MaleficentAurora Skrevet 16. april 2020 #19621 Skrevet 16. april 2020 4 minutter siden, Nudeldama skrev: Akkurat dette forvirrer meg også når det kommer til denne tråden. I det ene øyeblikket er CBE langt bakpå når det kommer til trender, interiør og mote, har synkende følgere overalt, er ikke relevant, treffer ikke sin målgruppe og bloggen er et synkende skip. I det andre øyeblikket er hun en influencer som påvirker mange negativt når det kommer til kropp og forbruk, og hun bør være bevisst dette på alt fra vinglass til trening. Hun er godt fordelt på begge deler. Ikke før lite eller før mye. 1
Nudeldama Skrevet 16. april 2020 #19622 Skrevet 16. april 2020 1 minutt siden, MaleficentAurora skrev: Hun er godt fordelt på begge deler. Ikke før lite eller før mye. Have your cake and eat it too, altså? 2
Gjest Lin11 Skrevet 16. april 2020 #19623 Skrevet 16. april 2020 5 minutter siden, Nudeldama skrev: Akkurat dette forvirrer meg også når det kommer til denne tråden. I det ene øyeblikket er CBE langt bakpå når det kommer til trender, interiør og mote, har synkende følgere overalt, er ikke relevant, treffer ikke sin målgruppe og bloggen er et synkende skip. I det andre øyeblikket er hun en influencer som påvirker mange negativt når det kommer til kropp og forbruk, og hun bør være bevisst dette på alt fra vinglass til trening. Så hvis man påvirker 300.000 av 5 millioner i Norge så påvirker hun ikke mange nok mener du? Hvor mange er nok for deg når det det gjelder negativ påvirkning?
Gjest CecilieX Skrevet 16. april 2020 #19624 Skrevet 16. april 2020 11 minutter siden, Hellasinmyheart skrev: Det vet jeg ikke. Følger henne ikke selv. Men regner med at du mener at engasjementet er lavt siden du skriver det sånn som du gjør og har fulgt med på det. 300 k betyr uansett at hun har en markedsverdi som er verdt en god del for annonsører. Utvilsomt . Det stemmer nok ikke. Tidligere betydde mange følgere alt og det bestemte hva annonsørene var villige til å betale. Slik et det ikke nå. Bransjemagasinet Kampanje laget en artikkelserie på dette. Den ligger dessverre bak betalingsmur, men er vel verd pengene. Den konkluderte med at mange av følgerne er verdiløse og influencerbransjen tok selvkritikk på at de hadde priset seg for høyt. Engasjementsrate er stikkordet. https://kampanje.com/premium/april-2018/kampanjerapporten/slar-blogg-alarm/
Nudeldama Skrevet 16. april 2020 #19625 Skrevet 16. april 2020 Akkurat nå, Lin11 skrev: Så hvis man påvirker 300.000 av 5 millioner i Norge så påvirker hun ikke mange nok mener du? Hvor mange er nok for deg når det det gjelder negativ påvirkning? Kan du dokumentere at hun påvirker 300 000? Jeg er definitivt overbevist om at CBE ikke påvirker nok til å forsvare lengden, mengden og innholdet i denne tråden. 1
Hellasinmyheart Skrevet 16. april 2020 #19626 Skrevet 16. april 2020 4 minutter siden, CecilieX skrev: Savner at du underbygger / sannsynliggjør påstandene dine. Spesielt påstanden om at folk vil bli enda mer opptatt av luksusartikler. Hvordan begrunner du det? Evnen til å omstille seg har man sett lite til. Bloggen har ikke fornyet seg på 10 år, og der mange forsøker å utvikle seg via podcast og youtube, har cbe.no ingen satsing. Netfit har de jobbet med i halvannet år og lansert flere ganger uten å komme i mål. Ingen av delene vitner om en «smart foretningskvinne». Du har da ikke noe mer belegg for påstandene dine enn jeg har. Ingen vet hvordan denne krisen påvirker markedet for influerencere. Det er usikkert som alt annet. Det jeg har belegg for å si er at CBE har levd godt av bloggen og som influerencer i 10 år. Hun lever fremdeles godt av å være influencer. Det hadde ikke gått dersom hun ikke var en smart forretningskvinne. Netfit vet jeg ikke noe særlig om så der skal jeg ikke uttale meg. 5
Marioposa Skrevet 16. april 2020 #19627 Skrevet 16. april 2020 (endret) 4 minutter siden, Hellasinmyheart skrev: Du har da ikke noe mer belegg for påstandene dine enn jeg har. Ingen vet hvordan denne krisen påvirker markedet for influerencere. Det er usikkert som alt annet. Det jeg har belegg for å si er at CBE har levd godt av bloggen og som influerencer i 10 år. Hun lever fremdeles godt av å være influencer. Det hadde ikke gått dersom hun ikke var en smart forretningskvinne. Netfit vet jeg ikke noe særlig om så der skal jeg ikke uttale meg. Smart forretningskvinne som deler livet til barna sine på nettet?? Det er ikke smart i mine øyne ihvertfall, og flere er enige med meg der. https://www.online.no/sikkerhet/foreldre-deler-bilder-av-barn-sharenting?cid=p_som_fan_7148_&ad=23844377199030754 #nei til sharenting Endret 16. april 2020 av Marioposa 20
Gjest Lin11 Skrevet 16. april 2020 #19628 Skrevet 16. april 2020 1 minutt siden, Nudeldama skrev: Kan du dokumentere at hun påvirker 300 000? Jeg er definitivt overbevist om at CBE ikke påvirker nok til å forsvare lengden, mengden og innholdet i denne tråden. Din definitive overbevisning har da ingenting med de faktiske tallene å gjøre. Hvorfor tror du annonsørene ser på antall følgere? Det er for å nå ut til flest mulig, det vil si påvirkere flest mulig gjennom reklame kanalene. Når man først skal diskutere influencere i en tråd om en av de, ha både kunnskap og fakta på plass. Denne synsingen er er uting og minner mer om sladring og slarving. En annen ting som foregår mye i denne tråden er mangel på dokumentasjon fra enkelte som kritiserer kritikere. Det er det som drar ned tråden på et lavt nivå! Hva du mener om denne massive kritikken har da virkelig ingenting med bedriften CBE å gjøre. Lag din egen tråd :» Bedrifter som får for mye kritikk» eller lignende.
elien Skrevet 16. april 2020 #19629 Skrevet 16. april 2020 (endret) slettet Endret 16. april 2020 av elien
Gjest Lin11 Skrevet 16. april 2020 #19630 Skrevet 16. april 2020 3 minutter siden, Marioposa skrev: Smart forretningskvinne som deler livet til barna sine på nettet?? Det er ikke smart i mine øyne ihvertfall, og flere er enige med meg der. https://www.online.no/sikkerhet/foreldre-deler-bilder-av-barn-sharenting?cid=p_som_fan_7148_&ad=23844377199030754 #nei til sharenting Skremmende lesing! At identitetstyveri stjeler barne bilder på nett. Og disse to serverer altså barnebilder på gullfat. Jeg er rystet.
Hellasinmyheart Skrevet 16. april 2020 #19631 Skrevet 16. april 2020 1 minutt siden, Marioposa skrev: Smart forretningskvinne som deler livet til barna sine på nettet?? Det er ikke smart i mine øyne ihvertfall, og flere er enige med meg der. https://www.online.no/sikkerhet/foreldre-deler-bilder-av-barn-sharenting?cid=p_som_fan_7148_&ad=23844377199030754 #nei til sharenting J 2 minutter siden, Marioposa skrev: Smart forretningskvinne som deler livet til barna sine på nettet?? Det er ikke smart i mine øyne ihvertfall, og flere er enige med meg der. https://www.online.no/sikkerhet/foreldre-deler-bilder-av-barn-sharenting?cid=p_som_fan_7148_&ad=23844377199030754 #nei til sharenting Jeg er uenig i at hun fronter barna sine. Det er hennes valg å gjøre det og det er veldig ugreit. Det innebærer likevel ikke at hun ikke er en smart forretningskvinne. At hun har holdt seg aktuell i 10 år og fremdeles tjener godt på det tilsier at hun er nettopp en smart forretningskvinne. Så kan man være veldig uenige i valgene hun tar. 3
elien Skrevet 16. april 2020 #19632 Skrevet 16. april 2020 (endret) 3 minutter siden, elien skrev: Det er vel forskjell på 300 k, og 317 t som det står på hennes insta. Bare nevner d 😃 Nå ble jeg faktisk usikker på det plutselig 🙈 Rettelse. Har fått høre av undommen her at jeg e helt på bærtur Endret 16. april 2020 av elien
Jobbermedbarn Skrevet 16. april 2020 #19633 Skrevet 16. april 2020 (endret) Det blir spennende å se angående netfit. Det som er sikkert er at de har en lang vei å gå ifht engasjement. Jeg ser at de la ut en treningsvideo for 2 dager siden som har fått knappe 500 likes! Til sammenligning la Funkygine ut en treningsvideo på IG for 3 timer siden og har 15 000 likes og godt over 120 000 visninger! Vi er sikkert mange som er glad i å trene som har lett på nett etter gode øvelser i disse tider! Det finnes masse gode øvelser som er gratis der ute, mange treningssentere som legger ut videoer osv. Spørsmålet blir jo da hvorfor man skal betale penger for noe man kan få helt gratis? Men de har vel ikke presentert hele appen/opplegget ennå så det kan jo absolutt overraske positivt. Men det er en tøff konkurranse når det kommer til trening, det er det ingen tvil om. Endret 16. april 2020 av Jobbermedbarn 18
Surikatt Skrevet 16. april 2020 #19634 Skrevet 16. april 2020 8 timer siden, Marioposa skrev: Lyset i en stue er mye bedre enn lyset i en kjeller.. Det er kanskje lettere å redigere filmer med bra lys.. 😉 De beige treningsklærne sto ihvertfall i stil med resten av rommet. 2
Klaraku78 Skrevet 16. april 2020 #19635 Skrevet 16. april 2020 1 time siden, Mrs Robinson skrev: Det her var et særdeles usjarmerende utsagn. Og tråkker for øvrig på alle de familiene som ikke tjener en mill i året til sammen. Det er slettes ikke uvanlig. Jeg ordla meg kanskje litt dårlig. Men jeg tenker at hvis du er Norges største blogger/influencer, så er ikke en million så mye. Vil tippe at hun ikke kommer i nærheten av Sophie E og Funkygine i 2019, og de tjener jo alle pengene alene uten mannen. Og det er nok mange familier som tjener over en million, samtidig som det er mange som tjener mindre. Grunnen til at jeg nevnte det i forrige innlegg at mange familier tjener over en million, var ikke for å snakke ned de som ikke tjener det, men er man feks sivilingeniør og jobber privat har man fort en million i året. Så det kreves feks ikke noen direktørstillinger til for å tjene mer enn dem. Men jeg blir ikke imponert hvis hun som liksom gjør det så bra, ikke tjener mer enn en million (fordelt på to). Hvis man skal sammenligne med Bianca Ingrosso som er en av den største influenceren i Sverige, så tjener vel hun 10...20...30 millioner. 9
Hellasinmyheart Skrevet 16. april 2020 #19636 Skrevet 16. april 2020 11 minutter siden, CecilieX skrev: Du «garanterer» i et innlegg, for deretter å si at du ikke har forutsetninger for å uttale deg. Men jeg vil gjerne vite hvordan du begrunner at folk vil bli enda mer opptatt av luksusartikler. Jeg synes det er helt ulogisk, gitt den manglende kjøpekraften. Dessuten kan man jo gå til fortiden og se hva som skjedde på 30-tallet. Det er ikke uten grunn at økonomer advarer mot de økonomiske konsekvensene av koronakrise. Likevel påstår du at dette ikke vil ha effekt på folks forbruksvaner, ja til og med vil det bli en økning. Hmmm. Jeg har ikke påstått noe som helst. Leser du nyansene i det som skrives? Begrepene «muligens» og «kanskje» var de jeg benyttet. Mine antagelser altså som du leser som påstander. Poenget er at ingen vet hvordan dette påvirker markedet for influencere etter krisen eller deres målgruppe. Ei heller resten av samfunnet. Vi kan anta og tro og trekke sammenligner til tidligere krisen. Ingen vet. Heller ikke du. 2
Gjest Lin11 Skrevet 16. april 2020 #19637 Skrevet 16. april 2020 https://www.nrk.no/nordland/rema-takker-kundene-for-a-velge-norsk-_-og-reklamerer-for-fiskemat-med-importert-fisk-1.14984745 Kan tenke meg at Reitan ligger i fosterstilling nå og skriker opp om hets og mobbing fra NRK!
Gjest Saul Skrevet 16. april 2020 #19638 Skrevet 16. april 2020 Et annet spørsmål: Den legitime kritikken i denne tråden, hvorfor kan ikke den tas på generelt grunnlag? Eksponering av barn (som det finnes en tråd om som ikke brukes), reklamemerking, kroppspress kan det opprettes generelle tråder om. Hvorfor ikke, når slik kritikk er legitim og en viktig samfunnsdebatt? Er det fordi det egentlig er mer tilfredsstillende å kritisere en enkelt bedrift enn fenomenet?
Aricia Skrevet 16. april 2020 #19639 Skrevet 16. april 2020 28 minutter siden, Saul skrev: Et annet spørsmål: Den legitime kritikken i denne tråden, hvorfor kan ikke den tas på generelt grunnlag? Eksponering av barn (som det finnes en tråd om som ikke brukes), reklamemerking, kroppspress kan det opprettes generelle tråder om. Hvorfor ikke, når slik kritikk er legitim og en viktig samfunnsdebatt? Er det fordi det egentlig er mer tilfredsstillende å kritisere en enkelt bedrift enn fenomenet? https://forum.kvinneguiden.no/forum/302-sosiale-medier-i-samfunnet/ Vi er mange som har startet flere tråder i dette underforumet, og som deltar der jevnlig. Faktisk ble det generelle underforumet om sosiale medier i samfunnet opprettet etter forslag fra blant annet meg. Men du visste ikke at det fantes engang altså? 25
Boletta Skrevet 16. april 2020 #19640 Skrevet 16. april 2020 Hvor mange påvirker en profesjonell påvirker? CBE.no har over 300 000 følgere. Vi kan anta de fleste av disse blir påvirket i en viss grad. Det er jo i alle fall bedriftens formål. I tillegg vil en hel del utenom disse 300 000 (meg f.eks) bli påvirket. Alle blir selvsagt ikke påvirket av alt. Hverken i positiv eller negativ forstand. Men denne bedriften lever av å anbefale og være et forbilde. Så klart det påvirker! En bedrift som CBE.no og tilsvarende vil påvirke motebildet, hva som er in. Både når det gjelder materielle ting om ting som går på utseende (stor rumpe, liten rumpe, sånne eller slike øyebryn, pannelugg eller bølger i håret). Det påvirker. Ikke alle 300 000 følgere på Instagram til enhver tid, men også en gruppe utenfor disse 300k. 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå