange kjøper det. Ikke er det rart heller når man kan lese innlegg som raljerer over hvordan kroppen ser ut eller hvor dårlige mødre de er. På den måten vil all usaklig kritikk gjøre at de aldri trenger å endre seg. De kan holde den frem foran seg som et skjold som verner dem mot saklig og legitim kritikk. Ser absolutt poengene dine. Problemet er at når innlegg som kritiserer( berettiget eller ikke) kalles forutinntatte, at man har antipati mot den man kritiserer og at man dehumaniserer de man kritiserer med bakgrunn i å være en bedrift. Da er det ikke plutselig ikke redselen for devaluering av en tråd på grunn av usaklig kritikk som er problemet, men et engasjement for en spesifikk influenser og sympati for denne. Det virker da som man opererer med en form for «dobbeltmoral». Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 4. juli 2021 #45860 Del Skrevet 4. juli 2021 Frua har vært på fest i gårkveld, og der lånte hun et speil sånn at hun fikk tatt bilde av seg selv og poste på instagram. I dag er det dagen derpå, der LK slipper inn en bie, og frua selv filmer vannet som renner fra dusjen for å fortelle at nå skal hun ha en etterlengtet dusj..... Blir lange dager i villaen i Særp, skjønner jeg. Men barna har fått fri i helgen da, og det er jo veldig positivt 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå