Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

56 minutter siden, Aquarius04 skrev:

Synes du? Tydeligvis ikke nok lesere på bloggen til å nå ut til folk, for de tigger jo hele tiden om mer mer mer. 
Poenget til CBE virker til å være å høste cred og goodwill for «det gode arbeidet hun gjør». Dessverre. 

Hmm merkelig påstand. Er vel flere som trenger hjelp enn givere da. Hun når jo fram til mange. Og denne tråden er vel basert på at hun er en influencer med mange følgere? 

Endret av Klink
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden det tigges og tigges.... Er alle de kjøpesterke, ressurssterke, og høyt utdannede leserne gjerrigknarker? De også? 

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
22 minutter siden, Frøken Scott skrev:

Siden det tigges og tigges.... Er alle de kjøpesterke, ressurssterke, og høyt utdannede leserne gjerrigknarker? De også? 

Ja de er gjerrige og er ikke så opptatt av «krig og fred og sånn».  Fra spøk til alvor, jeg mistenker at hun nok ikke har nådd ut til mange nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har vel rett og slett lyst til å gi via andre organisasjoner. Blir nesten uvel av tanken på at CBE skal skinne av andres veldedighet. 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Aquarius04 skrev:

Synes du? Tydeligvis ikke nok lesere på bloggen til å nå ut til folk, for de tigger jo hele tiden om mer mer mer. 
Poenget til CBE virker til å være å høste cred og goodwill for «det gode arbeidet hun gjør». Dessverre. 

Er vel ingenting å syns det. Et jo den fordelen hun eventuelt har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Klink skrev:

Er vel ingenting å syns det. Et jo den fordelen hun eventuelt har. 

Bare synd den ikke fører til noe. De tigger stadig om mer. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
4 minutter siden, Aquarius04 skrev:

Bare synd den ikke fører til noe. De tigger stadig om mer. 

Det er meget spesielt, med tanke på at andre organisasjoner ikke gjør det. De må være for sent ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Ultiva skrev:

Som CBE så klønete formulerte det så gjør det jo ikke vondt for dem, men det gjør vondt for den ene familien de ikke klarer å hjelpe.. Det ligger nok mye sannhet i det. Siste blogginnlegg er nok en demonstrasjon i ekstravaganse, luksus og jåleri, og prisen på de to nye orkidéene på spisebordet alene kunne nok ha dekket julemiddagen for den ene familien de har uttalt at de ikke klarer å hjelpe.

Å men de er vel sponset? Eller er det ikke gratis reklamering? (Hvor dyrt er det for orkideer egentlig 🤔

Endret av Klink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
42 minutter siden, Ultiva skrev:

Som CBE så klønete formulerte det så gjør det jo ikke vondt for dem, men det gjør vondt for den ene familien de ikke klarer å hjelpe.. Det ligger nok mye sannhet i det. Siste blogginnlegg er nok en demonstrasjon i ekstravaganse, luksus og jåleri, og prisen på de to nye orkidéene på spisebordet alene kunne nok ha dekket julemiddagen for den ene familien de har uttalt at de ikke klarer å hjelpe.

Det hadde ikke vært noe problem å hjelpe en familie, selv om CBE har bidratt tidligere. Det virker bare like far off, som at de  reklamerer for Redd  barna i et helt -kommersielt innlegg som de  selv tjener på ( både gjennom inntekt og skjult reklame) og at hun reklamer for omvendt julenisse med sponset fjes, hår og et sponset Gucci belte til over 3000 kr i et sponset lokale og tigger etter penger via vips? 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Det hadde ikke vært noe problem å hjelpe en familie, selv om CBE har bidratt tidligere. Det virker bare like far off, som at de  reklamerer for Redd  barna i et helt -kommersielt innlegg som de  selv tjener på ( både gjennom inntekt og skjult reklame) og at hun reklamer for omvendt julenisse med sponset fjes, hår og et sponset Gucci belte til over 3000 kr i et sponset lokale og tigger etter penger via vips? 

Nei, for man kan fint bidra mange ganger. Det er da ingen limit på det? Jeg gir hver måned fast bidrag til Kirkens Bymisjon med middag til en bruker, samt konseptet «Gled en som gruer seg til jul». Der gir jeg rett som det er ila november/desember. Jeg sier ikke dette for å være skrytete, jeg sier at man kan hjelpe folk mer enn én gang. Det hadde familien Berg-Eriksen også kunnet gjøre. Diskrepansen til det du beskriver er så stor, og den gjør at det nok skurrer for mange. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CBE.no har gitt begrepet kvalmt en ekstra dimensjon denne førjulstida. Sjekk også gemalens «argumentasjon» på fruas FB-side der noen er kritiske til formuleringen i ett innlegg. Må føles deilig å sitte på sin høye hest. Dessverre for dem er rytteren avkledd. 

• Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Kollontaj skrev:

CBE.no har gitt begrepet kvalmt en ekstra dimensjon denne førjulstida. Sjekk også gemalens «argumentasjon» på fruas FB-side der noen er kritiske til formuleringen i ett innlegg. Må føles deilig å sitte på sin høye hest. Dessverre for dem er rytteren avkledd. 

Ja... hun fikk svar på tiltale der kan du si. 🙈

Endret av MarianneE
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Kollontaj skrev:

Ja, den argumentasjonen har ingen ydmykhet over seg, og når noen skriver at de kanskje burde gi mer selv så er svaret, neida, de har gitt nok av både ditten og datten

Endret av Skrottefar
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonas Bie

Omvendt Julenisse - må bare si at jeg eg tar av meg hatten jeg altså. For de trengende i Østfold. 

Tenkt scenario:

Kanskje noen med behov for julehjelp har tittet innom bloggen for aller første gang, etter å ha lest om prosjektet i lokalavisa.

Hvem er disse gode hjelperne?

Ikke vanskelig å se for seg at en stakkar kan føle seg både overmannet, og overveldet av den overdådighet og luksus innleggene flommer over av.

Kanskje blitt litt skremt av den til tider aggressive tonen i kommentarfeltet, både fra CBE og andre.

Kanskje det fikk dem til å føle seg enda fattigere og ynkeligere, og at terskelen ble enda høyere for å be om hjelp, når hjelperne er disse to, som nærmest pådytter leserne egen luksus og velstand?

Men de trenger virkelig en håndsrekning, og må altså først måtte begrunne hvorfor de trenger hjelp. Vissheten om at CBE.no bla. skal sjekke sosiale media for å undersøke om de lyver, ,og  etter denne pinefulle utleveringen risikerer å få NEI! må man bare bite i seg. Uansett hvor ydmykende det er.

Kanskje vurderte de å henvende seg til en annen organisasjon, der i hvertfall litt av verdigheten blir tatt vare på? Likevel, til tross for denne vonde prosessen, velger de altså å søke. Det står det respekt av!

Samtidig kan man se for seg en potensiell giver, som også klikker seg inn på bloggen for første gang, etter å ha lest om OJ i lokalavisa.

Og her krasjer prosjektet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
56 minutter siden, Kollontaj skrev:

32 minutter siden, MarianneE skrev:

Ja... hun fikk svar på tiltale der kan du si. 🙈

Synes nå hun klarte å svare godt for seg. Er ikke tvil om hvem som driter seg ut der. De evner ikke / vil jo ikke forstå kritikken. Det er pinlig å se på. 

Endret av Aquarius04
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Jonas Bie skrev:

Omvendt Julenisse - må bare si at jeg eg tar av meg hatten jeg altså. For de trengende i Østfold. 

Tenkt scenario:

Kanskje noen med behov for julehjelp har tittet innom bloggen for aller første gang, etter å ha lest om prosjektet i lokalavisa.

Ikke vanskelig å se for seg at en stakkar kan føle seg både overmannet, og overveldet av den overdådighet og luksus innleggene flommer over av.

Kanskje blitt litt skremt av den til tider aggressive tonen i kommentarfeltet, både fra CBE og andre.

Kanskje det fikk dem til å føle seg enda fattigere og ynkeligere, og at terskelen ble enda høyere for å be om hjelp, når hjelperne er disse to, som nærmest pådytter leserne egen luksus og velstand?

Men de trenger virkelig en håndsrekning, og må altså først måtte begrunne hvorfor de trenger hjelp. Vissheten om at CBE.no bla. skal sjekke sosiale media for å undersøke om de lyver, ,og  etter denne pinefulle utleveringen risikerer å få NEI! må man bare bite i seg. Uansett hvor ydmykende det er.

Kanskje vurderte de å henvende seg til en annen organisasjon, der i hvertfall litt av verdigheten blir tatt vare på? Likevel, til tross for denne vonde prosessen, velger de altså å søke. Det står det respekt av!

Samtidig kan man se for seg en potensiell giver, som også klikker seg inn på bloggen for første gang, etter å ha lest om OJ i lokalavisa.

Og her krasjer prosjektet. 

Hvordan krasjer det egentlig at noen hjelper noen andre? Jeg mener enten hjelper cbe, med den motivasjonen og utgangspunktet hun måtte ha, eller så hjelper hun ikke. Det er bedre å gjøre noe enn ingenting? 

De inviterer jo tid, penger og så videre på å gjøre noe. Jeg syns ikke det er noe å drive å kritisere. Selv om det er måten det blir gjort på som blir kritisert, skjønner det bare ikke. 

Det er liksom ikke nok å hjelpe. Hva vet vi om hvordan familiene blir møtt? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Aquarius04 skrev:

Synes nå hun klarte å svare godt for seg. Er ikke tvil om hvem som driter seg ut der. De evner ikke / vil jo ikke forstå kritikken. Det er pinlig å se på. 

Ja, helt enig med deg 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonas Bie
12 minutter siden, Klink skrev:

Hvordan krasjer det egentlig at noen hjelper noen andre? Jeg mener enten hjelper cbe, med den motivasjonen og utgangspunktet hun måtte ha, eller så hjelper hun ikke. Det er bedre å gjøre noe enn ingenting? 

De inviterer jo tid, penger og så videre på å gjøre noe. Jeg syns ikke det er noe å drive å kritisere. Selv om det er måten det blir gjort på som blir kritisert, skjønner det bare ikke. 

Det er liksom ikke nok å hjelpe. Hva vet vi om hvordan familiene blir møtt? 

Jeg tenker at hvis man tar utgangspunkt i at en potensiell giver ikke har vært innom bloggen før, kan innholdet i denne være nok til at man ikke velger å støtte prosjektet.

Tenker på innlegg preget av overdådighet og luksus, men kanskje særlig den krasse tonen i kommentarfeltet, der CBE både bidrar selv, og godkjenner spydigheter fra lesere.

Skulle man ramle innom bedriftens FB-side ser man det samme der (ser det er nevnt over her).

Poenget mitt er at om CBE og LK er aldri så godhjerta innerst inne, så kan deres egen framtoning i SoMe være såpass uheldig at det "skremmer" folk fra å gi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...