Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Gjest Lin11
Skrevet (endret)
10 minutter siden, Nudeldama skrev:

Ditt svar forklarer mye av logikken og tankegangen i denne tråden, tror jeg. Slike slutninger ser man bare her, men man ser det ofte. Takk for oppklaringen.

Slik din logikk viser oss hvem som forsvarer, liker og applaudere (er «nøytrale») om det som faktisk er kritikkverdig på bloggen. Man kan  gjerne mene at bloggen er et glanset magasin, men at mindreårige er en del av denne er ikke ok. At du velger å være «nøytral» er meget spesielt. 

Endret av Lin11
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Dolce skrev:

Bodyshame... Javel

Det å vandre rundt i undertøyet med barn til stede er ikke galt i seg selv. Selvfølgelig ikke. 

Men når undertøyet er gjennomsiktig og det på fotoene blir sterkt fokusert på visse kroppsdeler? 

For å si det sånn: Jeg hadde blitt veldig satt ut dersom min mor hadde vandret rundt i huset i undertøy av denne typen. 

Det er helt greit at du hadde blitt satt ut av det. Men har du et problem med at folk velger annerledes enn deg?

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, Lin11 skrev:

Slik din logikk viser oss hvem som forsvarer, liker og applaudere (er «nøytrale») det som faktisk er kritikkverdig på bloggen. Men gjerne at den den er et glanset magasin, men at mindreårige er en del av denne er ikke ok. At du velger å være «nøytral» er meget spesielt. 

Jeg lever helt fint med at du synes at andre meninger er dine er meget spesielt.

• Liker 6
Skrevet

Altså folkens..

Vi alle kan være så dønn ærlig at CBE vet nøyaktig hva hun gjør. At hun gir god pokker i at hun blander bilder av de små oppi sine lettkledde bilder vet vi jo. Det er absolutt ingenting med CBE som er privat lengre. Det blir mer å mer SE av henne når hun holder på slik. At noen kan holde seg "nøytrale" til slik å likevel skal prøve på og snu om på alle kommentarene som faktisk påpeker med et kritisk blikk er bare latterlig.

• Liker 12
Skrevet

Det jeg synes er spesielt, er at noe så uskyldig som en positiv bemerkning om det ene av CBEs bilde, er det som utløser en haug med reaksjoner. Tåler man ikke at noen sier noe positivit, selv så uskyldig som ett bilde, uten at man må reagere?

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, Nudeldama skrev:

Det er helt greit at du hadde blitt satt ut av det. Men har du et problem med at folk velger annerledes enn deg?

Selvfølgelig ikke. 

Men husk på at de som blir utsatt for dette, er mindreårige barn som ikke kan velge selv.  

• Liker 21
Gjest Lin11
Skrevet
Akkurat nå, Nudeldama skrev:

Jeg lever helt fint med at du synes at andre meninger er dine er meget spesielt.

Det handler virkelig ikke om min mening men Norsk Lov, barneombudet, UNICEF, og Kripos sine retningslinjer for hvordan agere på nett. Og da særlig når det gjelder mindreårige uten samtykkekompetanse. Som Treasures har like lite respekt for som mye annet de viser frem på sosiale medier. 

Skrevet
3 minutter siden, Nudeldama skrev:

Ja, jeg er nøytral til det i seg selv.

Nøytral til barnebilder og mor i undertøysbilder i samme tråd. Det er du selvfølgelig i din fulle rett til å mene. 

Selv er jeg stappfull av takknemlighet for at det ikke finnes et eneste undertøysbilde av min mor på nett, og hadde hun blandet meg, som barn, inn imellom de undertøysbildene, så kan jeg levende forestille meg hvor hjerteskjærende det hadde vært når jeg, og mine skolevenner, fant de bildene. Har du forståelse for at noen barn vil reagere sånn? 

• Liker 28
Skrevet

Folk tar jo helt av bare fordi jeg våger å si èn positiv bemerkning om ett bilde.

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, Hedy Lamarr skrev:

Nøytral til barnebilder og mor i undertøysbilder i samme tråd. Det er du selvfølgelig i din fulle rett til å mene. 

Selv er jeg stappfull av takknemlighet for at det ikke finnes et eneste undertøysbilde av min mor på nett, og hadde hun blandet meg, som barn, inn imellom de undertøysbildene, så kan jeg levende forestille meg hvor hjerteskjærende det hadde vært når jeg, og mine skolevenner, fant de bildene. Har du forståelse for at noen barn vil reagere sånn? 

Jeg har ikke tenkt å spekulere overhode på hvordan noen barn har tenkt å reagere i en tenkt fremtid.

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, Nudeldama skrev:

Det jeg synes er spesielt, er at noe så uskyldig som en positiv bemerkning om det ene av CBEs bilde, er det som utløser en haug med reaksjoner. Tåler man ikke at noen sier noe positivit, selv så uskyldig som ett bilde, uten at man må reagere?

Ingenting med CBE  er "uskyldig" gjort. Alt er godt kalkulert å planlagt. På tide og ta seg tur til specsavers få seg nye briller👓 

• Liker 12
Skrevet
2 minutter siden, Dolce skrev:

Selvfølgelig ikke. 

Men husk på at de som blir utsatt for dette, er mindreårige barn som ikke kan velge selv.  

Er det ikke ofte snakk om i denne tråden at fokusgruppen til denne bloggen er voksne kvinner med utdannelse?

• Liker 4
Gjest Lin11
Skrevet
51 minutter siden, Nudeldama skrev:

Vel, utfordringen her er vel at man blir kritisert om man filmer noe som ikke er perfekt, fordi det ikke er bra eller ikke motiverer. Men man blir også kritisert om man filmer noe som er "perfekt", fordi da er det staget og fake. Så hva skal man gjøre om man blir kritisert uansett hva man legger ut?

Jeg synes nå for min del at hennes instavideo av hun som løper på mølla virket ekte, og synes hun har en del matretter som virker fristende. Hennes siste bilde på insta av henne i undertøyet synes jeg også var et smakfullt bilde.

Forklar meg gjerne hvordan dette er utelukkende «positiv mening»? En bare «positiv mening» uten spark til noen av kommentarene her inne? 

Skrevet
1 minutt siden, Dolce skrev:

Bodyshame... Javel

Det å vandre rundt i undertøyet med barn til stede er ikke galt i seg selv. Selvfølgelig ikke. 

Men når undertøyet er gjennomsiktig og det på fotoene blir sterkt fokusert på visse kroppsdeler? 

For å si det sånn: Jeg hadde blitt veldig satt ut dersom min mor hadde vandret rundt i huset i undertøy av denne typen. 

Nå er det ikke akkurat snakk om å tasse rundt i sitt private hjem i undertøy. Men om å publisere bilder av seg selv i gjennomsiktig undertøy på internett. Det er stusselig nok at dette gjøres av SoMe-personligheter som Sophie Elise og Lene Orvik. Kvinnekroppen objektiviseres og de sterkt retusjerte bildene skaper et enormt kroppspress. Men i CBEs tilfelle så finnes det også skolebarn som må ta følgene av disse kroppsfikserte og seksualiserte bildene som mor og far så ivrig publiserer.

• Liker 30
Skrevet
9 minutter siden, Nudeldama skrev:

Ditt svar forklarer mye av logikken og tankegangen i denne tråden, tror jeg. Slike slutninger ser man bare her, men man ser det ofte. Takk for oppklaringen.

Vel..det er jo det du skriver 

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, Mrs Robinson skrev:

Vel..det er jo det du skriver 

Nei, det er slik du tolker det. Som er milevis fra hva jeg faktisk sier. Men det forklarer ganske mye, for det er ikke første gang det som skrives tolkes og svares på milevis fra det som skrives.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Nudeldama skrev:

Jeg har ikke tenkt å spekulere overhode på hvordan noen barn har tenkt å reagere i en tenkt fremtid.

Så har jeg heller ikke bedt deg spekulere. Jeg har spurt om du kan forstå at noen barn vil reagere negativt på at det finnes bilder av dem og bilder av undertøyskledd mor på samme SoMe-konto, enten de oppdager det selv eller medelever gjør det. 

• Liker 18
Skrevet (endret)

Så personer med små barn kan ikke tillate seg å være sexy i det offentlige rom (i dette tilfellet sosiale medier), fordi det kan være skadelig for barna? Forstår jeg det riktig da? 

Endret av Shopgirl2014
  • Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, Lin11 skrev:

Forklar meg gjerne hvordan dette er utelukkende «positiv mening»? En bare «positiv mening» uten spark til noen av kommentarene her inne? 

Med tanke på hvor mange spark CBE får, og forventes å tåle, så er dette det minste.

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Hedy Lamarr skrev:

Så har jeg heller ikke bedt deg spekulere. Jeg har spurt om du kan forstå at noen barn vil reagere negativt på at det finnes bilder av dem og bilder av undertøyskledd mor på samme SoMe-konto, enten de oppdager det selv eller medelever gjør det. 

Kanskje vil de oppleve det som negativt, kanskje ikke. Hva de evt måtte føle i sin evt fremtid har jeg ikke tenkt å spekulere i.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...