Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

KikiEco skrev (23 minutter siden):

By 2030  "sharenting" could account for up to 7 million incedents of identity theft and over $800 million in online fraud.

Heia New York Times!

Takk for denne - jeg har sett gjennom videoen, og oppfordrer alle deltakere i diskusjonen til å gjøre det samme! 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trudis23 skrev (20 minutter siden):

Suger inn magen? Jeg? Come ooooon 🤪

1EE7805F-A75E-49AC-B453-FD65F848B58B.png

Naiusen min? :huh: 

Det bildet formidler er..: Se på glufsa mi mens jeg suger inn magen og holder pusten?? 
Eller 'trener' hun her? Skjønner ikke hva hun deler, jeg. Hva er vitsen med dette?

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tannbein
Trudis23 skrev (1 time siden):

Å herregud 🙈🙈 

Holdt forresten på å le høyt på bussen når jeg leste at hun mener hun har "høy arbeidskapasitet". Gjør den dama noe som helst annet i arbeidstida enn å trene i kjelleren sin, sminke seg og å vimse rundt i huset hele dagen mens hun smårydder og tenker på panneluggen sin?  Det eneste hun poster på instastories dagen lang er jo fritids- og helgeaktiviteter for den jevne 20-åring! Tre korte, intetsigende blogginnlegg per uke ("altså, denne suppa *sikle* 😋😋😋") og 3-4 bilder på Instagram i uka ("heiiiii fredag, her er den deilige rumpa mi for tusende gang 🍑🍑 I umerket treningstøy/undertøy🔥🔥")..

Altså... Har man virkelig HØY arbeidskapasitet, fordi man som frisk 34-åring orker å holde på med fritidsaktiviteter og huslige sysler dagen lang? Jeg skjønner jo at hun sikkert fyrer avgårde et par e-poster om dagen, men hun dokumenterer jo at arbeidsdagene stort sett går med til egenpleie og hobbyer.

HØY arbeidskapasitet forbinder jeg f eks med underbetalte sykepleiere som løper beina av seg på sengeposten døgnet rundt, inkludert julaften, med antibiotika og bandasjer i lommene og som har ansvar for 10-15 pasienter på en gang. Høy arbeidskapasitet forbinder jeg med fastleger som har hundre baller i lufta og som mottar 1-2 avbrytende telefonsamtaler under hver eneste 15 minutters konsultasjon med dagens 30 pasienter. IKKE med ei latterlig overbetalt pyntedame som tar manikyr i arbeidstida, som bruker 2-3 timer på å trene  og som kjøre helt inn til Oslo for å kose seg hos frisøren! Altså... frekkhetens nådegave! Og CBE presterer i samme slengen å kalle seg for YDMYK!! 🤯🤯

Endret av Tannbein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tannbein
loffen skrev (26 minutter siden):

Naiusen min? :huh: 

Det bildet formidler er..: Se på glufsa mi mens jeg suger inn magen og holder pusten?? 
Eller 'trener' hun her? Skjønner ikke hva hun deler, jeg. Hva er vitsen med dette?

Det er kjælenavnet til den ene ungen. Det er sikkert en video. Tydelig at hun suger magen inn og holder pusten av all kraft her ja. Hvorfor hun ikke er meldt inn som årets gullbarbie må fåglarna vita.

#suntforbilde

Endret av Tannbein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sier litt om troverdigheten til bedriften når man lyver om at hun aldri suger inn magen. Blir bare for dumt!

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er poenget med å dele det bildet over?

»Se på min flate mage, hvor myk jeg er og kjøp treningstøyet som jeg snikreklamerer for.»

Endret av Bettys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EH...Naiusen min?! Hva er det?? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rett før følgerene får se helt hjem? Er det mulig å brette seg slik ut? Har ikke ord. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tannbein

Så på dagens instastory til denne dama som har så HØY arbeidskapasitet og hektiske arbeidsdager!

Morgenbilde fra stuevinduet hjemme klokka 09.

Trening i kjelleren hjemme kl 11, mens ungen satt ved siden av og så på nettbrett.

Enda mer trening i kjelleren kl 13.

Laging av trolldeig kl 16. 

Phew!! Endelig er den hektiske arbeidsdagen over, jammen godt at CBE har så høy arbeidskapasitet!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens insta story er visst viet til ene barnet, nok en gang. Så heslig å se hvordan frua sitter der og skrever med innsugd mage, mens ene ungen er med på bildet.....bare så utrolig kvalmende. Hva f**n feiler det disse folka egentlig?

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CecilieX skrev (På 28.1.2021 den 15.15):

@bab123

Stort sett er det nettopp argumentet om at «da kan du bare avfølge» som dukker opp hos influencere dersom de mottar kritikk. De fraber seg fullstendig å ta stilling til eget ansvar. I det perspektivet synes jeg dermed ikke at spørsmålet ditt er så interessant. Jeg er ikke med på en slik debatt hvor det er mottakeren som «bare kan slutte å følge» hvis det betyr at influenceren kan fortsette å toe sin hender. 

Jeg har jobbet med opplæring av unge mennesker i mange år, og mitt aller største fokus har vært på å få dem til å se hva slags ansvar enkeltmennesket har for hva slags samfunn vi får. 

Influencere i særdeleshet har påvirket samfunnet vårt siden det ble en greie. Det handler om alt fra hvordan deres inntreden har gjort at tradisjonelle medier mister annonsekroner og ikke lenger har finansielle muskler til å være gravende vaktbikkje i samfunnet til hvordan influencere påvirker følgere til å operere seg for å passe inn i det skjønnhetsidealet som presenteres. 

Så jo, alle voksne har et ansvar for hva de følger, men nei det fritar ikke influencere for deres ansvar. Det er også skjerpende jo flere du når ut til. 

Unnskyld, men har du noen eksempler på dette? 

Det er riktig at mediebransjen har gått gjennom en omstilling de siste 20 åra, men det handler om papiravisas død og ikke at det har kommet en ny aktør inn i annonsemarkdet. Det deles også ut flere hundre millioner i pressestøtte hvert eneste år, og det er stadig et marked for nye aktører innen tradisjonelle medier, f.eks. Avisa Oslo. At influencere, som tross alt utgjør en beskjeden del av det totale annonsemarkedet, skal utgjøre noen trussel for gravejournalistikk har jeg aldri hørt om. Men det har vel du, siden du påstår det.

https://kampanje.com/medier/2020/05/kraftig-okning-i-pressestotten-de-storste-ligger-an-til-a-fa-over-200-millioner/

Endret av Shopgirl2014
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp skrev (38 minutter siden):

Ikke helt heldig med photoshoppinga i story...

D05CE780-3377-4737-BAE1-177FD2203D50.png

95D367E4-B199-4C22-BBE2-66392F81F68B.jpeg

🙈🙊🤥

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nettopp skrev (33 minutter siden):

Heftig bilderedigering og skjønnhetsfilter i ett og samme bilde. Det er jo bare trist....

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp skrev (40 minutter siden):

Det er bare «lys og skygge». 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Nettopp said:

Ville anbefalt å få en lege til å sjekke ut det der.

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp skrev (43 minutter siden):

Tror faktisk ikke det er Photoshop denne gangen. Overbevist om at det er jeg-suger-da-aldri-inn-magen-jeg-🙈 og jeg-driver-da-ikke-med-thinspo-:jolie: innsuget i magen vi ser igjen igjen igjen. Bare denne gangen fra en enda mer uflatterende vinkel ovenfra som virkelig får ribbenet til å stå ut. Tenker meg at thinspo-dronningen er ganske fornøyd med akkurat det...

• Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...