Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksponeringens barn bare eskalerer. Nå har vi fått delta i datterens fritidssysler også. Cbe er usmakelig, rett og slett.

• Liker 32
Skrevet (endret)
9 minutter siden, Surikatt skrev:

Ja, men det fungerer ikke slik for  Caroline Berg-Eriksen. Behovet for likes/ skryt / mere penger er større enn respekt for barnas privatliv. Grensene flyttes og hun skjønner det ikke selv. Grådigheten og narsissismen tar helt overhånd for henne. 

"CBE er jo stolt av barna sine må dere vite!" 

"Hun kan jo ikke skjule at hun har barn!!!" 

"Hun vil vise til hele verden hvor vakre jentene er!" 

"Det er jo helt harmløst! Det er jo bare delikate bilder!" 

Nei, nei, nei, nei!!!  #stopsharenting 😭

Endret av Marioposa
  • Liker 46
Skrevet

Lastet ned et av insta-filterene hun bruker og testet  det. Jeg ble veldig brun, glatt, fregnete, søt, klar i blikket og  ...en veldig veldig polert utgave av noe som kunne minne om meg selv.

• Liker 23
Skrevet
10 minutter siden, 123Frustrert skrev:

Eksponeringens barn bare eskalerer. Nå har vi fått delta i datterens fritidssysler også. Cbe er usmakelig, rett og slett.

Med lesertall  som er nede på 12.000, så man må ty til det som fenger blant folk. Egne mindreårige. Ganske så creepy!

Skrevet (endret)
25 minutter siden, Lin11 skrev:

Med lesertall  som er nede på 12.000, så man må ty til det som fenger blant folk. Egne mindreårige. Ganske så creepy!

Og så får hun sikkert mange tilbakemeldinger på story på ungene og kan melde tilbake til Freia hvor mange som responderte på reklamen den dagen. Kvalmt. Igjen.

Endret av Kollontaj
  • Liker 24
Skrevet
1 time siden, Marioposa skrev:

"CBE er jo stolt av barna sine må dere vite!" 

"Hun kan jo ikke skjule at hun har barn!!!" 

"Hun vil vise til hele verden hvor vakre jentene er!" 

"Det er jo helt harmløst! Det er jo bare delikate bilder!" 

Nei, nei, nei, nei!!!  #stopsharenting 😭

Du glemte helt "det er koselig for leserne å se barna". :grine:

#stopsharenting

• Liker 25
Skrevet
1 time siden, Surikatt skrev:

Ja, men det fungerer ikke slik for  Caroline Berg-Eriksen. Behovet for likes/ skryt / mere penger er større enn respekt for barnas privatliv. Grensene flyttes og hun skjønner det ikke selv. Grådigheten og narsissismen tar helt overhånd for henne. 

Det er ikke stort herr og fru Treasures AS skjønner, for i den skjermede bobla de lever i så er alt de gjør rett, og har noen innvendinger, ja, da er det bare pga misunnelse, og så har de forsvarerne sine som tar opp kampen mot kritikerne i kommentarfeltet eller på debattforaer 🤣

• Liker 19
Skrevet
2 timer siden, Surikatt skrev:

Daglig leder skjønner det godt når hun skjermer andres barn men ikke sine egne.

• Liker 18
Skrevet
6 minutter siden, Lin11 skrev:

Kan man ane konturene av at bloggerbarn skal slippe å bli «influensere» gjennom foreldrenes eksponering? https://www.nrk.no/urix/frankrike_-barne-influensere-skal-beskyttes-fra-sine-foreldre-1.15198578  « Loven åpner for at foreldre kan dømmes til opp mot 800.000 kroner i bot og hele fem års fengsel, dersom de bryter regelverket.»

Ja, det stemmer jeg for, gjerne med en ettervirkende kraft, for da kan Treasures AS få bøter og eierne sperres inne......blir litt sånn win-win det 😄

• Liker 13
Skrevet

Når blogger barn vokser opp, ser tilbake på idylliske familie minner så får de en åpenbaring at de idylliske minnene egentlig var jobb jobb jobb.  
Lurer på hva det gjør med en person.. 

• Liker 36
Gjest Lavande
Skrevet (endret)

CBE viste frem Freia-produkter på instastory den 14.10.

Dokumentasjon:

- Freia 1

20201015_002729.thumb.jpg.01ed705839f008f2de25ad0e72f7d7d3.jpg

- Freia 2

20201015_002833.thumb.jpg.17c7e5ea182be34b33ca94e7093abb83.jpg

Vi får se om det snart legges ut reklame for Freia. 

Legger også ved dokumentasjon på umerket reklamefilm for treningsklær den 14.10.:

Lenke

20201014_011958.thumb.jpg.3772c3b5582729d84a1c64834098f444.jpg

Endret av Lavande
Skrevet

Jeg har hatt lyst på sjokolade i en lengre stressrelatert tid. Freia er og blir ikke den leverandøren jeg splurger på. Synd for Freia og Treasures.

• Liker 15
Skrevet

Så det var linket til nyhetssaken for ett par sider siden. Men illustrerer det med en skjermdump fra Jenny Skavlan sin story: 

03A4C447-27BA-4057-8CB9-B06CB5FC4B6E.png

• Liker 29
Skrevet

Heia Frankrike! 

Tviler på at ekteparet Treasures føler seg truffet av artiklene.  Mitt inntrykk er at de virkelig ikke ser eller er villige til å se at det de selv gjør ift å eksponere barna er problematisk. De ser nok ikke at det er sammenlignbart. 

Jeg lurer på hva de selv tenker underveis. Fra å kun vise barna bakfra, så er det nå full eksponering - ofte. 

• Liker 35
Skrevet
19 timer siden, SoWhat? skrev:

Dette handler om barn som blir influensere, vlogger osv. Nå er ikke barna til CBE influensers.

Det er heller ikke snakk om at det blir ulovlig, men at barna skal ha verger som passer på inntekten deres pluss at det må oppgis hvor mye barna jobber foran kamera/med filming osv. Foreldre må søke om tillatelse, og den kan altså bli gitt, men at det blir et strengere regelverk. Jeg er for ordens skyld helt enig i disse endringene.

Men å sammenlikne det med det CBE viser av barna, blir ikke riktig. En kan godt være mot eksponering av barn, men en må se nyansene her, og ikke minst se i perspektiv  

Jeg ser minst like mange likheter mellom de nevnte influencerbarna og barna på for eksempel CBE.no. Begge deler har foreldre som sørger for de eksponeres på måter, mengder og flater barna selv ikke har noen som helst evne til å forstå konsekvensene av. Begge brukes aktivt av foreldrene til reklame og inntekt.
Det er flott det settes søkelys på hvor pengene tjent på eksponeringen av influencerbarna går hen. Det er tydelig i artikkelen at myndighetene i Frankrige ikke mener det er innafor at disse pengene skal inngå i familieøkonomien (les til foreldrene) men tilfalle barna alene. En litt vanskelig vurdering er når eksponeringen av barn gir økt oppmerksomhet og klikk på foreldrenes kommersielle virksomhet og der med øker foreldrenes bedrifts verdi og inntektsgrunnlag slik som vi ser det hos CBE.no. Med det i bakhodet hadde det vært flott med en økonomisk verge med barnas beste som formål slik at foreldre ikke skal få økonomisk mulighet til å utnytte det at barn deres gir klikk. Jeg er overbevist om at penger er en stor motivasjonsfaktor hos barneeksponerende influencerforeldre i tillegg til narsissistisk trang til oppmerksomhet. Med mindre økonomisk fordel for foreldrene er det ikke utenkelig barnaeksponeringen hadde avtatt. 

Den største forskjellen er slik jeg ser det at influencerbarna i artikkelen selv ønsker eksponering og foreldrene legger til rette for dette (og i tilfelle yngre barn også pusher aktivt på). Det er mer enn ille nok det, men enda værre blir det for bloggerbarn som hos CBE.no som er født inn i rollen uten mulighet for å få slippe. De har ikke engang valgt selv!!!

Flott med fokus på influencerbarn og deres rettigheter👍

• Liker 32
Skrevet
7 timer siden, Lavande skrev:

Dokumentasjon:

- Freia 1

- Freia 2

Legger også ved dokumentasjon på umerket reklamefilm for treningsklær den 14.10.:

Lenke

Best i klassen 🤮

Skuffet over Freia billiger slik influencer-svindel. 

• Liker 33
Skrevet
38 minutter siden, Inocybe skrev:

Jeg ser minst like mange likheter mellom de nevnte influencerbarna og barna på for eksempel CBE.no. Begge deler har foreldre som sørger for de eksponeres på måter, mengder og flater barna selv ikke har noen som helst evne til å forstå konsekvensene av. Begge brukes aktivt av foreldrene til reklame og inntekt.
Det er flott det settes søkelys på hvor pengene tjent på eksponeringen av influencerbarna går hen. Det er tydelig i artikkelen at myndighetene i Frankrige ikke mener det er innafor at disse pengene skal inngå i familieøkonomien (les til foreldrene) men tilfalle barna alene. En litt vanskelig vurdering er når eksponeringen av barn gir økt oppmerksomhet og klikk på foreldrenes kommersielle virksomhet og der med øker foreldrenes bedrifts verdi og inntektsgrunnlag slik som vi ser det hos CBE.no. Med det i bakhodet hadde det vært flott med en økonomisk verge med barnas beste som formål slik at foreldre ikke skal få økonomisk mulighet til å utnytte det at barn deres gir klikk. Jeg er overbevist om at penger er en stor motivasjonsfaktor hos barneeksponerende influencerforeldre i tillegg til narsissistisk trang til oppmerksomhet. Med mindre økonomisk fordel for foreldrene er det ikke utenkelig barnaeksponeringen hadde avtatt. 

Den største forskjellen er slik jeg ser det at influencerbarna i artikkelen selv ønsker eksponering og foreldrene legger til rette for dette (og i tilfelle yngre barn også pusher aktivt på). Det er mer enn ille nok det, men enda værre blir det for bloggerbarn som hos CBE.no som er født inn i rollen uten mulighet for å få slippe. De har ikke engang valgt selv!!!

Flott med fokus på influencerbarn og deres rettigheter👍

I tillegg blandes barn med «lettkledde» bilder og umerket reklame. Det er tydeligvis pengene som rår, når det gjøres vurderinger i Treasures AS. 

Skrevet
8 timer siden, Lavande skrev:

Dokumentasjon:

- Freia 1

- Freia 2

Lenke

Kan hun ikke heller legge ut en video der hun spiser en hel sånn sjokolade?? 

• Liker 30
Gjest Snøsøta
Skrevet
2 timer siden, Isild skrev:

Heia Frankrike! 

Tviler på at ekteparet Treasures føler seg truffet av artiklene.  Mitt inntrykk er at de virkelig ikke ser eller er villige til å se at det de selv gjør ift å eksponere barna er problematisk. De ser nok ikke at det er sammenlignbart. 

Jeg lurer på hva de selv tenker underveis. Fra å kun vise barna bakfra, så er det nå full eksponering - ofte. 

Akkurat det er lett målbart faktisk. Advent 2017 publiserer de på Insta et bilde av julepyntede barn bakfra som gir 11503 likerklikk. Litt senere publiserer de bilder med samme motiv fra samme fotoshoot bare at bildet viser barna forfra, som ga 20953 likerklikk. Dobbelt så mye respons altså. Sammenlignet ga bilder av julepyntet mor i samme periode mellom 2-4000 likes (reklame hadde lavere). 

I deres verden gir de vel bare folk det de vil ha, uten tanke for at de bruker andre for å oppnå sine egne mål. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...